Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:30

Ik heb er nu weer een.. TEAB dus gemaild om de vraagprijs, geen reactie. Bod gedaan, vrijwel meteen reactie of ik een hoger bod wilde doen. Weer gemaild om de vraagprijs, geen reactie. Ja :evaw: moet ik nou echt gaan raden waar 'ie voor weg gaat?!

050206051012

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:43

Ik had er afgelopen weekend ook eentje...
Staat 'bieden' en ik vraag via mail wat de richtprijs is, krijg ik als reactie: 'de nieuwprijs is 180 euro'. Ja dat weet ik, maar dat vroeg ik niet :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:44

Dat is lekker zeg :P
Nog erger vind ik een reactie van 'Er staat toch bieden!!' ;(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:44

Dan denk ik al 'laat maar', tenzij ik het heel graag wil hebben :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:45

Precies :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:46

Het ligt aan de kwaliteit, maar als iets in prima staat is en ze geven een NP dan bied ik meestal de helft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:47

Wel grappig om te lezen dat veel verkopers hier zich ergeren (mailen ipv bieden, minder bieden dan de vraagprijs, vragen naar een bodemprijs) aan wat veel kopers hier juist zeggen dat ze altijd doen.

Misschien eens tijd dat marktplaats een soort "etiketten" gaat maken of dingen gewoon beter afdwingbaar maakt op de site.

Misschien zelf feedback mogelijkheden zoals ebay heeft of statistieken hoe vaak iemand een eigen bod verwijderd.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 11:57

Neh, laat MP lekker vrijblijvend en open zoals nu blijven, niks nóg meer regeltjes en "anders mag je niet meedoen", gedwongen worden. Daarvoor kun je naar Ebay.

Ik denk gewoon dat veel MP gebruikers zich gewoon moeten realiseren dat sommige mensen vreemd zijn, of dat ze zelf een mogelijkheid bieden door iets aan te vinken en daarom dus niet moeten klagen als het gebruikt wordt, maar ook het originele idee van MP niet mogen vergeten: het is een online rommelmarkt, en zo wordt het door héél veel mensen dus ook gebruikt. Als je er iets anders van verwacht, als je het niet leuk vindt zo, ga dan gewoon weg en bied je zooi op een andere site aan (ebay bijvoorbeeld ;) )

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:13

GamblersCup schreef:
Neh, laat MP lekker vrijblijvend en open zoals nu blijven, niks nóg meer regeltjes en "anders mag je niet meedoen", gedwongen worden. Daarvoor kun je naar Ebay.

Ik denk gewoon dat veel MP gebruikers zich gewoon moeten realiseren dat sommige mensen vreemd zijn, of dat ze zelf een mogelijkheid bieden door iets aan te vinken en daarom dus niet moeten klagen als het gebruikt wordt, maar ook het originele idee van MP niet mogen vergeten: het is een online rommelmarkt, en zo wordt het door héél veel mensen dus ook gebruikt. Als je er iets anders van verwacht, als je het niet leuk vindt zo, ga dan gewoon weg en bied je zooi op een andere site aan (ebay bijvoorbeeld ;) )

amen _/-\o_

ik begin ook altijd met een laag bod. nee heb je ja kun je krijgen.
ik begrijp ook wel dat andere mensen dat ook proberen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:25

Sorry kom binnen vallen maar wat ik toch twee weken terug heb meegemaakt :o

Ik heb mijn trouwjurk op MP te koop staan met een foto van mij maar mijn hoofd weggeshopt. Wordt ik gebeld door een man, ik dacht oke een man vreemd. Vraagt hij aan mij wat ik eronder heb gedragen qua lingerie...en hij bleef maar door vragen want ik was wel z`n geweldig g..l w..f dat hij wel dacht dat ik wel een kale zou hebben...oneee snel ophangen, dus ik zeg sorry maar vind je dit normaal? ojaojaoja ik kom :o :o bah := heb ik dat... :(

