legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:08

Plaatje is van internet, maar ik heb 9000 stukjes van dit:
Afbeelding
Ik moet alleen de lucht aan de rechterkant nog. Da's bijna één tint grijs :')
Het vordert wel, maar vrij langzaam.

Edit: dus ik zou bijna een moord doen voor die groene fontein _O-

SdaphneS

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:16

Wow, 9000 is ook echt gigantisch! Hoe lang ben je met deze puzzel bezig geweest tot nu toe?
En waar laat je de puzzel, dat ding is vast heel groot of niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:20

O amai zou mij echt te groot zijn 1000 is echt de max meer kan ik kwa ruimte ook niet kwijt en met mijn hoofd ook niet :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:31

Waar laat je een puzzel van 9000 stukjes? :oo

Mag ik mee praten? O:) ik ben de laatste 5 weken met jan van haastrenpuzzels. Heb nu 4 af 2x 1000 en 2x 1500. Maar ik ben langzaamaan door mn jvhpuzzels heen _O-

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:42

Ladybird schreef:
Waar laat je een puzzel van 9000 stukjes? :oo

Mag ik mee praten? O:) ik ben de laatste 5 weken met jan van haastrenpuzzels. Heb nu 4 af 2x 1000 en 2x 1500. Maar ik ben langzaamaan door mn jvhpuzzels heen _O-

Zullen we ruilen ooit :')
Ik heb laatst 2 van 1000 gemaakt. Ging bij de intertoys iets vekeerd met de korting, toen had ik ineens hele goedkope puzzels :P

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:45

Puzzels van die grootte zitten in meerdere zakken in de doos, in dit geval in 2 zakken. Dus je hebt 2 puzzels van ongeveer 4500 stukjes (geloof dat het in werkelijkheid iets meer stukjes zijn). Ik doe ze altijd per zak vanwege praktische redenen (ruimte, tafel is groot genoeg voor puzzels van 5000 stukjes, maar dan houdt het ook op). De linkerkant is af, met de rechter ben ik bijna klaar op de lucht na dus :)
Overigens maakt het boven de 3 à 4000 stukjes niet meer zoveel uit hoe groot een puzzel is, meer stukjes is dan alleen maar meer uitzoek/sorteerwerk, echt moeilijker worden ze niet (ik heb er ook één van 18.000 stukjes gedaan). De afbeelding is meer bepalend voor hoe moeilijk een puzzel al dan niet is.
Ik vind persoonlijk afbeeldingen van schilderijen het lastigst, de kleurnuances zijn daar vaak veel subtieler.

Anyway, over één zo'n helft doe ik ongeveer, afhankelijk van hoeveel ik er aan werk, zo'n 4 weken.

Puzzel is 196 x 139 cm. Als ie af is komt ie op de vloer voor een foto en daarna gaat ie weer de doos in (zoals met al mijn puzzels) :j Opplakken en ophangen oid heb ik nooit gedaan. Wel van plan om met één te gaan doen, maar da's een veel kleiner formaatje (Chinese witte tijger van 2016 stukjes).

Het doen is voor mij belangrijker dan het eindresultaat, vandaar dat ze na het maken weer gewoon de doos in gaan :j

Volgens mij waren dat alle vragen _O-

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 21:49

Ik val ook even binnen in dit topic.
Nu bezig aan een puzzel van Jam van Haasteren. De Vakantiebeurs van 3000 stukjes
Afbeelding

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 22:35

moyra schreef:
[ [url=m/Hg1OdG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben vandaag aan de slag geweest in de hoop dat mijn lijf het volhield.
Helaas kan ik nu plat gaan liggen -O-
Toch een aardig stukje weggelegd :D

Hoe heet dit ding waar je op puzzelt? De onderste rand kan ik nog wel redelijk puzzelen maar voorover buigen is heel pijnlijk voor mij (rugklachten) waardoor ik nooit zo lang kan puzzelen. Dit ziet er ideaal uit!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 23:28

Eline1510 schreef:
moyra schreef:
[ [url=m/Hg1OdG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben vandaag aan de slag geweest in de hoop dat mijn lijf het volhield.
Helaas kan ik nu plat gaan liggen -O-
Toch een aardig stukje weggelegd :D

Hoe heet dit ding waar je op puzzelt? De onderste rand kan ik nog wel redelijk puzzelen maar voorover buigen is heel pijnlijk voor mij (rugklachten) waardoor ik nooit zo lang kan puzzelen. Dit ziet er ideaal uit!

