Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:54

Ik zou eigelijk nooit moeilijk doen voor zulke kleine bedragen :o
Alsof je voor 1.5 euro terug naar huis rijdt met het pakket, een berichtje stuurt en dan nog eens opnieuw naar de post rijdt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:21

Poekkie schreef:
Ik zou eigelijk nooit moeilijk doen voor zulke kleine bedragen :o
Alsof je voor 1.5 euro terug naar huis rijdt met het pakket, een berichtje stuurt en dan nog eens opnieuw naar de post rijdt.

Dit idd. Misschien was ze al langs DHL punten gereden en een halfuur bezig geweest. Dat is ook haar tijd :) . Ik zou er niet moeilijk om doen en netjes betalen. Ze heeft het wel snel opgestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 23:38

Ik zou er ook niet moeilijk om doen :)

Ik heb nog maar 2 uur iets te koop staan en de eerste oplichter is er al.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 09:32

Vjestagirl schreef:
Ik heb iets overgenomen van iemand en afgesproken dat ze het met DHL zou verzenden. Nu heeft ze het verstuurd met PostNL omdat alle locaties van DHL daar gesloten zijn. Dat is blijkbaar €1,45 duurder dan met DHL verzenden, en nu vraagt ze of ik het verschil overmaak.

Ergens vind ik het redelijk dat ik bijbetaal. Aan de andere kant; mja, not so much. Wat vinden jullie?

Je redelijkheid laten spreken en betalen.

Want laat de ideale situatie eens in je hoofd afspelen. Wat zou je willen dat ze gedaan had? Waarom voel je er 'not so much' voor? Wat had er wel moeten gebeuren naar jouw mening?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:24

Laat ik beginnen met: ik heb betaald.
Op een of andere manier voelde het niet helemaal eerlijk, ik had het prettiger gevonden als ze voorgesteld had het verschil te delen oid. Maar goed, dat is niet gebeurd en jullie hadden gelijk; dit moest ik gewoon betalen :)

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:36

Ik heb een zadel gekocht en op laten sturen, gevraagd of ze het aangetekend willen versturen, en ook die kosten betaald. Sturen ze het standaard op... Ik kan daar zo slecht tegen _-:(
Zegt ze; "komt altijd wel goed hoor…"
Nou, het zal niet eerste keer zijn dat PostNL iets niet levert bij mij. Afspraak is toch afspraak?

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:40

Ja dat zou me ook ontzettend irriteren. Het risico is dan ook voor hen, mocht er iets fout gaan met de verzending.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 10:42

Sorry noem mij flauw maar ik vind niet dat dit klakkeloos betaald moet worden.

Ten eerste zou ik bewust voor DHL kiezen omdat ik dat gemakkelijker en dichterbij op kan halen.
En omdat post nl hier heel waardeloos bezorgd en ik het met pech een dorp verder op op moet gaan halen.

Dan erbij vind ik het aan de waarde van het pakket liggen.
Zo iets doe je in overleg.

Maargoed ik zorg dat ik nooit alleen speciaal voor een pakketje weg brengen ergens heen rijdt. Ik combineer het altijd.

Over het zadel zou ik ook not amused zijn :o

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 12:05

Vjestagirl schreef:
Laat ik beginnen met: ik heb betaald.
Op een of andere manier voelde het niet helemaal eerlijk, ik had het prettiger gevonden als ze voorgesteld had het verschil te delen oid. Maar goed, dat is niet gebeurd en jullie hadden gelijk; dit moest ik gewoon betalen :)

Dat had je in principe ook kunnen voorstellen. :) Ze had het misschien op voorhand kunnen vragen inderdaad, maar misschien vond zij het wel belangrijker het pakket zo snel mogelijk naar je op te sturen omdat je al betaald had.

Ik heb dat ook al eens gehad dat ik een pakket woog en het net binnen een bepaalde gewichtsklasse viel. Bij het postkantoor viel die net in een hogere gewichtsklasse en dus duurder. Toen voelde ik me ook k*t. Ik had het product namelijk voor een lager bod verkocht dan ik eigenlijk wilde (maar dat is eigen keuze uiteraard), maar dat dit verlies er dan ook nog eens bovenop kwam, dat had ik niet ingecalculeerd. Ik heb toen ook gepolst bij de koper of die het extra bedrag wilde overmaken en dat was gelukkig geen probleem.
Niet alles gaat altijd zo ideaal als dat je op voorhand bedacht had. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:31

Ik ben een keer zelf zo stom geweest om een bod te accepteren incl verzending en toen bleek het naar België te zijn. Maar toch gewoon gestuurd. Had weinig winst dus. Paar euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:48

Ik had dat laatst met iets, had geschat dat het wel als brievenbuspakketje kon, maar helaas paste dat net niet. Had het al vrij goedkoop verkocht en kon toen nog extra verzendkosten betalen. Baalde toen wel echt van mezelf :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:04

xJitskee schreef:
Ik had dat laatst met iets, had geschat dat het wel als brievenbuspakketje kon, maar helaas paste dat net niet. Had het al vrij goedkoop verkocht en kon toen nog extra verzendkosten betalen. Baalde toen wel echt van mezelf :=

Dit is voor mij de reden om (behalve boeken) alleen als pakket te verzenden.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:32

Ik vind de mensen voor mij echt hele brave verkopers :) zelfs niet gevraagd om de kosten te delen of het bij te betalen?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:51

Equipro schreef:
Ik heb een zadel gekocht en op laten sturen, gevraagd of ze het aangetekend willen versturen, en ook die kosten betaald. Sturen ze het standaard op... Ik kan daar zo slecht tegen _-:(
Nou, het zal niet eerste keer zijn dat PostNL iets niet levert bij mij. Afspraak is toch afspraak?

