Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:24

Heel verbaasd, brief met kaart is eergisteren verzonden en vandaag ontvangen. Super snel!!!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:32

MyWishMax schreef:
Banyu schreef:
Dhl maandag ingeleverd, is er nog steeds niet, en een brievenbuspakketje die ik zou ontvangen vandaag is uitgesteld naar morgen.

Maandag cadeautje via brievembuspakketje naar mn staleigenaar, en die kwam vandaag pas aan!

Ik zit zoooo op mijn pakketje te wachten hihi, maar heb wel geduld!

Eh, het is woensdag? Dan is DHL toch niet raar dat het er nog niet is? Dat is toch geen 'nog steeds niet ' zelfs in normale tijden is maandag verzenden niet altijd woensdag in huis. en het cadeau naar staleigenaar toch juist snel? Hoezo is het pas vandaag als je het maandag op de post doet? Juist gewoon normale snelheid en dat vind ik erg netjes in deze tijd.

Ik klaag nergens hoor, ik weet niet?
Het meer puur aan te geven dat het dus ondanks we misschien gewend zijn volgende dag in huis te hebben, het nu wat later kan zijn vanwege drukte.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:08

996981 schreef:
996981 schreef:
Geen PostNL, maar UPS frustratie... mag dat ook?

Dinsdag (morgen) zou een pakket hier worden bezorgd. Gaat om een duurder pakket, waarvoor getekend moet worden bij ontvangst.

Vanmiddag (maandag) kregen we mail dat het bezorgd was, terwijl we beide niet thuis waren. Ondertekend door iemand anders... (directe) buren hebben we niet en het pakket ligt niet om het huis...

Klacht ingediend bij UPS en de betreffende webshop op de hoogte gebracht. Kunnen we meer doen? Wat zijn onze rechten?

Update vandaag. Kwam een bezorger of we even wouden tekenen voor een pakket. Bleek een bevestiging dat we het pakket hebben ontvangen :+ uh nee gaan we niet tekenen, want we hebben het pakket niet ontvangen. Bezorger boos weer weg. Ik ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Voor kerst zal het wel niet meer goed komen helaas

Bijzonder zeg... ze proberen zich vast in te dekken. Ik hoop dat het nog goedkomt, maar boze bezorger is niet echt hoopvol voor de toekomst.

Ik had eergister ook een duurder pakketje waar voor getekend zou moeten worden, maar dat is gewoon voor de deur gezet. bezorger zat alweer in zijn bus voor ik bij de deur was. Verder prima hoor, dat is ook de afspraak bij normale pakketjes, maar toch.

Anoniem

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:27

Hier gaat alles super snel. Gisterenavond een pakket binnen gebracht, wordt nu voor 12.00 al geleverd met Bpost. Gisteren namiddag nog wat besteld in Nederland. Gisterenavond verzonden wordt vandaag al geleverd :wow: Ben alleen niet thuis vandaag, had ze niet zo snel verwacht _O-

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:34

Gister bestelling gedaan, komt vanmiddag binnen yeaaaay.
Mijn brievenbus pakketten komen wel morgen bij ontvangers binnen ipv vandaag. Vind ik nog snel voor deze periode.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:47

Gisteren met postnl een pakketje verstuurd en die was ook vanmorgen al aangekomen. :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 13:48

Durfde niet te klagen, maar via messenger toch gedaan
Pakketje stond de 16de op afleveren en is nu spoorloos

Ze zijn een onderzoek gestart, voelt goed aan dat ze meehelpen..

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:30

Nou hier maakt onze pakketbezorger er een zooitje van. Anderhalve week geleden iets besteld, pakket bij de brievenbussen van de flat gewoon op de grond gegooit. Niet aangebeld niks. Dit gemeld bij Postnl, ze hebben de bezorger aangesproken. Nu staat er dat het een uur geleden al bezorgd is, pakket nergens te vinden. Hopelijk heeft ie t dan al ingescand als geleverd of iets en komt hij het toch zo brengen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:40

Baal, baal...

DHL neerzet toestemming gegeven. Levert die Handige Harry het bij de buren af die vanmiddag of morgen op vakantie gaan. Was nét al niemand meer thuis.....

Ik geef niéts voor niets toestemming om het in de tuin neer te zetten..... En de App klopt helemaal niets van, want het zou nog neergezet gaan worden, maar ligt dus al bij de buren.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:48

Vind het eigenlijk dommer van je buren die het pakketje aannemen terwijl ze weten dat ze op vakantie gaan :x

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:38

Exitium schreef:
Vind het eigenlijk dommer van je buren die het pakketje aannemen terwijl ze weten dat ze op vakantie gaan :x

Dat zou ik ook wel irritant vinden :x

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 18:58

Al een maand lang, nog voor black friday, gaat alles via postNL goed.
Komt er 1 bestelling via dhl, gaat het gelijk mis. Onder het motto ‘we hebben u gemist’ wordt het naar het afhaalpunt gebracht. Toch vreemd als er al de hele dag iemand thuis is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:29

Ondertussen bleken de buren "gewoon ff niet thuis" en heb ik mn laatste pakketje ook binnen.

