Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:45

DezeNaam schreef:
Malta weigert abortus van zwangere toeriste (38) in levensgevaar: “Dit is een marteling”
"Tegenwoordig is Malta het enige land in de EU dat abortus onder alle omstandigheden verbiedt, ook als de foetus geen overlevingskans heeft. "

Dat zulke landen zelfs nog bij de EU mogen... _-:( Ook weer iets nieuws bijgeleerd vandaag.

Malta is echt vreselijk daarin. Een kennis van me is jaren geleden opgepakt omdat hij een vrouw hielp met naar het buitenland gaan voor een abortus :\.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:49

chanicha schreef:
Snap ik hoor want die mannen zijn echt zielug :+
Echt, we gaan zo’n achterlijke kant op en het komt nog in de krant ook |o

Las gisteren dat mannen ook een post-partum depressie konden hebben. Echt hou eens op. :')

Ik zit in de trein, voor het eerst in een maand. En raad eens, het is weer gezeik op het spoor. *\o/*

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:52

Dat mijn brein al gefrituurd is van dagen leren voor neuropsychologie en statistiek met flink slaaptekort erbij, mijn tentamen net echt bagger ging en ik nu tot 17:00 een bhv en ehbo cursus heb in de hitte ;(

(Wel blij dat mijn werk zo’n cursus aanbied, maar de timing is echt flut).

@captain, toevallig kwam dat laatst in mijn lesstof aanbod. Ik was ook verrast maar het is echt mogelijk. Er zijn meerdere oorzaken, maar meestal is het hormonaal. En bij mannen kan zich dit uiten in een gebrek aan hormonen die normaal gesproken voor hechting zorgen met hun kind (zoals oxytocine) in combinatie met hormonen die een depressie veroorzaken. Meestal heeft een man dan al wel een gevoeligheid voor depressies.
Verder geen goed woord voor het artikel over vreemdgaan tijdens zwangerschap, echt wtf, hoepel een eind op joh :') maar wilde wel even nuance brengen in het postpartum verhaal.

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:54

Ik las dat het juist kon komen door het gevoel van onmacht voor en tijdens de bevalling?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 12:58

Miekje23 schreef:
Miekje23 schreef:
Dat mn apotheek de verkeerde merk medicatie leverd (omdat men denkt dat wel kan) terwijl ik merkgevoelig ben ivm epilepsie. Gevolg : de ene aanval na de andere. Gebeld: wij wisten t niet.. jongens neuroloog zet t met dikke blokletters erop! Dus gebeld met sein Zwolle. Geregeld. Maar zit nu wel thuis en komt wel per dag 100 mg tekort. Zucht

Deze apotheek denkt maar dat we maar van merk mogen wisselen blijkbaar.. ondertussen flinke winst binnentrekken . Dinsdag besteld, wacht nog steeds. Zucht

Wat slecht van de apotheek! Heb je het niet gezien toen je het ging ophalen? En als tip: misschien kan je het eerder bestellen? Mijn zoon heeft ook epilepsie maar ik houd toch altijd wel zeker 4 weken speling aan.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:06

Knudd schreef:
https://www.telegraaf.nl/vrouw/5322438/ ... rwaarloosd

Dit bericht. Ik dacht serieus dat het een Speld artikel was...

Wtf, traumatisch voor de man? :+ En ze zeggen dat vrouwen drama queens zijn...

DezeNaam schreef:
Malta weigert abortus van zwangere toeriste (38) in levensgevaar: “Dit is een marteling”
"Tegenwoordig is Malta het enige land in de EU dat abortus onder alle omstandigheden verbiedt, ook als de foetus geen overlevingskans heeft. "

Dat zulke landen zelfs nog bij de EU mogen... _-:( Ook weer iets nieuws bijgeleerd vandaag.

Bizar... Hopelijk loopt het goed af :knuffel:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:16

Weet je, het is net als dat ze het met de griep in de krant gaan zetten dat er nu echt mannen gaan zijn die daar ernstig last van hebben, ook van verwaarlozing :j

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:53

Ik sta al 10 minuten te wachten bij het boterschap tot mevrouw de moeilijke beslissing heeft gemaakt welke boter er het best bij haar past

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:04

ik heb me echt kapot geërgerd aan het feit dat ik de voorraad heb aangevuld en er genoeg is .
maar er dan toch nog weer een is die denkt van hee, alles is bijna op en zoveel koopt dat er gewoon voor 5 jaar staat. terwijl ze wist en gezien heeft dat ik heb aangevuld
dat vind ik echt,echt harstikke flauw en kinderachtig |o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:07

Niobe schreef:
Ik sta al 10 minuten te wachten bij het boterschap tot mevrouw de moeilijke beslissing heeft gemaakt welke boter er het best bij haar past

Lurpak. Altijd Lurpak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:09

Urbanus schreef:
Niobe schreef:

Lurpak. Altijd Lurpak.

