Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:53

Vergeet niet dat veel ouderen niet online kunnen bestellen.
Zie het hier in de flat, allemaal met rollator naar de winkel en heel verbaasd dat ze hun boodschapjes niet kunnen doen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:53

Weet iemand hoe het geregeld is met de huisdieren in een land wat al een (vorm van) lockdown heeft?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:55

ik Heb begrepen dat in Italië de honden in huis nu hun behoefte doen...
Laatst bijgewerkt door Popstra op 19-03-20 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Yvank_ schreef:
Ja en massaal nog hier komen omdat daar alles dicht is hahaha mooie grap.

k_m
Commentaar van experten en politici, die zijn echt niet naar jullie gekomen. Dat weet je zelf ook. Nederlanders zouden hetzelfde hebben gedaan. Wij hebben die verdere maatregelen getroffen om deze mensen binnen te houden. Domme commentaar dit.[/quote]
Want Belgische experts zijn beter Nederlandse? De situatie in Nederland is ook op basis van experts die hele goede onderbouwingen hebben waarom wij het zo doen.

Het is bijzonder dat jij het als een feit presenteert dat België zijn maatregelen per definitie beter zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-20 09:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Janinevv

Hopelijk willen meer jongeren het doen voor deze ouderen nu ze toch thuis zitten.

Ikzelf werk nog anders had ik dat graag willen doen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:56

Van mij mag die lock down wel want nu krijg je schijnveiligheid. Mijn schoonzus is ziek, moet het beschouwen als corona, maar is dat het ook? Plus het feit dat ik, als ik al de deur uit ga... teveel mensen zie die het gewoon echt niet begrijpen. En als het dan zo voort kabbelt en we zijn 6 april en het gebeurd dan alsnog? Met een lockdown krijg je volgens mij veel beter in zicht wie nu ziek is en wie niet. Nu is iemand besmet, weet het niet, geeft het weer door...
Van de week in de supermarkt nog, mevrouw had iemand heel lang niet gezien, gaat dichtbij die man staan, slaat hem op de schouder, lang niet gezien, hoe is het? Het is soms niet je eigen houding er in, maar de achteloosheid van een ander. I.m.o. kun je door een lock down de gevallen beter isoleren. En ja dat heeft gevolgen voor de eceonomie, maar deze halve maatregel ook al, en als de lockdown er dan alsnog zou komen ben je inmiddels al bij wijze van 1 week kwijt.

En nee gevoelsmatig wil ik dit natuurlijk ook niet, ben ook verder niet wetenschappelijk onderlegd o.i.d. gewoon een onderbuikgevoel en hoe ik het zie.

Palmera

Ann schreef:
Weet iemand hoe het geregeld is met de huisdieren in een land wat al een (vorm van) lockdown heeft?

Hoe bedoel je dit?

Ik woon in spanje. En mijn honden mag ik alleen nog kort aan de lijn uitlaten, puur voor hun noodzakelijke behoeftes. Lopen om het lopen mag niet en gaat ook niet, want bos, berg, strand, natuurgebied, alles wat leuk is, is verboden.

Heb ik mazzel dat ik een vrij ruime tuin heb....
En toch nog een ilegale losgooi gelegenheid uit het zicht en binnen rondje aan de lijn afstand.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 19-03-20 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Ja facebook staat vol met hulp, maar ehhh ze hebben geen internet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:57

secricible schreef:
dat is het hele probleem met de term "lockdown". De definitie van een lockdown werd al eerder geplaatst:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockdown

maar die is voor een gebouw, of misschien hoogstens een wijk. Een "lockdown" van een land is ongekend en onmogelijk, al helemaal voor maanden. Het betekend dat NIEMAND, maar dan ook NIEMAND meer de plek mag verlaten waar hij is. Voor geen enkele reden. Een lockdown wordt gebruikt wanneer er bijvoorbeeld in een gebouw iemand zou zijn met een wapen. Dan houden ze iedereen beschermd in kamers, totdat diegene opgepakt is.
Waar mensen op doelen is op strengere sociale maatregelen. En hoe die ingevuld worden, moet een land zelf bepalen.

Het is Wuhan tot nu toe wel gelukt. Die stad is even groot als heel Nederland en nog dichter bevolkt. Als het daar is gelukt dan moet dat in NL ook kunnen. En ja daar moet op gehandhaafd worden. En ja de politie zal zich daarop moeten voorbereiden. Dat gebeurt nu dan ook.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:57

Mellow maar met lockdown krijg je zelfde zoals in China nu, weer nieuwe besmettingen.
Dat is gewoon pogingen tot uitstellen..

Echwel

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:58

Maar Babootje hoeveel % van China zat in lockdown
Nooit 100%

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 09:58

Palmera schreef:
Ann schreef:

Hoe bedoel je dit?

Ik woon in spanje. En mijn honden mag ik alleen nog kort aan de lijn uitlaten, puur voor hun noodzakelijke behoeftes. Lopen om het lopen mag niet en gaat ook niet, want bos, berg, strand, natuurgebied, alles wat leuk is, is verboden.

Heb ik mazzel dat ik een vrij ruime tuin heb....
En toch nog een ilegale losgooi gelegenheid uit het zicht en binnen rondje aan de lijn afstand.

