Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:06

Nuja, als de weegschaal bij de supermarkt al op 100 gram staat voor ik mijn appels erop gooi dan neem ik ook een appel meer mee dan ik erop gegooid had... Dan is dat maar gierig, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet krijg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-18 13:08

Dan meld je dat toch even?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:09

M_D_H schreef:
Ik vind dat niet meer gierig maar eigenlijk gewoon diefstal :o

Dat was mijn punt.....maar het is wel boeiend om de rechtvaardiging(en) te lezen. En dat mensen zichzelf ook echt geloven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:09

Cayenne schreef:
Dan meld je dat toch even?

Of je koopt het produkt niet. Om maar eens twee opties te noemen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:10

Dat is het zelfde als je appels wegen en er daarna nog een appel bij doen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:17

julius_juut schreef:
Ik heb ook een semi-gierige Ikea actie van mezelf. De weegschaal waarmee de prijs van de stof die daar te koop is wordt bepaald is niet bijster nauwkeurig. En ik ben wel Hollander genoeg om niet twee euro meer te betalen dan nodig is. Na nog een keer nameten of ik écht drie meter had afgeknipt gewoon de stof een stukje omhoog getrokken bij het wegen. Ik vertik het om een paar euro extra te betalen omdat zij hun weegschaal niet goed instellen. :P

Dus in de supermarkt weeg jij ook 3 appels af om er dan nog 2 bij te doen? Of lees ik het fout

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:20

Dat kan tegenwoordig niet meer, juist omdat teveel mensen dat dus doen / deden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:21

watchthesky schreef:
Nuja, als de weegschaal bij de supermarkt al op 100 gram staat voor ik mijn appels erop gooi dan neem ik ook een appel meer mee dan ik erop gegooid had... Dan is dat maar gierig, ik ga niet betalen voor iets wat ik niet krijg.

Gelukkig schiet je daar bij de meeste supermarkten niets mee op aangezien dit bij de kassa gewoon wordt afgewogen :)

Daarbij, meld even dat de weegschaal verkeerd staat en het wordt opgelost.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:28

Ik zit nu ook bij de Ikea, echt wat mensen doen. Een koffie halen, vervolgens 4x bijvullen en later nog fruitdrank erin doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:30

Ik vind het helemaal niet gierig. Je gaat toch niet betalen voor de lucht of wel? Het zou anders zijn als je het goed zou wegen en daarna nog meer pakt maar dat is hier niet het geval. Je betaalt voor wat je koopt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:30

Flying_Angel schreef:
Ik zit nu ook bij de Ikea, echt wat mensen doen. Een koffie halen, vervolgens 4x bijvullen en later nog fruitdrank erin doen.

Die fruitdrank is gierig, maar vier koffies?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:31

Marjoow schreef:
watchthesky schreef:

Gelukkig schiet je daar bij de meeste supermarkten niets mee op aangezien dit bij de kassa gewoon wordt afgewogen :)

Daarbij, meld even dat de weegschaal verkeerd staat en het wordt opgelost.

Niet bij de zelfscan. Ik doe alle boodschappen bij Jumbo en daar wordt echt niks nagewogen bij de zelfscan.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:31

Amber_anne schreef:
Flying_Angel schreef:

Die fruitdrank is gierig, maar vier koffies?

Doelde ook meer op die fruitdrank erna.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:40

watchthesky schreef:

Deze worden geijkt? Toevallig laatst over gelezen. Man heeft supermarkt verbod gekregen omdat hij bleef klagen over de weegschalen dat die niet correct zouden zijn.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:43

DatBenIkNou schreef:
watchthesky schreef:

Deze worden geijkt? Toevallig laatst over gelezen. Man heeft supermarkt verbod gekregen omdat hij bleef klagen over de weegschalen dat die niet correct zouden zijn.

Ze zullen ongetwijfeld jaarlijks geijkt (moeten) worden en je kunt ze vast ook wel (laten) tarreren.