Die heb ik ook :9.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:11

Wanneer mag ik bij jou ontbijten? <<)

Ik vind het zo kak dat ik de enige moeder op het schoolplein ben in een skimpy outfit. Maar de mussen vallen van het dak man.

Of heb ik de memo van een zwarte driekwartbroek met groot shirt gemist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:17

Niobe schreef:

_O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:31

Urbanus schreef:

Ik vind het zo kak dat ik de enige moeder op het schoolplein ben in een skimpy outfit. Maar de mussen vallen van het dak man.

Waarom is het kak dat jij je wel kleedt naar het weer?

Even aangenomen dat skimpy niet hetzelfde is als een mega kort rokje en tieten die bijna uit je top vallen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 14:47

Straks in de media;
Moeder in Borat badpak gespot bij basisschool.

:')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:27

Groningen-stad is zo poedersuiker om in te rijden. Vandaag is de tweede dag en ik ben blij als ik weer naar mijn eigen deel van het land mag vanavond |o

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:30

Steeph schreef:
Groningen-stad is zo poedersuiker om in te rijden. Vandaag is de tweede dag en ik ben blij als ik weer naar mijn eigen deel van het land mag vanavond |o

Komt ook omdat er vanavond een groot concert is met 50.000 man. Wij gaan straks ook die kant op maar kunnen gelukkig bij iemand thuis parkeren.

Alleen houdt mijn vader zich altijd heel erg vast aan Google maps en gelooft het acuut. Gisteren stond er ook niet op aangegeven dat alles op de snelweg vast stond vanwege de trekkers en ik had hem al gewaarschuwd maar alleen Google maps verteld de waarheid. Oh dat is wel een ergernis van mij

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:46

Zebrastreep schreef:
Steeph schreef:

Komt ook omdat er vanavond een groot concert is met 50.000 man. Wij gaan straks ook die kant op maar kunnen gelukkig bij iemand thuis parkeren.

Alleen houdt mijn vader zich altijd heel erg vast aan Google maps en gelooft het acuut. Gisteren stond er ook niet op aangegeven dat alles op de snelweg vast stond vanwege de trekkers en ik had hem al gewaarschuwd maar alleen Google maps verteld de waarheid. Oh dat is wel een ergernis van mij

Ook zonder dat is de N7/N370 wel een bende en compleet onoverzichtelijk met alle wegwerkzaamheden, miljoenen omleidingen, alle water-gevulde afzettingen en rotondes in pinda-vorm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:53

Urbanus schreef:

Ja man. Ik denk ook dat die memo er is.

Ik reed net langs wat basisscholen en had eigenlijk enclaves vol bakfietsmoeders bloemetjesjurken verwacht. Maar het sentiment van "ik heb een kind gehad en nu moet ik mijzelf verstoppen en mag niemand meer dan een cm huid zien" was sprekend (en een beetje beangstigend) .

Niets mis met een beetje skimpy.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 16:56

Also, ik liep langs mijn vertrouwde bakker. Tijstermans.

Die wordt vervangen door een "bakker van Maanen tweedekans"

Ergernis is een groot woord. Maar vragen. Zoveel vragen.

Zou je dan je brood terug mogen brengen als hij niet lekker is? En dat ze die dan bij mijn plaatselijke bakker brengen?
Of zou Mister van Maanen him self nu eindelijk een tweede kans krijgen..?

Zeg het maar.
Ik heb er uitgebreid over gefilosofeerd in ieder geval tijdens mijn wandelingetje.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:08

_San87_ schreef:
Urbanus schreef:

Even aangenomen dat skimpy niet hetzelfde is als een mega kort rokje en tieten die bijna uit je top vallen.

Nee, geen megakort rokje. Wel megakort broekje ;(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:13

Steeph schreef:
Zebrastreep schreef:

Ook zonder dat is de N7/N370 wel een bende en compleet onoverzichtelijk met alle wegwerkzaamheden, miljoenen omleidingen, alle water-gevulde afzettingen en rotondes in pinda-vorm.

Ik ben daarom ook zo blij dat ik een halfjaar voor de ergste ellende ben afgestudeerd. Ik kom nu enkel nog in Groningen al is het wel mijn geboortestad en ben ik gek op Groningen.

Ik ben ook blij voor mijn oma dat ze er niet meer is met al die verbouwingen ze zag er zo tegen op omdat al het verkeer jaren langs voor haar deur zou langs komen en overlast zou geven.

Gelukkig duurt het nog maar tot 2033 :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:19

Urbanus schreef:
_San87_ schreef:

Nee, geen megakort rokje. Wel megakort broekje ;(

Oh prima toch. Ik had je nog gesnapt als je naakt was gegaan, tbh. Kak, wat heet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:26

Ik denk dat ze dan het busje bellen voor me.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 17:48

Benauwd hebben met knallende koppijn en pijn in mijn nek.