Staking door scholieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:11

Ja dat kun je hier wel zeggen maar via bokt komt het toch echt niet bij de relschoppers terecht Haha!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:12

haha neej das waar Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:11

Jeetje wat wordt er op de man gespeeld zeg.
Kan dat niet wat minder?
Het is een discussie, laat mensen een beetje in hun waarden.

Nou even om me weer met de discussie te mengen;
Mensen, dat jullie vinden dat we verwend zijn omdat we minder uren willen weten we.
Ik denk dat iedereen daar altijd zijn eigen mening wel op na houdt, en ik denk dat mijn mening hier verder niets meer aan toe voegt.

Maar er wordt niet alleen voor minder uren gestaakt.
Het gaat ook om de Kwaliteit van deze les uren.
Ik wil best 1040 uur vullen, geen probleem. Maar dan wel met NUTTIGE lessen.
En niet met uurtjes uit mn neus vreten.
Want ja; met al die extra uren volg ik nu 7 kwt uren (verplichte tussen uren) en heb ik nog een stuk of 5 tussen uren gemiddeld per week. In 4 uurtjes heb ik mijn huiswerk voor de hele week gemaakt.
en wat doe ik in de rest van die uren? Niets.
Daarbij zijn de uren waar in in mijn huiswerk maak ontsettend rumoerig.
Er is niemand die mij de stof uit kan leggen als ik het niet snap (Terwijl je wel verwacht dat als je een kwt uur wiskunde inpland diegene in het des betreffende lokaal ook echt verstand heeft van wiskunde)

Niet alleen de kwt uren zijn slecht, ook is de kwaliteit van lesgeven ook ontsettend achteruit gegaan.
Ik heb voor 2 vakken een leraar die niet eens een diploma voor het des betreffende vak heeft.
Ik heb 2 leraren die alles voor lezen uit het boek en zelf niet weten waar ze het over hebben.
Daarbij heb ik er ook nog 2 die geen orde kunnen houden en de klas hun gang laten gaan.
Dat zijn dus 6 vakken waar ik slecht les van krijg. ik heb ik totaal 12 vakken wat betekend dat de helft van mijn lesuren slecht gegeven worden.

Daarbij is er altijd een kleine groep mensen die het voor de rest verprutst.
Ik keur de manier van staken absoluut niet goed.
Maar tv maken is tv maken.
Bij onze staking zijn er een stuk of 10 mensen geintervieuwd.
Hiervan konden er 8 precies vertellen waarom en waarvoor ze in de kou stonden.
2 daarvan riepen dat ze het deden voor de rellen.
Welke denk jij dat er uitgezonden zijn?
Echt niet die 8 leerlingen die het wel wisten want nee, dat is niet interesant genoeg.

Ik denk dat mensen wel heel snel klaar staan met hun conclusies.

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:32

Didoo; dat is precies waar wij ook les van hebben!
Die kwt, ik zit bij uren waar ik helemaal niet wil zitten, ik hoef geen kwt Nederlands te hebben.. Dat kan ik wel, geef me maar Engels, maar nee dat kan ik niet inplannen.
Heb wel 3 uur wiskunde kwt in de week, waar we met 31 man in de klas zitten, je zit soms 20 minuten met je vinger omhoog, en dan is de les afgelopen. Dan kom je er nog niet verder mee.
En dat zo bij alle kwt's. Bij studie is het niet eens stil, wat eigenlijk wel zo hoort te zijn.
Daarbij heb ik ook voor wiskunde een vreselijke leraar.
Je hoeft maar aan 1 iemand te vragen wat je van die leraar vindt en je zult een antwoord krijgen van: die vent moet van school af, die kan gewoon geen les geven.
Of het nou 20 jaar terug
Ik ben goed in wiskunde, maar als hij iets heeft uitgelegd snap ik het niet meer, voor mij betekent een uur wiskunde gewoon een uur huiswerk maken, en proberen in het kwt uur maar vragen te stellen, want daar heb ik dan andere leraren voor.
Daar moeten ze maar iets aan gaan doen, slechte leraren ontslaan.. Laat me nou niet wijs maken dat ze dit op school niet weten hoe die leraar les geeft..
Dit is ook zo voor scheikunde, ik volg bijles bij een andere lerares, omdat die leraar het mij niet begrijpbaar kan uitleggen. En zo nog wel een paar leraren..

