Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:57

Ierpier schreef:
LadyMadonna schreef:
Je vult (weer) lekker voor mij in...
Waar schrijf ik dat ik cis een belediging vind?
En wat weet jij van mijn historie?
Om uitgescholden en gepest te worden hoef je geen transgender te zijn....

De rest van mijn post sla je voor het gemak naar over...

Welke rest? Het gaat erover of je wel of niet onderdrukt wordt om je genderidentificatie, het topic waar we het nu over hebben.

Als je cis geen belediging vindt snap ik niet waarom je het zo'n ramp vind als je ermee wordt aangeduid. Doelde je daar niet op met het 'rekening houden' dan?.

Dit topic gaat over "unpopular opinions" met als zijsprong "genderindentificatie" dus nu weer lekker ontopic gaan.
Laatst bijgewerkt door zigranta op 11-09-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:00

Dat lijkt me een prima plan. Ik heb namelijk wel gezegd wat ik wilde zeggen. Doe ermee wat u wilt.

Om een complete ontsporing te voorkomen hier een onpopulaire mening in brabant: ik vind 't echt idioot om familieleden te feliciteren met de verjaardag van zus/broer/vader etc

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:03

Ik wil gewoon geen label, geen hokje...
Ik ben gewoon ik, niks ingewikkelds aan.
Net als dat er niets ingewikkelds aan die transgender klant van mij is.
Ja, ze is als jongen geboren.... nou en?
Als zij naar de wc gaat stinkt ze ook gewoon :j

Ik heb het idee dat hoe meer labels en hokjes er komen, hoe minder tolerant men baar elkaar wordt.

Ik heb het idee dat de lgbt pak m beet 10/15 jaar geleden meer getolereerd werden dan nu, en ik denk dat al die krampachtige hokjes daar debet aan zijn...

Onderdrukking is niet selectief weg gelegd voor gender identificatie.
Ik vind dat jij het nu laat lijken alsof alle transgenders zielige onderdrukte mensen zijn...

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:11

Giolli schreef:
Whale schreef:
Niemand dwingt je toch om het te gebruiken?

Dat klopt, maar het is not done om iemand of jezelf normaal of gewoon te noemen.

Ik val nog laat binnen maar euhm... Nee, die termen zijn er omdat je voor elke positie die je invult in de maatschappij ook een tegenpositie moet hebben om naar te kunnen verwijzen.
Je kan geen leerkracht zijn zonder dat er leerlingen zijn, je kan geen ouder zijn zonder kind,... Alles heeft zijn 'tegenposities'.
Maar als iemand transgender/homoseksueel is, dan moet het tegenovergestelde dus plots gewoon 'normaal' genoemd worden? :')

"Neen ik heb geen blauw haar, mijn haarkleur is gewoon 'normaal' joh." :j

Cisgender is niet eens 'plots' een extra label. De term cis is er één die al lang bestaat maar die mensen gewoon niet vaak gebruiken. Als je niet trans bent, dan ben je cis. Zo simpel is het. Niemand die zegt (wat later in het topic geopperd wordt) dat je je constant als heteroseksuele cisvrouw voor moet stellen... Het is enkel makkelijk om een term te hebben zodat je naar 'mensen die niet trans zijn' kan verwijzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:16

Ierpier schreef:
LadyMadonna schreef:
Juist, zichzelf labelen, maar niet mij labelen.
Jij wilt dat er rekening wordt gehouden met jou, maar jij hoeft dat dan kennelijk niet met mij?

Ik ben zelf geen transgender, ik breng gewoon empathie op voor die groep en leg uit waarom de trans/cis tegenstelling prettiger is voor de trans/gewoon normaal tegenstelling. Ik vind 't een beetje tone deaf dat je nu zelf in een slachtofferrol kruipt omdat er een' label op je geplakt wordt' terwijl jij als niet-transgender geen historie hebt van onderdrukt, uitgescholden en vermoord worden voor je identiteit. De machtsverhoudingen liggen anders in dit soort meerderheid/minderheid kwesties, en dan kun je dingen niet altijd één op één omdraaien ja.

Maar als jij cis daadwerkelijk als een belediging opvat zal ik het je niet noemen nee, terwijl ik de term wel zal gebruiken in milieus waar die term geprefereerd wordt.

Nu ga ik echt, ik heb niks meer te zeggen.

