Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephaniiee_

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:18

Zo ik kom ook weer even binnenvallen, lees wel mee maar post heel weinig :') Sorry

gefeliciteerd alle geslaagde iig :D
jammer voor de gezakte :(:)

K heb gister 2 keer 1.5 uur gereden, moest bij de 2e keer iemand naar huis brengen, dat was een vriend van een vriend van mij.. dus ff via msn navraag gedaan hoe die het vond :') en hij vond dat ik ''smooth'' rij haha := noujaa geeft iig weer wat zelf vertrouwen!

Heb ook met de tomtom gereden gister, ging ook super goed! Was bang dat ik dat lastig zou vinden omdat ik niet zoveel dingen achter elkaar kan onthouden, maar het viel me alles mee :)

Heb als het goed is morgen mn oefen TTT, maar daar wordt ik vanavond nog over gebeld of het door kan gaan! :D

Vind het helemaal spannend, het komt nu ineens zo snel dichtbij :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:22

Wat bedoel je met oefen TTT? Of bedoel je gewoon een TTT?

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:23

nee oefen TTT :P

Dan speelt de eigenaar van de rijschool als examinator, zodat ik een voorproefje heb op mn echte TTT, mn rij instructeur zit dan achterin, de eigenaar van de rijschool voorin en die geeft dan nog tips ter verbetering zodat ik goed mn echte TTT inga :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:25

Okee, ik wist niet dat dat ook bestond. ;)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:26

Oh dat klinkt handig Stephanie, moet je daarvoor niet extra betalen dan? Ik zou bijna zeggen, dan is er ook geen TTT meer nodig, maar dat deed ik zelf vooral om te weten hoe het eraan toe ging bij het CBR zelf, dus dat is ook weer niet helemaal zo. :P

Rijbewijs is aangevraagd, helaas is morgen het gemeentehuis dicht maar maandag kan ik 'm ophalen! :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:28

Dan zou ik ook geen TTT meer doen doen ik :+ voor die vrijstelling voor je bijz. verrichtingen zou ik sowieso al geen TTT doen namelijk, dus als het dan is om een beetje te weten hoe een examen er aan toe gaat zou ik dit voldoende vinden!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:32

TTT zit al in mn pakket dus dat is al betaald :P Anders had ik het ook niet gedaan hoor :=

En nee hoef er niet extra voor te betalen, wordt gewoon als les gezien. Mn instructeur komt me gewoon halen, rijden we een rondje en gaan dan naar het huis van de rijschool eigenaar, daar ''voorstellen, id laten zien etc'' beetje hoe het in het echie der ook aan toe gaat.. en dan rijden :P

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:56

Ik kan wel merken dat het toch wel een beetje geldtrekkers zijn soms hoor..

Ik heb nu 5 of 6 lessen gehad (a 2x 50 min) en bij mijn 4e les is mijn examen al aangevraagd (voordeel: ik rij nu een jaar in een brommobiel).. Maar hij schijnt nogal tam te zijn met de snelweg etc, ben er nu ook nog niet op geweest, rijd nog elke x in dezelfde wijk/wegen en het enige wat ie zegt is goed zo goed zo..
Laat me toch blazen op die snelweg, haha, nee maar goed, het is wel iets waar ik me waarschijnlijk het meest zal bevinden als ik straks mijn rijbewijs heb.. Maar goed, ik leer nu vrij weinig vind ik, terwijl het wel goed gaat..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:14

En voor wanneer is hij aangevraagd? Maw, wat is de wachttijd ;)

Mijn instructeur heeft gisteren nog aan me gevraagd wat ik van de lessen vond, of ik meer had verwacht enz enz..

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:23

Moreill: Ik ging ook pas heel laat de snelweg op en heb maar zo'n 4 keer een stukje op de snelweg gereden, heel weinig iig, terwijl ik dus vanochtend m'n rijbewijs heb gehaald. Snelweg is niet moeilijk en kost wel veel tijd (hier tenminste, dichtstbijzijnde afslag is 'n aardig stukje rijden), misschien daarom, dat hoeft niet per se geldtrekkerij te zijn. Vraag hem anders eens of je de snelweg niet op kan gaan? :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:33

Ik heb vanaf mijn derde uur op de snelweg gereden en doe het nu iedere keer. Maarja als ik niet over de snelweg naar meppel ga ben ik sowieso 20 minuten bezig om er uberhaupt te komen, dus in mijn geval is het juist het tegenovergestelde van geldtrekkerij :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:34

Ik heb nog nooit op de snelweg gereden. Ben wel benieuwd hoe het is!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:55

Ik ga weer lessen :D bye!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:34

Gefeliciteerd Chann!!

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:19

MissPromiss schreef:
En voor wanneer is hij aangevraagd? Maw, wat is de wachttijd ;)

Mijn instructeur heeft gisteren nog aan me gevraagd wat ik van de lessen vond, of ik meer had verwacht enz enz..

19 Maart moet ik afrijden ,

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:22

:wave: Mijn les ging echt but vandaag :') Verkeersplein (enorme k-u-t rotonde) ging niet, ben er wel 5 keer overheen geweest en de laatste keer ging 'ie redelijk.. Zo erg, ben vorige les over mijn examen begonnen, toen zij m'n instructeur nog dat ik de speciale verrichtingen en het verkeersplein nog beter moest beheersen (klopt ook wel)en dat het voor de rest goed ging, en nu zet ik zo'n prestatie neer :')

Had nog bijna iemand van de sokken gereden omdat ik zo druk was met op de borden kijken (lang leve zelfstandig route rijden), waardoor ik de haaientanden, voorrangsborden en andere tekens dat ik toch echt voorrang moet verlenen niet zag :')

Nouja, een leermoment zullen we maar zeggen.

