Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:25

DuoPenotti schreef:
Soms snap ik het niet meer.... mijn schoonzus de paniekzaaier.
Ff van me af blaten hier :P

Schoonmoeder is niet fit. 1 dag nu.
4 keer over gegeven. Geen koorts, niet hoesten of benauwd.
Huisarts gebeld, begrijp ik voor iemand van 84.
Maar die moest en zou komen. Want oeh corona.
Huisarts komt, in pak, schoonmoeder niet corona verdacht. Huisarts vermoed buikgriepje.
Nee wie had dat wel verwacht met deze symptomen. Alles is tegenwoordig corona bij mijn schoonzus.
Paniekzaaier! En die werkt dan zelf in de zorg...arme cliënten daar....

Toch een beetje mee opletten. De zus van mijn tante had net dezelfde symptomen vorig jaar. Was ook buikgriep volgens de HA. Na een week kon je haar opvegen want ze hield echt niks meer binnen. Verder geen klachten.
Oké dan, toch maar naar het ziekenhuis wegens uitdroging.
Corona positief.

Voor wat het waard is natuurlijk, ik wil geen paniek zaaien :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:29

Nee in de gaten houden is prima.
Maar kom, na 1 dag ziek en verder geen klachten?
En ja dan houd je een oudje in de gaten voor uitdroging. Maar vorig jaar was er ook geen paniek bij buikklachten.

En die corona alles kan, maar ga dat mens niet zo bang maken, kan daar boos om worden.
Dat bang maken kan ook wel als het erger word.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:33

Je kan corona hebben zonder klachten dus beter voorzichtig zijn. Je weet het maar nooit.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:36

Laat gewoon even testen. Stelt niet zoveel voor, en voor niet mobiele mensen kan dat gewoon thuis.

(Een vriend van mij is inmiddels twee keer thuis getest. Komen er maanmannetjes op bezoek zeg maar)

Dan weet je het 100% zeker.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:39

Ja alles kan...

Huisarts zag testen niet zitten.
Ik ook echt niet, ken mijn schoonzus, echt.... daar word je moe van. Dramaqueen.
Mocht het over een paar dagen nog niet over zijn, of verergeren, moesten we weer aan de bel trekken van de HA en daar ben ik het helemaal mee eens. Goed in de gaten houden is prima.
Schoonmoeder heeft verder ook 0 onderliggend lijden, alleen haar leeftijd.
Overigens heeft ze ook al een prik gehad.. Weet ik zegt niet alles, maar toch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:46

Flink overgeven is alleen al een risicofactor voor ouderen en kleine kids, paniek niet nodig maar wel goed monitoren.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:51

beter een keer teveel testen dan te weinig, ik zou ook bij een buikgriep laten testen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:37

DuoPenotti schreef:
Soms snap ik het niet meer.... mijn schoonzus de paniekzaaier.
Ff van me af blaten hier :P

Schoonmoeder is niet fit. 1 dag nu.
4 keer over gegeven. Geen koorts, niet hoesten of benauwd.
Huisarts gebeld, begrijp ik voor iemand van 84.
Maar die moest en zou komen. Want oeh corona.
Huisarts komt, in pak, schoonmoeder niet corona verdacht. Huisarts vermoed buikgriepje.
Nee wie had dat wel verwacht met deze symptomen. Alles is tegenwoordig corona bij mijn schoonzus.
Paniekzaaier! En die werkt dan zelf in de zorg...arme cliënten daar....

Misschien heeft ze wel gewoon iets gegeten wat niet fris was en daarom zo moet overgeven.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:48

mag schreef:
beter een keer teveel testen dan te weinig, ik zou ook bij een buikgriep laten testen.

Je wordt echt niet getest bij buikgriep hoor, staat niet op het lijstje van de ggd en daar houden ze zich nogal strak aan!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:53

Maagdarmklachten kunnen zeker onder symptomen van corona vallen. Zou gewoon naar 'n sneltest rijden als de GGD weigert te testen. Dacht trouwens dat je a-symptomatisch inmiddels ook gewoon bij de GGD terecht kon?

