Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:49

Het is hier echt heel erg! _O-
Op onze tuintafel ligt zeker 35 cm sneeuw. Het sneeuwt nog steeds en vannacht leek het wel een sneeuwstorm!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:50

NatasjavE schreef:
Destino schreef:
Wat apart dat er in Eindhoven enzo zo veel ligt! Ik woon in Leerdam en werk in Utrecht, daar ligt echt niets..

Niets????!!!

Waar is dat dan gebleven?

In Leerdam waar ik woon ligt nog een cm of 2 dat vast gevroren is van vorige week, in Utecht is veel al weer weg, nog een klein beetje vast gevroren troep.

Er is niets bijgevallen afgelopen dagen :n .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:50

Ongelofelijk, het is gisteravond rond 5 uur gaan sneeuwen. En het sneeuwt nog steeds. Vannacht zal het wel eventjes zijn gestopt, maar hier ligt echt een pak sneeuw. Het is vooral poedersneeuw.

Een basisschool hier in de buurt heeft alle kinderen vrij gegegeven, omdat het te gevaarlijk op de weg is. (speciaal onderwijs dus de kinderen moeten van verder weg komen).

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:51

Er ligt hier ook wel 25-30 cm... Het is echt niet normaal meer. Ik moet zo met de bus naar Nijmegen, maar volgens mij rijden er nu geen bussen... Is er al iemand op busstation in Uden geweest? Rijden er bussen?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:52

git schreef:
Het is hier een gekkenhuis. Noord Brabant, en dan tegen de belgische grens aan. Het verkeer is volkomen dichtgeslipt. De kinderen die naar school
moeten met de fiets, lopen langs hun fiets omdat er geen doorkomen aan is.
Alle wegen zijn verandert in witte spiegels. Als je moet stoppen is het nog maar de vraag of je weer op gang kunt komen, je wielen slippen gewoon op de plaats, vooruit kom je niet.
Rond de scholen is het een chaos, omdat veel ouders vandaag besloten hebben de kinderen dan maar naar school te brengen met de auto.
Als wij geen witte kerst krijgen, dan weet ik het niet meer, er ligt nu een pak tot echt ruim boven je enkels.

Mag ik vragen waar je precies woont?
Ik woon dus in Veldhoven en de situatie hier is precies hetzelfde :')

Mijn vriend is net naar school gegaan (Eindhoven) en het was goed te doen zei hij! Ik kan het met niet voorstellen maar het schijnt zo te zijn :+ Het scheelt natuurlijk wel dat hij winterbanden heeft, maar toch. Het is toch uitkijken met dit weer!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:52

oei ik heb geen zin meeer om naar therapie te moeten heb echt zin om fotos te gaan maken nu met dit weer!!

Pff bussen zullen hier wel niet rijden niet SSDesign..

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:53

Ik word onderhand echt gek van die klote sneeuw, je kan de deur 's morgens niet eens meer uit. Daarnaast kan je ook de weg niet fatsoenlijk op omdat er niet gestrooid wordt, echt heel erg fijn.
Paarden staan ook al weer 2 dagen binnen en houden zich bezig met heel veel hooi en wortels. Vandaag wilden we eigenlijk weer eens even gaan rijden, maar ben bang dat we dat nog zeker een dag mogen uitstellen. Echt vreselijk dat je gewoon het erf niet af kan komen, zelfs een rondje stappen is er niet meer bij. Het is nu echt verplichte stalrust. Dus van mij mag die zooi vandaag nog allemaal weg. Anderzijds hoop ik dat de gemeente hier in ieder geval vanmiddag de provinciale wegen gaat strooien, dan komen we tenminste nog bij de binnenbak. Maar we zien wel, ik houd maar weer rekening met binnen spelen voor de paardjes. Nog mensen die een ingesneeuwde stal hebben en het de beestjes niet van het erf af kunnen krijgen? Mijn paarden zijn het helaas niet gewend om in de sneeuw te lopen en hebben geen sneeuwbeslag, staan 4-kant op ijzers. Ik durf ze dus ook niet zomaar buiten te gooien, met die harde ondergrond en ijsplakken onder de sneeuw. Pffffffffff, de winter mag van mij afgelopen zijn of in ieder geval al die sneeuw. Droog vriezen heb ik geen problemen mee ;-) Succes allemaal en fijne feestdagen!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:53

Goedemorgen winter wonderland. Hier NIETS bijgevallen vanacht *\o/* Hoeft ook niet want er ligt nog zat.
Succes iedereen in het zuiden!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:54

Hier is gelukkig niets bij gekomen vannacht.
Het is wel Siberisch koud want er staat een harde wind.
IK heb medelijden met jullie allemaal met dat dikke pak sneeuw.
Voor iedereen die nog op pad moet...kijk goed uit neem eten en warme drank mee en een paar dikke dekens dan kom je kerst avond wel door in je ingesneeuwde auto. :brr: :brr: :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:54

Gooya schreef:
Goedemorgen winter wonderland. Hier NIETS bijgevallen vanacht *\o/* Hoeft ook niet want er ligt nog zat.
Succes iedereen in het zuiden!

