Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:00

Ik vind het sowieso weer superdruk op de wegen waardoor ook alle simpele zielen ook je pad weer hinderen. Van die ouderen die langzamer rijden dan vrachtwagens waardoor die moeten inhalen op een 2-baans snelweg enzo.
En mensen die op hum baan blijven hangen met een traag tempo ipv naar rechts gaan, waardoor ook alles opstroopt. Leuk dat je werkgever je reistijd kennelijk ook betaald, maar laat mij lekker doorrijden als ik naar mijn werk ga.
Vanmorgen ging ik invoegen op de snelweg en het was zo druk met vrachtwagens dat ze 3 banen breed reden. Asociaal zeg in de spits.
Nou ja, kortom, meer verkeer dus meer ergernissen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 06:59

Het is de laatste weken enorm druk ja. Sinds er versoepelingen zijn, zijn er meer mensen die weer (deels) naar kantoor gaan (ook bij ons is dat het geval), en dat is echt te merken. Ik begin meestal vroeger (werk van 7:00 tot 15:30) en als ik om 15:30 - 15:45 wegrij heb ik standaard al last van vertragingen en files. Ik ga vanaf volgende week het laatste uur maar thuiswerken denk ik

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:46

Ik kwam net een Bulgaarse tegen in een Citroën C3, helemaal vol geplakt met bloemetjes. Reed al slingerend (lees: wisselde zeer actief af tussen de rijbaan en de vluchtstrook) en met 60 km/h de oprit van de A2 op bij Eindhoven.

Op een gegeven moment steek ik erlangs, kijk ik in de auto.. zit ze met twee handen aan haar telefoon te appen.

Dan ben je toch ook echt koekoek. 8)7

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 19:55

Mensen zijn gek tegenwoordig met die telefoon 8)7

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:02

Niet alleen met die telefoon... Ik volg op FB het account van de plaatselijke politie en als ik zo lees wat zij van de weg plukken aan bestuurders die bezopen, met drugs of lachgas op achter het stuur kruipen. Daar erger ik me ook echt scheel aan, levensgevaarlijk die types die met dat soort spul op achter het stuur kruipen... Laatst deden ze echt een grote vangst: een wagen met 78 flessen lachgas aan boord: https://www.nu.nl/binnenland/6135771/po ... -reed.html.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 20:20

Ja die zijn ook maf inderdaad…

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:57

Nou zeker Ineke2... Als je door zo'n type wordt aangereden, dan zegt je verzekering ook al snel: zoek het uit... Dat wil je echt gewoon niet...

En wat betreft die auto vol lachgas... Goed dat ze die van de weg hebben geplukt. Als die knakker ergens mee in botsing was gekomen, waren de gevolgen waarschijnlijk catastrofaal...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:12

JPitty schreef:
Niet alleen met die telefoon... Ik volg op FB het account van de plaatselijke politie en als ik zo lees wat zij van de weg plukken aan bestuurders die bezopen, met drugs of lachgas op achter het stuur kruipen. Daar erger ik me ook echt scheel aan, levensgevaarlijk die types die met dat soort spul op achter het stuur kruipen... Laatst deden ze echt een grote vangst: een wagen met 78 flessen lachgas aan boord: https://www.nu.nl/binnenland/6135771/po ... -reed.html.

Bij dat soort mensen die ze betrappen met telefoon, drank op of drugs etc. Mogen ze van mij het rijbewijs wrl een tijdje afpakken.
Die boetes helpen toch niet :n

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:17

Goof schreef:
Ik vind het sowieso weer superdruk op de wegen waardoor ook alle simpele zielen ook je pad weer hinderen. Van die ouderen die langzamer rijden dan vrachtwagens waardoor die moeten inhalen op een 2-baans snelweg enzo.
En mensen die op hum baan blijven hangen met een traag tempo ipv naar rechts gaan, waardoor ook alles opstroopt. Leuk dat je werkgever je reistijd kennelijk ook betaald, maar laat mij lekker doorrijden als ik naar mijn werk ga.
Vanmorgen ging ik invoegen op de snelweg en het was zo druk met vrachtwagens dat ze 3 banen breed reden. Asociaal zeg in de spits.
Nou ja, kortom, meer verkeer dus meer ergernissen.

Ik dacht al dat het aan mij lag... Op mijn dagelijkse route ook ineens veel meer, incompetent, verkeer.

Vandaag ingehaald door een mevrouw met haast, om vervolgens voor mij te duiken en in het rijtje voor afrit te gaan rijden. Ik moest vol op mijn rem voor haar, doos.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 21:49

Gelukkig begint de vakantie tijd snel… Scheelt vaak veel drukte.

Dat gewissel van rijstrook ook in een file pff nergens voor nodig vaak en daar krijg je ook sneller botsingen van.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:55

AmyJamess schreef:
JPitty schreef:

Bij dat soort mensen die ze betrappen met telefoon, drank op of drugs etc. Mogen ze van mij het rijbewijs wrl een tijdje afpakken.
Die boetes helpen toch niet :n

Een tijdje? Gewoon definitief afpakken! Dan mogen ze pas weer rijden na opnieuw rijles nemen en een volledig rij-examen inclusief theorie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:42

Heel eerlijk, ik zit ook vaak genoeg op m'n telefoon in de auto, en rijd ook altijd zonder gordel. Maar ik zorg wel dat ik dit op momenten doe dat er niemand om me heen is. Als het ergens druk is, ben ik niet bereikbaar. Dan bel je me maar hahaha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:43

