Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:31

Dierenwelzijn wordt niet beschermd door de pvv. Enkel het welzijn van huisdieren. Het milieu en het klimaat wordt niet over gesproken.

M3lisss iemand die niet fatsoenlijk voor eigen eten kan zorgen betaald geen belasting maar krijgt vanalles om te zorgen dat diegene wel een fatsoenlijke boterham heeft. Dus diegene betaald niet mee aan de boterham van andere.
Het gaat ook om investeren in de wereld. Het gaat niet alleen om voedsel geven maar ook om waterputten slaan, aidsprogramma's. Ik vind wanneer wij als land profiteren van globalisatie en wereldmarkt wij daar niet alleen de baten van kunnen hebben. Wij profiteren van de hele wereld, daarom zijn we ook verantwoordelijk voor de hele wereld. Om de wereld gezond te houden en te zorgen dat het voor iedereen beter wordt. En ik vind het werkelijkwaar onzin om onze verzorgingstaat, een van de welvarendste landen ter wereld, te vergelijken met de wereld van aidsweesjes. Dan is er toch iets mis. Wij mogen dankbaar zijn voor alle welvaart en succes die wij hebben in dit land.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:32

take_one schreef:
Het is ook niet verkeerd om andere mensen in een ander land te helpen, maar zorg dan eerst dat het hier op orde is. :)

Ik vind dat het hier behoorlijk op orde is als je weet dat iedereen die dat wil gewoon zijn boterhammetje kan krijgen iedere dag, als je het vergelijkt met mensen die soms weken geen eten zien..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:32

gohya schreef:
Waar staat dat dat het strafbaar is?
Moet ik nu dan de cel in?hahaha grapje hoor.

Dat staat in de kieswet :D Als jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis :9

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:33

Heino schreef:
gohya schreef:
"Heino" de andere landen zijn geen welvarende landen,vandaar ook geen voedselbanken daar,al zouden die er wél moeten zijn

En dat kan dus alleen met hulp van andere, welvarende landen ;)

Idd. maar dan wél de juiste hulp.
Het geld wat ernu naar toe gaat,daar gaat een hoop van naar de hoge bazen.
Ook veel corrupte baasjes eigenen zich geld toe.
Heel veel geld komt niet bij de mensen terecht waar het voor bedoeld is,en dat vind ik heel erg.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Heino schreef:
take_one schreef:
Het is ook niet verkeerd om andere mensen in een ander land te helpen, maar zorg dan eerst dat het hier op orde is. :)

Ik vind dat het hier behoorlijk op orde is als je weet dat iedereen die dat wil gewoon zijn boterhammetje kan krijgen iedere dag, als je het vergelijkt met mensen die soms weken geen eten zien..

Ja daar heb je een punt in, zeer zeker, maar ik vind nog steeds dat hier alles PRIMA in orde moet zijn, en niet maar een beetje.
En dán vind ik dat je pas naar een ander land moet gaan om te helpen, er zijn sowiezo toch zat landen die meehelpen, daar staan wij toch niet alleen voor.
En als wij iets krijgen, wie komt ons dan helpen. :(:)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:34

Gittekit schreef:
Ik vind het krijgen van een andermans stem eigenlijk ook not done. := Zou dat zelf ook nooit toelaten

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk. Dan heb jij eigenlijk twee stemmen. Ik vind dat iedereen gelijk is en iedereen één stem moet hebben. Ik heb er nooit over na gedacht om aan mensen die niet stemmen de stem te vragen. Ondanks dat ik er misschien wel een extra zou krijgen. Het is niet persoonlijk bedoelt. Maar ik vind het oneerlijk en het ondermijnt het systeem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:35

PattyOosten schreef:
gohya schreef:

Dat staat in de kieswet :D Als jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis :9

Ach weet je;wie dan leeft,wie dan zorgt.
Ik maak me er niet druk over verder.
Ik mag voor hem stemmen op de PVV,nix verkeerds aan toch.

Dobby91

Maar dat het naar de corrupte mensen gaat verhelp je niet door niks meer te geven, dan zien de mensen die het horen te krijgen er helemaal niks meer van. ;)

take_one

Sowiezo moeten ze eens ophouden met geld sturen naar die landen.
Ze moeten gewoon boterhammetjes smeren en die opsturen, niks geld.

Dobby91

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:36

Wat dacht je van met geld kunnen die mensen scholing krijgen en zelf leren hoe ze een boterhammetje produceren? Lekker kortzichtig zeg

RoodZonnetje

gohya schreef:
Idd. maar dan wél de juiste hulp.

Absoluut! Maar dat los je niet op door ontwikkelingshulp terug te draaien, maar door er strenger op toe te zien dat het terecht komt waar het terecht moet komen :)

take_one: waarom moeten we altijd maar meer en meer? Waarom kan je niet tevreden zijn met je dagelijkse boterham en af en toe een biefstukje?? En als wij iets krijgen, dan helpen de andere welvarende landen ons. Míts wij nu wij een welvarend land zijn andere minder bedeelde landen helpen...

M3lisss

take_one schreef:

* ziet al een lunchtrommeltje op de post gaan

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:37

M3lisss schreef:
Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?