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:27

Zoek schreef:
Sorry kom binnen vallen maar wat ik toch twee weken terug heb meegemaakt :o

Ik heb mijn trouwjurk op MP te koop staan met een foto van mij maar mijn hoofd weggeshopt. Wordt ik gebeld door een man, ik dacht oke een man vreemd. Vraagt hij aan mij wat ik eronder heb gedragen qua lingerie...en hij bleef maar door vragen want ik was wel z`n geweldig g..l w..f dat hij wel dacht dat ik wel een kale zou hebben...oneee snel ophangen, dus ik zeg sorry maar vind je dit normaal? ojaojaoja ik kom :o :o bah := heb ik dat... :(

ik zou hem op luidspreker hebben gezet en samen met me man in een deuk gelegen hebben :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:29

Hihihihi als hij erbij was had ik dat zeker ook gedaan!! maar hij belde op een moment dat alleen vreemde mensen in de buurt waren en die zagen aan mijn reactie dat ik iets heel raars beleefde :r

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:38

Oh bah, daar hou ik ook niet van :o

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:41

Ik moet zeggen dat ik heel snel klaar was met het melden van mijn telefoonnummer. Nu gaat alle communicatie per mail. Ook als ik interesse heb in iets, dan mail ik ook liever dan dat ik bel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:44

Ik heb nooit ergens mijn nummer bij staan.
Mail controleer ik als het mij uitkomt, ik hou er niet van om te pas en te onpas te worden gebeld door vreemden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:00

Wat ik nu weer aan mijn fiets heb hangen...

Ik had een tafeltje op marktplaats staan. Klein dingetje, niet zo bijzonder €20,-. Blijkbaar heb ik zitten slapen tijdens het plaatsen van de advertentie, want mijn telefoonnummer stond er bij. Grote fout.

Ik werd vannacht om 2 uur gebeld:
"Hallo?"
"Ja, met Piet, effe over dat tafeltie, hebbie dat nog?"
"Ehrm, sorry, wacht even. Wat wilt u weten?" *met mijn slaperige hoofd*
"Ja, offie dat tafeltie nog hep, ik praat toch geen Turruks"
"Ja, dat tafeltje heb ik nog."
"Oh, dan willik m kome hale, ik geefie d'r 5 pleuroos voor"
"Sorry meneer, maar ik wil er 20 voor hebben, dat staat ook in de advertentie"
"Ja, en ik hebbun uikering, en we hebbuh niet zoveel pleuroos snappie? Dus ik geef je er 5 voor. Wanneer kannik um op kome haluh?"
"Sorry, maar voor 5 verkoop ik hem niet."
"En je mot eens een beetje meer inlevuh in andere mensuh, en we hebbu het hartestikkuh moeiluk! Pluriswef!"
"En u zou zich eens in moeten leven in mensen die mrogen ochtend om 6 uur opmoeten omdat ze wél en dus slapen om 2 uur 's nachts. Een fijne nacht nog."

En ik heb opgehangen, telefoon uit gedrukt. Vanmorgen zette ik hem aan: 15 (!!!) gemiste oproepen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:04

Wat een idioot!!!! (wel snel je telefoonnummer van MP gehaald!?)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:06

Je, ik heb vanmorgen direct mijn telefoonnummer weggehaald. Maar hij heeft het nu, en gezien de 15 gemiste oproepen ben ik bang dat ik er nog niet vanaf ben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:07

Waar ik op het moment van baal (weet niet of er meer last van hebben??), dat ik nu een paar keer een mailtje van iemand heb gehad met de vraag van de vraagprijs. Wil ik netjes terug reageren, krijg ik zo'n fout melding (faillure delivery ...) Daar baal ik dus echt van, want die mensen denken nu dat ik niet reageer?! 1x had iemand een reactie achter een bod aan gestuurd. Toen heb ik via het bod gereageerd. Maar anders zou ik echt niet weten hoe ik in contact kan komen!?

