Baby en kinderkleding #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 13:51

lieveli schreef:
Ik zal vragen. Is inderdaad ook met iso.


Joie Trancends.

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:00

Hier ook gewoon vooruit-stoeltjes die met Isofix aan de auto vast gaan hoor :P Maargoed ik zal dan wel een super bijzonder kind hebben dat die makkelijk zijn arm onder een normale autogordel vandaan kan krijgen en dan dus alleen nog maar een heupgordeltje heeft :P

Niet dat hij dat constant doet voordat er weer een bijzonder verhaal van gemaakt wordt :P
Maar dat het zo makkelijk kan dat staat me gewoon totaal niet aan want dan blijf je steeds maar omkijken of hij nog goed zit.
Ik wel in ieder geval :P

Het is in ieder geval een hele goede tip om goed rekening mee te houden als je op zoek gaat naar een vervolgstoel :j

Zijn al die nieuwe collecties alleen via Instagram te zien altijd? Plaatsen ze het daar eerder dan op hun eigen website dan...? :)

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:23

pmarena schreef:
Hier ook gewoon vooruit-stoeltjes die met Isofix aan de auto vast gaan hoor :P Maargoed ik zal dan wel een super bijzonder kind hebben dat die makkelijk zijn arm onder een normale autogordel vandaan kan krijgen en dan dus alleen nog maar een heupgordeltje heeft :P

Niet dat hij dat constant doet voordat er weer een bijzonder verhaal van gemaakt wordt :P
Maar dat het zo makkelijk kan dat staat me gewoon totaal niet aan want dan blijf je steeds maar omkijken of hij nog goed zit.
Ik wel in ieder geval :P

Het is in ieder geval een hele goede tip om goed rekening mee te houden als je op zoek gaat naar een vervolgstoel :j

Zijn al die nieuwe collecties alleen via Instagram te zien altijd? Plaatsen ze het daar eerder dan op hun eigen website dan...? :)

Hier ook een die het doet. Met of zonder jas aan, ik trek dat ding altijd zo aan voor ik vertrek. Vandaag is ze er weer 2 keer uitgekomen. Overigens is die van mij een nakomeling van houdini denk ik toch want ook dat stokke harnas wrong ze zich uit, buggy s, bed,...

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:40

De gordel gaat voorlangs bij mijn stoeltje, er zit nog een vanglichaam op. Maar ongetwijfeld heb jij een superbijzonder kind.

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:14

Hihi Cemlys, dat Stokke ding kan toch serieus strak :D

Vangtafel stoel wilde ik in eerste instantie kopen na de maxi-cosi maar werd door expert met veel contact met hulpdiensten (die dus na een ongeval ter plaatse komen) met klem afgeraden. Overigens is de vangtafel ook alleen maar voor kleinere kinderen geloof ik? Die ook gewoon nog prima achterwaarts zouden kunnen?

Of worden daar ook nog kinderen ouder dan een jaar of 5 mee vervoerd? Accepteren die dat überhaupt dan nog?

Kan me best voorstellen dat veel peuters het ook niks vinden want het ding is nogal aanwezig zeg maar...
Het idee is op zich wel goed, dat sprak mij in eerste instantie ook zo aan :j
Laatst bijgewerkt door pmarena op 27-01-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:22

Hier in Zweden is het advies om tot een leeftijd van 4 a 5 jaar achteruit te reizen. Ongeveer de helft van de kinderen reist op driejarige leeftijd nog achteruit. Wij gaan het zo lang mogelijk proberen, veiligheid voorop.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:26

Wij hebben een be safe ook t/m 4 jaar achteruit :)
Had ergens gelezen dat de Zweedse test voor autostoeltjes het strengste is en daar hebben we een van de beste uit de test gekozen.

Alleen zijn we nu opzoek naar andere stoeltjes -O- omdat er 3 naast elkaar oomen te zitten en deze is dan te breed. Tot nu toe lijkt de britax/Römer collectie de smalste stoeltjes te hebben en met
Isofix systeem waarbij je de stoel alsnog iets opzij kan schuiven tov het punt waar je hem vast klikt.
We zijn nog aan het puzzelen.

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:28

Britax/Römer is wat mij betreft wel aan te raden, bevalt prima!

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:32

Ja Zweden loopt echt voorop wat dat betreft +:)+

Hier trouwens heel veel info over autostoeltjes voor mensen die door de bomen het bos niet meer zien:
https://www.24baby.nl/baby/babyspullen/autostoel-baby/

Oh dat opzij schuiven klinkt wel als een uitkomst MM, dat kende ik nog niet!
Ik vind dit wel een mooie foto van 3 stoeltjes op een achterbank, als het dan vooruit moet, dan maar zo :j

https://www.babymatters.com/images/blog ... -blg-1.jpg

Wij hebben allerlei verschillende achterwaartse stoeltjes in gebruik gehad. De simpele Max-Fix en Max-Way bevallen nog het beste, meeste zitcomfort en beenruimte omdat je die verder van de rugleuning weg kan zetten en ook gewoon prima door de Swedish Plus Test gekomen :)

Past met maat 104 nog prima, denk dat we met maat 116 ofzo wel over moeten.

Britt

Berichten: 18906
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:38

Ik was eigenlijk wel van plan om zo lang mogelijk achteruit te rijden, maar met 1,5 jaar was ik het zat := Hij wilde gewoon de auto niet meer in, was echt niet leuk meer. Met vooruitrijden was het direct over, gelukkig. Dus toch maar gedaan, ook al is het tegen Mn principes in -O-

Over een jaartje maar eens kijken hoe lang hij dan is en wat dan handig is met stoelen, dan zal ik voor nr 2 ook over een vervolgstoel moeten nadenken ongeveer.

