Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:29

Britta31 schreef:
Weet iemand of er ook instructiefilms zijn voor pubers over hoe je een wc rol moet verwisselen,was in wasmand doen enz.

Dit verhaal komt me erg bekend voor :P

Heb je toevallig de opdracht gekregen om voor iets heel simpels een handleiding te schrijven?
(dat is namelijk nog verrassend moeilijk, als de "testpersoon" alles letterlijk gaat lezen en uitvoeren.)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:37

oomens schreef:
NinaCharlie schreef:
Zag hier iets voorbij komen dat je de nationaliteit aanneemt van het land waar je geboren bent, dat is in elk geval onwaar,

Niet in elk geval dus. Wanneer ze met haar Pakistaans-Zweedse partner woonachtig is in Zweden, daar geregistreerd staat, en vervolgens op vakantie in de VS een kind uitpoept, dan heeft dat kind recht op de Amerikaanse nationaliteit.

Maar dat is niet het punt dat ik maak want dat is wel een erg bijzonder scenario waar de kans ongeveer 0.01 zal zijn dat dát gebeurd. Ik heb het er nu over als we als twee 'buitenlanders' in een EU een kind zouden krijgen, want ik weet wel dat EU landen niet zo'n rare regelgeving als de US daar in hebben.

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:42

De Nederlandse regering is niet meer zo happig op dubbele nationaliteiten, dus als jouw vriend genaturaliseerd wil worden in Nederland (ooit) zal waarschijnlijk, tenzij hij met jou getrouwd is, van hem gevraagd worden de NL'se nationaliteit als enige aan te nemen. Dat geldt ook voor kinderen. Daarnaast zijn er verschillende dingen om rekening mee te houden, waaronder bijvoorbeeld dienstplicht in het land waar een kind ook nationaliteit krijgt. Zo had een vriend van mij de Oekraïense nationaliteit, maar die heeft hij heel snel opgegeven toen er ineens brieven bij zijn oma op de mat landden dat hij zich binnen een week moest melden bij de kazerne.

In principe zitten er binnen de EU vrij weinig voordelen aan om een dubbele nationaliteit aan te houden, want er is toch vrij verkeer van werk en wonen.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:48

Britta31, je kunt er ook zelf eentje maken natuurlijk.

'als je je kamer opruimt, kijk je eerst waar de rotzooi ligt' *filmt de hele kamer* 'hier dus'.

'hier ziet men de 'kledingberg'. Met vieze shirts, vieze broeken, vieze onderbroeken *insert selfie met ieeeuuuuw gezicht*' meer hierover in de instructievideo 'het avontuur van Broekie en de magische wasmachine'

Vergeet ook de plekjes niet waar je denkt dat je moeder nooit komt.'

zoiets :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:55

Mijn vriend heeft een Nederlandse moeder en Duitse vader. Vriend kreeg daardoor dubbele nationaliteit: de Nederlandse en de Duitse.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:58

Ja,dat ga ik doen.Maar misschien verdwaal ik wel tussen de zooi op hun kamers.Als ik een week niet op bokt bent geweest ben ik dus zoek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:00

Probeer de post-its en houdt ons op de hoogte van de reactie :D

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:01

Neem je telefoon mee, dan kun je als je echt verdwaalt nog om hulp bellen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:02

:') leuk pubers in huis :')

Al woon ik alleen en hang ik vaak de wc rol niet op maar leg hem op het prullenbakje :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 12:06

Rebecca schreef:
:') leuk pubers in huis :')

Al woon ik alleen en hang ik vaak de wc rol niet op maar leg hem op het prullenbakje :+

tumdiedumdiedummm... het wasbakje bij mij. Voordelen van alleen wonen!

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:19

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:21

Haha geniaal :D _O-

Steeph schreef:
Britta31 schreef:
Weet iemand of er ook instructiefilms zijn voor pubers over hoe je een wc rol moet verwisselen,was in wasmand doen enz.

https://m.youtube.com/watch?v=pN0Y2EZuvTU

:D

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:25

Waarom staat er in de etiquette regels dat als je je glas of kop thee optilt je je pink moet uitsteken? Wat is daar de gedachte achter?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:33

Volgens mij is het vooral een sierlijk gebaar.
Dus niet zo zeer 'strek je pink en steek het ding uit',
meer iets van 'doe duim en wijsvinger zachtjes tegen elkaar aan en til de andere 3 vingers lichtjes op'. (Dat kan sierlijk zijn.)
En bij "zwaardere zaken zoals theekopjes" :j gebruik je duim plus 3 vingers en til je de 4e nog lichtjes op.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:34

Ik heb altijd geleerd dat dit juist niet beleefd is om te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 13:58

Thee drinken met de pink gestrekt behoort niet tot de etiquette, maar is een parodie op 'de chique'. Het is dus eigenlijk helemaal niet netjes.

