Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:43

ik meld me hier ook even.
Ben al een tijdje bezig met lessen. Nou zou ik morgen ook les hebben, en opzich lijkt het me best een keertje handig om te oefenen met gladheid ofzo maar ik denk dat het nu een beetje té is... ligt hier dik 20 cm, en zijn geen sneeuwschuivers ofzo geweest dus de weg is of een grote sneeuw blubber zooi met nog ijs eronder, of het is helemaal geplet tot ijs... :=
De bussen rijden ook niet trouwens, en dan zou ik wel moeten gaan rijden :+ , en nu sneeuwt het ook weer.

NathalietjeB

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:15

zijn er hier toevallig ook mensen die in alkmaar hun examen moesten rijden die zijn afgelast/??
ik kan helaas enkel vinden dat er zoveel examen afgelast zijn meer niet eigenlijk...

helaas geen datums etc

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 07:29

ik heb zo autorijles maar vannacht is er over de 15 cm extra bijgevallen hier :') vraag me af of het nog wel door gaat maargoed neem aan dat hij daar zo over belt mocht het niet doorgaan..

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 07:32

Ik heb eigenlijk de zelfde vraag als Buster4ever. Ik wacht nog in spanning af, als mijn telefoon gaat word ik denk ik niet zo vrolijk ! :D

*edit, ik kreeg net een telefoontje. Ik mag niet afrijden.. Ik moest afrijden in Almelo.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 08:28

Pivanti schreef:
En met gewoon bochten en rotondes? Want ja als ik m;n rijbewijs heb.. koop ik een goedkoop autootje en vaak hebben die geen stuurbekrachtiging :P

Bij bochten en rotondes heb je (vaak) al wat vaart, dus die gaan gewoon 'makkelijk' :)

@rosa, balen, maar met dit weer is afrijden ook geen doen natuurlijk

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:04

Jammer dat je niet mocht afrijden, maar ook wel logisch natuurlijk.

chesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:09

ik moest vandaag afrijden met de aanhanger.. hoor ik net dat het is afgelast.. baal er flink van! :(

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:17

ik moet vanmiddag lessen. vind het eigenlijk wel leuk :D kan je gelijk mooi van leren hoe je met sneeuw moet rijden als je je rijbewijs uiteindelijk hebt. Mischien vind ik het wel leuk omdat mijn lessen alleen zijn om de puntjes op de i te zetten (had al afgereden, maar moet in januari weer)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:59

Ik moet ook vanmiddag lessen, heb nog niets gehoord dus ik neem aan dat 't doorging. Ben er eigenlijk wel blij mee, mooie leerervaring :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:00

Succes met lessen!

Ik heb al 2 weken niet gereden. Woensdag weer.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:42

Tjee, ik bel net voor een vriend naar CBR in arnhem.
Hij moet theorie examen doen maar het is bijna niet te doen voor hem om in Arnhem te komen.
Dus ik zei, hij gaat het wel proberen maar als hij het niet red omdat er iets niet rijdt, er zijn enorme vertragingen, kan hij nu beter het examen nu al verplaatsen?
(de kans dat je daar komt is niet groot natuurlijk)

Ze zegt dat je misschien, als je het dus niet red examengeld bij openbaar vervoer kan regelen, je kan dus niet verplaatsen, ja dat kan moet je weer 35 euro betalen (k weet niet meer hoeveel het precies is). Grote onzin, het is gevaarlijk om te rijden.

-:(-

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:53

Pff, ik baal een beetje momenteel... Heb vanmiddag dus rijles, maar ik merk dat ik er de laatste tijd steeds minder zin in heb. Ik belde net naar m'n instructeur om te vragen of de rijles wel doorging, omdat ik van verschillende kanten had gehoord dat rijlessen werden afgezegd en ik geloof dat ik nu ineens besef waaróm ik m'n rijlessen minder leuk vind tegenwoordig. := Het rijden zelf vind ik nog wel leuk, maar m'n instructeur geeft me vaak 't gevoel dat ik echt dóm bezig ben gewoon... Ik vroeg dus of het nog wel door ging en hij reageerde echt alsof 't de stomste vraag ter wereld was, waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar zo kwam 't wel over :=
Met rijden is dat ook: als ik een fout maak, vraagt ie 5x waarom ik die fout maakte. Niet in de zin van; je moet erover nadenken zodat het goed gaat de volgende keer, maar meer als: waarom maak je zo'n stomme fout? (Zo komt het dus tenminste over op mij, alsof ik de fout van tevoren al uitgedacht had en het expres heb gedaan...) Als ik een fout maak, dan weet ik toch niet waarom ik dat gedaan heb, anders zou ik die fout toch niet maken?
Hij zal 't allemaal echt wel goed bedoelen, maar ik vind 't lessen hierdoor dus wel minder leuk, terwijl ik autorijden wel geweldig vind! Moet dus proberen die knop om te draaien en te doen alsof hij er niet is, zodat ik bewuster rij, maar dat is moeilijk, vooral als hij ondertussen opmerkingen blijft maken waar ik me dom van ga voelen...

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:56

Misschien dat je hierover kan praten met je instructeur?

