Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:59

Nogmaals proficiat Bernette! Achter jullie in standard eindigde de zus van Sems danspartner, haar eerste wedstrijd ooit :)

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:03

Ja zoiets dacht ik al, ik zag Liora samen met haar langs de kant staan op een gegeven moment!
Hebben ze goed gedaan! Heb er alleen niks van gezien ;)

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:28

Nee, snap ik hihi! Hoeveel punten moeten jullie nog in latin?

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:35

Nu nog 7, dus we hebben nog wel even te gaan ;)
Hopelijk kunnen we in de nieuwe programma's snel aan de gang met technkek, want nu is het erg rommelig, met name de chacha. Ik denk dat als het dan loopt, dat we iets constanter gaan scoren. In elk geval hoop ik dat ;)
En de debutanten 2 mag best iets drukker, dan zijn er meer punten te verdienen :p

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:22

Ja balen is dat, ik vond trouwens wel meer klasses ERG rustig (latin A 1 paar...., latin B 5 paren)

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:39

Ja, deze wedstrijd helemaal! Erg jammer, want ik vond het een erg geslaagde wedstrijd! Hopelijk wordt het de rest van het seizoen weer wat drukker :)

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:58

Bernette bedankt voor je reactie! Boxtel vind ik net iets teveel van het goede om te rijden, maar zal hem in gedachten houden als ik dichter in de buurt niets vind :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:50

Omg jaaa! Onze dansleraren stellen net voor dat we misschien wel een keer debutanten kunnen gaan starten! Als ze meer budget krijgen van de TU (wat ze aan hebben gevraagd) kunnen we wat extra lessen inplannen om even wat rumba, wals en quickstep erdoor te stampen.

Alleen... Moet partnerlief er nog wel even mee instemmen := ik hoop zó dat hij het in elk geval ren keet wil proberen!

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:01

Wat leuk!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:20

Jaa! :D
En nog iets: dat dansen op hakken bevalt wel! Moet alleen echt een bandje erop laten maken, maar dat is blijkbaar echt heel moeilijk... Doe er nu haarelastiekjes omheen (om mijn hele voet := ) en dat gaat, maar niet van harte. Toch nog maar eens langs bij de schoenmaker vandaag.

Hoe staat het verder bij jullie? Nog mooie winsten? :D

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:22

Ik zie je al voorbij zwieren met je haarelastiekjes om je schoenen hihi :D. Ach whatever works toch? Je zou alleen denken dat het niet zo moeilijk hoeft te zijn. Wat voor kleur/soort schoenen heb je? Anders zou je er zelf een stukje elastiek aan kunnen naaien misschien? (alhoewel door leer naaien niet zo makkelijk is natuurlijk)
De kids hebben halve finale A-poule national amateurs gedanst, wij waren zeer trots, had ze nog niet in de A-poule verwacht!
Aktiefotootje:
Afbeelding

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:30

Ja nou -O- het valt helemaal niet zo erg op hoor! Het zijn echt fijne schoenen verder, ik ben totaal niet gewend om op hakken te lopen maar dit lukt wel! De hak is niet te hoog en de schoenen zijn gewoon netjes dus helemaal perfect :) hard draaien kan ik alleen nog niet zo goed, dan val ik om := en soms heb ik nog het idee dat ik gaten in de vloer aan het slaan ben met de hakken.. Ach..
Elastiek zou ook nog wel moeten kunnen maar dat is toch minder mooi :o maar als laatste oplossing lukt het misschien wel.

Gaaf hoor! Volgens mij heb ik het gemist, maar heb jij een zoon en dochter die samen dansen, of iets anders? :)

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:36

Die draaitechniek is ook best lastig ;).

Ik heb een zoon die fanatiek danst en die heeft een danspartner uit Almere (wij wonen in Noord-Brabant :'-))

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:23

Ach, ik heb ook heel lang met een elastiekje om mn schoen gedanst (het bandje was echt al 10 keer afgebroken en toen was ik het zat) maar uiteindelijk toch maar nieuwe gekocht ;)

Wat goed van ze Eva!

Op de Benelux van de NADB zijn we 7e geworden in latin en 6e ballroom. Latin was terecht, alleen ballroom hadden we voor ons gevoel wel beter gedanst. Ach, we zijn in elk geval weer een ervaring rijker en weten waar we aan moeten gaan werken :)

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 14:22

Mooie resulaten toch Bernette, proficiat!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 21:34

Bernette, mooi toch! Gefeliciteerd! :)

Vandaag hebben we nog even geoefend hier op de gang met slow fox. (Ik woon in een flat met de deuren van de kamers aan de binnenkant die uitkomen op een brede gang, daar oefenen we vaak omdat mijn kamer klein en vol is :D ) Het blijft lastig hoor, en het helpt niet als er dan een meid die vroeg wat we deden ("we proberen wat slow fox") en dan zegt "oh, dat had ik er niet uit gehaald, ik zie te weinig hakken-tenen!". Ja lekker dan, wij doen ook maar ons best -O-

De passen gaan op zich wel prima, en we kunnen zelfs al een beetje knutselen met open en gesloten finish (zelf bedenken hoe je een figuur die je normaal open eindigt ook eens gesloten kan eindigen bijvoorbeeld) en hem volgen lukt ook best goed :j alleen is het zó moeilijk om het er allemaal mooi uit te laten zien! Dat je omhoog en omlaag gaat, en dat het allemaal strak eruit ziet enzo.
We gaan dit blok meer werken aan leiden-volgen en techniek, ik hoop dat het helpt. :)

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:18

Zulk soort opmerkingen word je niet vrolijk van idd zeg, misschien de volgende keer gelijk even vragen of ze nog tips heeft ;). Aan jullie inzet zal het iig niet liggen. Zoals Barry Stevens in de vorige eeuw al zei "vooral doorgaan"!!