Nessavende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:19

Aaah dat dacht ik altijd haha! Thanks!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:40

Je kunt leren opruimen ook op een andere manier doen. Let, dit 'truukje' werkt voor alle leeftijden. Maar hoe ouder ze zijn hoe subtieler je moet zijn.

Vraag je kind om iets op te ruimen.
Beloon gevraagd opruimen/wegzetten van dingen met een goed woordje of een kleine beloning. Wees subtiel en niet over de top: "Ooooh wat heerlijk dat dat en dat weg is" Maar: "Wat vind ik het fijn als dat weg is".
Ruimen ze iets op zonder dat je het vraagt: Dubbele beloning en een goed woordje en een beloning.

Na een keer of 15 hoef je alleen nog maar te suggereren. Zelf troep vinden is voor een tienerbrein lastig, maar als het ze een onbewust fijn gevoel geven willen ze het best doen.

Het werkt echt. Heb een aantal vrienden die het zo doen, met succes.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 14:41

Judith_ schreef:
Thee drinken met de pink gestrekt behoort niet tot de etiquette, maar is een parodie op 'de chique'. Het is dus eigenlijk helemaal niet netjes.

On-sierlijk die pink strekken 'omdat ut zo heurt', dat doen komieken idd.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:17

Pas op, foto van dood dier hieronder.

Mijn kat heeft laatst een beest gevangen en ik kreeg een foto van mijn broer doorgestuurd. Ik vraag me alleen af wat voor beest het was. In eerste instantie schrok ik, want ik dacht dat ze iemands cavia had vermoord, maar het heeft een staart en dat hebben cavia's niet. Het is geen muis want daar is hij te harig en te groot voor, ook geen rat want de staart is te kort en het beestje is ook weer te harig. Het is geen mol, want het heeft geen mollen pootjes of snuit. Ik ben nog steeds bang dat ze het huisdier van iemand heeft vermoord dat los door de tuin liep... :\

Afbeelding

Een betere foto heb ik helaas niet... Hebben jullie enig idee?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:21

Ben onder een parasol alsnog aardig verbrand vandaag, helaas, op vakantie. Geen blaren, wel knalrood en pijnlijk. Maar wat is nu werkelijk de kans dat je er ziek van wordt?
Heb morgen een kayaktocht op de planning en zou die niet graag af moeten zeggen.

Confession

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:29

Sokje_6 schreef:
Ben onder een parasol alsnog aardig verbrand vandaag, helaas, op vakantie. Geen blaren, wel knalrood en pijnlijk. Maar wat is nu werkelijk de kans dat je er ziek van wordt?
Heb morgen een kayaktocht op de planning en zou die niet graag af moeten zeggen.

De kans zou ik niet weten, ik zou wel gelijk bij je huisarts in Nederland aan de bel trekken zodra je koorts krijgt, rillingen, etc. Wellicht kan de assistente dan door de telefoon nog iets voor je betekenen.

Verder zou ik een dikke laag aftersun smeren, met lauw water douchen, de verbrande plekken goed afdekken met kleding en de zon zoveel mogelijk vermijden. Tijdens de kayaktocht dik insmeren met zonnebrandcreme waar een hoge factor in zit en je huid zoveel mogelijk proberen te bedekken. Je kan een pijnstiller innemen als je echt last hebt van de pijn.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:35

Sokje_6 schreef:

Yoghurt op de plekken leggen kan helpen tegen de pijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:41

Confession schreef:
Pas op, foto van dood dier hieronder.

Mijn kat heeft laatst een beest gevangen en ik kreeg een foto van mijn broer doorgestuurd. Ik vraag me alleen af wat voor beest het was. In eerste instantie schrok ik, want ik dacht dat ze iemands cavia had vermoord, maar het heeft een staart en dat hebben cavia's niet. Het is geen muis want daar is hij te harig en te groot voor, ook geen rat want de staart is te kort en het beestje is ook weer te harig. Het is geen mol, want het heeft geen mollen pootjes of snuit. Ik ben nog steeds bang dat ze het huisdier van iemand heeft vermoord dat los door de tuin liep... :\

[ [url=m/hG3LSR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een betere foto heb ik helaas niet... Hebben jullie enig idee?

Donker exemplaar woelrat?