Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:37

Ik ga duimen dat er een oplossing kom met de medicatie ondanks de stakingen voor iedereen.

Als ik tijdelijk ga wonen in de flat van mijn oom moet ik even een oplossing vinden voor de vloerbedekking die er lig en niet eruit kan. Nu zit ik te twijfelen of ik niet gewoon laminaat er overheen kan leggen. Gewoon een goedkoop of gratis partij. Grote kasten kunnen niet opzij dus dan er omheen leggen. Plannen verzinnen hoe ik dat op gelost krijg zonder te veel geld uit te geven.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:46

Waarom zou je dat willen ? Je hebt zelf toch een flat ? Laminaat is duur.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:53

Wil juist ook niet kopen. Word vaak genoeg partijen gratis af te halen laminaat aangeboden.

Maar ik ga tijdelijk wonen in die flat en vind het wel fijn als er een beetje fatsoenlijk schoon gemaakt kan. Er zitten gaten in huidige tapijt en is vies.

Laminaat leggen kan ik zelf en is niet moeilijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:22

Vloertje leggen is niet moeilijk, maar fysiek wel zwaar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:26

Weet ik zal het ook niet in 1 dag doen. Met wil ze voor het leggen goed schoonmaken. Dan is het daarna gewoon bij houden.

En schoonmaken is ook fysiek zwaar.

Trouwens andere ideeën mogen ook gegeven worden als het maar zo min mogelijk geld kost.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 10-01-25 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:28

Schoonmaken is imo wel van een heel andere orde dan een vloer leggen. Maar wat je wil.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:29

Eventueel goedkoop vinyl? Is nog makkelijker te leggen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:30

_San87_ schreef:
Hutcherson schreef:

Zeg maar tegen je vriendin dat het in principe geldt vanaf dag 1. Wat je moet doen is zorgen dat je door je proeftijd heen komt of zorg dat je direct vaste aanstelling regelt zonder proeftijd. Bepaalde tijd mag ook maar dan zonder proeftijd. Vanaf dag 1 val je dan onder de ziektewet van de werkgever. Heb je wel proeftijd, dan wordt je er per direct uitgezet.

Er is 1 maar... UWV kijkt naar het gemiddeld inkomen van 1 heel jaar voor de ziekmelddag. Nu kunnen ze heel flauw doen daarin of ze pakken het loon dat je op dat moment verdiend. Ik heb beide casussen meermaals meegemaakt en enerzijds werd een meid 1000€ per maand gekort omdat uwv haar studietijd meetelde in inkomen (toen werkte ze al bij die werkgevrr maar dus minder uren) en andere casus was net 1 maand aan het werk bij nieuwe werkgever met leuker loon, valt uit vanwege medische situatie die niet gekend was bij aanvang en toen geeft uwv aangegeven enkel de laatste maand inkomen mee te tellen omdat het loonverlies anders teveel was en nadeel was voor mn client. Dus kanbeide kanten op net wie je tegenover je hebt.
Ik ben overigens een juridische studie hierin aan het doen zodat ik alle ins en out leer van de sociale zekerheden. :)

Wat is dat voor poedersuiker :=. De werkgever op kosten jagen omdat de wetgeving krom is?

Ho ho... Niet mijn advies... Dit is hoe de maas in de wet werkt die hierboven genoemd werd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:35

Nou nee, dat is geen gebruik maken van een maas in de wet, maar fraude. Je bent gewoon aan het liegen en bedriegen wanneer je zo'n streek uithaalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:35

Marcella schreef:
Weet ik zal het ook niet in 1 dag doen. Met wil ze voor het leggen goed schoonmaken. Dan is het daarna gewoon bij houden.

Trouwens andere ideeën mogen ook gegeven worden als het maar zo min mogelijk geld kost.

Dat je er überhaupt over denkt om met jou klachten een vloer te leggen.

Hoe lang duurt die verbouwing dan in je eigen huis?
Zou er denk ik niets aan doen voor tijdelijk

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 15:37

DuoPenotti schreef:
Marcella schreef:

Nou, sluit ik me bij aan.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:40

UWV arts komt zelf met zulk advies. Iemand poste dat hier en is echt niet de eerste keer dat ik dat hoor.
Het ligt er zo aan wie je hebt, ook als contactpersoon.

