Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:33

En als iemand biedt, de volgende er standaard 1 euro (of zelfs 0,01 :')) boven gaat zitten? als het om kleine bedragen gaat :p (Sommige ook bij een paard nog :'))

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:38

Bij Ebay krijgt degene het voor het hoogste bod. Ook als dat bod maar 0,01 euro hoger is. Maar dieren mogen hier niet aangeboden worden, dus daar kan niet op geboden worden ;)

Daisyree

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:47

Je kunt bij eBay wel een minimumbod instellen.
Dan kun je wel bieden vanaf €1 maar als het minimumbod niet gehaald word dan gaat de verkoop niet door.
Volgens mij moet je dat bij de advertentie kunnen zien, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Ik verkoop meer via eBay dan dat ik koop :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:49

Je ziet dan inderdaad staan dat het minimumbedrag niet gehaald is, maar niet hoeveel dat is. Mijn ervaring is dat ze dat hoofdzakelijk bij duurdere dingen instellen: auto's, trailers etc.
En inderdaad ook bij (bijna) nieuwe banken bijvoorbeeld. Maar deze is niet "bijna nieuw", gewoon een gebruikte bank met nauwelijks gebruikssporen.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:51

Ah oke. Vermoedde ik al, maar was er niet helemaal zeker van :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:28

-O- heb ook weer iets: heb bij sommige dingen een "bieden vanaf" prijs ingesteld, naar mijn mening ECHT geen hoofdprijzen, krijg ik de een mailtje met "ik bied dit en dit want ik vind uw vraagprijs VEEL te hoog en blablabla.. Ik mail terug dat ik de vraagprijs aanhoud (ze kunnen het natuurlijk proberen, maar ik hoef niet alles voor een schijntje weg te doen) Krijg ik een tegenbod wat 1 of 2 euro hoger is :') Ja, die euro maakt echt verschil terwijl je bijna 25€ onder de VP zit :j
Ik zeg die mevrouw dus af, krijg ik nog geen uur later biijjna hetzelfde mailtje+bod van iemand anders. Zucht :')
Heb haar dus maar hetzelfde gemaild, VP of niet. Zou mezelf er bijna onaardig van gaan vinden, maar ik heb er toch wel "veel" geld voor betaald toen ik het kocht.. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:39

Je hebt helemaal gelijk hoor!!
Ik had er gister zoeen. Mailen ze wat je minimaal voor iets in gedachten hebt. 20,00. Doen ze een bod van 10,00............. }:0

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:07

hannahaapje schreef:
Ik heb nu iemand die mijn troep komt ophalen morgen. Alleen zegt hij mijn adres niet te kunnen vinden op Google Maps... En schrijft hij Google als 'ggogle'... En stuurt 'ie er nog een mail achteraan: ''geef ff je tel nr''. Wat een sjonnie. :')

Belt hij af, of het ook morgen kan. -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:11

Ik had er juist een die van morgen naar vandaag wilde.... :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:43

Ik werd vanochtend gebeld "Jij oven nog te koop?!" Nou ja hoor, meneer. "Ik nu ophalen, jij 35 euro krijgen ipv vraagprijs 50!" Nou, vooruit dan, ik moet er nu écht vanaf en vorige keer had ik 'm ook verkocht voor 35 euro, alleen mailde zij precies om 7 uur dat ze 'm toch niet wilde (hadden om 7 uur afgesproken). Meneer komt samen met z'n (nog slechter Nederlands sprekende) vader de oven ophalen. Had maar 29 euro bij. Tsja, dat was niet de afspraak. Zuchtend en steunend geld gaan wisselen, komt terug, laadt de oven in. "Jij nog andere dingen te koop? Tv ofzo?" Nou ehh, nee, sorry. :')

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:48

ik heb ook weer genoeg te koop staan op mp en bokt markt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:49

Groot gelijk hoor, dat je hem niet voor 29,00 mee hebt gegeven!!
Wel fijn dat je er nu vanaf bent!

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:53

Daarom staat mijn oven/gasfornuis dus nog niet te koop.. Staat bij mijn ouders in de garage... Maar wat voor mensen je erop afkrijgt :s geen zin om daar mijn ouders mee op te schepen zeg ik heel eerlijk...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:53

Misschien de advertentie in het engels plaatsen........... :')

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:05

Saskiaatje schreef:
Had maar 29 euro bij.