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:23

Chann schreef:
Moreill: Ik ging ook pas heel laat de snelweg op en heb maar zo'n 4 keer een stukje op de snelweg gereden, heel weinig iig, terwijl ik dus vanochtend m'n rijbewijs heb gehaald. Snelweg is niet moeilijk en kost wel veel tijd (hier tenminste, dichtstbijzijnde afslag is 'n aardig stukje rijden), misschien daarom, dat hoeft niet per se geldtrekkerij te zijn. Vraag hem anders eens of je de snelweg niet op kan gaan? :)

Gefeliciteerd!

Ja maar goed, hij staat er om bekend dat ie niet snel de snelweg op gaat, maar ik heb het idee dat ik het in die wijken en op 50/60/80 wegen nou wel kan snap je, dus krijg bijna het idee van laat dat examen morgen maar komen, terwijl er nog wel dingen zijn die ik moet leren, en de snelweg op is eigenlijk het meest ideale voor mij , woon in voorst, moet naar apeldoorn, dan kan ik vlak voor apeldoorn erop en bij apeldoorn-noord er weer af.. Dus dat kan denk ik geen reden zijn, maar goed.. Met de mensenkennis die ik heb ga ik niet vragen of ik de snelweg op mag :p, denk dat dat alleen maar nadelig is, dat ie me juist langer laat wachten of zo, ik mag 'm wel, maar vind 't toch een beetje rare kerel :P..

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:28

Aranel schreef:
:wave: Mijn les ging echt but vandaag :') Verkeersplein (enorme k-u-t rotonde) ging niet, ben er wel 5 keer overheen geweest en de laatste keer ging 'ie redelijk.. Zo erg, ben vorige les over mijn examen begonnen, toen zij m'n instructeur nog dat ik de speciale verrichtingen en het verkeersplein nog beter moest beheersen (klopt ook wel)en dat het voor de rest goed ging, en nu zet ik zo'n prestatie neer :')

Had nog bijna iemand van de sokken gereden omdat ik zo druk was met op de borden kijken (lang leve zelfstandig route rijden), waardoor ik de haaientanden, voorrangsborden en andere tekens dat ik toch echt voorrang moet verlenen niet zag :')

Nouja, een leermoment zullen we maar zeggen.

Ach, zon les heeft iedereen wel is volgens mij, intake ging bij mij ook perfect, viel geen 1x uit enzo, 2e les valt dat kreng 3x uit.. Dan baal je ook wel, maar je volgende les doe je het gewoon weer goed en dan ben je weer blij ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:46

Gefeliciteerd trouwens Chann!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:49

Net ook weer les gehad en het ging redelijk :) Ik moet echt opletten dat ik niet vergeet dat ik nog helemaal niet zoveel lessen heb gehad en dat ik niet moet verwachten dat ik meteen een perfect rondje neer kan zetten. En juist daardoor ga ik twijfelachtig rijden := Want dat twijfelige rijden deed ik helemaal niet, maar gisteren en vandaag wel, en dan met name op rotondes dat ik te lang wacht zegmaar..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:54

Dat heb ik ook wel, dan zegt m'n instructeur ''sturen, sturen'', maar ik ben dan nog aan het kijken of het echt wel kan. :+

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 17:57

Chann gefeliciteerd :D !!

Moreill: ik moet 2 dagen voor jou afrijden :D
maar vind het wel snel hoor! dan heb je nu nog 5 weken.. ga je dan ook meer lessen per week?

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:09

MissPromiss schreef:
Net ook weer les gehad en het ging redelijk :) Ik moet echt opletten dat ik niet vergeet dat ik nog helemaal niet zoveel lessen heb gehad en dat ik niet moet verwachten dat ik meteen een perfect rondje neer kan zetten. En juist daardoor ga ik twijfelachtig rijden := Want dat twijfelige rijden deed ik helemaal niet, maar gisteren en vandaag wel, en dan met name op rotondes dat ik te lang wacht zegmaar..

Dit probleem ken ik, en dan wil je weg rijden krijg je alleen maar onhandige situaties van, ik zoek ook altijd het probleem op haha }>

Moreill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:12

_Patriciaa schreef:
Chann gefeliciteerd :D !!

Moreill: ik moet 2 dagen voor jou afrijden :D
maar vind het wel snel hoor! dan heb je nu nog 5 weken.. ga je dan ook meer lessen per week?

Ja klopt, is ook wel vrij snel, begon 25 januari, maar goed, ik rijd in een brommobiel dus heb al wat wegervaring, vooral met rotondes en invoegen, sturen en richting aangeven enzo merk ik dat dat wel in het voordeel werkt, ik heb de afgelopen 3 dagen 3x 140 minuten gelest, en 17e en 18e ook weer, en daarvoor 3 of 4 lessen gehad, (incl 1e test zeg maar)..
Hopen dat we allebij slagen..!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:13

Mja in de 3e les is de auto bij mij echt supervaak afgeslagen en een keer stond ik dus halverwege op een rotonde :+ En het gebeurt nu helemaal niet meer, dus eigenlijk moet ik niet bang zijn maar dat zit nog in mijn hoofd :+ Dus daarom wacht ik denk ik wat langer.. dus hup dinsdag mijn onzekerheid weg en rijden!

Jeeetje Moreil je lest wel lang zeg!