Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:07

Spenk schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar als ze het echt verzonden had betaalde ze nu niet het bedrag terug.
Dus in dit geval geen langzame verwerking van DHL

Hoe weet je dat?

Het kan best zijn dat iemand daadwerkelijk geen zin in gedoe heeft.

Ik heb het ook een keer gedaan hoor. Mevrouw begon na één dag meteen te roepen en doen dat het er nog niet was en belachelijk en kwijt en dat ging maar door en door en door.

Toen heb ik ook geld terugbetaald ik had echt geen zin in dat hele relaas het ging ook niet om veel geld.

Pakket is overigens vervolgens gewoon aangekomen 3 dagen later.

Dus jij geeft gratis pakketten weg?

Wat is je MP account, ga ik even snuffelen of ik nog gratis wat kan vinden incl verzendkosten dus :D

Kom, dat is wel heel zeldzaam.
Dan zou Daan over een paar dagen alsnog haar pakket krijgen...nou we zullen zien

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:37

Ik heb hopelijk mijn omgeruilde pakket morgen. :)

Verkoper is in geen velden of wegen te bekennen. Leest ook mijn berichten helemaal niet. Dus de verzendkosten die wij beiden hebben betaald om deze fout recht te zetten, kunnen we allebei wel vergeten, verwacht ik.

Van mij heeft ze in ieder geval 1 ster gekregen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:28

Tallie1979 schreef:
Ik heb hopelijk mijn omgeruilde pakket morgen. :)

Verkoper is in geen velden of wegen te bekennen. Leest ook mijn berichten helemaal niet. Dus de verzendkosten die wij beiden hebben betaald om deze fout recht te zetten, kunnen we allebei wel vergeten, verwacht ik.

Van mij heeft ze in ieder geval 1 ster gekregen.

Belachelijk, gewoon even een reactie oid is een kleine moeite.
Wel fijn dat je t met de andere persoon hebt kunnen regelen.

--

Mocht er in mijn situatie wat veranderen laat ik dit natuurlijk hier weten. *D

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:10

Een bekende frustratie waarschijnlijk...
Iemand die niet meer reageert. :z

Netjes een deal gesloten en de persoon in kwestie ging overleggen wanneer ze het kon komen ophalen en zou dit morgen laten weten.(dit bericht kwam dinsdag). De persoon in kwestie gaf al aan dat het waarschijnlijk donderdag of vrijdagavond ging worden en anders op zaterdag. Helemaal prima, dus schreef laat maar weten wanneer je langs wilt komen!
Gisterenavond nog even een berichtje gestuurd met de vraag of de persoon al een tijd/dag in gedachte had. Maar tot op hede niets meer gehoord.

Heb opzich nog wel iemand die interesse heeft. Alleen hoelang hou je iets gereserveerd als iemand niet meer reageert? :\

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 22:13

Niet, ik doe het niet meer. Graag of niet, als er iemand anders is die het wil hebben is het voor diegene. Te vaak gehad dat ik ermee bleef zitten omdat er geen concrete afspraak kwam.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 22:47

Tenzij aanbetaald, hou ik ook niets langer dan 24 uur vast.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:20

Wat Upendo en Daphara zeggen dus.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:41

Iemand bood op een bed, bed uit elkaar, net beneden gebracht en 5 minuten voor tijd meld ie af dat we het maar aan een ander verkopen… -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 16:58

Ja, dat soort akties wordt je ook heel vrolijk van... ;(

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 17:30

Daannvd92 schreef:

Zal ik die update dan maar doen…

Afbeelding

Precies zoals ik al voorspeld had was er een vertraging bij DHL en is het gewoon bezorgd ;) veel plezier met je sjabrak.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 17:55

Caira schreef:
Daannvd92 schreef:

[ [url=m/5VSMw8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Precies zoals ik al voorspeld had was er een vertraging bij DHL en is het gewoon bezorgd ;) veel plezier met je sjabrak.

