OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:59

Ik heb nog steeds niks ;) en ben dus ook niet terug gebeld. |(
Ik wacht morgen ff af en dan ga ik maar weeeeeeer bellen.
Nog ff en ik hoef die hele rot OV-chip kaart niet meer.. :(

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:59

Tijdelijke kaart hoef je toch helemaal niet te activeren? In mijn brief staat dat er gewoon een weekabbo opstaat hoor :P

Overigens heb ik vandaag ook een tijdelijke gekregen... hoeveel chipkaarten kan een student hebben? Ik heb nog een oude chipkaart (geblokkeerd), ik heb al een tijdelijke en nu nog een tijdelijke...blijkt maar weer dat de administratie daar echt niet in orde is :n

Cerilene_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:06

Ik wist niet eens dat je m moest activeren. Ik kreeg in de bus dus iedere keer een foutmelding. Ik dacht dus dat hij het niet deed. 1 keer heb ik niet eens uitgeklokt omdat ik dat dacht.
Nu heb ik hem geactiveerd en staat er een saldo op van -0.76 euro, -76 cent dus...
Hoe zit dat eigenlijk met rood staan, moet je dat binnen een bepaalde tijd regelen?
Mij scheelt het denk ik echt veel geld. Ik heb een studentenweekkaart, dus ik hoefde sowieso alleen te betalen in het weekend, maar ik vergat altijd een buskaart te halen.
Die losse kaartjes zijn echt duur, was 2.40 per reis kwijt (met overstap), blijkbaar nu maar 76 cent??! (nouja waarschijnlijk wel iets meer, geloof nooit dat die 76 cent klopt)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:02

Bah, nu weet ik weer dat ik de NS arrogante kwallen vind. >;)

Ik vraag gewoon normaal op Rotterdam CS of er nog andere paaltjes zijn waar ik mn chipkaart kan activeren. Nouuuu kreeg me toch een verhaal, die man deed alsof ik gek was :roll:
Begon ie dat ik wel moest in en uitchecken want anders mocht ik absoluut de trein niet in. Ik nog vriendelijk dat ik opzoek ben naar een geel paaltje om te activeren want die bij de AH to go is nog steeds defect.. "Ja als je blijft proberen in te checken dan kan je wel 100 keer proberen, maarja als je geen bestelling heb opgehaald dan doet ie het natuurlijk niet!"
Toen brak echt mn klomp, die vent luisterde echt niet :roll:
Dus ik nog een keer en zei dat ik een studentenkaart heb die ik moet ACTIVEREN!
Zegt ie; ja daar en daar staan ook paaltjes (er kwam nog net geen duh achter) *wijst naar achterkant CS*
En ik wist dat daar geen paaltjes stonden dus ik loop weg en hij roept nog alsof ie eindelijk door had wat ik bedoelde; succes ermee he!
Toen heb ik toch even een handje gedaan van; jonge, bekijk het maar.

Echt niet de eerste keer dat ze zó onbeschoft en arrogant reageren. :roll:

Duuuus, heb nog steeds geen 1 geldig reisproduct en het enige paaltje waar ik langs kom is defect, de andere staan ergens in verweggistan.

Morgen ga ik het nog proberen in Gouda maar heb weinig hoop dat ie het wel doet..
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 12-01-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:06

Janine1990 schreef:
Nog even weer over hoe het kaartje eruit ziet, voor degenen die zich dat nog herinneren...
Vanmiddag die van m'n buurmeisje gezien, daar zitten allemaal van die tekens in gegraveerd, en van die dingen die je in het licht wel ziet... Geen magneetstrip zichtbaar... :? :?

zo is mijne ook :j

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:07

pff ben je lekker mee dan :n

vriendje heeft hem voor mij geactiveerd vandaag :) Hij is het niet vergeten gelukkig hahaha

Alleen op de site van de ib-groep (?) staat dat hij nog niet is geactiveerd.. duurt dat even of heeft vriendje het niet goed gedaan? :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:08

Denk dat het nog even duurt :j

Tja, in principe reis ik nu iedere keer zwart maarja, als die k*tpaaltjes het niet doen _-:(
Heb gelukkig nog wel mn oude OV uit de prullebak gevist. :=

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:10

volgens my met je studenten ov heb je gewoon tot begin feb de tijd om dat ding te activeren, dus echt zwart rij je niet hoor :P

wel rot dat die palen het niet doen idd.. er staan er ook eigelijk gewoon veelste weinig :=

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:13

Iemand waar je dat ding in rotterdam kan activeren, ik ga altijd van zuidplein, tot beurs en dan naar kralingse zoom.
Er zou er 1 bij de primera staan op zuidplein, maar die staat er dus niet. Heb weinig zin om al die mogelijke locaties af te gaan, en op centraal schijnen altijd enorme rijen te staan? Echt niet dat is dus in de rij ga staan he, moeten ze hier in de buurt maar z'n paal neerzetten.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:17

Centraal is zowieso defect..

@stephanie; nee want mijn tijdelijke product is ook nog niet geactiveerd, ik heb dat pasje al 3 jaar ;) Dus mn pasje is gewoon leeg..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:36

SpikkelFire schreef:
Centraal is zowieso defect..

