Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvank_ schreef:Ja en massaal nog hier komen omdat daar alles dicht is hahaha mooie grap.
Ann schreef:Weet iemand hoe het geregeld is met de huisdieren in een land wat al een (vorm van) lockdown heeft?
secricible schreef:dat is het hele probleem met de term "lockdown". De definitie van een lockdown werd al eerder geplaatst:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockdown
maar die is voor een gebouw, of misschien hoogstens een wijk. Een "lockdown" van een land is ongekend en onmogelijk, al helemaal voor maanden. Het betekend dat NIEMAND, maar dan ook NIEMAND meer de plek mag verlaten waar hij is. Voor geen enkele reden. Een lockdown wordt gebruikt wanneer er bijvoorbeeld in een gebouw iemand zou zijn met een wapen. Dan houden ze iedereen beschermd in kamers, totdat diegene opgepakt is.
Waar mensen op doelen is op strengere sociale maatregelen. En hoe die ingevuld worden, moet een land zelf bepalen.
Palmera schreef:Ann schreef:Weet iemand hoe het geregeld is met de huisdieren in een land wat al een (vorm van) lockdown heeft?
Hoe bedoel je dit?
Ik woon in spanje. En mijn honden mag ik alleen nog kort aan de lijn uitlaten, puur voor hun noodzakelijke behoeftes. Lopen om het lopen mag niet en gaat ook niet, want bos, berg, strand, natuurgebied, alles wat leuk is, is verboden.
Heb ik mazzel dat ik een vrij ruime tuin heb....
En toch nog een ilegale losgooi gelegenheid uit het zicht en binnen rondje aan de lijn afstand.
Babootje schreef:Het is Wuhan tot nu toe wel gelukt. Die stad is even groot als heel Nederland en nog dichter bevolkt. Als het daar is gelukt dan moet dat in NL ook kunnen. En ja daar moet op gehandhaafd worden. En ja de politie zal zich daarop moeten voorbereiden. Dat gebeurt nu dan ook.
Babootje schreef:secricible schreef:dat is het hele probleem met de term "lockdown". De definitie van een lockdown werd al eerder geplaatst:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockdown
maar die is voor een gebouw, of misschien hoogstens een wijk. Een "lockdown" van een land is ongekend en onmogelijk, al helemaal voor maanden. Het betekend dat NIEMAND, maar dan ook NIEMAND meer de plek mag verlaten waar hij is. Voor geen enkele reden. Een lockdown wordt gebruikt wanneer er bijvoorbeeld in een gebouw iemand zou zijn met een wapen. Dan houden ze iedereen beschermd in kamers, totdat diegene opgepakt is.
Waar mensen op doelen is op strengere sociale maatregelen. En hoe die ingevuld worden, moet een land zelf bepalen.
Het is Wuhan tot nu toe wel gelukt. Die stad is even groot als heel Nederland en nog dichter bevolkt. Als het daar is gelukt dan moet dat in NL ook kunnen. En ja daar moet op gehandhaafd worden. En ja de politie zal zich daarop moeten voorbereiden. Dat gebeurt nu dan ook.
Janinevv schreef:Mellow maar met lockdown krijg je zelfde zoals in China nu, weer nieuwe besmettingen.
Dat is gewoon pogingen tot uitstellen..
Suzanne F. schreef:Ja dit is een dramatische tijd voor hypochonders. Je denkt bij elke kuchje of pijntje meteen oh jee als het maar geen Corona is. Paar dagen geleden ineens wat keelpijn en ik schoot meteen in de stress. Maar niks aan de hand verder.
Mellow schreef:Janinevv schreef:Mellow maar met lockdown krijg je zelfde zoals in China nu, weer nieuwe besmettingen.
Snap ik hoor, het is meer dat ik de houding zie van mensen die het totaal niet serieus nemen. En het dus zo ongemerkt veel meer verspreid dan wij weten. Het is in Wuhan wel sterk afgenomen volgens de cijfers dan hè.
Als bijvoorbeeld 40% het niet serieus neemt en 60% wel dan zijn we nog nergens....
En nee totaal niet wetenschappelijk o.i.d. onderlegd maar puur op wat ik zelf ervaar.
Janinevv schreef:Mellow maar met lockdown krijg je zelfde zoals in China nu, weer nieuwe besmettingen.