En in me tussenuren, de plekken waar je nog rustig je huiswerk kon maken, daar zijn de tafels weggehaald, en zijn nu kluisjes gekomen, en voor de rest zijn de rustige plekjes allemaal al bezet.
Hoe moet ik dan in me tussenuren me huiswerk maken? In een drukke aula? Nou dan kan ik niet werken.

En ja, als het LAKS zegt dat we vrijdag gaan staken, dan ga ik mee doen maar zéker niet om te rellen..
Onze directeur heeft ook gezegd dat wij mogen gaan staken vrijdag, mits het LAKS het aangeeft natuurlijk.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:37

Litteltje; je legt nu idd uitgebreid uit wat ik kort heb verteld Knipoog
Bij mij gaat het precies zo.

Wat ik nog was vergeten te zeggen; Mijn ouders betalen zich scheel aan bijlessen voor allerlei vakken omdat de school mij dit niet uit kan leggen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:38

Ik zal nu wel heel veel mensen op mijn dak gaan krijgen maar ik moet het toch even kwijt.

Begrijp mij niet verkeerd ik ben ook fel tegen de regering zijn plannen. Maar ik vind het zo nutteloos om te gaan staken en dan vervolgens dingen te vernielen. Denk je nou echt dat de politiek daarnaar luisterd? Nee, want dat bevestigd alleen maar weer het beeld dat de "jeugd" alleen maar wil rellen en dat we dus langer op school moeten zitten voor disipline en voor "tijdverdrijf".

Ook snap ik het persoonlijk niet waarom, als het LAKS nadrukkelijk oproept om niet te gaan staken, waarom dit dan toch gebeurd. Het LAKS weet heus waar zij mee bezig zijn, en de overheid die geeft al toe door de norm omlaag te doen naar 1000 uren. Als iedereen nou gewoon het debat van morgen afwacht?

Als dat niks wordt zal ik net zo hard mee staken, maar dan wel in den haag en zonder dingen te vernielen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:39

knabbelgirl; Het is altijd een kleine groep mensen die het voor de rest verprutst Lachen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:42

helaas wel ja

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:43

Ik ben ook naar een verzamelpunt geweest gister, maar het is gewoon geen staken meer, eerder rellen. Moet helaas van school wel behoorlijk wat nakomen

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:47

Niien_ schreef:
Ik ben ook naar een verzamelpunt geweest gister, maar het is gewoon geen staken meer, eerder rellen. Moet helaas van school wel behoorlijk wat nakomen

het laks heeft helemaal geen oproep gegeven tot staken want morgen is het spoeddebat.
Dus ik weet niet precies wat je daar dan heb staan doen? Clown
In dit geval vind ik het ook logisch dat je na moet komen Ja

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:48

Ik heb niet gestaakt hoor, er staat dat ik er ben geweest. Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:54

oke excuus, hoezo moet je nakomen dan?

maarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:55

ik heb gestaakt in den helder, op het lyceum aan zee een maand terug ofzo.. bij ons begon het allemaal... Haha!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:58

Didoo schreef:
oke excuus, hoezo moet je nakomen dan?

Omdat ik onder schooltijd weg ben geweest, ik was maar heel ffies weg, ik vind niet erg om na te komen ervoor, maar het oneerlijke vind ik dat degene die veel meer uren weg waren net zoveel moeten nakomen als mij, maar het is nou eenmaal zo. Rottige vind ik dat er ook een brief naar de leerplichtambtenaar gaat. Dat kan je toch belemmeren voor later qua banen enzo of niet?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 17:59

Didoo schreef:
ook is de kwaliteit van lesgeven ook ontsettend achteruit gegaan.
Ik heb voor 2 vakken een leraar die niet eens een diploma voor het des betreffende vak heeft.
Ik heb 2 leraren die alles voor lezen uit het boek en zelf niet weten waar ze het over hebben.
Daarbij heb ik er ook nog 2 die geen orde kunnen houden en de klas hun gang laten gaan.
Dat zijn dus 6 vakken waar ik slecht les van krijg. ik heb ik totaal 12 vakken wat betekend dat de helft van mijn lesuren slecht gegeven worden.

Geen diploma hebben voor een bepaald vak zegt helemaal niks over de kwaliteit van lesgeven. Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat omdat die 2 docenten geen diploma hebben, ze dus slecht lesgeven.
Dat 2 docenten geen orde kunnen houden; ligt dat aan jullie of aan de docenten?