Naar draagkracht he, want dat wordt van de belastingen betaald. Dus wie veel verdient, betaalt ook meer mee.

Het zou - vind ik - de Nederlandse samenleving sieren wanneer de mensen die zo hard roepen dat de politiek wat moet doen aan de armoede in NL, zélf ook hun handen mee uitsteken. Mag ik zo eens hier rondvragen wie van de PVV stemmers (want m.n. zij vinden dat er best bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp omdat er zoveel armoede in ons land is) als vrijwilliger iets doet voor de minderbedeelden in ons land?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:37

take_one schreef:

:')

Die arme landen besteden ons geld aan dingen die wij belangrijk vinden, ze leggen bijv. wegen aan, maar denk je dat mensen zonder auto zitten te wachten op mooie wegen? :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:38

Materialen en mensen die ze een vak kunnen leren,dát moet erheen.En dan het micro krediet daar doen,dáár hebben die mensen pas wat aan.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:39

Nogmaals dat ik het ongelovelijk vind dat hier gezegd wordt dat wij het slecht hebben wanneer we het hebben over de derde wereld problematiek...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:39

Mss zitten de mensen zonder auto daar niet op te wachten, maar door de infrastructuur te verbeteren is de bereikbaarheid van het land/de stad veel groter waardoor bedrijven eerder vestigen op zo'n plaats, waardoor meer werkgelegenheid komt; en tadaaaa. meer rijkdom.

kiimmiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:40

Waar ik behoorlijk tegenaan loop is het volgende;

We hebben de euro gekregen en zijn bij de europese unie gaan horen. Dit houd in dat je elkaar helpt in moeilijke situaties. Hier kan ik me nog goed in vinden. Nu heeft griekenland het economische heel erg moeilijk. Wij moeten daarom Griekenland bij staan. Omdat wij het ook niet heel ruim hebben moeten wij gaan werken tot onze 67e ipv. onze 65.. Hierdoor komt er meer geld binnen zodat we Griekenland kunnen ondersteunen.

MAAR;
Griekenland gaat verdorrie met zn 54e al met pensioen. Dit houd in dat wij 2 jaar langer moeten werken, zodat de grieken met hun 54e lekker kunnen genieten van hun pensioen. Dat is toch belachelijk.

Anoniem

gohya schreef:

gohya schreef:
PattyOosten schreef:

Ach weet je;wie dan leeft,wie dan zorgt.
Ik maak me er niet druk over verder.
Ik mag voor hem stemmen op de PVV,nix verkeerds aan toch.

Hier word ik werkelijk waar naar van, en ook echt heel boos!! Wie ben jij meer dan ik of wie dan ook, dat jij twee stemmen zou mogen hebben en ik maar een? :(

take_one

M3lisss schreef:
take_one schreef:

* ziet al een lunchtrommeltje op de post gaan

Bij wijze van dan he. :7

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:41

take_one schreef:
Bij wijze van dan he. :7

Weet ik, maar kreeg het plaatje in mijn hoofd en moest er om lachen :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

Heel fijn....heb ik eindelijk besloten op wie ik wil stemmen....zijn de stempassen weg. Vriend heeft ze ergens neergelegd, maar weet niet meer waar. Wss in de container die net geleegd is hem kennende. Kan er even niet om lachen.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:42

Dat méén je niet?! Was ie het niet eens met je keuze?
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 09-06-10 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:43

Chubby schreef:
M3lisss schreef:
Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?

Naar draagkracht he, want dat wordt van de belastingen betaald. Dus wie veel verdient, betaalt ook meer mee.

Het zou - vind ik - de Nederlandse samenleving sieren wanneer de mensen die zo hard roepen dat de politiek wat moet doen aan de armoede in NL, zélf ook hun handen mee uitsteken. Mag ik zo eens hier rondvragen wie van de PVV stemmers (want m.n. zij vinden dat er best bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp omdat er zoveel armoede in ons land is) als vrijwilliger iets doet voor de minderbedeelden in ons land?

Ik verdien minimumloon en heb 3 paarden, huurhuis, en een auto en ik geef aan iedere collectant die bij mij aan de deur komt, zelfs de basisschoolkids die geld ophalen/klusjes doen voor een nieuw schoolplein krijgen nog wat van me... terwijl ik toch écht een 2e baan nodig heb om zelf rond te kunnen komen.
En dan vind ik het HEEL zuur dat er mensen zijn die van mijn belastingcenten profiteren ja, niet zo zeer de 3 wereldlanden maar ook de mensen binnen NL die best kunnen werken(mijn buurmand die alles van subsidie krijgt en nog klaagt over de slechte kwaliteit kabel tv in dit dorp...) of de overbodige luxe in de gevangenis.
Joran vd sloot krijgt verdorie zolang hij vast zit 30 euro per maand van de NL ambassade én bezoek van hoertjes!!! Serieus hoe debiel wil je het hebben!!!!!!!

En ja ik stem dus PVV, sterker nog ik ga NU stemmen!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:44

M3lisss schreef:
Dat méén je niet?! Was ie het niet eens met je keuze?

Zou het bijna gaan denken haha. Of had je het niet tegen mij? :+