chitra schreef:Wat dacht je ervan om gezellig allemaal in zweet en bierlucht uit te gaan? Ik denk dat ik een beetje rook dat toch echt prefereer!
'Een beetje rook'? Was het maar 'een beetje'.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chitra schreef:Wat dacht je ervan om gezellig allemaal in zweet en bierlucht uit te gaan? Ik denk dat ik een beetje rook dat toch echt prefereer!
Karin schreef:Mystica schreef:maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook.
Niet omdat je rookt, wel wanneer je geen rekening houdt met een ander die niet van asociaal of op een andere manier hinderlijk gedrag gediend is.
Karin schreef:Mystica schreef:maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook.
Niet omdat je rookt, wel wanneer je geen rekening houdt met een ander die niet van asociaal of op een andere manier hinderlijk gedrag gediend is.
Mystica schreef:Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.
Mystica schreef:We snappen het prima, hebben er ook geen problemen mee, maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook. Het probleem is makkelijk genoeg op te lossen als iemand buiten last heeft van rook, doe een stap naar voren of wat dan ook. Wij doen niks wat niet mag, en ik laat me ook niet in een schuldhoekje drukken omdat iemand te beroerd is om een stap ze verzetten.
MISTRAL94 schreef:*zucht* begint het gezanik weer over die zweetlucht lees eerst even het topic door voor je reageert. Overigens hebben ze daar deodorant voor uit gevonden.
Rock schreef:Mystica schreef:Wat is dan het probeleem mbt die kroegeigenaar? Je hoeft er toch niet naar binnen te stappen? Daarnaast leven we hier samen. je kunt zelf ook aan de kant gaan ipv alles bij iemand die een sigaret rookt neer te leggen, terwijl het probleem is opgelost als je een meter naar voren loopt.
Een metertje verderop rook je nog steeds mee hoor, en loop je dus nog steeds een verhoogd risico op kanker... Ik vind het ongelooflijk egoïstisch als rokers hun nare gewoonte aan anderen willen opdringen. Wil je roken? Prima, maar doe dat dan ergens waar een ander er geen last van heeft. Paf je hele huis blauw en geel, en je longen zwart voor mijn part...
Maar ik houd de boel graag schoon. Als ik TBC heb ga ik toch ook niet in jouw gezicht staan hoesten?
Valentijn schreef:Mystica schreef:We snappen het prima, hebben er ook geen problemen mee, maar ik heb er wel een probleem mee om maar egoistisch, dom, asociaal etc genoemd te worden omdat ik toevallig rook. Het probleem is makkelijk genoeg op te lossen als iemand buiten last heeft van rook, doe een stap naar voren of wat dan ook. Wij doen niks wat niet mag, en ik laat me ook niet in een schuldhoekje drukken omdat iemand te beroerd is om een stap ze verzetten.
Dat is weer een ander voorbeeld.
In sommige kroegen kun je er gewoon niet omheen en is heel de kroeg vergeven van de rook.
Wat jij noemt, oké. Daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar dan ligt het nog aan de situatie, gaat de niet-roker bij jou staan of jij bij hem?
In het eerste geval heb je helemaal gelijk, maar in het tweede geval geef ik je ongelijk.
Valentijn schreef:Zweet kan je oplossen door deo te gebruiken.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit last gehad van zweetlucht, heb het ook nog nooit sterk geroken.
Dranklucht?
Minder erg dan rook, dranklucht hangt niet in heel de lucht.
Bovendien zijn bovenstaande ook niet slecht voor je gezondheid als je het ruikt/inademt.
slimmerik schreef:Ik hoop ook idd dat er volgend jaar of zo, ook een rookverbod komt voor op terrassen
Mystica schreef:Tuurlijk ga ik niet naast iemand staan om een sigaret op te steken. Ik ga altijd in de wind staan, aan de kant dat de rook bij de ander vandaan waait ipv in zijn gezicht. Zit ik op een bankje, hoe ik altijd de sigaret aan de andere kant, of hou hem onder het bankje, tussen mijn benen.
katiavl schreef:slimmerik schreef:Ik hoop ook idd dat er volgend jaar of zo, ook een rookverbod komt voor op terrassen
Dat hoop ik ook![]()
Het is heel hinderlijk voor de niet roker, en daarvoor heb ik vorige week mijn eten moeten laten staan
Mystica schreef:Tuurlijk ga ik niet naast iemand staan om een sigaret op te steken. Ik ga altijd in de wind staan, aan de kant dat de rook bij de ander vandaan waait ipv in zijn gezicht. Zit ik op een bankje, hoe ik altijd de sigaret aan de andere kant, of hou hem onder het bankje, tussen mijn benen.
MISTRAL94 schreef:Mystica schreef:Tuurlijk ga ik niet naast iemand staan om een sigaret op te steken. Ik ga altijd in de wind staan, aan de kant dat de rook bij de ander vandaan waait ipv in zijn gezicht. Zit ik op een bankje, hoe ik altijd de sigaret aan de andere kant, of hou hem onder het bankje, tussen mijn benen.
Sorry hoor dit is niet om jou aan te vallen, maar ze roepen allemaal rekening met een ander te houden maar toch sta je in de kroeg altijd midden in de rook van een ander te inhaleren rara hoe kan dat?