Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:49

jumpyhorse schreef:
dees_daan schreef:

Zeemeeuwen bestaan niet :+ Vis en geweekte kattenbrokken is altijd wel goed, al zou ik die meeuw die niet kan vliegen naar de opvang brengen want als die vleugel kapot is kunnen ze hem misschien nog spalken, dat kan niet bij een oude breuk.. En als er wat anders aan de hand is kunnen ze daar kijken of hij kan herstellen, anders is euthanasie beter voor het dier..

Heel cru, ze wilden hem niet. We hebben gebeld, antwoord luidde “we zitten vol, geef er desnoots een paar meppen op dan is die wel dood” ja daar gaan we dus nooit meer naartoe.

Nee dan snap ik het wel idd, hangt zijn vleugel ook? Dan zou je hem eventueel zelf aan het lijf vast kunnen zetten als je hem kan pakken en zelfklevend verband hebt, ik kan je per pb eventueel wel uitleggen hoe.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:04

dees_daan schreef:
jumpyhorse schreef:
[quote="dees_daan

Heel cru, ze wilden hem niet. We hebben gebeld, antwoord luidde “we zitten vol, geef er desnoots een paar meppen op dan is die wel dood” ja daar gaan we dus nooit meer naartoe.

Nee dan snap ik het wel idd, hangt zijn vleugel ook? Dan zou je hem eventueel zelf aan het lijf vast kunnen zetten als je hem kan pakken en zelfklevend verband hebt, ik kan je per pb eventueel wel uitleggen hoe.[/quote]
Hangt niet! Hij kan hem opvouwen en mee flapperen maar niet opstijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:06

Dan is hij niet gebroken waarschijnlijk en is er nog wel wat hoop voor m. :)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:12

safina schreef:
Zouden eikenprocessierupsen het ook warm hebben?.

Ik denk het niet. Meelwormen doen het bijvoorbeeld het beste rond de 27 graden. Die paar graden extra maakt dan echt niet uit.

Nyaleti

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:22

Wat werkt goed om de rode plekken weg te krijgen van jeukbultjes? De processierups en ander gespuis heeft toe geslagen op m'n benen. De jeuk is te onderdrukken met koelgel maar er zitten giga rode vlekken omheen..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:24

casperzazoe schreef:
Wat werkt goed om de rode plekken weg te krijgen van jeukbultjes? De processierups en ander gespuis heeft toe geslagen op m'n benen. De jeuk is te onderdrukken met koelgel maar er zitten giga rode vlekken omheen..

Yoghurt en/of karnemelk al geprobeerd?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:31

Anoniem schreef:
Independence schreef:
Waarom zeggen we de Oekraïne? Er is naar mijn weten geen ander land waar we een lidwoord voor zetten? Behalve dan de VS, maar dat is meervoud

Even uit Wiki:
In het Nederlands wordt het land Oekraïne vaak aangeduid als de Oekraïne. Dit is volgens de Taaladviesdienst van het Genootschap Onze Taal allebei correct, alleen gaat de voorkeur uit naar Oekraïne zonder lidwoord. Het lidwoord is een overblijfsel van de Oekraïne als streeknaam, vergelijkbaar met de Veluwe en de Provence. Deze streeknaam wordt nu gebruikt als aanduiding voor het land, nadat dit onafhankelijk is geworden. Het volledig verdwijnen van dit lidwoord ligt in de lijn met andere geografische namen die nu als naam van een land gebruikt worden, zoals Libanon, afgeleid van een gelijknamig gebergte. In het Oekraïens zelf bestaan geen lidwoorden, zoals in de meeste Slavische talen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne

Ah, helder dankjewel!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:50

Janine1990 schreef:
casperzazoe schreef:

Yoghurt en/of karnemelk al geprobeerd?

Oh bah, helpt dat echt? :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:49

casperzazoe schreef:

Ducttape...
Even je plekken ermee harsen zegmaar.

Het zijn vaak toch wat overgebleven restjes.

Probeer het. Het werkt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 19:49

casperzazoe schreef:
Oh bah, helpt dat echt? :=

Ja, kalmeert de huid door de ph waarde geloof ik? En werkt verkoelend.

Niet vies hoor, gewoon ff een uurtje of twee laten zitten en dan douchen.

Gewoon ff geen chemische middelen smeren als je huid van slag is.