Flauw dat ze het standaard stuurt en niet aangetekend zoals je vroeg. Hopelijk heb je wel de track en tracé van haar ontvangen? Hoop voor je dat pakket gewoon netjes aankomt!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:06

Equipro schreef:

En heb je het te veel betaalde bedrag nog teruggekregen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:04

DeniseES schreef:
Ik vind het niet netjes van haar dat ze het gewoon gedaan heeft, als er meer kosten bij komen hoor je dit van tevoren aan te geven, zodat de koper zelf kan bepalen of deze dit wil betalen of toch niet. Op een klein bedrag kan het een groot verschil zijn, op een groot bedrag zal het niet uit maken, maar het is toch wel even gewoon netjes right.

Nou ja, ik heb een keer gehad dat een griet perse wilde dat ik het met DHL zou versturen. Maar ik heb geen printer, waardoor het aantal inleverpunten hevig verkleind werd. Toen bleken er ook nog een aantal punten te zijn gesloten ivm vakantie en werd mijn pakket geweigerd op een paar andere punten omdat er geen label op zat.

Na 2 dagen van hot naar her te hebben gereden heb ik uit pure wanhoop het pakket maar bij postnl gedropt.

Ik kreeg niet eens een dank je wel of uberhaupt het aanbod van haar om het verschil bij te leggen. Denk dat ik op dat moment ook al voor 5 euro aan benzine had verreden.

Graag gedaan hoor, trut. Nooit meer wat van gehoord. Echt waar. Krijg jeuk met te korte armpjes dan!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:28

Vanaf afgelopen maandag heb je geen printer meer nodig bij dhl :)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:46

hier zijn ook geen inleverpunten voor dhl, dus ik doe alles met postnl. Altijd goed gegaan eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:53

Ik verzend ook alleen met postnl, maar dat zet ik ook in mijn advertenties. Voor een DHL punt moet ik echt een heel eind omrijden, dus dat doe ik liever niet. Gelukkig is dat nog nooit een probleem geweest. :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:41

Ik vind het top dat ik geen printer meer nodig heb voor te versturen met DHL.
PostNL is wel makkelijker ( loop afstand) maar DHL goedkoper en doe ik meteen maar met boodschappen combineren.
Er is ook een DHL punt op loopafstand, maar die neemt momenteel geen pakketjes aan ( Corona..) dat vind ik wel vreemd maarja so be it

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:21

xJitskee schreef:
Ik verzend ook alleen met postnl, maar dat zet ik ook in mijn advertenties. Voor een DHL punt moet ik echt een heel eind omrijden, dus dat doe ik liever niet. Gelukkig is dat nog nooit een probleem geweest. :)

Ik ook en meld het ook in mijn advertenties, zodat er geen discussies ontstaan.

Ook als ik ergens op bied geef ik meteen aan dat het een éénmalig bod is inclusief verzenden (verzekerd of niet) via PostNL is en de betaling alleen via Marktplaats app.
Dan kunnen ze mijn bod weigeren of accepteren op 3 aspecten; bedrag, verzending en betalingswijze.

Ik heb geen zin meer in discussies over wel of niet via marktplaats betalen of via hoe en wat het verzonden gaat worden. En als het de verkoper niet zint, dan accepteren ze het niet en kijk ik verder, scheelt een boel gezeur.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:31

Bij mij kwam vandaag een lollige man iets ophalen voor zijn vrouw.
Hij zei letterlijk dat het voor hem niet zo hoefde maar dat zijn vrouw er blij mee zou zijn en dat dat betekende dat hij vanavond waarschijnlijk goed van bil kon of anders op zijn minst een goede maaltijd zou krijgen.....

Dus 3 personen blij; zijn vrouw met het product, hij met de beloning en ik dat ik van het product af ben en centjes in mijn zak heb. :) :) :)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:51

:\ Wat heb je hem in vredesnaam verkocht dan? Wordt nu wel heel nieuwsgierig :j

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:56

Oeps... ik heb een mobiele airco op marktplaats gezet voor €50 en ik heb al 10 mensen die hem voor de vraagprijs willen ophalen. Ik heb maar naar iedereen een bericht terug gestuurd dat ze even bieden bij de advertentie. Volgens mij heb ik hem te goedkoop er op gezet :=

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 14:57

Een gelhaard!

Als ik mijn berichtje zo teruglees snap ik dat je er heel verkeerde ideeën bij kunt krijgen (iets voor zijn vrouw waardoor hij van bil denkt te kunnen) :) :) :)