Stoer hoor.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:46

Zeker stoer, vooral als je met je vrachtwagen dan alsnog tegen een auto klapt.... Met je 0-kreukelzone en vliegend door je voorruit! 8-)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:48

Marije_1997 schreef:
Heel eerlijk, ik zit ook vaak genoeg op m'n telefoon in de auto, en rijd ook altijd zonder gordel. Maar ik zorg wel dat ik dit op momenten doe dat er niemand om me heen is. Als het ergens druk is, ben ik niet bereikbaar. Dan bel je me maar hahaha

Ik snap deze eerlijkheid nooit zo goed... Wat wil je ermee bereiken? Je snapt toch wel dat dit door niemand toegejuicht wordt?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:52

Marije_1997 schreef:

Maar wat is er dan zo belangrijk op je telefoon dat je die nodig hebt tijdens het rijden?
En 'als er niemand om je heen is' vind ik gewoon een slecht excuus, binnen no time kan de situatie veranderen en kan je andere in gevaar brengen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:57

Als je wel eens bij mensen in de auto kijkt op de snelweg zitten er massa’s mensen op hun telefoon te koekeloeren.

Ik snap dat echt niet. Met 100km/h een aanrijding veroorzaken is echt niet tof. Wat is er zo belangrijk wat niet even kan wachten?
En als het wel een zaak van leven of dood is, ga dan even op de vluchtstrook stilstaan ofzo :?

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 06:25

Tsja, zonder gordel…uitermate achterlijke actie natuurlijk. Met name voor jezelf, die gordel is niet voor niks uitgevonden, en als jij graag van het asfalt geschraapt wil worden door hulpverleners nadat je eerst door de voorruit bent geslingerd moet je dat vooral doen, maar ik snap vooral niet dat je willens en wetens je medeweggebruikers zo fijn in gevaar brengt. En “Als er niemand om me heen is zit ik niet op mijn telefoon hoor” komt vrijwel nooit voor. Zelfs niet in Friesland.
En de achteloosheid waarop je dat even eerlijk komt melden geeft dat mooi weer.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 08:44

Marije je bent niet goed. Telefoon uit of geluid uit tijdens het rijden. Je wilt toch geen kind doodrijden omdat je ff moest appen!!! Echt waar je spoort niet

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:40

Marije_1997 schreef:

Waarom ben je bereikbaar als het minder druk is? Vind je jezelf onmisbaar? Superbelangrijk? Welke berichtjes zijn nou zo belangrijk dat je midden in het verkeer moet lezen en reageren?
Kansloos. Ik heb echt 0,0 begrip en respect voor mensen zoals jij. Overigens zie ik het meer bij mensen van jou leeftijd/generatie. Die vinden zich tof en belangrijk en onmisbaar en hen kan niks overkomen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:03

Ik heb nooit mijn telefoon in mijn handen, deze zit in een houder en raak ik alleen aan (en blijft in de houder) als mijn telefoon crashed voor navigatie, muziek of als het scherm zwart is ofzo. Berichten doe ik niet of als ik bij een stoplicht sta maar dat is ook
Izelden. Bellen is gewoon handsfree. Ik erger mij zelf ook groen en geel aan al die mensen op hun telefoon, ook midden in de nacht zie je ze slingerend op de snelweg rijden, levensgevaarlijk, want je ziet het achterop komende verkeer niet. Ze vallen ook vaak op door onnodig links rijden .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:11

Tja, zelfs dat doe ik niet onderweg. Navi stel ik in voordat ik weg rijd en als ik muziek vanaf mijn telefoon wil afspelen idem.
Ik ben echt niet roomser dan de paus, ik rijd ook wel eens wat te hard, kan me groen en geel ergeren aan anderen op de weg en wil een trage bestuurder echt wel eens met mijn lichten seinen dat hij ook weer terug naar rechts kan, maar ik zal tijdens het rijden nooit, om welke reden dan ook, mijn telefoon of navi bedienen.
Gewoon, aandacht bij het verkeer. Er zijn al genoeg onoplettenden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:16

Goof schreef:
Tja, zelfs dat doe ik niet onderweg. Navi stel ik in voordat ik weg rijd en als ik muziek vanaf mijn telefoon wil afspelen idem.
Ik ben echt niet roomser dan de paus, ik rijd ook wel eens wat te hard, kan me groen en geel ergeren aan anderen op de weg en wil een trage bestuurder echt wel eens met mijn lichten seinen dat hij ook weer terug naar rechts kan, maar ik zal tijdens het rijden nooit, om welke reden dan ook, mijn telefoon of navi bedienen.
Gewoon, aandacht bij het verkeer. Er zijn al genoeg onoplettenden.

Idem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 11:21

Mijn telefoon flipt hem vaak, dan sluiten alle apps en moet ik alles opnieuw openen :+ bloedirritant. Maar verder zit ik er dus ook zeker niet op. Ik eet overigens wel sporadisch achter het stuur maar dan houd ik mijn ogen gewoon op de weg, kies ook voor eten wat makkelijk te pakken is en weer op te bergen mocht er opeens een situatie als file ontstaan waarbij ik beide handen nodig heb.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-21 11:25

Precies… Alleen als ik ergens écht stil sta stuur ik een berichtje als file, word later oid.

Navigatie stel ik in voor ik wegrijd en als dat niet goed gaat, werkt niet goed of weet ik veel wat dan ga ik bij een tankstation aan de kant staan of neem de eerste afslag en ga daar de eerst volgende mogelijkheid aan de kant staan en dan pas prutsen.

Eten en drinken onderweg doe ik alleen als ik een passagier bij mij heb die dat aan kan geven of weer terug kan pakken. :')