Is het toegestaan om bij nood naar de dierenarts te gaan of om medicatie op te halen?

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:00

Ik denk dat China vanaf het begin niet eerlijk en open is geweest over de aantallen. Dat het daarom door de rest van de wereld is onderschat en dat we daar nu door in de problemen komen...iedereen. overal.

cursebreaker

Popstra schreef:
ik Heb begrepen dat in Italië de honden in huis nu hun behoefte doen...

%)
Mijn God, laten we hopen dat het hier niet die kant uit gaat.

Ann

Babootje schreef:
Het is Wuhan tot nu toe wel gelukt. Die stad is even groot als heel Nederland en nog dichter bevolkt. Als het daar is gelukt dan moet dat in NL ook kunnen. En ja daar moet op gehandhaafd worden. En ja de politie zal zich daarop moeten voorbereiden. Dat gebeurt nu dan ook.

Het is te kort dag om te zeggen dat het gelukt is in Wuhan. Pas over een aantal weken is dat te beoordelen in mijn ogen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:01

Babootje schreef:
secricible schreef:
dat is het hele probleem met de term "lockdown". De definitie van een lockdown werd al eerder geplaatst:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lockdown

maar die is voor een gebouw, of misschien hoogstens een wijk. Een "lockdown" van een land is ongekend en onmogelijk, al helemaal voor maanden. Het betekend dat NIEMAND, maar dan ook NIEMAND meer de plek mag verlaten waar hij is. Voor geen enkele reden. Een lockdown wordt gebruikt wanneer er bijvoorbeeld in een gebouw iemand zou zijn met een wapen. Dan houden ze iedereen beschermd in kamers, totdat diegene opgepakt is.
Waar mensen op doelen is op strengere sociale maatregelen. En hoe die ingevuld worden, moet een land zelf bepalen.

again. Wuhan is geen volledig land en dus totaal niet vergelijkbaar. Een LAND plat gooien is wat anders dan een STAD plat gooien, ook al is die stad even groot als Nederland.
Nog los van het feit dat we helemaal niet weten of het in Wuhan gelukt is, want de cijfers daar zijn onbetrouwbaar en de lockdown pas net voorbij.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:01

gillian schreef:
Ik denk dat China vanaf het begin niet eerlijk en open is geweest over de aantallen. Dat het daarom door de rest van de wereld is onderschat en dat we daar nu door in de problemen komen...iedereen. overal.

En hoeveel vertellen ze ons over de rest van het land?
Waarschijnlijk niets.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:02

Janinevv schreef:
Mellow maar met lockdown krijg je zelfde zoals in China nu, weer nieuwe besmettingen.

Snap ik hoor, het is meer dat ik de houding zie van mensen die het totaal niet serieus nemen. En het dus zo ongemerkt veel meer verspreid dan wij weten. Het is in Wuhan wel sterk afgenomen volgens de cijfers dan hè.

Als bijvoorbeeld 40% het niet serieus neemt en 60% wel dan zijn we nog nergens....

En nee totaal niet wetenschappelijk o.i.d. onderlegd maar puur op wat ik zelf ervaar.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:02

Ik denk dat als er winkels, markten enz gesloten worden (niet de supermarkten)
Dat je ook al een heel eind komt. Mensen gaan nog steeds winkelen.
Warenhuis de Bijenkorf heeft wel z’n deuren gesloten van alle filialen. Dit na veel protest toen ze eerder alleen de openingstijden hadden aangepast.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:03

Suzanne F. schreef:
Ja dit is een dramatische tijd voor hypochonders. Je denkt bij elke kuchje of pijntje meteen oh jee als het maar geen Corona is. Paar dagen geleden ineens wat keelpijn en ik schoot meteen in de stress. Maar niks aan de hand verder.

Maar waarom voor alles geld je moet gewoon uitzieken. Zolang je niet doodziek bent is er weinig aan de hand en moet je dus uitzieken.

Ik snap wat dat als je hypochondrie dat je, je bij een verkoudheid misschien ook normaal wel zorgen maakt.

Janinevv

Met de cijfers kunnen we niks qua besmettingen. Veel zullen het geen eens door hebben dat ze hebben gehad.

De media maakt de mensheid bang!!

Echwel

Hier (raalte) is het voor het eerst echt rustig op straat
Net een zondag

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:04

Mellow schreef:
Janinevv schreef:

Snap ik hoor, het is meer dat ik de houding zie van mensen die het totaal niet serieus nemen. En het dus zo ongemerkt veel meer verspreid dan wij weten. Het is in Wuhan wel sterk afgenomen volgens de cijfers dan hè.

Als bijvoorbeeld 40% het niet serieus neemt en 60% wel dan zijn we nog nergens....

En nee totaal niet wetenschappelijk o.i.d. onderlegd maar puur op wat ik zelf ervaar.

Nederland zou strenger kunnen zijn met blijven hameren op afstand etc, eventueel in de winkels niet meer dan zoveel personen.

En voor de rest maak elkaar niet gek

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:06

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:06

Ik denk nog steeds echt dat er wel meer maatregelen kunnen komen voor een lockdown, lockdown lijkt me nog te ver gaan, maar ik zie vooral jeugd in groepjes en de afstanden in winkels worden niet gehanteerd.