@stephanie; nee want mijn tijdelijke product is ook nog niet geactiveerd, ik heb dat pasje al 3 jaar ;) Dus mn pasje is gewoon leeg..

je tijdelijke product staat er op sinds je hem hebt :j Ik heb hem ook al een tijdje, en kon er vanaf 2010 zo mee de bus in. Alleen je week/weekendstudentenOV moet je nog activeren en daarvoor heb je tot februari de tijd :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:38

Nee mijnes is al gecontroleerd door een conductrice en er stond niets op ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:40

SpikkelFire schreef:
Nee mijnes is al gecontroleerd door een conductrice en er stond niets op ;)

zolang je je abonnement niet activeert staat er idd niks op en ook niet volgens de conducteur, maar kun je er wel mee in de bus en de trein, moet je wel je oude OV nog meenemen. In de trein hoef je sowieso nog niet met je kaart langs de poortjes. Als je je week/weekendOV activeert staat er wel wat op :j

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:42

Ja je kan er wel in maar eigenlijk heb ik geen geldig reisproduct ;) Heb wel mn oude OV nog gelukkig, maarja.. toch maar snel opzoek naar een paaltje, ben ik van dat gezeur af..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:47

je hebt wel een geldig reisproduct, want je tijdelijke OV is heel januari geldig :j
Ik kon m ook pas activeren vanaf 15 januari ;)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:48

Oke nou das ook nog maar afwachten hoeveel conducteurs dat hanteren... ze zitten niet altijd op 1 lijn heb ik al gemerkt. >;)

En ik kan pas officieel vanaf 22 januari activeren maar mn tijdelijke product staat er ook nog niet op dus nu moet ik wel betalen voor de metro ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:09

Vind het eigenlijk wel raar dat jullie je definitieve product nog niet kunnen activeren. Mijn achternaam begint met een H, ik zou dus ook vanaf 15 januari kunnen activeren, maar heb mijn definitive abbo al vanaf 2 januari. Vriendin hetzelfde, haar achternaam begint met een Z.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:10

_Lindsey schreef:
Janine1990 schreef:
Nog even weer over hoe het kaartje eruit ziet, voor degenen die zich dat nog herinneren...
Vanmiddag die van m'n buurmeisje gezien, daar zitten allemaal van die tekens in gegraveerd, en van die dingen die je in het licht wel ziet... Geen magneetstrip zichtbaar... :? :?

zo is mijne ook :j

Weird...

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:26

Lyonesse schreef:
Vind het eigenlijk wel raar dat jullie je definitieve product nog niet kunnen activeren. Mijn achternaam begint met een H, ik zou dus ook vanaf 15 januari kunnen activeren, maar heb mijn definitive abbo al vanaf 2 januari. Vriendin hetzelfde, haar achternaam begint met een Z.

Ik heb het uberhaupt nog niet geprobeerd omdat hier nergens werkende paaltjes zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:59

Ik had ook geen tijdelijk reisproduct meer.. om de een of andere reden is hij bij een bepaalde groep Rotterdamse studenten eraf gegaan per 1 januari. Deze kregen er ook een brief over :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:02

Ik had wel een tijdelijk reisproduct, heb nu mn weekabonnement geactiveerd.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:34

Heb er vanfaag voor het eerst mee gewerkt, hij deed het wel met instappen, maar bij het uitstappen gaf hij een foutmelding aan? Hoor ook nog dat er genoeg mensen zijnd ie met een OV-kaart reizen..dus het zal allemaal wel :+

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:41

Stond in de kranten dat de ov chipkaart 5% duurder is dan de strippenkaart en dat daar heel veel klachten over zijn..
Ben benieuwd wat ze nu doen

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:43

Lyonesse schreef:

Waar kan je precies vinden of je nu al je definieteve abbo hebt of nog gewoon je tijdelijke? Want ik probeerde mijn kaart ook te activeren/besteling op te halen, want mijn achternaam is nu aan de beurt. Maar de 3 paaltjes waar ik m'n chipkaart in heb gestopt zeiden allemaal dat er geen bestelling klaarstond of dat ophalen niet mogelijk was. Dus ik weet nu even niet meer wat ik nu hebt.. :') Heb 'm 28 december o.i.d. wel al geactiveerd, maar dat was nog niet m'n definitieve reisproduct toch?

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 11:12

Van mij mag die hele chipkaart eruit! Wat een gezeik zeg!
In November van de DUO (ibgroep) een aanvraagformulier gekregen. Deze heb ik ingevuld en opgestuurd met bijbehorende pasfoto, en kopie van mijn id! Na drie weken nog niks gehoord of gezien. Je zou na een week van de aanvraag een mail krijgen. Helemaal niks gekregen.

Tja, dan probeer je al wekenlang door te komen bij de o-zo-geweldige klantenservice van studenten ov-chipkaart!
Vandaag eindelijk erdoor kunnen komen. Ze hebben niet eens een kaart voor mij klaar staan. Ik wacht al 2 maanden op die kl*te ov! Nu moet ik dus gewoon een nieuwe aanvraagformulier opsturen!! Dit is toch belachelijk voor woorden. Dan moet ik dus weer DRIE!! weken wachten. Het is dus dan allang 1 februari geweest, en zou ik hem allang binnen moeten hebben....

Er wordt ook doodleuk aan mij verteld dat mijn oude papieren studenten ov-kaart nog geldig is tot 31 januari?! Klopt ook geen hout van, heb paar weken geleden nog mee gereden, kreeg bijna een boete van 35 euro!

En nu, nog steeds geen chipkaart, zelfs geen tijdelijke. Dus nu moet ik reizen met buskaarten. Heeft iemand een emailadres, of hun gewone adres waar naar toe kan schrijven? Ik wil mijn geld echt terug die ik heb uitgegeven van die buskaarten!

Dus van mij, mag die OV chipkaart eruit! Ze hadden het lekker bij de papieren ov kaart moeten houden en de buskaarten!