[HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:08

Vrijdag over 2 dagen 10 voor half 5 Canadese tijd vlieg ik terug. Dan is het in Nederland diep in de nacht. Kom Zaterdag ochtend 10 voor 11 Nederlandse tijd weer aan.. Met waarschijnlijk een flinke jetlag, dus dan moet ik de dag even zien te overleven :+

irryproppy

Re: [HK] Het "Ik hou van winter/kerst-topic".

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:05

Waar hebben jullie die wintervoorspelling gelezen?
Ik kan het ook niet vinden.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 18:30

Was van de week bij het RTL Weer.

En op AD staat ook een stuk:

Het weer De temperatuur gaat de komende week behoorlijk dalen. Waar het dit weekend en ook maandag en dinsdag nog 8 tot 11 graden is, liggen de maxima aan het einde van de komende week slechts tussen 3 en 6 graden met in de nacht grote kans op vorst. Mocht er neerslag vallen dan kan dat in de vorm van sneeuw zijn.

Dat meldt Weerbureau Weerplaza.nl.

Hoe koud het exact wordt en of het weekend voor Sinterklaas inderdaad met sneeuwval gepaard gaat, valt nu nog niet met grote zekerheid te zeggen. Dat het volgende week kouder wordt, is wel zeker.

Mogelijk echt winterweer
De genoemde temperaturen (3 tot 6 graden en nachtvorst) geven de gemiddelde berekening aan. Van de meer dan 60 berekeningen voor de komende twee weken die Weerplaza heeft beoordeeld zijn er zelfs 10 die de temperatuur 's middags helemaal niet meer boven het vriespunt laten komen. Het blijft dan dus ook overdag vriezen. Er tekent zich daarmee op de weerkaarten voor het eerst dit seizoen een serieuze kou-inval af, ook al is de kans dat de kou Nederland daadwerkelijk bereikt nu nog klein.

De koudere lucht kan naar Nederland stromen doordat er de komende week een grote verandering op de Europese weerkaart plaatsvindt. Nu bepaalt een hogedrukgebied het weer boven Midden- en Oost-Europa terwijl depressies boven de Atlantische Oceaan liggen. In de tweede helft van volgende week komt er een lagedrukgebied ergens tussen Frankrijk en Polen te liggen. De wind draait in Nederland dan naar oost tot noordoost zodat koudere lucht vanuit Scandinavië richting ons land stroomt. De exacte positie bepaalt uiteindelijk hoe fors de daling van de temperatuur zal zijn.

Wintersport
De Alpen 'profiteren' ook van de genoemde ontwikkelingen. In de loop van volgende week is de kans op stevige sneeuwval in de bergen groot, vooral in de tweede helft van de week. Verder gaat ook Scandinavië te maken krijgen met serieus winterweer. Op veel plaatsen valt sneeuw en de temperatuur komt vanaf donderdag waarschijnlijk niet meer boven het vriespunt uit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 19:09

als het aan het AD ligt hadden we al 3 jaar achter elkaar strenge winters en goede zomers... moet het eerst zien.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 21:43

AD zegt het ook niet, weerplaza.nl zegt het :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:08

Roc vliegtuig gemist -O- sorry :') haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:39

Zijn jullie allemaal verzopen door die regen van vandaag ofzo?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:28

We wonen nu drie jaar hier, Ieder jaar zeggen ze weer dat we een Horror winter krijgen.
Eerst zien en dan geloof ik het pas.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:18

Ik ben er weer :wave: Op Nederlandse bodem, na een lange en zware vlucht. Flinke jetlag, normaal lag ik nu in mn bedje maar nu de dag zien te overleven. Heb bij aankomst een heerlijke oliebol op, daarna koffie met appeltaart op en nu kapot thuis, vanavond lekkere boerenkool met worst hihi. Oh, en ook nog een lekkere banketbakkers chocoletter van m'n broer gekregen bij aankomst, daar zijn al heel wat hapjes uit, hmmmm!! Het is wel koud!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:25

Welkom terug in Nederland Eskimo. Het zal wel weer even wennen zijn, maar hopelijk heb je snel weer helemaal je draai gevonden :j Als winterliefhebber kom je nu precies in het goede seizoen aan ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:34

Goede vlucht gehad Es? Je zult wel weer snel helemaal gewend zijn :D
Hier weer heeerlijk weer :)
Jammer Greetje }>

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:07

Welkom back eskimo. Nog een weekje wachten en dan, wordt het koud

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:57

Welkom terug Eskimo! Fijn he, zo'n jetlag :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:26

Schiphol is weer in kerststemming. Volgende week eens foto's maken 's avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:36

Welcome back :D lekker he mensen die je eigen taal om je heen spreken :P

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:05

purny schreef:
Schiphol is weer in kerststemming. Volgende week eens foto's maken 's avonds.