Ik vind nu al trouwens dat de 2waypearl zo kort over het rugpand lijkt te worden, maar moet even kijken of de hoofdsteun wel hoger kan als de overhoes los is, dat lijkt nu niet te kunnen. Maar dat is wel gek, aangezien B nu in 92 zit :=

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:41

Oot is ook veel gezelliger met vooruit rijden. En het zijn toch maar kleine stukjes, voor vekansie pakken we het vliegtuig (en nooit meer de trein :') )

pmarena

Berichten: 48498
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 16:42

De 2 WayPearl hebben wij na een jaartje weer weggedaan, en dat is volgens mij al zeker een jaar geleden. Die werd echt heel erg snel krap. No way dat ik geloof dat je daarmee een kindje van 1 meter nog comfortabel kunt vervoeren... hier vond ik vooral de beenruimte echt heel erg magertjes bij dat stoeltje.

In de Max-Way en Hi-Way (beiden van Britax) heeft hij echt veel meer ruimte :j

We hadden / hebben ook nog een Max-Fix (staat nu te koop) die ook echt te krap werd nu.
Terwijl die andere stoeltjes nog prima kunnen :)

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:30

Heeft iemand nog tips voor grote rompers?

Ik zie niets groter dan 98/104. Welke merken hebben echt nog maat 104? En geen 15 euro per stuk :') zag van name it een soort body, maar dat gaat me qua geld (35euro) iets te ver.

Vind het nog zo vroeg voor hemd en onderbroek (is nu bijna 1.5).

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:43

1,5 en maat 104??!!! Jeetje! Wat een groot kind!

simongek

Berichten: 5352
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:50

Oh wow. Mijne was 4 met die maat :+

Geen idee. Volgens mij wordt dat lastig om te vinden.

Wij hadden een normale autostoel van romer na de maxi cosi. Was nog wel zo'n kliksysteem maar de huidige autostoel van maxi cosi moet met de normale autogordel.

Wel makkelijk los te halen als hij wil maar hij zakt er nooit uit. Slaapt ook af en toe nog erin maar blijft dan prima zitten.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:01

Wij hadden hetzelfde probleem en zijn toch over gegaan op boxers met hemdjes

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:01

LienC schreef:
Heeft iemand nog tips voor grote rompers?

Ik zie niets groter dan 98/104. Welke merken hebben echt nog maat 104? En geen 15 euro per stuk :') zag van name it een soort body, maar dat gaat me qua geld (35euro) iets te ver.

Vind het nog zo vroeg voor hemd en onderbroek (is nu bijna 1.5).


Probeer anders eens op Franse websites. Daar hebben ze over het algemeen de kinderen veel langer in rompers en onesies6

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:19

Alleen zijn Franse kinderen niet zooooo groot, en smaller dan de gemiddelde Hollandse welvaren.

Auto-stoeltjes...zal wel een ontaarde moeder zijn....interesseer me niks.
Ik heb er een omdat het moet met de family-fix maar hele slechte bestaan niet en verder vind ik het zoooo overdreven gedoe van de overheid

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:26

Hele slechte bestaan niet? Hmmm... er wordt zo nu en dan wel eens iets terug geroepen of doorstaan de zwaardere testen niet. Daar zou ik mijn kind toch liever niet in zetten.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:36

Iets terug roepen is wat anders. Maar alles moet aan bepaalde voorwaarden doen voordat het verkocht mag worden.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:42

tita schreef:
Iets terug roepen is wat anders. Maar alles moet aan bepaalde voorwaarden doen voordat het verkocht mag worden.

Zelfs dat is geen garantie.

Ben er ook druk mee geweest en de anwb doet zelf ook testen. Daar is een tweetal stoeltjes genoemd, welke echt aangeraden wordt deze NIET te kopen. Incl beelden van de crashtest. Terwijl ze wel verkocht worden.

Wel denk ik dat de bekendere merken idd geen slechte stoeltjes hebben.

Synne zit nu net in een Toby en een Axxis. Beide vooruit.

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:01

Zoiets kan ik me ook nog herinneren Michelle, en pas later heeft een van die merken toen het stoeltje terug geroepen. Maar is dus ook nog een hele tijd verkocht.

MaritB

Berichten: 8649
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:08

Ja, het is natuurlijk een utopie om te zeggen dat iets heus niet verkocht wordt als het niet goed voor je is... :Y) :7 :=

Het is eigenlijk moeilijker iets te vinden wat wel goed is ;)

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:14

Inderdaad.

Maar, ik DENK dat diegene die hier in het topic zitten, dermate veel geld uitgeven aan kleding, toch ook wel iets hebben liggen voor een autostoeltje. Niet dat het per se +300 hoeft te kosten, maar bijna iedereen heeft toch wel een maxi cosi/romer/cybex of vergelijkbaar bekend merk.

De merkloze, huismerken, stoeltjes van pnder de 100,- daar twijfel ik dus persoonlijk wel bij.

Tobi is van mn zus geweest, de Axxis komt via mp. Had alleen niet goed opgelet op de advertentie die Ruud doorstuurde, dus het is niet de Axxis Fix, dus kan wel draaien (mijn eis) maar niet achteruit. En om nu een 3e te kopen, terwijl beide gewoon goed en veilig zijn, per se voor het achteruit. Tja, dat weet ik niet.

Urbanus

Berichten: 44994
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:18

Mijn vader heeft het uitgezocht, ik vind het wel prima. Stoeltje scoort goed in de testen, kind zit er lekker in. Waren 200 en een beetje kwijt.

Overigens kopen wij ze niet tweedehands want dan weet je niet wat er mee gebeurd is.