Dat is de portapuzzel pro.
Ze worden niet meer verkocht, maar ik heb hem na (2 maanden) een gezocht advertentie op mp op de kop weten te tikken voor iets meer dan 2 tientje incl.
Heel af en toe komen ze voorbij en deze verkoper gunde het mij omdat ze eigenlijk niet verzenden wilde.
Ik ben er blij mee :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 03:23

Ik heb dinsdag deze afgemaakt:

Afbeelding

Ik ben nu bezig met het pretpark van t'hats life.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 07:40

Ik ben ook weer aan een nieuwe puzzel begonnen. Al heb ik het nu wel even erg druk met werk, opleiding via werk en paard. Puzzelen schiet er dus even bij in. Maar ik ben straks 10 dagen vrij (verplichte sluiting van onze vestiging), dus dan hoop ik meer te kunnen puzzelen.

Ik heb van mijn vorige werkgever als afscheidscadeau dus een PortaPuzzle gekregen voor 1500 stukjes. Tot nu toe vind ik het echt ideaal werken *\o/* !! Ik kan het onder de bank schuiven zonder dat mijn kat er mee aan de haal gaat, geen plastic tafelkleed meer op tafel en wekenlang tegen die puzzel aankijken. Als ik er een poos geen tijd voor heb, ligt het uit het zicht. Maar heb ik tijd, dan kan ik zo verder waar ik gebleven was, inclusief gesorteerde stukjes door de twee losse platen.

Zo ziet mijn huidige project eruit van een Zwitsers bergdorpje met haventje:
Afbeelding

En een iets realistischer kleurbeeld:
Afbeelding

Ik moet nu nog een klein stukje zee. De lucht is klaar. En voor de rest is het twee tinten groen/zwart. Bovenaan bij de bergen is wat waziger. En onder bij de daken is het vrij gedetailleerd. Zo kan ik dus in elk geval nog de groene stukjes in twee categorieën sorteren. Eens kijken of ik er na volgende week tijd voor kan maken 's avonds.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 09:00

die portapuzzel heb ik dus ook maar dan voor 1000

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:13

Ik heb inmiddels de map van Jigsort 1500 stukjes. Ik vond de portapuzzle fijn, maar toch nog vaak verschuivingen in stukje bij rechtop zetten, dat heb ik met de Jigsort niet en ik vind het makkelijk dat ik het bord eruit kan pakken.
Het enige wat ik nog steeds mis is iets voor 2000 en 3000 stukjes. Ik vind zelfde groene rolmat helemaal niet fijn werken, want bij het oprollen gaat het toch vaak mis en dat vilt is helemaal niet fijn met dieren haren etc. Nu dacht ik wellicht is die witte van Schmidt van iets ander materiaal of beter? Iemand daar ervaring mee?: https://www.wehkamp.nl/schmidt-puzzelma ... WGEALw_wcB

Of natuurlijk nog andere ideeën, een plaat is hier niet handig met opbergen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 03:37

Ik heb nu de portapuzzel, vind het wel erg wennen.
Je kan de stukjes niet makkelijk schuiven.vaak gaan er stukjes los als je er een stukje aan vast wil maken omdat de bodem niet hard is.
Het is wel makkelijk om hem op te bergen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:46

Faniek ik heb nu een puzzel van 1000 op die witte liggen en ik ben tevreden. Als je hem zeg maar uitrekt tijdens het rollen, blijft hij mooi in elkaar. Je kunt dus gewoon schuiven met stukjes.

