Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:50

rien10 schreef:
Wat denk je dat dan de publieke opinie is?
Politie doet het niet snel goed.

Ik lees ook dat de meeste juist achter de politie staan en het juist schandalig vinden dat ze dit moeten ondergaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:57

Nyaleti schreef:
Maar de politie wordt niet aangevallen met sterretjes. Er wordt bewust vuurwerk (en van die bommen) op ze af gestoken.
Ik vind het bizar dat ze dan nog niks mogen.

Misschien toch bewust om verdere escalatie te voorkomen?

Zou kunnen? Maar dit schept ook wel een precedent, toch, want het lijkt alsof ze er gewoon mee weg komen.

Rubber kogel tegen de knar en dan is t al lastiger om weg te komen zonder dat er consequenties aan je acties zitten.

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 22:03

Eerlijk, zal wel een beetje een OU zijn :P
Maar als ze bekogeld worden met zwaar vuurwerk, wat gewoon een dodelijk wapen is/kan zijn... vind ik dat ze gewoon met scherp mogen schieten.
Al is een rubberen kogel wellicht een mooie eerste stap :P

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:06

Van mij mag er sowieso altijd harder opgetreden worden.
Als je in filmpjes ziet wat die net uit de pamper idioten zeggen tegen een agent bij een aanhouding :wow:

Daar gaat het al mis.

Dat zijn met oud en nieuw deze debielen.

Voed ze door het jaar heen al eens op...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:08

Soms vraag ik mij af waarom ze er niet op paintballen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:09

Als ze scherp schieten dan moeten er wel genoeg ambulances zijn voor de gewonden. :=

Ze op straat laten liggen creperen staat ook zo ongezellig. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:10

Telpeva schreef:

Hm, ook wel een goeie.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:10

Nyaleti schreef:
Maar de politie wordt niet aangevallen met sterretjes. Er wordt bewust vuurwerk (en van die bommen) op ze af gestoken.

Nee, het is gewoon wettelijk vastgelegd. Je kan in een menigte -met dronken mensen- toch niet gaan schieten? Dat wordt een veldslag met (mede) onschuldige slachtoffers.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:11

MarlindeRooz schreef:
Als ze scherp schieten dan moeten er wel genoeg ambulances zijn voor de gewonden. :=

Als jij hulpdiensten beschiet mag je best even pijn lijden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:11

rien10 schreef:
Nyaleti schreef:

Nee, het is gewoon wettelijk vastgelegd. Je kan in een menigte -met dronken mensen- toch niet gaan schieten? Dat wordt een veldslag met (mede) onschuldige slachtoffers.

Welke menigte.

Op de filmpjes die ik zag was het politie recht tegenover de kneuzen. Dan kan je best schieten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:13

MarlindeRooz schreef:

In de ochtend bij dienst wisselen is vroeg genoeg..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:20

Ik vind paintballen best een idee, eigenlijk. Graag met verf dat je ook niet van je handen af kan wassen. Weet de hele wereld (inclusief je werkgever enzo) meteen wat voor loser je bent.

Met scherp schieten..... Zo'n kogel zal maar afketsen en ergens een huis binnen schieten := we zitten niet in oorlogsgebied hè, er wonen ook nog onschuldige mensen rondom die al drama genoeg hebben.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:29

Ooh, 'smurfen'-verf! *\o/*

Met scherp schieten heeft gewoon veel te veel risico's. Het is oud en nieuw dus je kunt verwachten dat overal mensen buiten zijn. Het is donker, er is veel beweging...

Voor een eventuele taser/pepperspray kun je niet voldoende dichtbij komen. Voor de hond is het niet veilig... En voor ander geschut zoals de waterwerper (of desnoods traangas) is het allemaal te onberekenbaar. Ze verplaatsem zich in kleine groepen heel snel door de dorpen en steden. Die kun je met logge wagens nooit voor zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:39

Ze hadden het over pepperspray met extra lange reikwijdte. Maar nergens gelezen dat het ook gebruikt is

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:40

Terzijde: wat is gebeurd met de wapenstok? Ik heb (lang lang lang geleden) wel een aan het ontvangende eind van een jaren 80 wapenstok gestaan. Dat bleef je je wel een paar weken bij. Tegenwoordig zie ik ME-ers rossen zonder dat het veel impact heeft (of lijkt te hebben) op de ontvangende kant. ?Que passa?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 22:46

_San87_ schreef:
Telpeva schreef:

Hm, ook wel een goeie.

