Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:31

Als ik een auto zou kopen en er staat er 1tje met hagelschade dan pak ik hem alleen maar mee voor een prikkie.
De auto rijdt er niet slechter van maar toch, hij is niet meer zo mooi.
Kan je niks met de verzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:03

Heb ik ook met de Ford camionette die ik te koop heb. Ding rijdt op zich nog prima, heeft nieuwe batterijen gehad (ik heb een lampje laten branden na een rit :o ), ht enige wat eigenlijk echt hersteld moet worden is de laadbak oftewel de bodem en er is beperkt laadvermogen. Verder is ie gewoon nog blanco door de autokeuring gekomen.

Het hoogste bod tot nu toe is 500€... Want die bodem moet eruit. Dat ie geen 5000 meer gaat opbrengen lijkt me logisch maar voor 500 gaat ie ook niet weg.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:31

Ik snap dat het minder mooi is, maar hij roest nergens en rijdt gewoon prima. Het is zelfs moeilijk op foto te zetten omdat het niet zo hard opvalt :=
Hoef ook geen hoofdprijs, maar zoals Varekaj zegt, voor niks gaat hij ook niet weg.
Vond het gewoon wat grappig, alsof hij door de putten minder geschikt is.

Verzekering deed niks, want hij was niet omnium verzekerd, helaas. Blutsen op dak en op de motorkap. Maar er zijn blutsen en blutsen he :+ Kreeg net nog een reactie van iemand die z'n bod introk omdat de hagelschade eerst niet opgevallen was. Zo erg is het :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:40

Maar wat vraag je dan? Lijkt me dat je dan wel hoog zit met je prijs?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:24

Ik heb zojuist mijn sparta moederfiets te koopgezet, nu de jongste naar groep 3 gaat wordt het tijd voor een nieuw imago

Heb ik direct na plaatsen een bod van 50 euro. In de adv staat een reeel bod naar waarde bieden. Ik heb gemaild dat ik 50 euro niet reeel vind op een fiets van een paar jaar oud met een nieuwwaarde van meer dan 1000 euro. Krijg ik terug dat ze haar auto heeft verkocht voor 1000 euro, terwijl hij jaren geleden 40000 heeft gekost.

Daar reageer ik maar niet op. En 2 min iemand die hem perse vanavond wil ophalen terwijl ik heb uitgelegd dat ik volgende week pas mjjn nieuwe fiets kan ophalen. Ik fiets dagelijks en heb hem gewoon nog nodig. En daarbij vindt ik 125 euro ook te weinig.

De adv staat pas 5 min .... komt vast nog wel een reactie op.. ah, 3 reacties erbij ondertussen. Op mp zie ik prijzen tussen de 250 en 500 euro. Wat zouden jullie een reeel bod vinden. 300 euro?
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 28-07-16 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:26

Daarom, lekker je tijd nemen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:32

Bieden naar waarde vind ik een ontzettend lastige omschrijving. Dan moet ik al weten wat iets gekost heeft, maar ook of hij misschien ergens beschadigd is etc.

Zet er gewoon een vraagprijs bij, dat is veel duidelijker voor iedereen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 17:09

Ik ga er altijdvanuit dat iemand weet wat het kost, dit bedrag er niet voor (over) heeft en daarom een 2de hands zoekt. Ik pas altijd een aantal merken met de kids en koop ze dan 2de hands. Dan weet ik of de maat/model goed is en wat ze kosten en wat dan reeel is.

Maar ik had mezelf een hoop bespaard met een duidelijke prijs, heb nu 25 berichten. Heb er nu een vraagprijs bijgezet en een bieden vanaf 75 euro lager. Ergens daartussen vindt ik prima.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:34

Ik had ook ooit mijn fiets te koop gezet
De waarde 2e hands zat overal rond de 245 en ik heb hem wel gezet voor 175 ik dacht weg is weg
Inderdaad zelfde avond opgehaald

Mijn moeder rijdt ook in een auto met hagel schade.
Allemaal deukjes erin.. ze zegt ik zie er niets van en de motor gaat er ook niet anders van lopen.