Gelukkig maar.

Maar heb überhaupt liever niet dat een pakketje bij buren wordt afgeleverd. Je moet dan maar nét het geluk hebben dat je binnen afzienbare tijd beide een keer thuis bent.

Heb dan liever dat het naar een pick-up point gaat met vaste openingstijden, dan kan je zelf bepalen wanneer het uitkomt om het pakketje op te halen.

Kies er ook altijd voor neerzettoestemming òf andere dag òf pick-up point. Maar bezorger vandaag vond het kennelijk een goed idee om het bij de buren af te geven.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-12-21 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:31

M1994 schreef:
Nou hier maakt onze pakketbezorger er een zooitje van. Anderhalve week geleden iets besteld, pakket bij de brievenbussen van de flat gewoon op de grond gegooit. Niet aangebeld niks. Dit gemeld bij Postnl, ze hebben de bezorger aangesproken. Nu staat er dat het een uur geleden al bezorgd is, pakket nergens te vinden. Hopelijk heeft ie t dan al ingescand als geleverd of iets en komt hij het toch zo brengen.

Snap het effies niet, pakket op grond gegooid, dus jij hebt het zien liggen en niet meegenomen? Of wie heeft het zien liggen dan? En dat weer aan jou gemeld?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:58

mvdende schreef:
Ondertussen bleken de buren "gewoon ff niet thuis" en heb ik mn laatste pakketje ook binnen.

Gelukkig maar.

Maar heb überhaupt liever niet dat een pakketje bij buren wordt afgeleverd. Je moet dan maar nét het geluk hebben dat je binnen afzienbare tijd beide een keer thuis bent.

Heb dan liever dat het naar een pick-up point gaat met vaste openingstijden, dan kan je zelf bepalen wanneer het uitkomt om het pakketje op te halen.

Kies er ook altijd voor neerzettoestemming òf andere dag òf pick-up point. Maar bezorger vandaag vond het kennelijk een goed idee om het bij de buren af te geven.

Of de buren hadden toevallig zelf ook een pakketje en zeiden geef maar...

Het is niet áltijd de schuld van de bezorgers hè. En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..

Ik heb vandaag 5 huge ass dozen bij de buren bezorgd omdat de geadresseerde niet thuis was.. En nee, daar wordt ik als bezorger ook echt niet vrolijk van.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:03

Hier gelukkig een inhaalslag kunnen maken door een achterstand aan pakketjes weg te werken.. Samen met vriendlief 120 adressen in 2 uur tijd bezorgd :):)

Laat het maar gauw kerst zijn, dan zijn de meeste mensen gelukkig weer uit gekocht :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:10

Froukje schreef:
mvdende schreef:

Gelukkig maar.

Of de buren hadden toevallig zelf ook een pakketje en zeiden geef maar...

Het is niet áltijd de schuld van de bezorgers hè. En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..

Ik heb vandaag 5 huge ass dozen bij de buren bezorgd omdat de geadresseerde niet thuis was.. En nee, daar wordt ik als bezorger ook echt niet vrolijk van.

Meestal zorg ik dat ik inderdaad thuis ben.

Kreeg vandaag een tijdslot van 10:00 tot 15:00. Behoorlijk wat uurtjes dus.

Op de app stond dat het pakket nog niet in uitlevering zat, dus had verwacht dat het òf met de avond zending mee zou komen, òf het helemaal niet meer zou komen.

Tijdens de hond uitlaten nog via de app gewijzigd dat het neergezet moest worden, maar die wijziging is duidelijk niet bij de bezorger aangekomen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:12

Nou, dat altijd thuis zijn wanneer de bezorger komt valt niet altijd mee, krijg regelmatig blokken tussen 8 en 20 uur, en net zoals nu, zaterdag iets besteld wat maandag bezorgd zou worden. Nu is het dus druk, en werd de bestelling vandaag pas verzameld, en volgens de mail zou het er dan morgen zijn. Daar valt toch ook niet op te plannen? En ik geloof er niets van dat het er morgen is, komt met de DHL en die komen altijd pas in de avond, het is morgen kerstavond.

Overigens heb ik nu geen problemen, doorgaans is er altijd wel iemand thuis sinds maart 2020.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:38

De bezorgers zullen vast niet blij zijn met iemand bij mij uit de straat. Die hebben een shop (ik vermoed dropshipping maar dat is dus een vermoeden). Ze zijn alleen nooit thuis en wij hebben al een week 2 pakketjes voor ze liggen die ze maar niet ophalen en intussen zijn de bezorgers al 3x opnieuw hier geweest 1 zelfs met 3 flinke dozen omdat zij niet open doen of thuis zijn..

Wij nemen overigens niks meer aan voor ze.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:02

Froukje schreef:
En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..