-
Auto heeft kuren. Rijdt dus regelmatig ineens alsof de handrem er op zit ofzo. Dus met m'n vader een rondje gereden zodat hij het kon voelen en misschien een idee had. Heel wat gereden en niks hè, auto gedraagt zich keurig. Terwijl ik gisteren na 500m 80 weg er al last van had. :evaw:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:40

denisesilver schreef:
Eventueel goedkoop vinyl? Is nog makkelijker te leggen

Word nog een dure grap. Gaat nl om een flinke oppervlakte.

Denk dat woonkamer, hobbykamer, voor stukje hal (dit is al 1 geheel) samen met keuken net zo groot is als mijn huis. :+

Zit ik nl nog op de 300 euro nope dat word het niet.

Ga anders wel even kijken of dat kleed wat in de garage staat nog bruikbaar is.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:42

DuoPenotti schreef:
Marcella schreef:

Minimaal 3 maanden waarvan zeker 2 weken zonder verwarming. En dan nog een aantal keren dat de ramen eruit gaan.

Alles smeren ze uit in stukjes. En in plaats van per huis doen ze eerst bij alle huizen het per ding.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:43

Ik zou dan gewoon nieuwe sloffen kopen en die aan het eind weggooien :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:44

Nyaleti schreef:
UWV arts komt zelf met zulk advies. Iemand poste dat hier en is echt niet de eerste keer dat ik dat hoor.
Het ligt er zo aan wie je hebt, ook als contactpersoon.

-
Auto heeft kuren. Rijdt dus regelmatig ineens alsof de handrem er op zit ofzo. Dus met m'n vader een rondje gereden zodat hij het kon voelen en misschien een idee had. Heel wat gereden en niks hè, auto gedraagt zich keurig. Terwijl ik gisteren na 500m 80 weg er al last van had. :evaw:

Maakt t advies niet minder poedersuiker/slecht/frauduleus := .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:53

Ik wil een busje huren voor volgende week, maar jeetje wat een informatie moeten ze hebben.
En ook nog een document met duidelijk mijn naam , adresgegevens en een verzenddatum opstaat. En die mag ook niet ouder zijn dan 30 dagen :+

Ik krijg niet zoveel post omdat ik nog thuis woon, dus ik moet echt zoeken. Enige wat ik heb is een factuur van iets wat ik heb besteld.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:18

Dat de wei en de bak nog steeds wit is en de wei waar de paarden niet lopen groen...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:20

Zebrastreep schreef:
Ik wil een busje huren voor volgende week, maar jeetje wat een informatie moeten ze hebben.
En ook nog een document met duidelijk mijn naam , adresgegevens en een verzenddatum opstaat. En die mag ook niet ouder zijn dan 30 dagen :+

Ik krijg niet zoveel post omdat ik nog thuis woon, dus ik moet echt zoeken. Enige wat ik heb is een factuur van iets wat ik heb besteld.

Kun je niet een bankafschrift downloaden? Daar staat alles op wat je nodig hebt

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:30

Dat mijn laatste vrachtauto van vandaag tussen 14.00 en 15.00 zou komen en nu rond 16.00 pas ..
Ik wil naar huis..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:36

Mijn kraan dus gewoon stuk is en nog niet gemaakt. Moet eerst besteld worden. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:36

Moska schreef:
Zebrastreep schreef:

Kun je niet een bankafschrift downloaden? Daar staat alles op wat je nodig hebt

Handige tip! Ik vond in tussentijd nog een brief van de gemeente :D Maar voor de volgende keer wel een zeer goed idee!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:57

Ik had gisteren al gevraagd of ik vandaag eerder weg kon. Ik hoest de hele tijd en ben daar doodmoe van.

Nu mag een andere collega eerder weg want die wil schaatsen kijken. Dus ik kan niet weg. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:58

MarlindeRooz schreef:
Ik had gisteren al gevraagd of ik vandaag eerder weg kon. Ik hoest de hele tijd en ben daar doodmoe van.

Nu mag een andere collega eerder weg want die wil schaatsen kijken. Dus ik kan niet weg. :+

Wat flauw -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:59

Heb de afgelopen 6 dagen 40 uur gewerkt. Wat voor mij normaal al pittig is. Maar dat hoesten + op m’n vrije dagen moeten studeren voor m’n nieuwe werk breekt me echt op. :n