karuna schreef:Gv heeft zijn nederlands frans voltooid en is nu met wat moeite aan de engelse versie begonnen en blij dat hij de basis weer kan doen, hij worstelt nu soms meer met het engels dan het frans, dat is dat wel leuk om te zien. En hij is met franse kinderboekjes begonnen.
Ik wissel die twee af, waarbij dan NL/FR een maand of 3 achterloopt op EN/FR. Gewoon heel prettig om op die manier af en toe terug te kunnen vallen op NL/FR en eerdere lessen. Ik merk dat het ook echt wel helpt om de taal beter te laten bezinken. Daarom doe ik ook regelmatig een paar dagen alleen maar herhalingsoefeningen.
En die worsteling ken ik! Het omschakelen, maar ook dat de Engelse zinsopbouw al anders in elkaar zit, en dan maakt Duo er ook nogal eens een potje van
Ik ben begonnen in 'Le Petit Nicolas'. Voor leeftijd 10-12 jaar, dus sowieso wat te hoog gegrepen, maar liep meteen bij de introductie van de personages al vast op bepaalde uitdrukkingen die niet eens in mijn duffe Lekturama woordenboekje staan
Dus eerst maar een goed woordenboek scoren.