Dit wordt vaker geroepen, maar is nogal een dooddoener.

a) Voor corona werkte ik, net als vele anderen, 40 uur op kantoor. Dan zijn de mogelijkheden nogal beperkt
b) In december kan de levertijd nogal afwijken, daar kun je niet altijd op anticiperen
c) Genoeg producten waar een levertijd opzit "van 3 tot 5 werkdagen" of "geleverd voor 30 december". Je krijgt op z'n vroegst pas de dag voor levering een verzendbevestiging, dan moet je die dag erop maar nét thuis kunnen blijven
d) En, zoals al genoemd, soms zijn de bezorgmomenten zo ruim ("we komen tussen 8:00 en 20:00") dat het ook niet te doen is de hele tijd thuis te blijven (en niet te gaan douchen, en niet naar het toilet te gaan, etc)

Nu met corona is het voor een deel van de mensen (er zijn nog steeds veel mensen die niet thuis kunnen werken) makkelijker, ik probeer er ook rekening mee te houden met wanneer ik bestel, maar je hebt het gewoon niet altijd in de hand als ontvanger zijnde. Zeker niet in december :)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:03

Ik wacht al 2 weken op 2 pakketten... staan op "door drukte vertraagd, zal zo snel mogelijk worden bezorgd." ^) Ik ben bang dat ze nooit meer gaan komen... #)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:05

Exitium schreef:
Froukje schreef:
En trouwens, als je er zo om staat te springen, zorg dat je gewoon thuis bent als je wat besteld..

Dit wordt vaker geroepen, maar is nogal een dooddoener.

a) Voor corona werkte ik, net als vele anderen, 40 uur op kantoor. Dan zijn de mogelijkheden nogal beperkt
b) In december kan de levertijd nogal afwijken, daar kun je niet altijd op anticiperen
c) Genoeg producten waar een levertijd opzit "van 3 tot 5 werkdagen" of "geleverd voor 30 december". Je krijgt op z'n vroegst pas de dag voor levering een verzendbevestiging, dan moet je die dag erop maar nét thuis kunnen blijven
d) En, zoals al genoemd, soms zijn de bezorgmomenten zo ruim ("we komen tussen 8:00 en 20:00") dat het ook niet te doen is de hele tijd thuis te blijven (en niet te gaan douchen, en niet naar het toilet te gaan, etc)

Nu met corona is het voor een deel van de mensen (er zijn nog steeds veel mensen die niet thuis kunnen werken) makkelijker, ik probeer er ook rekening mee te houden met wanneer ik bestel, maar je hebt het gewoon niet altijd in de hand als ontvanger zijnde. Zeker niet in december :)

Maar ga dan niet lopen zeuren dat ze je pakketje bij de buren bezorgd hebben... Als je dan niet thuis bent, wees dan gewoon blij dat we hem alsnog bezorgen.

Dat je buren vervolgens de deur achter hun kont dicht trekken en 2 weken op vakantie gaan kunnen wij als bezorgers ook niks aan doen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:12

Eens, hoewel ik wel zou verwachten dat als je in de app nog aan kan passen dat het neergezet mag worden, dat dan ook gebeurt. Maar ik vermoed dat dat eerder een ding met het systeem is dan een fout van de bezorger. Bezorger zal het ook liever neerzetten dan bij de buren aan moeten bellen in de hoop dat die het aan willen nemen gok ik

En de buren hadden het ook beter niet aan kunnen nemen nee, als ze vandaag of morgen op vakantie gaan. Dan moet je maar net geluk hebben dat je elkaar nog treft. Heb ook wel eens gehad dat een pakketje voor de buurvrouw hier een week gelegen heeft voor we elkaar troffen, maar toen hebben we het wel meerdere keren bij elkaar geprobeerd. Meestal is dat max 1-2 dagen

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:25

Als je die neerzet toestemming een uur van te voren geeft komen ze idd vaak niet meer binnen op de scanners. Dus dan weet de bezorger dat ook niet helaas.

Daarom ben ik nog altijd voorstander van briefjes op de deur. Dat maakt het voor ons als bezorgers echt zoveel makkelijker.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:37

Heeft iemand hier ervaring met een bezorgtijd die niet meer wordt aangepast? Ik heb een dikke week geleden iets besteld voor kerst. Heb dit niet eerder gedaan omdat het om elektronica gaat dus dan wil je niet dat de 14 dagen termijn voorbij is voor de ontvanger heeft kunnen testen of alles werkt. Het zou uiterlijk vorige zaterdag bezorgd worden (was ook al gesorteerd) maar elke dag wordt het bezorgmoment gewijzigd naar de dag erna, en ze komen maar niet. Nu staat er sinds gisteren "we hebben het bezorgmoment niet gehaald", en daaronder staat "bezorgmoment woensdagmiddag". Dit is niet meer gewijzigd, ook niet meer naar een nieuw moment. Moet ik me nu zorgen maken dat het pakket kwijt is? Eerder werd het bezorgmoment elke dag aangepast naar de eerstvolgende dag, en later bestelde pakketten zijn ondertussen al lang en breed geleverd...