Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:30

Marije_1997 schreef:
MarliesV schreef:
Marije, sta je al wel op de wachtlijst? Dan zou je via Menzis (of een andere verzekeraar) wachtlijstbemiddeling kunnen aanvragen als het niet als spoed wordt gezien.
Moet je wel bereid zijn om te reizen, maar heb je kans dat je vrij snel ergens aan de beurt bent.

Ik heb een verwijzing, voor algehele narcose. Maar ziekenhuis zegt dit niet aan te bieden. En wil dus geen afspraak plannen. En nu zijn ze met vakantie allemaal tegelijkertijd en ik zit met kapot veel pijn.

Zou ff bellen met je zorgverzekering. Waar je wel terecht kan, misschien kunnen zij je helpen?
Niet geschoten altijd mis.
Sterkte!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 13:56

Klopt hoor, snap ook niet waar de notaris in dit verhaal is gebleven om eerlijk te zijn. Ik heb het nog wel een nagevraagd bij mijn pa of alles wel op papier stond, en of dat wel klopte (ik zag dit al wel een beetje aankomen). Maar heb daar ook nooit een concreet antwoord op gekregen. Dus een dikke vette nee! Dit had dus voorkomen kunnen worden en heel jammer want mijn vader en zijn broer hun band is al niet te best en kwam nu net een beetje weer goed.

Waarschijnlijk gaat alles weer terug naar het huis en dan opnieuw met een notaris en dat lijkt mij ook de beste oplossing! Breng liever alles even terug zodat het gewoon duidelijk is dan dit. Dit was ook gewoon niet nodig geweest achteraf genoeg.

Duur lesjes voor mijn vader... Maar dit gebeurd vaker pas ingrijpen als het al gebeurd is, maar al wel 100x gewaarschuwd worden door de omgeving. Weet wel dat als mijn ouders overlijden alles op papier komt te staan. Nu heb ik 1 zusje waarmee ik verwacht dat gewoon op te kunnen lossen, maar mensen komen soms zo onverwacht uit de hoek.

marley93

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:00

Knaagdieren op Marktplaats die worden aangeboden 'met hok'. En dat dat hok dan echt de helft is van de minimaal vereiste afmetingen voor het dier.
Eigenlijk geen ergernis, maar meer iets waar ik heel verdrietig van wordt.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-21 14:12

Ik heb ook vanaf het begin tegen mijn vriend heel hard gezegd dat wij met alles langs de notaris gaan als wij gaan trouwen en een huis kopen. Ik heb bij mijn ouders gezien hoe smerig mensen kunnen worden bij een scheiding en ik wil echt alles tot op de letter op papier hebben zodat daar geen twijfel over mogelijk is.

Sterkte Zebrastreep, heel jammer dat je mensen toch weer leert kennen in zulke situaties.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:15

Sterkte zebrastreep

xPabloBokt schreef:
Ik heb ook vanaf het begin tegen mijn vriend heel hard gezegd dat wij met alles langs de notaris gaan als wij gaan trouwen en een huis kopen. Ik heb bij mijn ouders gezien hoe smerig mensen kunnen worden bij een scheiding en ik wil echt alles tot op de letter op papier hebben zodat daar geen twijfel over mogelijk is.

Sterkte Zebrastreep, heel jammer dat je mensen toch weer leert kennen in zulke situaties.

Heel verstandig. Het klinkt heel negatief altijd, maar zelfs als het zogenaamd geen vechtscheiding is kan het heel naar worden. Hier zijn er echt dingen niet goed gegaan. Kreeg als tip mediator ipv allebei eigen advocaat en daar zijn dus wel dingen verkeerd geregeld. En het begin was niet eens zo naar, maar naar mate je verder kwam kwamen er toch flinke discussies en is het gewoon niet fijn en hoop stress.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:18

MarliesV schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik heb een verwijzing, voor algehele narcose. Maar ziekenhuis zegt dit niet aan te bieden. En wil dus geen afspraak plannen. En nu zijn ze met vakantie allemaal tegelijkertijd en ik zit met kapot veel pijn.

Zou ff bellen met je zorgverzekering. Waar je wel terecht kan, misschien kunnen zij je helpen?
Sterkte!