Over slachttofferrol gesproken.. Dit is hetzelfde als het slavernijverleden gebruiken vind ik. En ik vind dat echt heel kwalijk. Heel naar dat mensen dingen meegemaakt hebben en niet altijd geaccepteerd worden maar dat kan je niet op iedereen afschuiven.
Je discrimineert net zo goed door te zeggen " maar jij hebt niet omdat je niet" want dat weet je niet. Ik ben vroeger ook gepest, ben ook uit mijn familie gestapt omdat mijn denkwijzen anders zijn dan die van hen en ik mezelf niet wil blijven verantwoorden over mijn keuzes en mijn normen en waarden. Met mijn keuze om er uit stappen kwam ook de denkwijze ik ben zoals ik ben en als jij dat niet kan accepteren is dat jouw probleem en niet de mijne en dat ik vind dat de waarde van iemand niet afhangt van succesvol of "normaal" zijn. Ik heb juist een hekel gekregen aan mensen die vinden dat anderen "iets" moeten zijn omdat zij dat vinden.
De rest van je post is zoals je zegt historie dus geschiedenis.. "Wij" hebben daar niet aan meegedaan dus dat kan je niet gebruiken want dat staat los van jou en mij en van het hele grote gedeelte mensen die hier nu leven.

IMJ

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:23

Laten we gewoon mens zijn. Kleur, sekse, geaardheid.. allemaal mens.
Maakt het zoveel makkelijker

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 21:25

Unpopular opinion: sommige mensen snappen het verschil tussen feit en mening niet en duiden hun mening aan als een vaststaand feit. Zoals hele tijd terug: inbraken ed zijn 9 van de 10 keer allochtonen. Dat is echt met de beste wil van de wereld geen mening te noemen :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:46

Sanet schreef:
Normaal is echt super saaaaaai!

Ja, dat is zoooo 2018

Iets anders dan..

Ik vind dat vegetarisch/vegan je tegenwoordig aardig door de strot wordt geduwd. Als je niet meedoet ben je een wereldvervuiler. In mijn ogen weer iets waar de "groten" onder ons de zakken weer heerlijk mee kunnen vullen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:57

Kom je weer uit op labeltjes... := :')

Ik eet niet elke dag vlees, al jaren niet...
Nu ben ik ineens een flexitarier :?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:01

_O-
Dan ben ik een PesciFlexitariër. Ik eet bijna nooit vis :')

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:14

LadyMadonna schreef:

Dat vind ik ook zo gek. Dus als je soms eens een dag geen vlees eet, ben je meteen maar een flexitariër. En als ik nou niet elke dag fruit eet, ben ik dan een flexifruititariër ofzo? :):)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:21

LadyMadonna schreef:

Oh!! Ik vroeg me al af wat dat dan was..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:22

Gedichten zijn cool.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:25

Je moet blij zijn als je schoonouders hebt waar je heen moet/kan. Schoonouders zijn fijn en leuk.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 23:56

Danielleeee_ schreef:
LadyMadonna schreef:

Dat vind ik ook zo gek. Dus als je soms eens een dag geen vlees eet, ben je meteen maar een flexitariër. En als ik nou niet elke dag fruit eet, ben ik dan een flexifruititariër ofzo? :):)

Nee. Dan ben je ongezond. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 00:29

Mij maakt het niet heel veel uit of toiletten heel erg schoon zijn.

(Ken van die hysterische meiden die de hele dag op school niet naar de wc gaan omdat het “vies” is.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:17

LadyMadonna schreef:

Ik heb meer het idee dat mensen dat gebruiken om zo het gevoel te hebben dat ze ook iets goed doen en geen vleeseter heten.. Ik eet ook niet elke dag vlees maar noem mezelf ook geen flexitariër.. Is ook zo'n onnodig labeltje omdat het niets uitmaakt, bij een vegetariër is dat weer anders omdat je er met eten rekening mee moet houden maar bij een flexitariër hoeft dat als het goed is niet..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:00

My unpopular opinion: ik vind een een hoogzwangere vrouw hoogst onaantrekkelijk. Zeer mild uitgedrukt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:05

Sheran schreef:
Schoonouders zijn fijn en leuk.

Nou, nee. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:30

Haha dat is wel een hele onpopulaire mening :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:38

Haha die is leuk gevonden Sheran +:)+ Hier prima schoonouder(s) maar er is op Bokt wel een markt voor deze mening schat ik zo in :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:05

Schoonouders zijn ook maar mensen :) denk dat het zo'n beetje 50/50 is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:36

Ik heb geen idee hoe de verhouding zal zijn. Weet wel dat het over de minder leuke versie bijzonder leesvoer geeft :P

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:43

TV programma's als Expeditie Robinson, The Voice Holland got Talent, Dancing with the Stars, Heel Holland bakt en al die andere programma's van hetzelfde soort boeien mij totaal niet. Nog geen minuut van gezien, afgezien van de promo's.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:57

The Voice vind ik wel leuk maar de rest ook niet, walg van die zogenaamde realityprogramma’s!
Is een soort vrijbrief om maar aan te klodderen volgens mij :roll: