Vjestagirl schreef:Kayleigh__ schreef:Ik ben heel slecht in bijverkopen. Duurde even voordat ik ook echt vroeg of iemand een tas van 15cent erbij wilde.
Soms is het ook wel heel fijn, want veel mensen willen dan na het afrekenen toch nog een tas oid. En bij speelgoed en kerstkaarten vergeten mensen ook vaak de batterijen of decemberzegels. Sommigen vinden het dan weer fijn dat het gevraagd word.
Stond pasgeleden in de v&d met een boek aan de kassa. Werd eerst gewezen op de wijnglazen in de actie en toen op de borden en bestek van de actie. Vervolgens werd er ook nog gevraagd of ik wel zeker wist dat ik alleen het boek wilde...
Dat vind ik echt een vreselijke manier van bijverkopen.
Terwijl als dat meisje een gesprek met je begonnen was over "Goh, wat een leuk boek koop je, ik heb het ook gelezen, het is erg goed. Is het een cadeautje voor de feestdagen? Nee? Oh, heb je verder nog wel plannen? Diner met de familie? Gezellig! We hebben nog mooie wijnglazen in de aanbieding, misschien iets om over na te denken?" dat je dan later die week nog wel een keer was teruggekomen voor die wijnglazen.
Ja, inderdaad! Het is dat het boek daar goedkoper was, had enorm de neiging het boek bij de kassa achter te laten