Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:55

Is dat vanuit je eigen perspectief of wijs je iedere relatie met zoveel leeftijdsverschil af, ook als jij er niet in zit? Ik vind dat zo gek. Kijk, dat je zelf zegt dat je er niet voor kiest is logisch, snap ik. Maar als 2 mensen zoveel verschil hebben, waarom moet jij er dan iets van vinden?

En garantie op mislukking, tja. Volgens mij heb jij alleen met je generatiegenoten gedate en daar is ook niks van gekomen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:58

MarcoBorsato schreef:
Is dat vanuit je eigen perspectief of wijs je iedere relatie met zoveel leeftijdsverschil af, ook als jij er niet in zit? Ik vind dat zo gek. Kijk, dat je zelf zegt dat je er niet voor kiest is logisch, snap ik. Maar als 2 mensen zoveel verschil hebben, waarom moet jij er dan iets van vinden?

En garantie op mislukking, tja. Volgens mij heb jij alleen met je generatiegenoten gedate en daar is ook niks van gekomen.

Helaas verkeerde conclusie en waarom denk je mij te kennen?
Het is mijn mening gebaseerd op ervaring en wat ik om me heen zie. Zo’n groot leeftijdsverschil levert zelden een langdurige happy relatie op. Als iemand dement achter een rollator hangt is de andere nog in de bloei van zijn/haar leven. Dat breekt een relatie vaak toch op.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:00

Mijn nicht heeft een relatie met een man van 20 jaar ouder.
Zijn kinderen zijn maar een paar jaar jonger dan mijn nicht.
Zelf hebben ze nu ook twee kinderen, volgens mij werkt het prima tussen hun.

Zal misschien niet in alle gevallen werken, maar dat kan ook met leeftijdsgenoten.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:07

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:

Het is mijn mening gebaseerd op ervaring en wat ik om me heen zie. Zo’n groot leeftijdsverschil levert zelden een langdurige happy relatie op. Als iemand dement achter een rollator hangt is de andere nog in de bloei van zijn/haar leven. Dat breekt een relatie vaak toch op.

Wauw jij reageert wel echt gelijk gepikeerd.
Prima dat jij vind dat t niet kan werken, maar wie ben jij om te oordelen over andermans geluk :)

Ik zeg altijd volg je gevoel, gevoel heeft geen getalletje nodig

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:15

Suzanne F. schreef:
MarcoBorsato schreef:

Nee hoor, ik ken jou niet maar je bent altijd heel open op bokt.

Een relatie met een dementerende partner verandert altijd, of je 30 jaar jonger of 30 jaar ouder bent. Mijn oom zit in een documentaire, 'Een poging tot vrolijk verval'. Dan zie je hoe zo'n relatie verandert van partners naar verzorger. En zij zijn jong.

Enniewee, niks in het leven is zeker. Iemand van 30 kan ook iets overkomen. Dan heb je misschien maar 20 of 30 goede jaren samen, dat is dan zo.

Nummus

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:26

Ja ik ben het wel met MB en Yonker eens, ik zou het niet gauw zelf kunnen maar als een ander dat wel kan, wie ben ik dan om daarover te oordelen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:22

Dan heb ik het verkeerd verwoord. Als mensen gelukkig met elkaar zijn is het prima, net als man man, vrouw vrouw etc. Mijn verwoording was verkeerd, iedereen moet doen wat hij lekker zelf wil. Maar nogmaals is mijn ervaring dat het vaak uiteindelijk niet werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:44

Mijn oom en zijn man hebben 25 jaar verschil en zijn al ruim 20 jaar getrouwd. Je kunt niet roepen dat het gedoemd is te mislukken omdat dat jouw ervaring is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:08

Ik zie het ook vaker mislukken dan wel goed gaan. Ik zou er zelf ook geen behoefte aan hebben. De keren dat ik het heb zien mislukken ging wel om de jongere van de 2 die nog in een totaal andere fase zat. Thuiswonend, studerend, noem maar op, terwijl de ander al jaren 'zelfstandig/volwassen' was. Ik zeg het ook eerlijk tegen vriendinnen en vrienden, niet mijn keuze, maar als zij gelukkig zijn? Er zijn zo veel reden waarom iets uiteindelijk niet werkt, dan kan leeftijdsverschil er 1 van zijn, maar ook 1 van de 100 andere redenen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:16

Ik zie zoveel niet goed gaan en mislukken :Y) daar zit geen leeftijd aan verbonden....
Tegenwoordig wissel je makkelijker iemand in dan vroeger, gewoon feiten.
Als het goed voelt en weinig belemmeringen waarom niet, en anders weer een ervaring rijker.