Livion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:16

Faniek schreef:
Ik heb inmiddels de map van Jigsort 1500 stukjes. Ik vond de portapuzzle fijn, maar toch nog vaak verschuivingen in stukje bij rechtop zetten, dat heb ik met de Jigsort niet en ik vind het makkelijk dat ik het bord eruit kan pakken.
Het enige wat ik nog steeds mis is iets voor 2000 en 3000 stukjes. Ik vind zelfde groene rolmat helemaal niet fijn werken, want bij het oprollen gaat het toch vaak mis en dat vilt is helemaal niet fijn met dieren haren etc. Nu dacht ik wellicht is die witte van Schmidt van iets ander materiaal of beter? Iemand daar ervaring mee?: https://www.wehkamp.nl/schmidt-puzzelma ... WGEALw_wcB

Of natuurlijk nog andere ideeën, een plaat is hier niet handig met opbergen.

Ik ben op zoek naar een rolmat die niet van vilt is, maar vooralsnog geen succes.
De puzzelmat die jij linkt is helaas ook van vilt.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:41

Ik heb nu de porta puzzel in gebruik, maar ik vind het niet fijn puzzelen.
De stukjes schuiven niet goed, waardoor ik soms de grootste moeite heb om een stukje ertussen te leggen omdat ik de rest van de puzzel niet goed kan schuiven.
Ik heb nu een stuk karton op maat gesneden en beplakt met plakfolie, daar ga ik dan de volgende puzzel op maken.
Ik kan dan gewoon het stuk karton op tafel leggen om te puzzelen en kan hem dan in de koffer opbergen als ik er niet mee bezig ben.
Scheelt ook weer ruimte op tafel
Afbeelding

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:49

Wij hebben bij de bouwmarkt twee planken gehaald. Werkt echt perfect. Viltjes eronder gedaan en één gebruiken we voor de puzzel en de ander voor alle losse stukjes.

We zijn vandaag goed opgeschoten met de puzzel.

Afbeelding

Kencamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 22:48

Mag ik mij hier ook melden. Vandaag heb ik deze puzzel afgemaakt van 1000 stukjes!
Afbeelding

Ik vind het ontzettend leuk om er mee bezig te zijn. Wat doen jullie met puzzels die je al een keer hebt gemaakt? Houden en nog een keer puzzelen of ruilen/in de kast zetten?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 01:59

Ik maak ze 1 keer, sommige bewaar ik maar de meeste verkoop ik weer, om daar weer andere puzzels voor te kopen.

Vandaag deze afgemaakt

Afbeelding

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 02:00

Ik doe puzzels weg nadat ik ze heb gemaakt, maar ik laat ze meestal nog even gemaakt liggen.

Leuke puzzel colunder!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:18

colunder schreef:
Ik maak ze 1 keer, sommige bewaar ik maar de meeste verkoop ik weer, om daar weer andere puzzels voor te kopen.

Vandaag deze afgemaakt

[ [url=m/Hp48V6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik laatst ook gemaakt! Leuke puzzel.

Wij bewaren de puzzels en vaak gaat hij de hele familie door en uiteindelijk wordt hij verkocht en kopen we nieuwe puzzels. :)

Kencamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 09:57

Dat is wel slim inderdaad. Ga maar eens kijken of ik er een aantal weg kan doen.

Gave puzzel Colunder!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:10

Fennadev schreef:
Faniek ik heb nu een puzzel van 1000 op die witte liggen en ik ben tevreden. Als je hem zeg maar uitrekt tijdens het rollen, blijft hij mooi in elkaar. Je kunt dus gewoon schuiven met stukjes.

Misschien toch maar eens aanschaffen, hij lijkt me fijner dan die lelijke groene dingen :))

Ik maak de puzzels en verkoop ze inderdaad over het algemeen weer. Meestal Wasgij en van Haasteren, af en toe wat anders. Van Haasteren verkoopt ook nog wel goed. Meestal koop ik een hele grote partij en verkoop ik ze weer los en de opbrengst doe ik naar mijn konijnenopvang :D

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 14:13

Afbeelding
Deze heb ik afgelopen week gemaakt. Was in de aanbieding bij de blokker, meestal maak ik alleen de puzzels van van Haasteren.