Klopt, kan gebeuren, daarom stuurde ik je ook dat ik een update had van de klantenservice (die in eerste instantie wel een case hebben gemaakt omdat ergens iets niet goed was gegaan en ik dus geen TT update zag). En heb je het geld al lang en breed weer terug.

Neemt niet weg dat ik evengoed nog beduusd ben van de manier van reageren op een simpele vraag, maar enfin. Geregeld!

Kijk nu voor t eerst op bokt, had heus zelf de melding nog wel gedaan hoor dat t einde middag toch ontvangen is. *\o/*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:48

Ik heb gisteren een boek gekocht van iemand. Gister ochtend geboden, gisteren middag betaald en vandaag ligt hij al in de brievenbus.
1/3 van de nieuwprijs betaald, en in de advertentie stond dat het al enige tijd ongebruikt in de kast lag. Toen ik het daarnet open deed kwam het bonnetje er uit vallen: het boek is de 20ste pas gekocht. Nou weet ik dat ik niet heel geduldig ben, maar dit is wel extreem geval van opruimen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:03

Caira schreef:
Daannvd92 schreef:

Dan had ik dus gewoon wel gelijk :)

Ik heb dit dus ook een keer precies zo gehad en ik snap ook helemaal dat je geen zin had in gezeur. Sommige mensen zijn zeer dwingend in hun berichten en zeker als het om niet veel geld gaat dacht ik toen ook jeetje mini weet je wat hier is je geld terug en hou op te zeiken.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:06

Spenk schreef:
Caira schreef:
[

Dan had ik dus gewoon wel gelijk :)

Ik heb dit dus ook een keer precies zo gehad en ik snap ook helemaal dat je geen zin had in gezeur. Sommige mensen zijn zeer dwingend in hun berichten en zeker als het om niet veel geld gaat dacht ik toen ook jeetje mini weet je wat hier is je geld terug en hou op te zeiken.

Hoezo jij had gelijk? Heb je het gesprek gelezen dat het precies hetzelfde ging in jouw situatie?

In dit geval was het niet een paar tientjes en ik heb letterlijk alleen gevraagd of het was gelukt met inleveren en zo ja of er een afleverbewijsje van was omdat ik zag dat de status nog niet was aangepast, niks dwingends gewoon een vraag (en vervolgens gelijk te worden beticht van iemands naam te willen besmeuren terwijl de enige reden vd vraag de meerdere verkeerde pakketten van dhl is). Nou als dat tegenwoordig al zeiken is dan is schijnbaar niks goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:14

Je krijgt tegenwoordig geen afleverbewijs meer. En DHL haalt dit grapje helaas vaker uit met paketten die pas na dagen ineens in het proces komen. Ik vind dan meteen de volgende dag daar over beginnen ook best vroeg als iemand gewoon zegt ja het is ingeleverd en nee ik heb geen bewijsje gekregen fysiek want die komt gewoon in de chat. Maargoed dat is mijn mening ;)

Maar he je bent dus helemaal niet opgelicht zoals gesuggereerd werd :) eind goed al goed.

Kennelijk voelde de verkoper zich dus ook genoodzaakt om hier te reageren in het topic. Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-10-23 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:16

Spenk schreef:
Je krijgt tegenwoordig geen afleverbewijs meer.

Maar he je bent dus helemaal niet opgelicht zoals gesuggereerd werd :) eind goed al goed.

Jazeker, en dat benoemen we beide. Maar ik ben geen dwingende zeikerd. *D :')

Overigens lees ik in mijn eigen bericht terug niet iets over oplichting, ik wilde alleen even mijn verhaal over de communicatie hier kwijt omdat dat even nergens anders kon.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:21

Wat ik me afvroeg, ga je nu het terugbetaalde geld ook weer retour storten naar de verkoper ? Zou ik zelf wel doen...

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:24

Ann schreef:
Wat ik me afvroeg, ga je nu het terugbetaalde geld ook weer retour storten naar de koper ? Zou ik zelf wel doen...