Gisteren trouwens verwend, spontaan op een luxe etentje getrakteerd, heerlijk weer en een gezellige avond :D
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-06-19 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:18

Ik zou er zelf niet aan willen denken, denk dat voor mij het verschil in leeftijd te groot is en wat anderen er van zouden denken.

Maar als mensen dit wel willen, dikke prima ! Als het goed voelt

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:20

Gezellig ListigListje!

Okay, als er niks tussen komt gaan we morgen weer wat doen O:)
Ondanks dat hij qua uiterlijk geen jongen is waar ik in het echte leven zo snel tegen aan zou lopen is dit echt een leukerd haha
Waar Tinder dan al dan niet goed voor is!

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:46

Ik heb die Duitser verteld dat hij me geen berichtjes meer hoef te sturen. Hij had nu dik 2 dagen niet gereageerd, en aangezien Duitsland voor mij niet om de hoek is zou het wel fijn geweest zijn als hij er ook wat moeite in had gestopt.
Tinder gaat voor mij nu even op een laag pitje. Over anderhalve week verhuis ik terug naar Nederland, dan pak ik het daar wel weer op. Ik blijf natuurlijk wel mee lezen met al jullie avonturen :+

Elodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:03

Oeh leuk Mexx Lady, klinkt heel goed!

Robbie, succes met alle voorbereidingen en de verhuizing! Heb je lang in Duitsland gewoond?

Een groot leeftijdsverschil kan ik me persoonlijk niet zo veel bij voorstellen, ik zou eerder eindigen met iemand die een stukje jonger is dan iemand die veel ouder is. Is superpersoonlijk, ik vind dat iedereen gewoon lekker moet doen wat goed voelt, zolang er geen minderjarigen bij betrokken zijn :)

Mijn date was gezellig gisteren, lieve en leuke jongen. Ik had al wel verwacht dat we niet echt perfect match zouden zijn maar we hebben wel leuk en fijn gepraat :)

Ik denk dat ik ook niet heel snel weer een tinderdate ga hebben. Ik zie iemand op fwb basis weleens die ik via Tinder heb ontmoet,een Braziliaanse jongen. Heel leuk en gezellig en we kunnen ook goed praten samen. Vorige week heb ik het afstudeerfeestje gehad van de jongen die mijn scharrel/fwb was tijdens mijn master en daar ga ik binnenkort weer een keer mee afspreken. Voelt voor nu ook wel prima zo maar ergens zou ik het ook wel heel leuk vinden om iemand tegen te komen die wederzijds echt serieus heel leuk is.

Ik herken me daarin misschien wel een beetje in jou Nummus, ik vind het ook lastig om (via Tinder) echte connecties aan te gaan. Ik vind iedereen al gauw wel leuk en gezellig en daar blijft het dan een beetje hangen ofzo.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:26

Ah ja dan is het niet echt nuttig meer om daar te gaan zitten swipen Robbie. :j

Elodie, ik zou zelf ook makkelijker eindigen met iemand die ietsje jonger is dan ik. Maar ik herken inderdaad dat blijven hangen in het leuk en gezellig gedeelte. :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:51

Ik heb niets tegen leeftijdsverschillen maar toen ik in een chat zat met een 26jarige heb ik m wel eerlijk gezegd dat ik niet wist wat ie zocht, maar dat ik dat iig niet was :D

En niet spotten met dementie jongens, dat kan je ook overkomen als je een heel stuk jonger bent en daar hoef je ook niet 20 jaar ouder voor te zijn dan je partner........Sowieso is leven met een ongeneeslijk zieke partner enorm zwaar, leeftijdsverschil is dan echt niet van belang.

