Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:30

Ja maar dan is die stress van lichaam een bijwerking toch? En menstruatie gevolg van die stress? Zo lees ik het. Dat kan ook bij ziekte gebeuren of andere situaties waar lichaam stress heeft.
Niet een direct gevolg wat te wijten is aan een stof uit het vaccin, maar wel een gevolg van de reactie van het lichaam.

Daarom vind ik die 2e ook te kort door de bocht hoor. Dat klinkt alsof ze het maar gezeur vinden, terwijl die andere redenatie aangeeft dat het inderdaad kan en daarbij de mogelijke oorzaak. Dus ja, wel een bijwerking haha. Anders zou koorts dat ook niet zijn toch?
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 06-08-21 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:31

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Ik vind die 1e beredenering beter of met meer begrip. Niet perse gevolg van vaccinatie, maar van stress en lijf komt wel in soort stress door vaccinatie.

Beide zeggen in principe hetzelfde, maar de ene legt uit dat het wel kan als gevolg maar niet perse door deze vaccinatie alleen. De andere is gewoon, nee komt door stress...

En ik vind dat als je lichaam in de stress schiet van dr vaccinatie dat wel degelijk een bijwerking.
Beetje vreemd dat spierpijn in de arm dan wel een bijwerking is.

Dit dus inderdaad.
Vermoeidheid en koorts kunnen ook door veel andere factoren komen en zal dan ook wel toeval zijn zeker dat het na de vaccinatie opduikt. Of zoiets :P

Binnenkort staat op de bijsluiter van die vaccins enkel nog pijn op de prikplek als mogelijke bijwerking :+

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:33

Nou dat dus inderdaad!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:34

Nou, ik zou liever hebben dat menstruatie anders wordt door stress van lichaam dan door een stofje uit het vaccin die het verandert :')

En ik zeg dat toch ook?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:35

Idd pandora
Als je altijd regelmatig bent en dan ineens niet na vaccinatie ligt het van mij ook aan de vaccinatie hoor, of dat dan stress heet of niet. Zonder die vaccinatie was het regelmatig.

Maar is dat dan weer een mannenonderzoek, zoals zoveel medicijnen meer op mannen zijn onderzocht?
Het zou maar eens impotentie geven...is het dan ook de stress? }>

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:41

:D
Moest er ook maar 1 vent impotent geworden zijn door een vaccin, zou het al lang niet meer aan mannen toegediend worden :Y)

Ik lees net dat UZLeuven een toestelletje ontwikkeld heeft om covid op te sporen. Ze experimenteren er nu mee in het WZC waar die uitbraak was.

Edit; fotootje
Geen abo, dus geen volledige tekst. Snorry :')
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210806_95248677

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:45

Ik ben echt pro vaccineren maar heb zelf al wekenlang klachten. Begon bij de eerste, nu 2 weken na de 2e heb ik me 2 dagen ziek moeten melden van de hoofdpijn. Plus niet te vergeten dat ik na even boodschappen doen met de auto thuis kom met koorts.

Die zakt wel weer maar dit is echt de dag van het vaccineren begonnen en heeft wel gewoon dagelijks invloed. Ik hoop dus wel dat dat nog weggaat en we 'm over een jaar pas hoeven te herhalen :Y)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:49

ingedebruijn schreef:
Ik hoop dus wel dat dat nog weggaat en we 'm over een jaar pas hoeven te herhalen :Y)

Ik wil helemaal niet herhalen. Dat is dan een eindeloos gebed.
Wil liever nu ik door het vaccin tegen de ergste gevolgen beschermd ben het eggie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:50

Huertecilla schreef:
ingedebruijn schreef:
Ik hoop dus wel dat dat nog weggaat en we 'm over een jaar pas hoeven te herhalen :Y)

Ik wil helemaal niet herhalen. Dat is dan een eindeloos gebed.
Wil liever nu ik door het vaccin tegen de ergste gevolgen beschermd ben het eggie.

Zou mooi zijn als het niet nodig is maar ik sta weer vooraan als het nodig blijkt te zijn hoor. Ondanks deze ervaring. Daar hoeft een ander natuurlijk niet voor te kiezen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:00

Mijn enige bijwerking was dat ik tot 2 weken na t vaccin zonder bril mn computerwerk kon doen :') geen grap, wel mega toevallig

Dus herhaling , kom maar door 8-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:04

Cer schreef:
Mijn enige bijwerking was dat ik tot 2 weken na t vaccin zonder bril mn computerwerk kon doen :') geen grap, wel mega toevallig

Dus herhaling , kom maar door 8-)

:oo vandaar dat ik vanmorgen TV zat te kijken zonder lenzen of bril. *D

Nee geintje, ik heb zaterdag mijn 2e vaccinatie en gezien de toestand van mijn lijf (veel stress en last van hersenschudding) ben ik erg bang voor de bijwerkingen. -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:10

