Ben je gelovig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:14

Ik hoor ook wel vaak dat mensen wel christelijk zijn opgevoed maar later een heel andere stroming gaan aanhangen.

Mootje

Re: Ben je gelovig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:16

Of juist helemaal het geloof afkeren!

Een goede vriend van mij is nogal traditioneel hervormd opgevoed en hij zit inmiddels met vrouw en kinderen bij een Evangelische Gemeente (http://www.lwg.nl/), maar ik zie ook mensen van in de 50 die hun kinderen traditioneel hebben opgevoed (nu PKN) en nu zelf in de kerk bij zooist zitten (Levende Steen).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 20:24

ik ben christelijk opgevoed, daarna van het geloof afgekeerd, en nu weer helemaal een happy christen :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:13

Nou, nu gaan we het krijgen. Ik ben christelijk, maar val op vrouwen. En ik word volledig geaccepteerd door mijn familie, mijn ouders en de kerk.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:17

Saskia, ik vroeg me al af waar je bleef :D Gelukkig, het levende bewijs dat christenen niet gelijk homobashers zijn ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:17

ik mijn kerk zitten ook homo's :)
En de dominee is een paar jaar geleden gescheiden, en is weer opnieuw getrouwd...

Best vrije kerk :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

Blue_Eyes schreef:
Saskia, ik vroeg me al af waar je bleef :D Gelukkig, het levende bewijs dat christenen niet gelijk homobashers zijn ;)

Haha, ik heb de afgelopen tijd niet de energie gehad om de vragen en opmerkingen aan te kunnen.
Maar ik ben er nu helemaal klaar voor. :Y)

Ik ben definitely geen homobasher. Dat zou pas ironisch zijn.
Wij hebben trouwens een kerk hier met een homoseksuele dominee, een onwijs leuke man.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:20

Wij hebben een paar jaar geleden die hele discussie gehad: mogen homostellen lid worden, mogen ze dan alle taken vervullen, hoe gaan we dat doen. Uiteindelijk is besloten dat hoewel er leden zijn die denken dat homo zijn niet is zoals God het bedoeld heeft, het pastorale aspect belangrijker is: je zet geen mensen buiten. Heb uw naaste lief. En dat hebben we dus tot uiting gebracht door in te voeren dat ook praktizerend homo's gewoon lid mogen zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:21

Over homobashers gesproken; mij is altijd geleerd dat mensen niet mogen oordelen. God alleen kan oordelen over ons en als de tijd gekomen is dat Hij terugkomt oordeelt Hij rechtvaardig.

Dus wie ben ik om als christen homo's te veroordelen? :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:40

Maar wat ik me dan afvraag. Denken de 'homobashers' dan dat wij gekozen hebben om zo te zijn? Of snappen jullie wel dat het een aangeboren iets is, maar denken jullie dat wij ervoor kiezen om die levensstijl ook echt te beoefenen?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:42

Ik vraag me af of er op Bokt mensen rondlopen die durven toe te geven dat ze niet alleen christen zijn, maar ook nog een hekel aan homo's hebben. Dan mogen ze hun gegevens wel goed beschermen, denk ik ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:45

Ik ken meerdere Bokkers die 'tegen' homoseksualiteit zijn. :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:46

Dan ben ik benieuwd of deze gaan reageren :) Ik wil hun antwoord wel weten :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:47

Is dat geen onwetendheid? Sommige mensen denken de raarste dingen, omdat zij in een andere situatie zijn opgegroeid.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:57

Mootje schreef:
Is dat geen onwetendheid? Sommige mensen denken de raarste dingen, omdat zij in een andere situatie zijn opgegroeid.

Sommigen wel, sommigen niet. :j
Van één persoon weet ik dat zij uit volle overtuiging denkt dat ik er zelf voor gekozen heb om op vrouwen te vallen. En van één persoon weet ik zeker dat zij gelooft dat ik zo geboren ben, maar dat ik er niet voor uit moet komen en een 'normaal' leven moet leiden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:33

Mag ik je heel persoonlijk vragen hoe je daarmee omgaat? Ik kan me voorstellen dat dat je heel boos en verdrietig maakt. Ik vind het heel jammer dat er nog steeds mensen zijn die homoseksualiteit als een taboe zien.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:39

Krips schreef:
Mag ik je heel persoonlijk vragen hoe je daarmee omgaat? Ik kan me voorstellen dat dat je heel boos en verdrietig maakt. Ik vind het heel jammer dat er nog steeds mensen zijn die homoseksualiteit als een taboe zien.

