Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:44

Die vind ik ergens niet eens gek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:52

Gaat om een spiksplinternieuwe pad incl kaartjes. Anders was het idd geen rare prijs

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:54

Nou ik heb ook een advertentie op mp gezet, een gezocht advertentie dus ik ben benieuwd of er nog zinnige reacties op komen :D

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:59

Laatst was ik via marktplaats benadert geweest door een engelstalige syriër die in de oliebussiness werkte. Hij vroeg of hij me 7 miljoen euro mocht opsturen zodat ik dat zou bewaren op een veilige plaats voor hem, want zijn land zat momenteel in de oorlog. Als de oorlog voorbij was kwam hij het geld wel weer terug ophalen en was 20% voor mij. En mijn paard nam ie dan ook wel mee! Terwijl ik (in het nederlands) bij mijn advertentie schreef dat ik een goed plekje zoek voor mijn paard. Ik dacht ja daaag!
Gekke mensen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:00

Heb je niet terug geschreven: First the payment.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:00

Die is wel heel apart... Haha

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:03

annastasia schreef:
Heb je niet terug geschreven: First the payment.....

:D

Ik heb sinds een tijd ook weer wat te koop op mp. Maar moet zeggen het gaat goed! even afkloppen
Peesje wat voor weinig weg moeten, een bikini, een dekje. Alles binnen een dag betaald en kon het direct mee met de post, ideaal.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:10

Nou ik wordt ook helemaal schijtziek van mensen die reageren en dan niks meer van zich laten horen, laatst had ik iets op MP staan had niet verwacht dat er snel, laat staan een redelijk bod op kwam, week later had ik een redelijk bod, ik ga akkoord en de persoon zegt ik ga het vandaag even overmaken, ben een week verder heb nog steeds geen geld en laat staan dat er gereageerd wordt op mijn mailtjes.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:20

x_Quinta_x schreef:
Laatst was ik via marktplaats benadert geweest door een engelstalige syriër die in de oliebussiness werkte. Hij vroeg of hij me 7 miljoen euro mocht opsturen zodat ik dat zou bewaren op een veilige plaats voor hem, want zijn land zat momenteel in de oorlog. Als de oorlog voorbij was kwam hij het geld wel weer terug ophalen en was 20% voor mij. En mijn paard nam ie dan ook wel mee! Terwijl ik (in het nederlands) bij mijn advertentie schreef dat ik een goed plekje zoek voor mijn paard. Ik dacht ja daaag!
Gekke mensen

Nou lijkt me een goede deal, ik zeg doen :D :))

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:41

annastasia schreef:
Gaat om een spiksplinternieuwe pad incl kaartjes. Anders was het idd geen rare prijs

Ah sorry, nieuw maakt het verhaal uiteraard anders. ik zat aan tweedehands te denken (en gebruikt)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:46

Samiyah schreef:
x_Quinta_x schreef:
Gekke mensen

Nou lijkt me een goede deal, ik zeg doen :D :))

Misschien heb ik zijn emailadres nog :D
Ja want hij was dan op een paarden te koop site gaan kijken voor een 'handlanger' want hij was toch echt wel op zoek naar 'echte' mensen.
Hij zou zijn geld dan meegeven met een dipomaat van het rode kruis en het laten opsturen naar londen en dat zou iemand het wel tot Belgie brengen en dan moet ik hier maar even met die diplomaat afspreken. "Maar ik koop u paard hoor! Ik koop u paard!" Manmanman.....

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:13

Tjeeeeee!!!! -:(- -:(- -:(- -:(-

Heb ik een dressuur zadel op mp staan.
Een al wat ouder zadel. Zadel is nog wel in goede staat alleen niet zo mooi meer.
Vandaar ook dat ik er de vraag prijs van €60,00 heb neer gezet.

Krijg ik een mail, of ik dit wil op meten en dat wil op meten..... Nou allemaal netjes gedaan. Nooit meer reactie.

Op de foto heb ik het zadel op een bokje liggen met daar onder ook een dekje en een bontje (het zadel kan zo op 2 manieren bekeken worden. Kaal en aangekleed.

Krijg ik mail: Of het dekje en het bontje bij het zadel horen. Zoja dan bied ik €38,00
:#

Ik vind voor een zadel van €60,00 mag je natuurlijk vragen stellen want je wil geen €60,00 weg gooien.
Een tegen bod mag ook iedereen doen. Maar zo laag? En dan ook nog het dekje en het bontje erbij willen hebben, die hebben me samen al ruim €100,00 gekost.

Niet iedereen heeft weet van wat spullen kosten, maar toch krijg ik van zo'n reactie een hoge bloeddruk haha

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:16

CoSnuf schreef:
Tjeeeeee!!!! -:(- -:(- -:(- -:(-

Heb ik een dressuur zadel op mp staan.
Een al wat ouder zadel. Zadel is nog wel in goede staat alleen niet zo mooi meer.
Vandaar ook dat ik er de vraag prijs van €60,00 heb neer gezet.

Krijg ik een mail, of ik dit wil op meten en dat wil op meten..... Nou allemaal netjes gedaan. Nooit meer reactie.

Op de foto heb ik het zadel op een bokje liggen met daar onder ook een dekje en een bontje (het zadel kan zo op 2 manieren bekeken worden. Kaal en aangekleed.