Als het niet klopt, dan meld je dat toch gewoon even?!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:44

Amber_anne schreef:
Ik vind het helemaal niet gierig. Je gaat toch niet betalen voor de lucht of wel? Het zou anders zijn als je het goed zou wegen en daarna nog meer pakt maar dat is hier niet het geval. Je betaalt voor wat je koopt

Maar zorg je er voor dat je dan precies die 100 gram extra er weer af krijgt?
Of is dat vrij lastig en neem je dan maar een beetje extra?

Nee, ik vind dit niet betalen voor wat je koopt. Als je betaald voor wat je koopt zou je het aankaarten bij de medewerker van Ikea en daarna netjes wegen zonder de stof een beetje extra omhoog te tillen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:44

Met een ikea family pas is de koffie zo ver ik weet gewoon gratis, 4x koffie zou ik zelf niet op krijgen maar is volgens mij wel toegestaan. Om het daarna te vullen met wat anders dat niet gratis is vind ik wel sneu :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:45

Flying_Angel schreef:

Geen idee of ze die hoorntjes nog verkopen waar je zelf softijs in mag tappen maar zag ook regelmatig mensen het ijs eruit lepelen en nog een keer hun hoorn vullen :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 13:48

De ijs apparaten bij ikea draaien tegenwoordig op muntjes, pas als je er een muntje in doet komt er ijs uit. Dat voordeel van je hoorntje opnieuw vullen kan hier (Ikea Delft) al een paar jaar niet meer.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:04

DatBenIkNou schreef:
watchthesky schreef:

Hier in de buurt is nog 1 supermarkt die dat niet (vaak genoeg) doet. Daar kom ik bijna nooit, maar als die weegschaal niet goed staat, er nergens personeel te bekennen is en ik toch echt iets nodig heb...
Waar ik zelf werkte hadden we inderdaad een weegschaal in de kassa ingebouwd en die werd elke ochtend geijkt, dus daar kwam dit niet voor.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:08

M_D_H schreef:
Ik vind dat niet meer gierig maar eigenlijk gewoon diefstal :o

Schuur_ schreef:
Dus in de supermarkt weeg jij ook 3 appels af om er dan nog 2 bij te doen? Of lees ik het fout

Lees je idd fout.
Het is daar de bedoeling dat je zelf de stof meet en knipt, en vervolgens weegt voor de prijs.
Nu betaalde ik keurig de meters die ik werkelijk had in plaats van het extra stuk stof die de weegschaal aangaf. Doe ik dan aan diefstal? Het was zeg maar 'Ik koop drie appels, maar moest vijf betalen'. Was overigens geen medewerker te vinden, die hadden we eerst gezocht om te vragen wat we daar nou mee moesten doen maar het was stervensdruk (leuk al die verse studenten in de stad) dus niet te vinden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 14:09

Amber_anne schreef:

En je jat wat je jat. Probeer dat trouwens maar eens 10x snel achter elkaar te zeggen :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:29

Ik ben nu express gierig aan het doen _O-
Ik verkoop iets waarop ik zeg, ik verstuur het binnen 2 dagen (voordat ik het geld heb ontvangen duurt meestal een dag en ik moet het nog inpakken en naar het verzend punt.) 2 dagen lijkt me een redelijke termijn toch?
Zegt ze: ik heb het nu overgemaakt, ik heb dezelfde bank (dus staat er gelijk op) en gelijk opsturen dan hé.
Dus ik zeg: ik verstuur het binnen 2 dagen of is er spoed bij?
Nee geen spoed maar ze had nu betaald en wil het zo snel mogelijk hebben.
Dus ik kijk op mijn rekening en het staat er inderdaad op, maar €0,95 te weinig. Het was €29,95, ik zou zeggen ik maak er €30 van Maargoed deze mevrouw rond wel erg af naar beneden :')
En normaal zou ik dat laten gaan maar nu heb ik gezegd joh ik mis €0,95 omdat ze zo dwingend was over het direct versturen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:42

Ik zou dat zelf ook niet echt netjes vinden en zou dan ook bij het bedrag blijven. Dan maar even een mierenneuker...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 12:44

Inderdaad geef ik je gelijk in om die 95 cent gewoon als nog te vragen en niet eens vanwege het pushen maar omdat het de afspraak was.