Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje25

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:32

Zelf begin ik ook soms een onzin gesprekje met een leerling alleen om te kijken of hij netjes blijft rijden en zijn verkeerstaken blijjft uit voeren.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:39

Ik had met mijn instructeur nooit onzingesprekjes :+
Wel gesprekjes over behoorlijk serieuze onderwerpen(denk aan zelfmoord van bekenden, ongelukken in de omgeving/van bekenden, stand van zaken rondom de boerderij, en "journaal" achtige onderwerpen)
De gespreken waren trouwens niet zwaar deprimerend hoor!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:41

Mijn instructeur vroeg altijd naar m'n scharrels, dat vond 'ie toch zo interessant. :oo

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:48

Dirkje25 schreef:
Veirl schreef:
Ik heb ook absoluut geen problemen met het voeren van een gesprek tijdens het rijden, geloof me. ;) Maar tijdens het afrijden is dat voor velen toch heel anders. :D

Het enige waar je op beoordeeld wordt is je rijden en niet of je gezellig kunt praten dus ik zou zeggen blijf vooral rijden en zeg af en toe eens ja of huhu of ok of iets dergelijks maar knoop vooral geen nadenk gesprek aan. Een leerling van mij die deed niet eens moeite om het verhaaltje te volgen dat de examinator vertelde. Ik denk dat hij max. 4 of 5 keer een soort van antwoord gaf en daarna niet eens meer. En rara hij was geslaag omdat hij gewoon ijzersterk reed. Het enige antwoord op verhaaltjes die een examinator begint zou de gedacht je je hoofd moeten zij zoals b.v. "nee meneer je kan me niet afleiden" ik ga alleen maar nog geconcentreerder rijden.

Ja, dat snapt me neus ook wel. Maar als er zo'n stug persoon naast je zit die niks tegen je zegt, dan krijg ik heel erg het idee dat ik het diegene naar z'n zin moet maken en dan ga ik nadenken van "wat wil hij nu dat ik doe?" ipv "wat zal IK doen?". En dat is gewoon mijn probleem en daarom gaat de volgende keer mijn instructeur mee, in de hoop dat de sfeer wat minder geladen is.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:51

Dirkje25 schreef:
Het enige waar je op beoordeeld wordt is je rijden en niet of je gezellig kunt praten dus ik zou zeggen blijf vooral rijden en zeg af en toe eens ja of huhu of ok of iets dergelijks maar knoop vooral geen nadenk gesprek aan. Een leerling van mij die deed niet eens moeite om het verhaaltje te volgen dat de examinator vertelde. Ik denk dat hij max. 4 of 5 keer een soort van antwoord gaf en daarna niet eens meer. En rara hij was geslaag omdat hij gewoon ijzersterk reed. Het enige antwoord op verhaaltjes die een examinator begint zou de gedacht je je hoofd moeten zij zoals b.v. "nee meneer je kan me niet afleiden" ik ga alleen maar nog geconcentreerder rijden.

Dat heb ik soms onder de les ook hoor... dan ben ik 'druk' bezig en instructeur zit een verhaal te vertellen, antwoord ook gewoon hoor maar achteraf denk ik dan waar ging dat in hemelsnaam over?? :D :Y)
Achja ze verteld soms ook 2 of 3x hetzelfde verhaal dus wat dat betreft :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:55

Morgen om 10 voor 10 moet mijn schoonbroertje op voor zijn rijbewijs! :D Duimen jullie voor hem ? :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:04

Veirl schreef:
Ja, dat snapt me neus ook wel. Maar als er zo'n stug persoon naast je zit die niks tegen je zegt, dan krijg ik heel erg het idee dat ik het diegene naar z'n zin moet maken en dan ga ik nadenken van "wat wil hij nu dat ik doe?" ipv "wat zal IK doen?". En dat is gewoon mijn probleem en daarom gaat de volgende keer mijn instructeur mee, in de hoop dat de sfeer wat minder geladen is.