Krijg ik mail: Of het dekje en het bontje bij het zadel horen. Zoja dan bied ik €38,00
:#

Ik vind voor een zadel van €60,00 mag je natuurlijk vragen stellen want je wil geen €60,00 weg gooien.
Een tegen bod mag ook iedereen doen. Maar zo laag? En dan ook nog het dekje en het bontje erbij willen hebben, die hebben me samen al ruim €100,00 gekost.

Niet iedereen heeft weet van wat spullen kosten, maar toch krijg ik van zo'n reactie een hoge bloeddruk haha

Nou, ik stel eerder vragen voor een zadel van 600 ipv 60 euro.
Liever 60 weggegooid dan 600 euro weggooien, terwijl ik met een zadel zit wat niet naar mijn eisen voldoet.
Bij beide prijzen vraag je natuurlijk altijd vragen, je koopt immers een zadel, en hoopt ook dat je er goed in past en niet een miskoop hebt gekocht.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:39

anne_bento schreef:
Echt de meest gekke verhalen komen voorbij..

Ik had wat vissen gratis af te halen gezet op marktplaats. Krijg daar altijd veel reacties op, zo ook van een man hier uit de buurt. Die wilde er graag een paar komen ophalen.
Diezelfde avond nog zou hij langskomen om 8 uur. Aangezien wij zelf op mijn vaders huis paste, en ik naar stal moest, zou mijn vriend zorgen dat hij even langs huis ging om 8 uur.

Om 10 voor 8 krijg ik een boos mailtje van de man dat er niemand open deed! Ik heb mijn vriend gebeld, die was om 5 voor 8 bij ons thuis en er was niemand. Kortom die man kwam 10 minuten te vroeg em toen was er nog niemand thuis.
Heb netjes teruggemaild dat we om 8 uur hadden afgesproken en er toen ook gewoon iemand was, en of hij een nieuwe afspraak wilde maken. Kreeg een kwade mail terug dat hij het belachelijk vond dat hij voor niks gekomen was en hij de vissen niet meer hoefde te hebben.....

Rare mensen.

-O- Klinkt precies naar mijn verhaal! Alleen ging het bij mij om een splinternieuwe grasmaaier. Die man staat tien voor half 8 voor een dichte deur terwijl we acht uur hadden afgesproken :')
(en hij stond op mn werk, dus ik ging er een kwartier van te voren naartoe; was ie allang weer weg... :roll: )
Maar ik heb nu een andere koper gevonden, eentje die wel op tijd langskomt!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:01

vandaag weer een positief verhaal, mijn pakje binnen gekregen terwijl de verkoper een bod van 40 euro meer had gekregen dan ik had geboden :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:08

er zijn dus nog wel eerlijke mensen Alja!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:16

jup :))

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:57

Als mensen, als ze iets te koop zetten, dan ook even reageren op mailtjes enzo .... :D

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 17:59

Courses schreef:
Als mensen, als ze iets te koop zetten, dan ook even reageren op mailtjes enzo .... :D

Ja soms reageer ik op een advertentie, en krijg ik antwoord terug? Hooo maar! :n
Tja... Dan denk ik echt of ze het uberhaupt wel graag willen verkopen..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 18:13

Nouja, ik ben nog steeds bezig voor een Macbook. Duur product, staat er net op, langer op. Nergens reactie op terwijl ik duidelijk interesse toon en goede vragen stel.
Laat maar dan hoor.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:46

Ik heb er 1 die mailde van dat ie Photoshop en Lightroom wel voor een x bedrag over wou nemen.
Nu heb ik wel een advertentie over Lightroom op marktplaats staan, maar deze staat onder de catergorie BOEKEN.
Ik had dus terug gemaild, dat ik geen Lightroom heb. Krijg ik vandaag weer een email over wat de kosten zijn, wanneer die binnen kan zijn en als er een serial nummer bij zit.
Nu maar terug gemaild, dat Lightroom in de categorie BOEKEN staat en ik hem dus niet heb. Misschien valt het kwartje nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 22:10

ik heb een advertentie dat ik op zoek ben naar rijlaarzen/jodhpurs voor max €50 en jahoor krijg je gelijk weer mailtjes ik heb gloednieuwe voor €100 etc...
Pff kunnen mensen nou echt niet lezen?

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:07

Ik verkoop hoge achterbeen beschermers, zijn bij de divoza te koop voor €24,95. Ze zijn 5 keer gebruikt en hebben dus de normale gebruikers sporen. Ze gaan voor minimaal 12,50 weg, bied er iemand 7.50. pff

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:11

Tova schreef:
Ik verkoop hoge achterbeen beschermers, zijn bij de divoza te koop voor €24,95. Ze zijn 5 keer gebruikt en hebben dus de normale gebruikers sporen. Ze gaan voor minimaal 12,50 weg, bied er iemand 7.50. pff

Maar dan betaal je dus 12,50 + 6,75? Dan is het totaal 19,25... kan je net zo goed voor 5 euro meer nieuwe kopen...

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 23:20

Batlow schreef:
Tova schreef:

Maar dan betaal je dus 12,50 + 6,75? Dan is het totaal 19,25... kan je net zo goed voor 5 euro meer nieuwe kopen...

Hij wilt ze ophalen. Heb ze verkocht. Is het slim om via de mail mijn adres te geven of moet ik een telefonische afspraak maken?