Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Banyu schreef:Dhl maandag ingeleverd, is er nog steeds niet, en een brievenbuspakketje die ik zou ontvangen vandaag is uitgesteld naar morgen.
Maandag cadeautje via brievembuspakketje naar mn staleigenaar, en die kwam vandaag pas aan!
Ik zit zoooo op mijn pakketje te wachten hihi, maar heb wel geduld!
Eh, het is woensdag? Dan is DHL toch niet raar dat het er nog niet is? Dat is toch geen 'nog steeds niet ' zelfs in normale tijden is maandag verzenden niet altijd woensdag in huis. en het cadeau naar staleigenaar toch juist snel? Hoezo is het pas vandaag als je het maandag op de post doet? Juist gewoon normale snelheid en dat vind ik erg netjes in deze tijd.
996981 schreef:996981 schreef:Geen PostNL, maar UPS frustratie... mag dat ook?
Dinsdag (morgen) zou een pakket hier worden bezorgd. Gaat om een duurder pakket, waarvoor getekend moet worden bij ontvangst.
Vanmiddag (maandag) kregen we mail dat het bezorgd was, terwijl we beide niet thuis waren. Ondertekend door iemand anders... (directe) buren hebben we niet en het pakket ligt niet om het huis...
Klacht ingediend bij UPS en de betreffende webshop op de hoogte gebracht. Kunnen we meer doen? Wat zijn onze rechten?
Update vandaag. Kwam een bezorger of we even wouden tekenen voor een pakket. Bleek een bevestiging dat we het pakket hebben ontvangenuh nee gaan we niet tekenen, want we hebben het pakket niet ontvangen. Bezorger boos weer weg. Ik ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Voor kerst zal het wel niet meer goed komen helaas
M1994 schreef:Nou hier maakt onze pakketbezorger er een zooitje van. Anderhalve week geleden iets besteld, pakket bij de brievenbussen van de flat gewoon op de grond gegooit. Niet aangebeld niks. Dit gemeld bij Postnl, ze hebben de bezorger aangesproken. Nu staat er dat het een uur geleden al bezorgd is, pakket nergens te vinden. Hopelijk heeft ie t dan al ingescand als geleverd of iets en komt hij het toch zo brengen.
mvdende schreef:Ondertussen bleken de buren "gewoon ff niet thuis" en heb ik mn laatste pakketje ook binnen.
Gelukkig maar.
Maar heb überhaupt liever niet dat een pakketje bij buren wordt afgeleverd. Je moet dan maar nét het geluk hebben dat je binnen afzienbare tijd beide een keer thuis bent.
Heb dan liever dat het naar een pick-up point gaat met vaste openingstijden, dan kan je zelf bepalen wanneer het uitkomt om het pakketje op te halen.
Kies er ook altijd voor neerzettoestemming òf andere dag òf pick-up point. Maar bezorger vandaag vond het kennelijk een goed idee om het bij de buren af te geven.
Froukje schreef:mvdende schreef:Ondertussen bleken de buren "gewoon ff niet thuis" en heb ik mn laatste pakketje ook binnen.
Gelukkig maar.
Maar heb überhaupt liever niet dat een pakketje bij buren wordt afgeleverd. Je moet dan maar nét het geluk hebben dat je binnen afzienbare tijd beide een keer thuis bent.
Heb dan liever dat het naar een pick-up point gaat met vaste openingstijden, dan kan je zelf bepalen wanneer het uitkomt om het pakketje op te halen.
Kies er ook altijd voor neerzettoestemming òf andere dag òf pick-up point. Maar bezorger vandaag vond het kennelijk een goed idee om het bij de buren af te geven.
Of de buren hadden toevallig zelf ook een pakketje en zeiden geef maar...
Het is niet áltijd de schuld van de bezorgers hè. En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..
Ik heb vandaag 5 huge ass dozen bij de buren bezorgd omdat de geadresseerde niet thuis was.. En nee, daar wordt ik als bezorger ook echt niet vrolijk van.
Froukje schreef:En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..
Exitium schreef:Froukje schreef:En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..
Dit wordt vaker geroepen, maar is nogal een dooddoener.
a) Voor corona werkte ik, net als vele anderen, 40 uur op kantoor. Dan zijn de mogelijkheden nogal beperkt
b) In december kan de levertijd nogal afwijken, daar kun je niet altijd op anticiperen
c) Genoeg producten waar een levertijd opzit "van 3 tot 5 werkdagen" of "geleverd voor 30 december". Je krijgt op z'n vroegst pas de dag voor levering een verzendbevestiging, dan moet je die dag erop maar nét thuis kunnen blijven
d) En, zoals al genoemd, soms zijn de bezorgmomenten zo ruim ("we komen tussen 8:00 en 20:00") dat het ook niet te doen is de hele tijd thuis te blijven (en niet te gaan douchen, en niet naar het toilet te gaan, etc)
Nu met corona is het voor een deel van de mensen (er zijn nog steeds veel mensen die niet thuis kunnen werken) makkelijker, ik probeer er ook rekening mee te houden met wanneer ik bestel, maar je hebt het gewoon niet altijd in de hand als ontvanger zijnde. Zeker niet in december