Ik zou het ook niet erg vinden hoor.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:35

Even een update op het ruil-verhaal: Ook mijn leadrope is onderweg, naar de tandarts om de hoek :+ Typfout van het andere meisje, dus hij word daar heen gestuurd. Heb de tandartspraktijk al gemaild dat als het binnen is ze me mogen mailen, dan haal ik het direct. ;)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:06

Het was toevallig niet ongeveer het tijdstip voor een controle? Twee vliegen in één klap? :)* :D

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:16

Oryani schreef:
Het was toevallig niet ongeveer het tijdstip voor een controle? Twee vliegen in één klap? :)* :D

Het is momenteel niet mijn tandarts

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:19

Gelukkig toch nog goed binnen gekomen, bezorger wist dat het hierheen moest. Adres stond er wel goed op, maar door de fout in de postcode heeft postnl het waarschijnlijk verkeerd aangegeven. Maar goed, het is binnen! Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:56

Lukt het jullie om nieuwe advertenties te plaatsen?? Bij mij gebeurd er niets als ik op advertentie plaatsen druk?!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 18:59

Bij mij doet hij het gewoon :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 19:00

mmmm. Bij mij nog steeds niet.... Was al uitgelogd en weer opnieuw ingelogd, maar er gebeurd niets :P

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 23:42

Man man man... Ik heb een Anky setje te koop. Bandages quasi nieuw, dekje heeft gebruikssporen (singelvlekken) maar is verder nog in hele goede staat. Had 25 als vraagprijs gezet voor de hele mikmak wat mij niet overdreven lijkt.

Belt er iemand op: 10 voor de set? Nee, de bandages alleen zijn dat al waard. 15 dan? Sorry maar vind ik ook te weinig voor een complete set. Wil nog zakken naar 20 eventueel omdat het echt in de weg ligt maar daaronder gaat het niet weg, geef ik het eerlijk gezegd nog liever als cadeau aan mijn beste vriendin. Oke dag bam telefoon op :S. Beleefdheid is ver te zoeken bij de jeugd van tegenwoordig zeg...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:25

Ik ben nog steeds bezig met mevrouw van de schoenen... Ze is ruim 10 jaar actief op marktplaats, dus verwacht toch geen gekke dingen. Blijkt dat ze midden in een verhuizing zit en op dit moment de schoenen kwijt is. Ze zegt zich dood te schamen en doet haar best om ze te vinden.
Dus ik was geduldig af :D Heb nog niets betaald, dus ook niets te verliezen, maar wil die schoentjes wel erg graag hebben :')

XLes, vindt € 25,00 voor een Anky set absoluut niet duur!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:48

Gewoon aan je prijs houden als je vind dat de set nog die waarde heeft!

Wel leuk dat ze eerlijk naar je is over die schoenen! Wie weet komen ze nog boven water na een tijdje haha

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:01

Zo had ik laatst bij een verkoper thuis afgesproken die kaartjes zou hebben voor het concert van melanie martinez, kom ik daar aan: blijken daar twee mensen te wonen van 87 die geen idee hadden wie melanie martinez is.... tja :')

Heb ze gelukkig daarna van iemand anders gekocht

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:03

Heb een zonnescherm op mp staan.
Nette prijs op geboden dus akkoord.
Krijg ik een mail of ik kan leven met 20,- onder zijn bod.
Terug gestuurd dat ik daar prima mee kan leven, maar dat hij het scherm niet mee krijgt voor minder dan zijn eerste bod :+

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:18

Hier vorige week een rijbroek gekocht aan iemand die 1,5 week niks liet horen. Toch ineens wilde ze hem hebben. Prima!
Ook een draagdoek verkocht. Man belde. Ja was is de minimale prijs incl verzenden? NOu, het is een vaste prijs.
Jaa maar er kan altijd wel iets. Nou nu niet want hij is nooit gebruikt en zit onder de helft van de vraagprijs.

Oke dan wil ik hem toch wel hebben
Haha Had geld snel binnen, wel jammer dat ie dan net 15 cent te weinig over maakt aan verzendkosten. Maar toe maar, ben er vanaf

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:57

Mijn auto is gereserveerd. Alleen... Ik krijg van de koper maar geen antwoord op de vraag wanneer hij hem wil komen halen := Voorschot is bij overboeking betaald, daar heb ik wel een printscreen van ontvangen.
Ik ben benieuwd hoe lang hij hier nog op de oprit blijft staan!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:35

Anky setje verkocht aan de vraagprijs :D

Nu een bod van 15€ op een RSIH, ongewassen maar zonder beschadigingen. NP was 145, vraagprijs stond op 60. Daar reageer ik dus niet eens op, hou ik hem wel bij...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:06

XLes ik zou in dat geval bieden vanaf 60 euro aanzetten ipv vanaf 0 euro.