Ik moest lachen om jouw bericht :+
Jij ook een goedemorgen ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:56

HouVanUtopia schreef:
oei ik heb geen zin meeer om naar therapie te moeten heb echt zin om fotos te gaan maken nu met dit weer!!

Pff bussen zullen hier wel niet rijden niet SSDesign..

Op de site van Hermes/Novio staat niks... De bussen van Arriva rijden in ieder geval tot 10.00 niet zie ik al.

Lijn 99 naar Nijmegen wordt door Novio/Hermes of Arriva gereden vaak...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:56

Ben benieuwd of mijn polo wel uit de sneeuw krijg haha!
Hij staat op een parkeerplaats die iets hoger ligt dan de rest...

En stiekem vind ik het geweldig en zit ik hier als een klein kind te genieten hihi.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:57

:n arriva rijdt inderdaad niet!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:00

Hier in Terheijden schijnt het spiegelglad te zijn. Ben nog niet buiten geweest, maar er is me wel afgeraden
om in de auto te stappen. Heb gelukkig al m'n kerstboodschappen in huis! :D

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:00

Mijn vader heeft om 8 uur sneeuw geruimd en er ligt nu weer 1,5 cm :+

Als mijn hond terug is van het wandelen zal ik wat foto's maken!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:01

Steffie89 schreef:

moet je hond de foto's maken soms _O-
Nee, grapje hoor!!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:03

djuulsie schreef:
Steffie89 schreef:

moet je hond de foto's maken soms _O-
Nee, grapje hoor!!!

_O-

mikster

Re: Koud, nat en glad, het weertopic -> Deel 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:07

WOW! Er ligt hier echt heel veel sneeuw. Voor mij hoeft het niet hoor.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:07

Ja hier ook..

Waar is jou hier!

Handig erbij te zetten als er niets staat op je pro..

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:08

Zoon moet rapport gaan halen, niet dus. Lukt voor geen meter, de stuifsneeuw ligt behoorlijk dicht. Fietsen en/of autorijden lukt niet meer in het veld. Dan maar geen rapport. De school is telefonisch niet bereikbaar, openbaar (school)vervoer met bussen is stopgelegd. Het hooi, dat we onder de overkapping aan huis hebben liggen omdat onze achterom (waar de pony's staan) niet meer open is, is volgewaaid met sneeuw. Dadelijk aan de slag: hooi vrijmaken van sneeuw en toedekken met zeil, tuinvogels voeren, gekke jolige pony's voeren (die vinden de sneeuw geweldig) en daarna: heerlijk knus met de kaarsjes aan op de bank. Geen gerèn voor kerst, geen laatste boodschapjes, geen plichten meer. Alleen maar genieten van het prachtige uitzicht, van spelende honden in de sneeuw, van alle vogels die hun voederplek bezoeken, van tevreden pony's die nu echt tot hun buik in de sneeuw staan.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:08

Ach ik vind het wel leuk :) Enige nadeel is dat ik dus foto's ga maken straks... Daar had ik echt heel veel zin in, maar nu is het nog maar even afwachten of dat wel gaat... Als er geen bussen rijden zoek ik wel paarden hier in de buurt :P

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:15

aerdenhout1 schreef:
Hier is gelukkig niets bij gekomen vannacht.
Het is wel Siberisch koud want er staat een harde wind.
IK heb medelijden met jullie allemaal met dat dikke pak sneeuw.
Voor iedereen die nog op pad moet...kijk goed uit neem eten en warme drank mee en een paar dikke dekens dan kom je kerst avond wel door in je ingesneeuwde auto. :brr: :brr: :D

Hier the same, maar woon ook maar een paar km van je vandaan hahaha

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:15

Even offtopic: SSDesign: je maakt wel erg gave foto's zeg!!! :))

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:19

djuulsie schreef:
Even offtopic: SSDesign: je maakt wel erg gave foto's zeg!!! :))

haha dankje :D

Ik wil zoooo graag gaan fotograferen, echt. Maar anders kan ik misschien wel iets anders regelen als ik niet helemaal naar Nijmegen kan. Inmiddels staat er ook dat er geen bussen rijden helaas, prognose is tot 12.00 maar ik heb vanavond nog kerstdiner dus wil niet al te laat thuis zijn...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:21

Zo ik zal is kijken of ik naar mijn therapie kan glibberen..

Naja eerst me auto maar is weg zien te krijgen uit die sneeuw...