Na 15-20 meter raak je geen f*ck meer met een paintball.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:29

DuoPenotti schreef:
Ze hadden het over pepperspray met extra lange reikwijdte. Maar nergens gelezen dat het ook gebruikt is

7 meter! Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van het weer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:41

Als je bij een groep staat die begint te rellen dan heb je daar niks te zoeken. FEIT. Als je dan toch blijft rondhangen dan maak je van jezelf een doelwit.

Als je dan geraakt op kniehoogte wordt door konijnen- of duivenschroot dan mag je je daarna in het ziekenhuis melden om wat lood uit je benen te laten plukken. Dat overleef je makkelijk. Verder: s*cks te be you. Klaag vooral je ouders aan over je gefaalde opvoeding.

Op de achtergrond zetten we dan wat snipers met laserpointers tegen de geesteszieken met echte vuurwapens en wat mensen met een laserpointers zonder vuurwapen. Kijken hoe lang je blijft staan met rode puntjes op je zwarte Northface jas……

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 23:53

Cowboy55 schreef:
Terzijde: wat is gebeurd met de wapenstok? Ik heb (lang lang lang geleden) wel een aan het ontvangende eind van een jaren 80 wapenstok gestaan. Dat bleef je je wel een paar weken bij. Tegenwoordig zie ik ME-ers rossen zonder dat het veel impact heeft (of lijkt te hebben) op de ontvangende kant. ?Que passa?

Straat agenten hebben een korte wapenstok. De ME heeft een lange wapenstok.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 00:07

rien10 schreef:
Cowboy55 schreef:

Straat agenten hebben een korte wapenstok. De ME heeft een lange wapenstok.

Ik ken de lange wapenstok (nogmaals: van lang lang lang geleden: ;) ) OF die krengen zijn zachter gemaakt OF ik was een watje. Beide opties zijn mogelijk. Maar ik heb ooit weken met blauwe plekken rondgewandeld.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 06:47

_San87_ schreef:
De publieke opinie is nu vooral dat ze die kneuzen eens aan moeten pakken, van wat ik zo om me heen en op internet opvang. Dus zeg t maar.

Tot één van die kneuzen hun lieve zoontje blijkt te zijn. Dan gaan ze zelf verhaal halen en huilie huilie verhalen vertellen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:32

Ja, want dan kan het niet terecht zijn geweest, want hun engelenkindje doet dat niet :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:33

Waterkanon met kleurverf }> iedereen die te dichtbij stond mag dan even blauw rondlopen :)) ga maar uitleggen wat je daar deed.

Maar gewoon afschuwelijk. Ik kan er nog steeds niet bij dat geen van deze gestoorden niet ergens beseft dat het erg fout is wat ze doen. Net als vuurwerk afsteken bij/in een supermarkt of in de centrale hal van een ouderencomplex -:(- oude mensen als nepagent dingen afpakken. Iets met geweten en empathie en zo? Is dat weg? :? Is het groepsdruk? Onder invloed van iets of zijn de hersens stuk door middelen of teveel klappen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:40

Zodra je politie toestemming geeft met scherp te schieten als ze zich bedreigd voelen, gaan ze dat ook doen. En niet alleen in situaties waar het gerechtvaardigd is, maar ook (misschien juist) wanneer het dat niet is. Kijk maar naar de VS, waar tieners in de rug worden geschoten terwijl ze al wegrennen omdat de agent zich 'bedreigd' voelde (lees: tiener had een kleurtje en was op het verkeerde moment op de verkeerde plek).

Nee hoor. Ik snap het gevoel, maar laten we alsjeblieft heel voorzichtig zijn met het inzetten van scherp geschut.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 08:53

Rubber kogels is geen scherp schieten, toch?