Vjestagirl, Dat nummer of nummer onbekend zou ik nu zeker niet opnemen. Als hij blijft bellen, zou ik iemand anders (man) eens op laten nemen! Misschien helpt dat?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:12

Helaas belt mijn baas me regelmatig 's avonds om te vragen of ik eventjes dit en dat op wil schrijven voor morgen, en belt hij ook onbekend. Ik ben van plan om het nog 1x uit te leggen als die man belt, en daarna zodra ik hoor dat hij het is direct op te leggen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:15

mmm, dat is lastig inderdaad! (ik heb er zo'n hekel aan als mensen onbekend bellen :P Dat marketing gedoe doet dat ook altijd en dan neem ik liever niet op, want ben niet goed in afpoeieren.... :P )

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:25

begin deze maand heb ik mijn auto verkocht via marktplaats, voor 500 euro.

bij verkoop was deze auto prima in orde, is nog nagekeken voor verkoop... en is in oktober gekeurd.

helaas bljkt nu dat de koppaking kapot is... en deze heeft zij laten repareren, zij heeft geeist dat ik deze rekening van 700 euro moest betallen of in ieder geval een gedeelte hiervan. ik heb dit geweigerd omdat hij bij verkoop nog heel was.

zij ziet het als verborgen gebrek om de koelvloeistof al langere tijd oranje van kleur was (dit had ik aangegeven). Dit was al het geval sinds de kopping een aantal jaar terug vervangen was.

omdat ik aangegeven heb het heel vervelend te vinden maar geen kosten mee te willen betalen omdat de auto niet zo duur was, en er ook geen garantie op gegeven heb.

Nu heeft ze een brief geschreven met een CC naar haar advocat...

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:29

Lieszje schreef:
Tja ik snap ook niet helemaal waarom iemand van 1.70 op een shet gaat..
En dat meisje op die foto hierboven is ook veel te groot.
Ik ben zelf 1.67 en ga dus echt niet meer op een shetlander zitten, zoek wel een paard van mijn eigen formaat..

Zo en dan nu weer ontopic :)
Wat is dat een rotstreek Esther! :(

Ff off-topic.
ik ben ook 1,67 en ik rij ook nog op een shetlander :o Volgens mij pas ik nog best op die van mij. Hij heeft dan ook wel spieren! :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:30

Laat haar lekker die brief schrijven! Dan moet ze een auto bij een garage kopen als ze garantie wil!
Reageer terug dat je jouw advocaat ook op de hoogte zult stellen!
(zelfs bij een garage hoef je hier met een gebruikte auto niet mee aan te komen :P )

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:38

Kimberleij schreef:
begin deze maand heb ik mijn auto verkocht via marktplaats, voor 500 euro.

bij verkoop was deze auto prima in orde, is nog nagekeken voor verkoop... en is in oktober gekeurd.

helaas bljkt nu dat de koppaking kapot is... en deze heeft zij laten repareren, zij heeft geeist dat ik deze rekening van 700 euro moest betallen of in ieder geval een gedeelte hiervan. ik heb dit geweigerd omdat hij bij verkoop nog heel was.

zij ziet het als verborgen gebrek om de koelvloeistof al langere tijd oranje van kleur was (dit had ik aangegeven). Dit was al het geval sinds de kopping een aantal jaar terug vervangen was.

omdat ik aangegeven heb het heel vervelend te vinden maar geen kosten mee te willen betalen omdat de auto niet zo duur was, en er ook geen garantie op gegeven heb.

Nu heeft ze een brief geschreven met een CC naar haar advocat...

Ben je dan mooi klaar mee.. Maar voorals nog zou ik er niet op ingaan hoor. Zij koopt een auto van €500, tja dan weet je al dat je een wat oudere auto koopt die hoogstwaarschijnlijk net iets duurder zal zijn in onderhoud dan een jonge of nieuwe auto..Dan had ze maar een auto bij een garage moeten kopen..