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:17

elnienjo schreef:
Maagdarmklachten kunnen zeker onder symptomen van corona vallen. Zou gewoon naar 'n sneltest rijden als de GGD weigert te testen. Dacht trouwens dat je a-symptomatisch inmiddels ook gewoon bij de GGD terecht kon?

Nee, dat kan dus niet. Heb een poosje geleden een aantal dagen erge hoofdpijn gehad en vermoeid, toen was net in het nieuws geweest dat dat mogelijk ook corona was dus gebeld voor een test maar mocht niet komen. Begin deze week buikklachten gehad, werkgever wou dat ik dat even met de ggd overlegde of dat coronasymptomen waren en of ik getest moest. Maar nee hoor, dat was niet nodig. Tot zover dus mijn ervaring met de ggd en de slogan 'bij twijfel testen ', want je moet dus eigenlijk gewoon liegen om getest te kunnen worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:21

Popstra schreef:
Misschien heeft ze wel gewoon iets gegeten wat niet fris was en daarom zo moet overgeven.

Daar zeg je me ook nog wat ja :j

Vaak genoeg daar wat weg gegooid. Dat ging dan meestal over dingen als mayonaise of barbecuesaus oid.
Maar nu eten we geen frietjes meer mee, of ander eten.
Dus ja wat je daar zegt kan ook nog eens heel goed. Ze let bij die dingen niet op de datum.
Wel bij zuivel of zoiets.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:26

Anna79 schreef:
elnienjo schreef:

Nee, dat kan dus niet. Heb een poosje geleden een aantal dagen erge hoofdpijn gehad en vermoeid, toen was net in het nieuws geweest dat dat mogelijk ook corona was dus gebeld voor een test maar mocht niet komen. Begin deze week buikklachten gehad, werkgever wou dat ik dat even met de ggd overlegde of dat coronasymptomen waren en of ik getest moest. Maar nee hoor, dat was niet nodig. Tot zover dus mijn ervaring met de ggd en de slogan 'bij twijfel testen ', want je moet dus eigenlijk gewoon liegen om getest te kunnen worden.

Bijzonder, want mijn collega heeft gisteren zonder symptomen een sneltest gedaan. Wel zelf betaald, maar je kunt gewoon terecht zonder klachten.

Alle voetballers worden meerdere keren per week getest.....ook zonder klachten. Een goede vriend van mij moet ivm werk 2 keer per maand naar Frankrijk, moet hij ook een geldige testuitslag meenemen en wordt dus ook gewoon getest.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:43

Als je zelf betaalt, bij een commerciële partij, kan je je 10 keer per dag laten testen als je dat wilt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:45

DuoPenotti schreef:
Popstra schreef:

Daar zeg je me ook nog wat ja :j

Vaak genoeg daar wat weg gegooid. Dat ging dan meestal over dingen als mayonaise of barbecuesaus oid.
Maar nu eten we geen frietjes meer mee, of ander eten.
Dus ja wat je daar zegt kan ook nog eens heel goed. Ze let bij die dingen niet op de datum.
Wel bij zuivel of zoiets.

Haha, denk je wat te vertellen/klagen over je schoonzus dat het een paniekzaaier is. Krijg je hier commentaar van nog veel grotere paniekzaaiers...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:50

Bloodymary schreef:
Haha, denk je wat te vertellen/klagen over je schoonzus dat het een paniekzaaier is. Krijg je hier commentaar van nog veel grotere paniekzaaiers...