Gedaan idd, gevraagd of sneek eventueel ook kan. Dat kon, dus ik bellen. Ook vakantie. Probleem is, moet zelf heen en terug rijden. Heb geen vervoer en kan het niet regelen. Dus ga het liefst niet naar Leeuwarden Groningen Meppel of Zwolle. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen dus wil zsm ook weg dan. Zit niks anders op dan pas 16 augustus weer m'n tandarts te bellen en het dan maar uit handen te geven en hun laten regelen. Of m'n huisarts.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:24

Marije_1997 schreef:
MarliesV schreef:

Sterkte!

Gedaan idd, gevraagd of sneek eventueel ook kan. Dat kon, dus ik bellen. Ook vakantie. Probleem is, moet zelf heen en terug rijden. Heb geen vervoer en kan het niet regelen. Dus ga het liefst niet naar Leeuwarden Groningen Meppel of Zwolle. Ik heb een hekel aan ziekenhuizen dus wil zsm ook weg dan. Zit niks anders op dan pas 16 augustus weer m'n tandarts te bellen en het dan maar uit handen te geven en hun laten regelen. Of m'n huisarts.

Je tandarts en zorgverzekering kunnen je vast verder helpen.
Toen ik een keer wat had ook via de tandarts dezelfde dag nog in het ziekenhuis met spoed.

En ik denk dat je toch iemand moet regelen, want je mag na een narcose niet auto rijden.
Dat is niet veilig voor jezelf en andere weggebruikers. Je bent ook niet verzekerd als er iets mis gaat.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:26

Snap dat het vervelend is, maar als zo’n ziekenhuis echt de enige optie is dat je eerder terecht kan om je te behandelen, vind ik dat je die kans moet aangrijpen. Anders valt het me blijkbaar wel mee wat betreft de pijn, hoe vervelend de reis of ziekenhuizen ook zijn. Als je echt pijn hebt, pak je alles aan wat je kan aanpakken..

Edit; Uber of taxi? Kost geld, kan je er wel heen. Zijn meerdere wegen naar Rome.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:28

Tandarts is dus met vakantie tot 16 augustus.. Mooi poedersuiker.

En ik moet wel, kan niet anders heb al mensen gevraagd of ze me willen brengen en halen, maar nope. Nu ken ik de weg. Kan ik redelijk rijden terwijl ik niet helemaal 100 ben. Van de week heb ik na een paniek aanval een aantal keer bijna een Black out gehad. Ik rijd dan gewoon rustig neem de tijd en zorg dat ik veilig thuis kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:29

Justme_Lisaa schreef:
Snap dat het vervelend is, maar als zo’n ziekenhuis echt de enige optie is dat je eerder terecht kan om je te behandelen, vind ik dat je die kans moet aangrijpen. Anders valt het me blijkbaar wel mee wat betreft de pijn, hoe vervelend de reis of ziekenhuizen ook zijn. Als je echt pijn hebt, pak je alles aan wat je kan aanpakken..

Edit; Uber of taxi? Kost geld, kan je er wel heen. Zijn meerdere wegen naar Rome.

Ja als ik vervoer had... Ik loop al maanden met die pijn rond. Pijn stiller na pijn stiller kies na kies die slechter word. Ook andere kiezen raken aangetast.

Uber of taxi kost me echt veel te veel. Ik heb momenteel even vrij weinig te besteden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:30

Marije_1997 schreef:
MarliesV schreef:

Sterkte!

Huisarts kan je nu ook nog proberen. Maar als je zo gebonden zit aan een ziekenhuis zou ik daar proberen de oplossing in te zoeken.
Regiotaxi en OV, gewone taxi, Uber, oproepje op de plaatselijke Facebook, oproepje hier? Roep maar wat hoor, maar terug rijden na narcose is normaal echt geen optie.
Als je zelf een auto ter beschikking hebt, kan je ook op zoek gaan naar een 'chauffeur', tegen vergoeding als het geen vrienden/familie kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:33

Huisarts kan helaas niks voor me betekenen. Net gesproken.

Niemand mag in mijn auto rijden, das het probleem. Ja 1 iemand maar die gaat niet mee. Onbekende laat ik niet toe. Ik ben een moeilijk persoon I know. Maarja overleef het wel denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:42

Kan jou vriend hierin niets betekenen voor jou? Rijden/even geld voorschieten od. Er moet toch ergens een oplossing zijn.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:43

Justme_Lisaa schreef:

Nou precies, of je vriend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:54

Marije_1997 schreef:
Tandarts is dus met vakantie tot 16 augustus.. Mooi poedersuiker.

