Ik zeg mijn afrijdatum wel in het topic, maar niet irl. Alleen aan mijn ouders. Anders wordt ik nog zenuwachtiger en staat er meer druk op voor mijn gevoel. En het is leuk om in een keer uit het niets te zeggen dat je bent geslaagd bijvoorbeeld terwijl niemand wist dat je moest afrijden.
Ja precies dat heb ik dus ook Maar misschien lezen mensen die ik irl ken dit ook wel en dan weten ze het alsnog. Dan staat er gewoon minder druk op je als je zakt. Maar ik heb daarnet wel heerlijk gereden
Veirl
Geplaatst: 02-09-09 21:13
Lau_Ra schreef:
AAAAh!!!! Gister afgereden voor de 2e keer! Met 35 uur gereden in totaal ben ik nu uiteindelijk GESLAAAAGD!!!!!!!!
Ach, van mij mogen ze het wel weten opzich, als ze het maar niet tegen mij zeggen.
blazelover
Geplaatst: 02-09-09 21:21
Voor Iedereen die geslaagd is met iets: Proficiat !
pff ik ben al vanaf november bezig met rijlessen (ben er pas 2,5 maand tussenuit geweest) en heb afgelopen dinsdag mijn 25e les gereden! en toen heb ik ook te horen gekregen dat ik komende dinsdag mijn TTT heb!! AAAAAH! iemand die al gehad?
Pluutje
Geplaatst: 02-09-09 21:23
Gefeliciteerd allemaal!
Veirl
Geplaatst: 02-09-09 21:24
TTT... Ik was heel nerveus, maar achteraf gezien ben ik alleen maar blij dat ik hem heb gehad. A) ik hoef mijn bijzondere verrichtingen niet meer te doen en B) ik heb al ervaring met zo'n proef rijden.
Lucifer123
Geplaatst: 02-09-09 21:24
Ja ik Goed om je heen kijken is heeel belangrijk!
blazelover
Geplaatst: 02-09-09 21:38
Nah dat goed kijken zit er in ieder geval goed in volgens de instructeur moet alleen letten op wat 'schoonheidsfoutjes' zoals bijvoorbeeld net wat te hard optrekken zodat de instructeur het gevoel heeft dat we ieder moment kunnen opstijgen! (heeft ie echt gezeg )
Pasamba
Geplaatst: 02-09-09 21:39
Een TTT is meer een oefenexamen he, je hoeft niet alles perfect te doen, het is juist goed om ook fouten te maken want je krijgt na afloop tips en advies zodat je weet waar je aan moet werken voor je examen. Als je goed kijkgedrag hebt ben je al heel ver denk ik. Het schijnt dat 80% van de kandidaten zakt op niet goed kijken.
Oh oke. Maar het is wel verstandig om zoiets te doen denk ik haha.
Pasamba
Geplaatst: 02-09-09 21:46
Gekopieerd van de site van mijn rijschool:
Hoe ver ben ik? Bij je opleiding voor het praktijkexamen kun je je vorderingen testen met een tussentijdse toets. De toets is een rijtest die verloopt als een echt examen. Het is een goede gelegenheid om alvast te wennen aan het rijexamen en om eventuele nervositeit weg te nemen. Onderzoek van de SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) heeft uitgewezen, dat de slaagkans door een tussentijdse toets met twintig procent kan toenemen.
De toets Een examinator van het CBR beoordeelt tijdens de tussentijdse toets hoe het met je rijvaardigheid is gesteld. Hij neemt alles onder de loep wat bij een echt examen ook getoetst wordt. Je instructeur rijdt mee.
Voordelen
Advies Na afloop van de toets krijg je van de examinator een adviesformulier mee. Daarop brengt de examinator per onderdeel advies uit. Je kunt aan de hand hiervan precies zien aan welke onderdelen je nog moet werken.
Zorg dat je het adviesformulier bij je hebt als je op examen gaat. Dit is vooral belangrijk als je vrijstelling hebt gekregen voor het onderdeel bijzondere verrichtingen (auto) of voertuigbeheersing (motor). Daarnaast kan het adviesformulier de doorslag geven bij twijfel over de examenuitslag.
Wennen De toets is een kans bij uitstek om alvast te wennen aan de examensituatie. Nervositeit wordt met de toets bij veel kandidaten weggenomen. Bovendien is het soms mogelijk dat je je examen aflegt bij dezelfde examinator die je toets afneemt.
Vrijstelling Tijdens de toets kun je vrijstelling verdienen voor het onderdeel bijzondere verrichtingen op het eerstvolgende auto-examen.
Ik heb vrijdag eindelijk weer les en mn schoolrooster voor de komende 3 weken doorgegeven. Ben benieuwd wat ze daarvan gaan bakken.
Dreeetje
Geplaatst: 02-09-09 22:49
Alle geslaagden, praktijk en theorie, gefeliciteerd !!!
Ik heb geen TTT gedaan, persoonlijk vond ik het zonde voor mijn geld, 150 euro en het examen van 200 euro, slaag je niet moet de TTT ook opnieuw en natuurlijk het examen. Dacht zelf dus als ik niet slaag kan ik de 150 van mijn TTT voor het examen gebruiken....
Wel is het heel fijn dat je dan de bijzondere verrichtingen niet hoeft te doen. Als ik het geld er voor had gehad, had ik het misschien wel gedaan maar gelukkig niet nodig geweest!
Vrijstelling verdienen. Tijdens de toets kunt u vrijstelling verdienen voor het onderdeel bijzondere manouevres op het eerstvolgende examen. Zakt u bij het eerstvolgende examen, dan vervalt uw vrijstelling bij uw herexamen.