Wel vind ik voor mezelf dat er grenzen zijn. Ik date nu iemand die 2 jaar ouder is maar net als ik, erg jong van geest. Das fijn. Leeftijd op papier zegt me niet zoveel, gedrag wel!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:12

Ik val altijd op wat oudere mannen maar vind 10 jaar verschil voor mezelf de max en liever nog wat minder. Mijn vriend is 3 jaar jonger, nooit verwacht dat ik met een jonkie zou thuis komen

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:13

Elodie schreef:
Robbie, succes met alle voorbereidingen en de verhuizing! Heb je lang in Duitsland gewoond?

Ik heb een half jaar in Spanje gewoond voor mijn opleiding en heb de Duitser dus ontmoet op tinder omdat hij hier in de buurt was voor een surf wedstrijd.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:18

capopjekop schreef:
Ik val altijd op wat oudere mannen maar vind 10 jaar verschil voor mezelf de max en liever nog wat minder. Mijn vriend is 3 jaar jonger, nooit verwacht dat ik met een jonkie zou thuis komen

Haha dat kan ook nog ja! Zolang het goed voelt! Mijn max zou ook 10 wezen, vriend is 7 jaar ouder en voel me soms in bepaalde situaties echt het guppie

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:22

Ik kan me er zelf totaal geen voorstelling bij maken, maar zolang je zelf maar gelukkig bent.

Ik ga meestal toch wel voor min of meer mijn eigen leeftijd. Ik ben 23 en mijn vriend is precies een jaar ouder. Ik werk al 4.5 jaar full time, heb een koophuis etc, hij zit in het laatste jaar van zijn master momenteel. Merk er nooit iets van dat we in andere fases zouden zitten oid.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:35

Ik dacht ook altijd dat ik op ouder viel, maar de jongens van 27/28 waren het vaak juist niet, terwijl mijn vriend een jaar en een beetje ouder is dan mij en dat gaat hardstikke goed :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:44

Mijn jongste vriend was zo'n drie/vier jaar jonger.
Oudste vriend was negen jaar ouder.

De oudste was al over kinderen bezig terwijl ik nog niet eens wist of ik ze wel wilde.
En ik studeerde destijds nog :')

Ik begin nogal close te worden met mijn fwb :o
Klikt heel goed tussen ons en zie hem elke dag.
Er komen wel meer gevoelens bij de laatste tijd.
Aan de ene kant fijn maar wel lastig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:04

daffodil schreef:
Sowieso is leven met een ongeneeslijk zieke partner enorm zwaar, leeftijdsverschil is dan echt niet van belang.

Dat heb ik gemerkt, ja. Blijft nu wel het stuk waarop ik nu dus terughoudend ben. Ik vertel het wel als het ter sprake komt, maar het zegt niks. Mensen kunnen zich er geen voorstelling bij maken, zelfs mensen die me al jaren kennen worden ongemakkelijk als ik in rolstoel langs kom, dus eigenlijk gebruik ik hem liever niet als er bekende zijn :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:14

Ik vind leeftijd wel lastig, ik merk dat vooral rond mijn leeftijd (25) er nog veel verschil in zit. Sommigen studeren nog en wonen nog bij hun ouders of in een studentenhuis, anderen hebben al een koophuis en werken. Ik heb qua leeftijd ingesteld tussen 24-40, waarbij ik toch meestal matches heb met mannen die eind 20-halverwege de 30 zijn. Ben nu met een man van 40 aan het chatten, heb nog niet eerder gedate met iemand die ouder dan 40 is (op een keer een scharrel na toen ik 18 was, maar dat was eigenlijk wel behoorlijk fout).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:33

Ik heb wél gehad dat ik bepaalde onvolwassen/puberale voorstellen kreeg van een 24-jarige dat ik dacht "Nou laat maar", maar dat ligt meer aan die leeftijd zelf en niet aan het verschil.

Ik vind 24-jarige mannen echt rete-irritant. _O-