Juist doordat ik zelf christelijk ben, snap ik waar deze mensen vandaan komen. Ik zie het als gebrek aan opvoeding op dat gebied, maar ik neem het die ouders ook niet kwalijk, want zo zijn zij weer opgevoed en homoseksualiteit was vroeger gewoon totaal niet geaccepteerd. Natuurlijk doet het zeer dat mensen simpelweg verloochenen wie ik ben en hoe ik leef, maar ik kan er nu niet meer mee zitten. Ik ben gelukkig en de belangrijke mensen in mijn leven accepteren mij. Daar gaat het toch om? :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:45

Ja. Daar gaat het zeker om :) vind het heel erg knap van je. Je hebt natuurlijk ook niet veel keuze. Maar ik vind dat je alle respect van de wereld verdiend. Dat je zo sterk met je over die oordelen heen kan zetten. Ik vind het nog altijd erg om te horen dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt. Gelukkig denk ik dat in algemene zin de samenleving het wel accepteerd. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. :P In ieder geval! Respect :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:47

Blue_Eyes schreef:
Ik vraag me af of er op Bokt mensen rondlopen die durven toe te geven dat ze niet alleen christen zijn, maar ook nog een hekel aan homo's hebben. Dan mogen ze hun gegevens wel goed beschermen, denk ik ;)

Eigenlijk hoort dat ook niet te kunnen he... :) Dat zulke mensen bang moeten zijn om hun mening te geven... Degene waarvoor ze bang moeten zijn, zijn dan de mensen die aan de andere kant preken over respect voor iedereen enz. :) De wereld zit vreemd in elkaar... Kan der maar niet aan wennen.. :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:52

Krips schreef:
Ja. Daar gaat het zeker om :) vind het heel erg knap van je. Je hebt natuurlijk ook niet veel keuze. Maar ik vind dat je alle respect van de wereld verdiend. Dat je zo sterk met je over die oordelen heen kan zetten. Ik vind het nog altijd erg om te horen dat homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt. Gelukkig denk ik dat in algemene zin de samenleving het wel accepteerd. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. :P In ieder geval! Respect :P

Haha, dankuzeer. Het blijft altijd lastig, maar als je je er druk om gaat maken word je er ook niet gelukkiger op. En ik kan er nu eenmaal niets aan veranderen. In mijn geval is het ook nog een stuk makkelijker, omdat twee vrouwen samen over het algemeen toch meer geaccepteerd wordt dan twee mannen samen. Ik kan in het centrum van Rotterdam hand in hand lopen met een meisje zonder enig commentaar, dit is voor mannen anders. Mijn beste vriend durft zijn vriend geen kus te geven in het openbaar. Daar heb ik persoonlijk totaal geen problemen mee. Ondanks het feit dat je als vrouwen soms opmerkingen krijgt als - braaf gezegd - "ik zal je wel even leren hoe het moet" oid. Voor mijn gevoel word ik door iedereen in mijn omgeving geaccepteerd en dat maakt het ook een heel stuk makkelijker om ervoor uit te komen en andere meisjes te ontmoeten.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:54

Zelf heb ik helemaal geen moeite met homosexuelen. :n
Mijn vader zei vroeger altijd dat het je werd 'aangepraat', ook zoiets doms... :j

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:55

Ayasha, Ik zou eerlijk gezegd echt heel erg vallen over iemand die problemen hebben met homoseksualiteit. Natuurlijk mag diegene openlijk zijn mening verkondigen. Maar ik zal daar zeker fel op reageren. Net als iemand zou zeggen dat blanke mensen superieur zijn aan zwarte mensen. Ik snap niet zo goed wat je met je post bedoelt?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:59

Dat mensen vaak zo vol zijn van respect voor iedereens mening en respect voor elk leven enz. Maar dat diezelfde mensen zich dan wel het recht toe-eigenen om een mening die voor hen niet door de beugel kan, samen met de persoon die die mening heeft volkomen af te breken. En dan heb ik wel eens zo iets van "besef je wel hoe hypocriet je bezig bent?"

Het is toch idioot dat iemand die tegen homoseksualiteit is zijn gegevens moet beschermen om te voorkomen dat die problemen krijgt?
Daar staat men dan met "vrijheid van meningsuiting" he :) Vrijheid van meningsuiting houd bij die personen in dat je je enkel mag uiten als je niet ver buiten de algemene opinie valt, anders moet je gewoon je bakkes houden en zorgen dat niemand je weet wonen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:05

Het is toch idioot dat iemand tegen homoseksualiteit is?
Als iemand op Bokt zou roepen dat "alle zwarten dom zijn" wordt hij/zij ook aangevallen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:06

Ik vind het niet eens zo zeer met respect te maken hebben of ik val over iemand die tegen homoseksualiteit is. Ik vind ook niet zozeer te maken hebben met de vrijheid van meningsuiting. Het gaat namelijk in tegen het belangrijkste principe in mijn leven. Namelijk dat elk mens gelijk is. En eerlijk gezegd interesseerd het me dan niet of ik hypocriet ben. Ik zit er heel de tijd over na te denken. En ergens snap ik wel wat je bedoeld.. Maar toch blijf ik fundementeel staan voor homoseksualiteit. Zoals ik net zei zoals ik rascisme ook niet accepteer.