Oh leuk! Ben benieuwd! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:44

Welkom in Holland! je treft het!! morgen krijgen we storm :')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 06:56

Dankjulliewel allemaal :D

Schiphol in kerststemming? Wat moet ik me daarbij voorstellen, mooie lampjes en lichtjes overal, grote kerstbomen :D?

takkie_muis: Haha heerlijk ja, om weer Nederlands te kunnen praten! Merkte ik in het vliegtuig al, Nederlandse sterwardessen en piloot.. Was echt fijn!

Astrid: Ja een hele fijne vlucht! Erg stressen met 2 chihuahua's die mee moeten, maar KLM is een hele fijne luchtvaartmaatschappij en hadden het erg goed geregeld voor ze. En bovendien vlogen we maar 8 uur en 45 minuten.. Normaal 9 tot 10/11 uur! We hadden geluk dus!

Ik ben alweer klaar wakker. Erg vroeg in slaap gevallen, half 3 in de nacht klaarwakker, ging toen de rest van mn chocoletter maar opeten uit troost :+ en om half 7 weer klaarwakker en het leek alsof de flat ging neerstorten vanwege de storm haha dus zit nu maar achter de comp

Ladybird: Ja zooooo ik hoor het hier, jeetje, alsof de wereld vergaat :D

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:45

Welkom terug in Nederland Eskimo! :D
Je treft het, lekker Hollands weer vandaag ;)

Wel baal ik er óntzettend van, want een paar weken geleden heb ik mijn E rijbewijs gehaald (joepiejee) en vandaag zouden beste vriendin en ik voor t eerst met de paarden op pad gaan, lekker naar een echt groot bos, oh heerlijk wat hadden wij er zin en een voorpret er van.

Totdat... ze dit weer gister afgaven. Gatver. -O- We hebben net nog ff overlegd maar het is bij ons nu al windkracht 8 à 9
en zou in de loop van vanmorgen misschien nog slechter worden.

Echt balen, eerstvolgende datum dat we allebei kunnen is 22 december.

Zo, ff baal momentje van me afschrijven hoor ;')

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:54

Hihi ja he.. Wat een storm joh jeetje..

Nog gefeliciteerd met je E-rijbewijs! En wat balen dat je nu niet lekker met de paarden op stap kan gaan.. Kan me helemaal voorstellen wat voor een teleurstelling dat moet zijn, als je er zo naar hebt uitgekeken.. Probeer het dan maar positief te zien, 22 December is alweer wat verder in de maand, wie weet wordt het dan wel een prachtige sneeuw rit :j

Apochewinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:19

Eskimo: welkom terug in ons kikkerlandje! (is het nog goed gekomen met het gedrag van de honden?)
Vanmorgen met een stalgenootje 'een rondje buiten' gedaan.... pfff de uitrijdekens hebben de hele weg vrolijk gewapperd :) Maar, de paarden hebben zich prima gedragen ondanks de storm!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:43

Fijn dat de reis zo voorspoedig verlopen is Es :D Wonen jullie nu weer in jullie oude huis?
Wat jammer dat het zo'n storm is bij jullie.Ashley gefeliciteerd met je E rijbewijs, jammer dat jullie uitstapje niet door kon gaan :(:)
Hier nog steeds mooi weer :D Niets geen kerstsfeer te ontdekken ook, helaas..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:43

dubbelpost :)

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:48

Ja zo'n storm heb ik lang niet mee gemaakt met zulke rukwinden.. Ja hoor, ook hondjes hebben zich prima gedragen. Met Air Transat (vlogen we op de heenweg mee) raad ik het niet aan, maar KLM heeft super regels voor de hondjes. Afgezien van de vreselijke *** douane, zowel in Vancouver airport als in Nl.

Nee ik woon nu tijdelijk in Rotterdam bij paps en dan zsm op mezelf, ben druk bezig met het zoeken naar een leuke kamer in Utrecht :D

Trouwens net heeeeeeerlijke appeltaart gemaakt!! Hmmm het ruikt zo lekker. Dalijk maar lekker een flink stukkie van nemen :9 :9 Wilde ook kruidnootjes kopen maar zag bij de Plus alleen maar eigen merk, en wil toch echt wel de echte :9

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:26

Ik gok dat het zo gaat sneeuwen. Het is heel donker en grijs buiten.
Of het blijft liggen weet ik niet, ik geloof dat het nog boven 0 is.