Als je hierboven leest dan staat het er, dat heb ik al gedaan na contact met de klantenservice dat zij konden zien in het systeem dat het op het depot was. Toen heb ik het al terug gestort, dus niet eens dat ik het pas in handen had. :)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:28

Excuus, overheen gelezen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:40

Fijn dat het opgelost is :j

Verzend bewijs krijg je nog steeds.
Maar niet meer van papier maar in de mail.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:52

DuoPenotti schreef:
Fijn dat het opgelost is :j

Verzend bewijs krijg je nog steeds.
Maar niet meer van papier maar in de mail.

Toch kreeg ik gisteren pas een verzendbewijs van een pakket wat een week geleden al bij de koper was aangekomen, dus dat loopt helaas niet altijd even goed, stond ook niks in de chat, heel vervelend wel

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:58

Ben ook blij dat t opgelost is, vind het gewoon jammer dat verzending deze miscommunicatie tussen personen kan veroorzaken.

Daarentegen vandaag wel 2 leuke marktplaats dingen. <3
1. Vd week 2 dekjes verzonden, aan de koper gemeld dat ze een dag later weg zouden gaan want wilde ze netjes voor haar wassen. Krijg nu leuke berichtjes dat ze er goed uit zien.
2. Pakketje wat al 4 weken kwijt is, is vandaag ineens vanuit het niets aangekomen bij de koper. Had haar de helft al overgemaakt 2 weken terug om het verschil te delen. Maar nu bericht ze me dat het toch is aangekomen en super mooi is.

Dit maakt het toch weer leuk. :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:20

Nou, ik geef Caïra wel gelijk. Meteen toen ik je bericht las, dacht ik al, blij dat ik geen zaken met jou doe :+
Het kwam bij mij ook erg dwingend over. Ik zou er klaar mee zijn. Geduld is een schone zaak. En als je iets de andere dag wilt hebben, kun je het beter nieuw bestellen.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:32

Fitzroy schreef:
Nou, ik geef Caïra wel gelijk. Meteen toen ik je bericht las, dacht ik al, blij dat ik geen zaken met jou doe :+
Het kwam bij mij ook erg dwingend over. Ik zou er klaar mee zijn. Geduld is een schone zaak. En als je iets de andere dag wilt hebben, kun je het beter nieuw bestellen.

Tuurlijk is geduld een schone zaak, maar als gezegd wordt dat het wordt verzonden (waar ik dus van dhl tot op heden geen automatische bevestiging van heb gehad) en 24u later is mijn status nog niet verandert mag ik toch vragen of t gelukt is?

Ik heb er ook alle begrip voor als er iets tussen komt dat kan altijd. Maar in dit geval ging er dus iets mis met de track en trace en omdat ik dus recent als verkoper een pakket kwijt was en mijn beste vriendin ook, wilde ik het even checken.

Ik wilde het niet dezelfde dag (dat heb ik niet eens aan de verkoper gevraagd / van haar geeist, enige communicatie daarvoor was een bod en een betaalverzoek meer niet), ik wilde t pakket gewoon niet kwijt zijn. Daarnaast had ik t niet eens a la minute kunnen gebruiken want kan nu niet eens rijden. Sterker nog; als ik t deze week niet zo druk had met werk had ik t eigenlijk op willen halen, maar dacht ga voor een stukje gemak. :+
Laatst bijgewerkt door Daannvd92 op 28-10-23 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:37

Ik was niet van plan om nog te reageren, maar je gaat zelf door. Sorry maar ik heb je berichten om 7.00 ‘s ochtends de dag na inlevering echt wel als dwingend ervaren, ik heb je meerdere keren aangegeven, komt goed, gebeurt vaker. Maar je stond er op om gelijk contact op te nemen met DHL nog geen 15 uur na verzending. Als het pakket nog niet in de pijplijn zit is het afleverbewijs er ook nog niet, die komt namelijk via de mail. En de meeste berichten die je hier geplaatst hebt waren nadat je al een bevestiging had van DHL dat het onderweg was. Als iemand dan ook nog eens zegt dat ze nooit iemand aan de schandpaal zou nagelen maar ik dan toch het hele verhaal hier terug lees dan vind ik dat toch bijzonder.