En dan nog, denk je dat we vroeger geen docenten hadden die geen orde konden houden, of alleen maar voor konden lezen uit het boek? Kom op zeg, het ligt niet alleen aan eventuele slechte docenten, het ligt ook aan je eigen instelling.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:00

Niien_ schreef:
Die kan je toch belemmeren voor later qua banen enzo of niet?

Voor zover ik ben ingelicht valt dat mee. Mijn dossier bij de leerplichtambtenaar heeft al behoorlijk wat pagina's, maar ze heeft tegen mij gezegd dat het voor mij nog geen kwaad kon, dus voor jou zal het ook wel meevallen voor die paar uurtjes. Wat wel zo is bij de leerplichtambtenaar als je regelmatig daar terecht komt dat je ouders een mooie boete krijgen en die is niet zuinig. Nagelbijten / Gniffelen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:03

Didoo schreef:
Wat ik nog was vergeten te zeggen; Mijn ouders betalen zich scheel aan bijlessen voor allerlei vakken omdat de school mij dit niet uit kan leggen.

En weer zo'n redenering.
Zou het niet zo kunnen zijn dat jij het niveau dus gewoon niet aankunt als je zoveel bijles nodig hebt? Lekker makkelijk om het allemaal op je school te schuiven.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:07

Wendy schreef:
Didoo schreef:
ook is de kwaliteit van lesgeven ook ontsettend achteruit gegaan.

Geen diploma hebben voor een bepaald vak zegt helemaal niks over de kwaliteit van lesgeven. Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat omdat die 2 docenten geen diploma hebben, ze dus slecht lesgeven.
Dat 2 docenten geen orde kunnen houden; ligt dat aan jullie of aan de docenten?

En dan nog, denk je dat we vroeger geen docenten hadden die geen orde konden houden, of alleen maar voor konden lezen uit het boek? Kom op zeg, het ligt niet alleen aan eventuele slechte docenten, het ligt ook aan je eigen instelling.

In dit geval betekend geen diploma voor het vak hebben wel slecht lesgeven.
Kom een dagje bij mij in de klas zitten, ik kan het je beter vertellen dan de desbetreffende docent.
Daarbij kun jij niets zeggen over mijn instelling Knipoog
Die is namelijk prima. ben stil, geconcetreerd, luister naar de uitleg (Als die gegeven kan worden tenminste) en steek netjes mijn vinger op als ik wat wil vragen.

En ja, er zitten altijd docenten tussen die geen orde kunnen houden, maar het lijkt nu wel alsof de leraren die wèl orde kunnen houden zeldzaam zijn ipv andersom.

Wendy; Bedankt, maar ik kan het niveau prima aan, daar heb ik al meerdere gesprekken met mijn mentrix over gehad.

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:07

Dubbelpost

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:10

dat orde houden ligt aan de klas. de klas kliert, moeten ze dus ook niet blij komen staken.
(en daar val ik niet jouw mee aan hoor Knipoog )

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:11

Nannes schreef:
dat orde houden ligt aan de klas. de klas kliert, moeten ze dus ook niet blij komen staken.

Hoe kan het dan dat mijn klas bij het ene vak doodstil is, en bij het andere vak de boel bij wijze van spreken afbreekt? Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:12

Is er nou al een besluit genomen door de 2e kamer?!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:13

Didoo schreef:
Nannes schreef:

Hoe kan het dan dat mijn klas bij het ene vak doodstil is, en bij het andere vak de boel bij wijze van spreken afbreekt? Lachen

tuurlijk zal de ene leraar de klas beter aan kunnen dan de ander. maar er word nu geklaagd over de leraren die geen orde houden, terwijl dat de fout is van de leerlingen. als die zich gedragen is er niks aan de hand. moet je dus niet die leraar afzeiken, maar je medeleerlingen Knipoog

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:14

Jotee schreef:
Is er nou al een besluit genomen door de 2e kamer?!

Als ik het goed heb worden in ieder geval de uren verlaagd, maar pas aan het einde van het schooljaar. Ik ben niet heel erg op de hoogte want heb het nieuws niet gevolgd.
Morgen is er nog een spoeddebat

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 18:17

Nannes; Dus het is heel raar als ik mijn mening er op na hou dat ik mijn medeleerlingen niet hoef te corrigeren?
Ten 1e word ik 4kant uitgelachen als ik ze aanspreek op hun gedrag en ten 2e worden bij ons door afdelingleiders e.d. de leraar er op aangesproken als een klas druk is en dat is niet voor niets.
Maar dit is al eerder ter spraken geweest, mischien is het handig om even terug te lezen. Dan hoeven we niet alles 20x te bespreken.