Oh, dat vind ik ZO frustrerend altijd. Je gaat wat kopen, neem genoeg geld mee 8)7
Maar gelukkig trapte je er niet in! :D

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:11

Saskia, jij trekt wel echt die stumperds aan he _O- ?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:37

Saskiaatje schreef:
Ik werd vanochtend gebeld "Jij oven nog te koop?!" Nou ja hoor, meneer. "Ik nu ophalen, jij 35 euro krijgen ipv vraagprijs 50!" Nou, vooruit dan, ik moet er nu écht vanaf en vorige keer had ik 'm ook verkocht voor 35 euro, alleen mailde zij precies om 7 uur dat ze 'm toch niet wilde (hadden om 7 uur afgesproken). Meneer komt samen met z'n (nog slechter Nederlands sprekende) vader de oven ophalen. Had maar 29 euro bij. Tsja, dat was niet de afspraak. Zuchtend en steunend geld gaan wisselen, komt terug, laadt de oven in. "Jij nog andere dingen te koop? Tv ofzo?" Nou ehh, nee, sorry. :')

Oh wat erg! Zo proberen ze het wel he?

Ik moet zeggen dat ik ook vaak geluk heb, krijg ik een bod, ga daar mee akkoord, mensen reageren niet of komen niet opdagen en uiteindelijk krijg ik weer een ander bod en die komen wel :j Zo had ik een berg speelgoed verkocht voor 10 euro, althans, ze zou het op komen halen. Nooit geweest. Nu gaat het weg voor 20 euro :') Ik vind het niet erg, maar wel frustrerend!

Overigens mailde degene die mijn kastje opgestuurd wilde hebben of ik tot halverwege reed weer. Ze was zaterdag in de buurt! Kon ze het dan op komen halen? Ja hoor, dat kan! Ja, ze zat dan in .... , kon ik niet halverwege rijden? Nou, nee :+ Sorry hoor, maar een uur rijden hier vandaan noem ik niet bepaald in de buurt :')

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:50

_l_amanda_l_ schreef:
Saskiaatje schreef:
Had maar 29 euro bij.

Oh, dat vind ik ZO frustrerend altijd. Je gaat wat kopen, neem genoeg geld mee 8)7
Maar gelukkig trapte je er niet in! :D

Tsja, hij gaf me een briefje van 50 met zo'n blik van +:)+, dus ik zeg dat ik niet kan wisselen, was 'ie boos. :')

ShauniBef schreef:
Saskia, jij trekt wel echt die stumperds aan he _O- ?

Vertel mij wat. :')

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 19:47

Nou, ik heb het eerlijk gezegd 1x gehad met 50 cent! ;-) Ik moest €24,50 betalen en gaf hem €25,- Die man is de hele buurt afgegaan (duurde ongeveer 15 minuten) om geld te wisselen, ookal had ik hem gezegd dat hij het mocht houden! Hij zei: We hebben €24,50 afgesproken, niet meer en niet minder! Ik was met mijn zusje en hebben op de terugweg in de auto helemaal vlak gelegen! Het ging overigens om een kleine koelkast :')

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:36

ik had een keer een electrische kookplaat te koop staan. Komt er een turkse man en vraagt hoe het gas werkt. GAS?????!!!!!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:54

EliseBrouwer schreef:
Nou, ik heb het eerlijk gezegd 1x gehad met 50 cent! ;-) Ik moest €24,50 betalen en gaf hem €25,- Die man is de hele buurt afgegaan (duurde ongeveer 15 minuten) om geld te wisselen, ookal had ik hem gezegd dat hij het mocht houden! Hij zei: We hebben €24,50 afgesproken, niet meer en niet minder! Ik was met mijn zusje en hebben op de terugweg in de auto helemaal vlak gelegen! Het ging overigens om een kleine koelkast :')

_O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:58

EliseBrouwer schreef:

Dat is wat anders dan wanneer jij op dat moment van hem had verwacht dat hij 50 cent terug had en niet zelf wilde gaan wisselen. :')

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:05

Hebben jullie ook sinds de vernieuwde marktplaats last van dat de links in advertenties en mails niet meer werken?
Als ik op een link klik van een betaalde adverteerder die mij zal moeten leiden naar zijn webshop kom ik weer op marktplaats terecht... Ook links in mails via marktplaats werken niet. Kopiëren en plakken in je browser gaat ook niet (kom je ook weeeeer op marktplaats uit) alleen overtypen schijnt te werken :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:09

:j

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:29

echt heel irritant inderdaad,

maar de links werken wel, als je er op klikt kom je eerst in marktplaats en dan moet je iets accepteren en dan doet die het wel, maar erg omslachtig, ik verwijs mensen wel eens via mp door naar mijn website als ze vragen of ik nog meer te koop heb (heb niet altijd zin om echt alles op mp te zetten)