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 22:32

Haha, dat doen we zeker!

Oh, vandaag was een pittige les :oo we zijn met jive heel veel bezig met meer, meer, meer techniek, en dan met name het gebruiken van elkaars gewicht/balans, en dan met name in fallaway-throwaway (ik heb echt het hele internet afgezocht en kon echt niet vinden hoe dat in het Nederlands nou heet :o ). En mijn danspartner vindt het zoooo moeilijk! Hij was echt gefrustreerd vandaag, vond het zo banketstaaf want ik wist nou ook niet precies waar het fout ging. Nu zijn we maar met vier paren in de les maar we zijn blijkbaar zodanig goed dat ze niet heel veel naar ons kijken := Uiteindelijk snapte hij het wel een beetje, maar het was toch effe moeilijk.

Vervolgens echt het gênante moment van de eeuw gehad toen we een paar kicks leerden ( iets dat mooch moet heten ) en mijn schoen ineens door de ruimte vloog :') :') :') oeps! Ik knalrood, iedereen op de grond van het lachen... Ik was nét lekker enthousiast bezig en dan gebeurt je zoiets!! :P

Ik begin trouwens écht fan te worden van slow fox :)) slow fox muziek is sowieso heel erg tof, en het begint er volgens mij echt wel leuk uit te zien bij ons! Lekker dramatisch rondzwieren, fantastisch <3

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:38

Leuk! wij hebben nu de samba geleerd, het lukte eigenlijk best goed in een keer. dus yes! :p.

Ik vind denk ik tango het leukst, maar ik ben nu ook wel klaar met het kleine stukje wat we nu nog maar kunnen.

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:44

Ach je wilt niet weten hoe vaak ik al schoenen heb zien vliegen! :=
Heb zelf ooit een keer mijn tenen uit mijn schoenen gewipt tijdens het dansen. En no way dat ze op dezelfde manier terug gingen! _O-

Dit weekend even geen dansen, weer tijd voor een weekend met het paard op stap. Vandaag de ovaalbaan bij mijn hoefsmid geopend met een futurity proefje en morgen een ijslander wedstrijd :)

Wel deze week een super nuttige les gehad, waarbij vooral mijn partner aangepakt werd. Hij moest mannelijker worden, nou dat is wel gelukt <3

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:16

BernetteO schreef:
Hij moest mannelijker worden


Ik denk dat als die van mij dat te horen zou krijgen hij acuut huilend de zaal uit zou lopen :')
Okee, da's niet waar, maar het zou wel banketstaaf zijn. :') Denk niet dat ie 't erg leuk zou vinden om te horen, hihi

Samba ga ik misschien volgend blok leren :) Is dat leuk? Vet veel heupwerk lijkt me? ^^

Bnet
Berichten: 2235
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:32

Magrathea schreef:
BernetteO schreef:
Hij moest mannelijker worden


Ik denk dat als die van mij dat te horen zou krijgen hij acuut huilend de zaal uit zou lopen :')
Okee, da's niet waar, maar het zou wel banketstaaf zijn. :') Denk niet dat ie 't erg leuk zou vinden om te horen, hihi

Samba ga ik misschien volgend blok leren :) Is dat leuk? Vet veel heupwerk lijkt me? ^^


Mannelijker is misschien niet het goede woord, maar vooral meer 'macho' en 'leider'.
Was echt een hele transformatie, ik kón gewoon niet meer de verkeerde kant op, en er stond echt een lekker ding voor me <3 (nou vind ik dat laatste altijd, maar als ie zijn lichaam goed gebruikt, dan tja.. <3 )

Samba is wel leuk, maar ik vond het verrassend moeilijk om te leren in het begin. Ach, dat vond ik met Slow Fox ook en nu vind ik het fantastisch ;)
Samba moeten wij ook weer eens aan beginnen. We hopen dit jaar toch wel de overstap naar de C-klasse te kunnen maken en we hebben in geen eeuwigheid samba gedanst. Help :=

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 16:59

Hihi, leuk Bernette! Dat had ik laatst ook, ik was hem een beetje aan het pesten omdat zijn leiden soms nog echt bagger is. Toen kreeg ik een hele boze blik, pakte ie me vast en dat was echt mega sexy :oo <3

bicci

Berichten: 5113
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:39

jeetje, jullie zijn allemaal al kei ver zeg.

ik heb na 14!! jr zoeken eindelijk een danspartner weten te strikken,
manlief heeft voor hij mij kende zilver ster gedanst, maar ik krijg hem echt niet zover om met mij die vloer op te gaan.

nu dus de bijrijdster van mn stal vriendin, whaahaha
dan heb ik mn best wel moeten doen toch.

wij zijn nu helaas pas bij les 12, en 2x vrijdansen.

mag ik dan toch mee babbelen?
O:)

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 15:50

Nieuwsgierig, zijn er hier mensen die in oss trainen?