Daarom vind ik het ook een gevaarlijke gewoonte dat examinatoren bij jullie praten tijdens het examen :j Hier (of wat ik van iedereen gehoord heb tenminste en zelf ook heb gemerkt) zeggen ze behalve de wegaanwijzingen niks. Alleen maar wanneer je links of rechts moet afslaan (zeggen ze niks, moet je de hoofdweg volgen, ook al slaat die naar links af), in welke straat je moet parkeren en keren (moet je zelf je plaatsje uitkiezen). Maar doordat je er toch van uitgaat dat ze niks zeggen, begin je ook niet te denken aan "praat hij nu niet omdat ik goed of slecht rijd?" etc :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:28

Vandaag mag ik dan eindelijk vanmiddag om 2 uur afrijden. :)

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 10:03

Ik mag over een kwartiertje weer autocrossen. :):)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:04

heel veel succes Paula!

Ik heb pas volgende week zaterdag weer autorijles... :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:10

Paula heel veel succes! :)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:20

heel veel succes meissie! ik ga morgen mijn derde les!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:24

Ja.. en als jij dan je rijbewijs hebt en je zit met 4 vrienden in de auto..?

Succes voor degene die moeten afrijden vandaag!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:35

Ik heb eigenlijk gesprekken over allerlei dingen met m'n instructeur, wel gezellig.

Vandaag weer gereden, gaat steeds beter. Schakelen/koppelen wordt steeds meer automatisme alleen terugschakelen vind ik nog wat lastiger, in combinatie met de rem. Eerst remmen dan koppeling, maar ik doe het vaak andersom. :') Wel snelweg gereden een stukje, toch wel gaaf!

Iedereen succes vandaag!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:11

Succes Paula!!

Ik ga vanmiddag mijn roze pasje ophalen en dan lekker stukje touren. :D Vind het wel spannend haha!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:13

Oh, dat komt helemaal goed. 8-)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:13

Ik ga ook door de mac drive. :)) Altijd al willen doen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:25

Hahaha, ja, dat is het leukste. O:)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:32

Nou maar niet hopen dat de motor afslaat voor het raam. :)) (werk er zelf dus dan sta ik wel voor schut _O-)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:33

haha dat zou wel knullig zijn :D

Ga je in een benzine of een diesel rijden? maakt ook nog verschil he ;)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:38

Sorry dat ik even kom binnenvallen, maar ik ben gisteren geslaagd! :D
Durfde eigenlijk niet goed in dit topic te lezen, want ik werd er helemaal zenuwachtig van! Gelukkig heb ik nu alles achter de rug en kan ik donderdag mijn rijbewijs ophalen.

Succes voor de gene die nog moeten! ;)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:42

Ik heb vanochtend mijn theorie gehaald :D (5 fouten bij gevaarherkenning, 0 bij de rest). Bij mij was het gelukkig wel hoe ik had verwacht.

Succes Paula!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:42

Paula schreef:
Vandaag mag ik dan eindelijk vanmiddag om 2 uur afrijden. :)

Succes!!

Pfoe had net rijles, anderhalf uur, was naar Zwolle geweest := Nouhhh best moeilijk hoor haha. T is daar zoooveel drukker en je moet op zoveel letten! Hij moest een keer ingrijpen omdat ik de verkeerde rijstrook op wilde gaan :') Echt pittig hoor, ben blij dat ik eerst een hele tijd in Kampen heb gereden := Maar de snelweg is dan wel weer vetjes, mooi skeurn haha.

En ik heb getankt *D :))

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:13

Zelfs ik reed laatst nog bijna de verkeerde weg in. :')

Succes, Paula!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:23

ik heb dalijk ook weer de eerste rijles nadat ik gezakt ben. Hoop dat ik nu met mijn lessen ook eindelijk ga rijden zoasl ik bij mijn examen heb laten zien. Gewoon lekker de rust erin :)