Hoeveel prikken heb ik nodig bij -7 :D

Handig als zoiets de bijwerking is.
Zouden mensen dat ook melden overigens, als er een duidelijke positieve verandering is?
Verbetering long covid is wel gemeld, verder nog weinig van gehoord.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:15

Geen idee :') maar ik ben sinds de laatste vaccinatie enorm aan t klooien met mn lenzen :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:50

Cer schreef:
Geen idee :') maar ik ben sinds de laatste vaccinatie enorm aan t klooien met mn lenzen :j

Ik met mijn bril, wenkbrauwen epileren moet ineens zonder bril en eind van de middag zie ik dubbel. De opticien wil pas 6 weken na de vaccinatie mijn ogen opmeten. Dat zou komende week zijn, ware het niet dat ze tot half september aan het verbouwen zijn. Ik heb ook ontstoken ogen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:50

Ik heb maandag mijn 2e gehad en me echt niet goed gevoeld afgelopen week. Maar dat heb ik ook na de griepprik, dus niet zo bijzonder :+ het enige is dat ik ook erge jeuk heb sinds gisteren of eergisteren. Maar volgens mij is dat stom toeval.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:01

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Dat stelt toch iets gerust, of juist niet, want dan is er misschien weer andere ellende. Gelukkig is dit pas mijn vijfde soort anticonceptiepil -O-
Overigens heb ik idd vaker doorbraakbloedingen, maar altijd als een soort teken van mijn lichaam dat ik weer ongesteld moet worden. Maar nooit zo kort na een menstruatie. Het leek mij ook al niet logisch, omdat het vaccin al een tijd terug was (hoewel ik er vlak na ook een doorbraakbloeding had, maar ik dacht dat dat het teken van mijn lichaam was). Ik weet ook niet of ik nu weer moet stoppen met de pil of juist doorslikken, maar dat is nogal off-topic :+ Nou ja, ik zal maandag horen wat de huisarts zegt!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:30

Ik ben na de eerste wel echt verschrikkelijk aan de diarree geweest. Misselijk ook. Duurde 2-3 dagen.
Morgen krijg ik de tweede prik. Ben benieuwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:35

Toch wel apart dat ik hier over ogen lees. Ik heb al jaren een variofocus bril, de laatste drie, vier weken het idee dat ik het allemaal niet zo goed meer zie. En eind juni tweede prik gehad. Nog even een paar weken afwachten anders ook maar weer nameten. Zou wel k@t zijn wanneer het door vaccinatie komt, die mag dan gratis zijn, mijn glazen zijn tegen de 1000 euro %)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:00

bigone schreef:
Toch wel apart dat ik hier over ogen lees. Ik heb al jaren een variofocus bril, de laatste drie, vier weken het idee dat ik het allemaal niet zo goed meer zie. En eind juni tweede prik gehad. Nog even een paar weken afwachten anders ook maar weer nameten. Zou wel k@t zijn wanneer het door vaccinatie komt, die mag dan gratis zijn, mijn glazen zijn tegen de 1000 euro %)

Bij mij precies hetzelfde, ook varifocus en peperdure glazen, eind juni de 2e vaccinatie gehad.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:05

Hier wel net een dure nieuwe bril maar toen was ik nog niet volledig gevaccineerd :+
Volgens mijn opticien moet je het zoeken bij het beeldscherm gebruik wat ook is toegenomen in Corona tijd :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:12

Dat zou wel een bizarre bijwerking zijn. Dat kan bijna niet zou je denken.
Wat hebben ogen nou met een vaccinatie te maken?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:18

Zullen het niet gewoon toevalligheden zijn die samen vallen met het vaccineren?

Ik zelf heb na 2 vaccinaties overigens geen last van gekke dingen gehad. Mijn man, broer, moeder, schoonzus, nichtjes, etc ook niet...
Niemand die ik ken eigenlijk.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:21

Popstra schreef:
Zullen het niet gewoon toevalligheden zijn die samen vallen met het vaccineren?

Ik zelf heb na 2 vaccinaties overigens geen last van gekke dingen gehad. Mijn man, broer, moeder, schoonzus, nichtjes, etc ook niet...
Niemand die ik ken eigenlijk.

Dit dus ik ken ook niemand die wat geks had. Mijn oma natuurlijk maar haar immuunsysteem was veel te zwak voor een vaccinatie.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:22

Hebben we nu ineens 300 mensen minder in het ziekenhuis? In een dag of twee?

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:26

Ik heb er totaal niet aan gedacht dat het eventueel van vaccineren kan komen, maar nu lees ik dus dat er wel mensen zijn waarbij het zicht nadien blijkbaar wat gewijzigd is. Of gewoon een stuk beter of minder. Geen idee of het daarvan komt, meer op beeldschermen kan een optie zijn. Maar ik houd het nog een paar weken in de gaten, apart is het wel. Morrie en ik hebben beide AZ gehad.
Inge, dat is zonder de ic .