Ja echt hè :D

Dat je een oudere in de gaten houd met overgeven, uiteraard.
Zou je zonder corona ook doen.
Maar nu alles IS corona.
Ja kan, maar zonder koorts, zonder kuchje, zonder weet ik veel wat is de kans bijzonder klein.
Kan het ja, alles kan (behalve Wim kan die kan niet meer, voor de fossielen onder ons) maar angst is erger voor het immuunsysteem denk ik dan maar dan gewoon nu rustig elke dag even kijken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:51

Benzz schreef:
Anna79 schreef:

Bijzonder, want mijn collega heeft gisteren zonder symptomen een sneltest gedaan. Wel zelf betaald, maar je kunt gewoon terecht zonder klachten.

Alle voetballers worden meerdere keren per week getest.....ook zonder klachten. Een goede vriend van mij moet ivm werk 2 keer per maand naar Frankrijk, moet hij ook een geldige testuitslag meenemen en wordt dus ook gewoon getest.

Niet met een gewone test door de GGD. Dus dat dat niet kan bij een hoofdpijn of buikgriep lijkt me wel aanleiding om te vermoeden dat dat dan blijkbaar niet tot de klachten behoort dat er aanwijzing is voor Corona.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:59

[quote="Bloodymary"]
[quote="Benzz"]
[quote="Anna79"]

Klopt, alleen wel raar dat in het nieuws komt dat buikgriep, hoofdpijn en vermoeidheid ook mogelijke symptomen zijn... Er was op een gegeven moment nog een deskundige op televisie die zei dat ze hoofdpijn en vermoeidheid wilden toevoegen aan de lijst met symptomen omdat ze verwachtten er dan veel meer besmettingen uit te pikken. Maar goed blijkbaar is dat dus (nog) niet gebeurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:12

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:18

Femke_Tweety schreef:
Laat gewoon even testen. Stelt niet zoveel voor, en voor niet mobiele mensen kan dat gewoon thuis.

(Een vriend van mij is inmiddels twee keer thuis getest. Komen er maanmannetjes op bezoek zeg maar)

Dan weet je het 100% zeker.

Wij hebben mijn oma ook laten testen. Met haar goedvinden uiteraard, maar het idee kwam van ons af en niet van de huisarts. Ze was wel al een paar dagen ziek. Niet aan de luchtwegen, maar buik- en hoofdklachten. Er is toen inderdaad iemand van de GGD aan huis gekomen. Ze had geen Covid maar het was fijn om te weten voor zowel thuiszorg als mantelzorg.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:20

Hier meerdere patiënten met alleen buikgriepklachten corona positief.
Je schoonzus zal misschien echt wel een dramaqueen zijn maar ik begrijp dat ze aan corona denkt. Vaak bij ouderen alleen maagdarmklachten.
En ach dan ben ik ook maar een paniekzaaier, boeiend.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:21

tja de huisarts dacht ook anders, dus....
Ze heeft bijvoorbeeld ook geen diarree.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:29

ik hoor steeds meer positief geteste mensen om me heen van mensen die getest zijn omdat ze contact hebben gehad met iemand de besmet is. Bijna allemaal met amper of heel weinig klachten. Ze zouden niet getest hebben als ze niet in contact waren geweest. Valt echt op de afgelopen 2 weken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:41

karuna schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6121040/b ... riant.html

Britse covid variant lijkt dodelijker dan de"gewone" versie. Al is de testgroep klein. Best zorgelijk toch.

Vind het een beetje stemmingmakerij.
Misschien hadden de mensen die de Britse hadden stiekem wel meer onderliggend lijden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 16:47

Needje schreef:
karuna schreef:
https://www.nu.nl/coronavirus/6121040/b ... riant.html

Britse covid variant lijkt dodelijker dan de"gewone" versie. Al is de testgroep klein. Best zorgelijk toch.

Vind het een beetje stemmingmakerij.
Misschien hadden de mensen die de Britse hadden stiekem wel meer onderliggend lijden.

Dit is nog niet eens de groep ouderen maar de jongeren die in het ziekenhuis kwamen. Mensen uit verzorgingstehuizen zitten er niet bij. Maar het kan inderdaad toeval zijn want geen mens is hetzelfde .