En ik moet wel, kan niet anders heb al mensen gevraagd of ze me willen brengen en halen, maar nope. Nu ken ik de weg. Kan ik redelijk rijden terwijl ik niet helemaal 100 ben. Van de week heb ik na een paniek aanval een aantal keer bijna een Black out gehad. Ik rijd dan gewoon rustig neem de tijd en zorg dat ik veilig thuis kom.

Dat kun jij wel denken maar het is levensgevaarlijk. Jij maakt die keuze voor jezelf maar de rest van het verkeer wat je in gevaar brengt niet.

Niet zelf rijden na narcose en niet zelf rijden tijdens paniekaanval. Taxi is duur; verkeersongeval is duurder.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 14:58

En daarnaast, mocht je gaan autorijden na een narcose, kan je zomaar ook problemen krijgen met je verzekering bij eventuele schade.
Ik vind het jammer dat je bij alle ideeen zegt, nee doe ik niet of ik heb geen geld. Je hebt notabene een vriend en er zijn zat andere opties om te gebruiken. Maar als het echt zo erg is en je slikt dagelijkse pijnstillers, kan het bijna niet mogelijk zijn om nog 4 weken verplicht te moeten wachten. Anders valt het allicht mee

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:16

Marije_1997 schreef:

Niemand mag in mijn auto rijden, das het probleem. Ja 1 iemand maar die gaat niet mee. Onbekende laat ik niet toe. Ik ben een moeilijk persoon I know. Maarja overleef het wel denk ik.

Nouja, dit vind ik altijd wat lastig te begrijpen. Je hebt een probleem, daar kom je over posten in het ergenissentopic. Er worden legio oplossingen aangedragen vanuit de goedheid van allerlei mensen in dit topic, er wordt actief met je meegedacht. Maar uiteindelijk doe je er helemaal niets mee en maak je het op dit moment alleen maar jezelf lastiger omdat je (ik citeer jouw eigen woorden) ‘een moeilijk persoon’ bent. Dus eigenlijk is het probleem waar je nu het meeste last van hebt, jouw eigen denken in beperkingen in plaats van in mogelijkheden.

Als ik echt kiespijn zou hebben (maar dan ook ècht!) dan maakt het mij niet uit wie er in mijn auto rijdt, als ik maar bij een behandelaar kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:19

AmyII schreef:
Marije_1997 schreef:

Nouja, dit vind ik altijd wat lastig te begrijpen. Je hebt een probleem, daar kom je over posten in het ergenissentopic. Er worden legio oplossingen aangedragen vanuit de goedheid van allerlei mensen in dit topic, er wordt actief met je meegedacht. Maar uiteindelijk doe je er helemaal niets mee en maak je het op dit moment alleen maar jezelf lastiger omdat je (ik citeer jouw eigen woorden) ‘een moeilijk persoon’ bent. Dus eigenlijk is het probleem waar je nu het meeste last van hebt, jouw eigen denken in beperkingen in plaats van in mogelijkheden.

Als ik echt kiespijn zou hebben (maar dan ook ècht!) dan maakt het mij niet uit wie er in mijn auto rijdt, als ik maar bij een behandelaar kom.

Alle opties die genoemd worden heb ik uiteraard al zelf bedacht. Niemand rijd m'n auto, hoe slecht ik we ook aan toe ben. Gebeurt gewoon niet. Het is m'n kind en daar blijft iedereen vanaf. En ja ik heb daadwerkelijk echt pijn. Ik ben in 1 week tijd 5 kg kwijt geraakt, onderandere door de kiespijn. Ik kon niet eens fatsoenlijk werken zonder pijn. Maar m'n angst is te erg. Dus ik wil het niet plaatselijk verdoven. Gebeurt nooit weer klaar.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:22

Tsja, als je je auto belangrijker vindt dan je eigen welzijn en gezondheid..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:22

Marije_1997 schreef:
Ik heb alles gebeld. Alleen spoedlijnen. Dit word niet als spoed gezien.

Ik heb een trauma aan de vorige keer met spoed laten trekken. Dus bewust kaakchirurg en volledige narcose. Kies laten vullen gaat al een hell zijn. Laat staan weer trekken. Ik wacht echt niet af. Heb zelfs al een ander ziekenhuis gebeld. Ook al vakantie. Dus blijft niks over.