Een vriendin van mij heeft bij haar rijschool ook gevraagd om een andere instructeur, gewoon omdat ze zich niet prettig bij hem voelde.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:58

Nouja, dat is dus het probleem: het is verder echt een leuke man en ik voel me ook wel prettig bij hem, verder doet ie het volgens mij ook niet expres, maar ik ben gewoon zo onzeker over m'n rijden dat ik me dus nog stommer ga voelen als ik fouten maak (en ik ben aldoor al teleurgesteld en boos op mezelf als ik iets verkeerd doe, dus daar wordt 't niet beter van)...
Ik ben alleen verder wel redelijk spontaan en altijd vrolijk enzo, vandaar dat mensen vaak niet verwachten dat ik ook echt onzeker ben, denk dat hij het ook totaal niet doorheeft... Maar daardoor durf ik dus ook niet erover te praten, ik weet echt niet hoe ik dat zou moeten zeggen, als ik er al over zou durven te beginnen... Hou altijd maar gewoon m'n mond en knik instemmend als ie iets zeg. :=

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:59

Hoi!

Mag ik me hier ook melden :o
Ik moet 30 december afrijden!
en begin nu wel lichtelijk zenuwachtig te worden :P

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:30

@ Chann misschien dat je het je instructeur kan uitleggen. Wie weet werkt zijn manier van aanpakken bij 9 van de 10 leerlingen heel goed, maar valt het bij jou gewoon verkeerd en moet hij bij jou dus een andere manier van aanpak bedenken :)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:31

Ja dat zal inderdaad, ik probeer al een tijdje te bedenken hoe ik 't hem in hemelsnaam wil gaan uitleggen maar ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik er echt niet over durf te beginnen :=

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:32

er niet bij nadenken en zodra jullie alleen zijn het er gewoon uitflappen! je betaald hem ervoor, dus hij mag zich ook best aanpassen hoor!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:35

Mijn les ging door :D Was leuk in de sneew, wegen zijn hier wel goed te rijden. Moter sloeg 2x af verder geen ongelukken gehad. Had rustig gereden. En had het netjes gedaan.

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:36

Maar dat is zoveel makkelijker gezegd dan gedaan :=
Zal 't proberen, als er vandaag weer zo'n moment komt. En ik ga proberen die knop om te zetten dat er een instructeur naast me zit, want dan ga ik veel bewuster rijden (merkte ik met m'n examen) en da's natuurlijk de bedoeling. :))

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:33

ik heb slipcursus tussen door gehad op industrieterrein net zo vet :D

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:33

Balen inderdaad dat alle examens zijn afgezegd, alhoewel ik niet in dit weer zou willen afrijden, dus wat dat betreft... :D

Chann, als hij zo'n rare/boze opmerking maakt, gewoon op dezelfde manier terugpraten, dan komt het niet zo uit het niets vallen. Dus als hij zoiets eruit flapt, zou ik een beetje sarcastisch reageren met: "Goh, waarom zou ik die fout maken? Dat doe ik expres zodat je iets te doen hebt" en dan snapt hij waarschijnlijk wel dat je daar niet zo van houdt. :+

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:35

Ik zou inderdaad ook niet met dit weer willen afrijden, dus hoewel 't wel balen is, zou ik er ook aan de andere kant wel blij mee zijn dan!

Sander, denk dat ik inderdaad iets in die richting ga zeggen als ie weer een opmerking maakt waar ik me dom van ga voelen, want ik vind de lessen dáárdoor gewoon minder leuk worden en dat moet natuurlijk niet, want ik vind 't autorijden wel echt leuk! Daarom snapte ik eerst al niet waarom ik bijna geen zin meer had in m'n lessen :=

Liesurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:47

Morgen om 9uur moet ik weer lessen..
Hier in de straat is het spier wit en heel glad, maar nog niks gehoord over dat het doorgaat of niet?

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:35

't Rijden in de sneeuw viel me echt alles mee! Er is helemaal niets aan de hand, als je maar gewoon goed je snelheid aanpast en goed let op andere weggebruikers die evt. door kunnen glijden vanuit zijstraten/uitritten, verder vond ik 't echt niet eng, wat ik wel verwacht had!

Daarbij kwam ook nog dat ik ineens in een benzine-auto moest lessen in plaats van in 'n diesel, dat was even spannend maar 't ging prima! Maar 2x af laten slaan, dus dat viel me mee. De lesauto waar ik normaal mee rijd is dus in de prak gereden afgelopen vrijdag, bij 'n wegversmalling. Degene die leste was al opgeschoven en was al bijna in de versmalling toen een tegenliggende auto ook ineens opschoof en er door probeerde te gaan, wat natuurlijk niet ging...... Dus die waren frontaal op elkaar gebotst, gelukkig hadden degene die reed en m'n instructeur verder niets, de auto daarentegen wel. :=
Vond benzine echt heel anders rijden, sowieso veel stiller, maar wel behoorlijk verschil tussen gas/koppeling en ook 't sturen ging heel anders. 't Ging op zich nog redelijk soepel. Ik twijfelde zelf nogal, maar kreeg toen 'n compliment dat ik tot nu toe het best met deze auto gereden had van de mensen die er al les in hadden gehad, dus dat is natuurlijk heel fijn om te horen! Verder heeft ie geen enkele opmerking gemaakt waar ik me dom van ging voelen dus daar heb ik 't ook niet over gehad. Nu had dat ook bijna niet gekund, want ik heb vrijwel geen foutjes gemaakt vandaag, dus ik ben weer helemaal blij :))