Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
take_one schreef:Het is ook niet verkeerd om andere mensen in een ander land te helpen, maar zorg dan eerst dat het hier op orde is.
Heino schreef:gohya schreef:"Heino" de andere landen zijn geen welvarende landen,vandaar ook geen voedselbanken daar,al zouden die er wél moeten zijn
En dat kan dus alleen met hulp van andere, welvarende landen
Heino schreef:take_one schreef:Het is ook niet verkeerd om andere mensen in een ander land te helpen, maar zorg dan eerst dat het hier op orde is.
Ik vind dat het hier behoorlijk op orde is als je weet dat iedereen die dat wil gewoon zijn boterhammetje kan krijgen iedere dag, als je het vergelijkt met mensen die soms weken geen eten zien..
Gittekit schreef:Ik vind het krijgen van een andermans stem eigenlijk ook not done.Zou dat zelf ook nooit toelaten
PattyOosten schreef:gohya schreef:Waar staat dat dat het strafbaar is?
Moet ik nu dan de cel in?hahaha grapje hoor.
Dat staat in de kieswetAls jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis
gohya schreef:Idd. maar dan wél de juiste hulp.
M3lisss schreef:Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?
take_one schreef:Sowiezo moeten ze eens ophouden met geld sturen naar die landen.
Ze moeten gewoon boterhammetjes smeren en die opsturen, niks geld.
gohya schreef:Waar staat dat dat het strafbaar is?
Moet ik nu dan de cel in?hahaha grapje hoor.
gohya schreef:PattyOosten schreef:Dat staat in de kieswetAls jou vriendje Geert aan de macht komt, en alle criminaliteit eens lekker hard aangepakt gaat worden, mag je je gaan verheugen op een lange stint in de gevangenis
Ach weet je;wie dan leeft,wie dan zorgt.
Ik maak me er niet druk over verder.
Ik mag voor hem stemmen op de PVV,nix verkeerds aan toch.
Chubby schreef:M3lisss schreef:Maar is het niet krom dat mensen die nog niet eens fatsoenlijk voor hun eigen eten kunnen zorgen, wel mee moeten betalen aan het eten voor anderen?
Naar draagkracht he, want dat wordt van de belastingen betaald. Dus wie veel verdient, betaalt ook meer mee.
Het zou - vind ik - de Nederlandse samenleving sieren wanneer de mensen die zo hard roepen dat de politiek wat moet doen aan de armoede in NL, zélf ook hun handen mee uitsteken. Mag ik zo eens hier rondvragen wie van de PVV stemmers (want m.n. zij vinden dat er best bezuinigd kan worden op ontwikkelingshulp omdat er zoveel armoede in ons land is) als vrijwilliger iets doet voor de minderbedeelden in ons land?