Is je dat gezegd of trek je zelf de conclusie dat het geen spoed is?

Dit vind ik namelijk op https://www.tandarts.nl/spoedtandarts

Citaat:
Wat en wanneer is het spoed.

Behandelingen die meestal met spoed dienen te worden uitgevoerd zijn:
• Spontane, onhoudbare kiespijn.
• Zenuwpijn, aangezichtspijn vanuit de mond.
• Ernstige pijn na het trekken van een tand of kies die met paracetamol niet weggaat.
• Ontstekingen van het tandvlees en pijn aan de kaakgewrichten, gezwollen wang.
• Nabloeding na een behandeling.
• Koorts na een behandeling.
• Na een ongeluk, trauma waarbij een tand of kies is gebroken is het van belang te lezen wat meteen te doen. [Link] {tand er uit}
• Een uitgevallen kroon of vulling.
• Een afgebroken tand of kies of een tand of kies die is uitgevallen.
• Een te hoge vulling of scherpe randen die ervoor zorgen dat de tong of wang worden beschadigd.
• Een loszittend draadje van een beugel die verwonding veroorzaakt of de behandeling verstoord.

volgens mij val jij daar dan ook onder

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:23

De angst die je ervaart bij lokaal verdoven kan ik helemaal in komen, daar heb ik dan ook niets over gezegd en daar ga ik ook niets over zeggen. Sterker nog: ik ben echt panisch voor de tandarts.

Maar als ik hulp nodig heb, een behandeling of wat dan ook, dan maakt het me niet uit hoe ik er kom. Als ik geen geld heb voor een taxi zal een ander me moeten rijden en als dat dan in mijn eigen auto is (en ja, ook ik ben heel erg gesteld op mijn auto) dan is dat maar zo.

Dus je blijft in beperkingen denken, want het enige wat je kort gezegd reageert is: leuk al die aangedragen opties maar die heb ik zelf al bedacht. In mijn auto rijdt niemand anders dan ik, dus ik neem de pijn voor lief.

Dan blijft staan: het grootste probleem dat je nu hebt is niet de kiespijn, maar jouw denken in onmogelijkheden ipv. andersom. Als je nl niet zo star in de onmogelijkheden was blijven hangen had je mogelijks al ergens een afspraak gehad lijkt me ;).

Maar goed, sterkte ermee, küt dat je zo’n last van je kiezen hebt. Ik hoop dat er snel een oplossing komt voor je.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:27

En het openbaar vervoer? Desnoods iemand meenemen met het OV? Hoef je je auto niet mee te nemen en bij elk degelijk ziekenhuis komt een bus. :)

Ik erger me aan het feit dat mensen die je absoluut niet kennen, kunnen oordelen over wie ik ben. Moet me er niks van aantrekken, maar op die manier gaan er dus roddels rond die niet kloppen. En daar moet ik me ook niets van aantrekken, maar het is lastig als het om mensen gaat waar je helaas aan gebonden bent. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:48

Moestuin schreef:
Kan jou vriend hierin niets betekenen voor jou? Rijden/even geld voorschieten od. Er moet toch ergens een oplossing zijn.

Dit dus. Als hij een trailer voor je kan aanschaffen, kan hij ook best met je meerijden.

Marije, serieus. Ga naar een tandarts, waar dan ook.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:50

Weer die knallende hoofdpijn en soms duizeligheid. Vorige week ook al. Menstruatie zet ook niet door. zou gister ongesteld moeten worden, maar goed. Allemaal stress... Vanavond maar niet naar stal dan. Alweer niet. Voel me schuldig erover...
Maar daar zijn altijd mensen (met een beperking), die zijn druk en ik ben al beetje overprikkelt. En paard rijdt gewoon niet door als ik niets doe. Dus lekker relaxed rijden zit er nooit in. En daar baal ik echt van.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 15:57

Kan je vriend niet rijden dan Marije?
Is toch best wel vreemd dat helemaal niemand voor je kan of wil rijden?
Je vriend, familie, vrienden, buren, collega's, je werkgever, kennissen?
Regiotaxi?

Ik weet niet waar je woont, maar als het hier in de buurt is, wil ik anders (tegen benzinevergoeding) wel meerijden? Heb zelf ook wel auto.
Edit: ik zie Friesland, dat is wel vrij ver weg. :(
Misschien een andere bokker die in de buurt woont?