Zelf een keer keihard verbrand en dit gebruikt. Dat voelde zoooo lekker!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:55

Werkt dit ook bij een overgevoelige huid voor zon en licht door antibiotica? Echt huilen dit en ik moet nog 2 maand die pillen slikken...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:58

poes schreef:
Werkt dit ook bij een overgevoelige huid voor zon en licht door antibiotica? Echt huilen dit en ik moet nog 2 maand die pillen slikken...

Het haalt niet de oorzaak weg helaas. Kalmeert alleen... Dus als dat afdoende is voor je.... :)

Sterkte, 2 maanden AB is niet niks... Rotspul is het!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:02

4 maand in totaal... en niet grappig nu met de zomer. Valt niet tegenop te smeren en mijn huid is niet blij. Maar iets wat kalmeert in de avond en de jeuk/irritatie wat verlicht zou al veel zijn!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:37

casperzazoe schreef:

Nestosyl werkt hier super bij kriebeltjes/oppervlakkige wondjes/roodheid

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:47

poes schreef:
4 maand in totaal... en niet grappig nu met de zomer. Valt niet tegenop te smeren en mijn huid is niet blij. Maar iets wat kalmeert in de avond en de jeuk/irritatie wat verlicht zou al veel zijn!

Naar spul is het..

Misschidn koelzalf/Levomentholgel al eens geprobeerd?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:49

Ken ik niet bedankt voor de tip! Bij de apotheek?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 21:53

Waar vind ik een airco monteur die binnen een paar dagen (zsm aub :') ) onze mobiele airco wil vullen? Het is anders niet te doen bij ons op de slaapkamer... Airco koelt gelukkig nog wel iets maar niet voldoende, onze nachtrust is nogal weg momenteel door de hitte

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:24

poes schreef:
Ken ik niet bedankt voor de tip! Bij de apotheek?

Ja bij de apotheek :j
Als je huid heftig reageerd kan je vragen of ze er ook een hebben zonder rozenolie.

xSWCx, gaat een moeilijke worden denk ik..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 22:32

Dank je wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 23:12

0091 schreef:
safina schreef:
Zouden eikenprocessierupsen het ook warm hebben?.

Ik denk het niet. Meelwormen doen het bijvoorbeeld het beste rond de 27 graden. Die paar graden extra maakt dan echt niet uit.

Hmm, jammer. Het zou me een goed gevoel geven als ze zouden stikken van de hitte.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:09

Zijn er ook hele kleine gps trackers die bv in een tas verstopt kunnen worden? Mijn moeder wordt dement en gaat nu nog alleen op pad en kan de weg naar huis nog prima vinden. Nu heeft mijn vader al wel een briefje met het adres in de tas gedaan. Mobiel neemt ze nooit mee dus dat gaat ook niet. Het tasje en mijn moeder zijn altijd bij elkaar dus dat zou het beste zijn. Als ze weet dat de tracker in haar tas zit haalt ze het er weer uit.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:22

Britta31 schreef:
Zijn er ook hele kleine gps trackers die bv in een tas verstopt kunnen worden? Mijn moeder wordt dement en gaat nu nog alleen op pad en kan de weg naar huis nog prima vinden. Nu heeft mijn vader al wel een briefje met het adres in de tas gedaan. Mobiel neemt ze nooit mee dus dat gaat ook niet. Het tasje en mijn moeder zijn altijd bij elkaar dus dat zou het beste zijn. Als ze weet dat de tracker in haar tas zit haalt ze het er weer uit.

https://www.spottergps.com/gps-dementie/
Of kleiner dan dat?

Overigens wel stom dat ze eerst iets zeggen dat ik las als: 'geen bijkomende kosten!', maar dat er onderaan wel een bedrag per actieve maand staat. Maar dat is prepaid dus telt niet ofzo.

https://www.dealdonkey.com/mini-gps-tracker
Moet je zelf een simkaartje in stoppen. En elke paar dagen opladen := Mssn ook niet ideaal.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:31

Eigenlijk nog iets kleiner. Deze tracker is makkelijk te vinden in de tas en dan haalt ze het er weer uit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:39

Misschien in de voering stoppen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:44

Dat is een goed idee. Moeten we wel het tasje te pakken zien te krijgen.Maar dat kan mijn vader wel doen. Ik heb dit nog niet met hem besproken. Eerst maar met mijn broer en zus.Bedankt voor het meedenken.