Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 07:19

Ik zit ook al met iets in mijn hoofd voor mijn lootje. Maar of dat het ook gaat worden weet ik nog niet helemaal.

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 08:37

Ook ik heb al een boek besteld voor mijn lootje *\o/*
Maar die wil ik zelf ook heel graag lezen, dus mocht nog iets beters tegenkomen dan houd ik deze lekker zelf!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:24

Jullie zijn snel!

Mijn enthousiasme is een beetje ingehaald door een griepje := ik beloof plechtig dat ik zsm mijn lootje ga invullen!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:32

Mag ik alvast een nieuwe vraag stellen?

Welk genre of welk speciefiek boek vond je nou echt verschrikkelijk of heb je niets mee?

Voor mij was dat ‘Ik kreeg mijn vader niet dood’.
Vreselijk boek vond ik dat.

Tender is the Flesh is er 1 die ik zowel verschrikkelijk, gruwelijk als ongelofelijk intrigerend vond! Dat is ook knap haha.

Deze editie horen oorlogsverhalen bij maar dat is een genre dat voor mij wel ‘klaar’ is. Heb er veel over gelezen maar dat was wel genoeg ofzo. Weet niet hoe ik dat precies moet zeggen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:15

Ik heb vorig jaar The bridges of Madisoncounty gekregen. Daar heb ik me echt met de grootste moeite doorheen geworsteld. Dat was qua schrijfstijl echt niet mijn boek. Weet dat er een film van is maar die kent ik niet.

Daarnaast ben ik echt niet van de zelfhulpboeken en biografieën/ memoires al heb ik voor mijn 52 book challenge The women in me wel om mijn to read lijst voor dit jaar staan ;)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 11:16

Zelfhulp boeken en biografieen trekken mij ook absoluut niet. Eigenlijk alles non fictie. Ik kreeg mijn vader niet Dood was een non fictie.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 11:24

Ik vind een memoir/biografie wel tof maar het moet wel door de persoon zelf geschreven zijn. Ik heb de boeken van Matthew Perry en Britney Spears gelezen en die zijn goed bevallen. Bonuspunten als het boeken zijn van mensen waar ik fan van ben/was.

Ik dacht vorig jaar een lekker horror boek te vragen, maar helaas kwam ik niet door Ring heen. Het greep me niet en ik kon er niet in komen. Dat werd dus een DNF. Daarna heb ik een Evernight boek binnen gekregen (The Last To Leave The Room) maar ook daar kom ik niet in.
Daarnaast is Griekse Mythologie ook niet zo mijn ding. Song of Achilles heb ik een kans gekregen maar na 3 hoofdstukken was ik de draad alweer volledig kwijt en wist ik niet meer wie wie was door de moeilijke namen. Geen succes dus. Ik heb wel een Noorse Mythologie in pre-order staan (A Fate Inked In Blood), daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

TLDR: Horror en Griekse Mythologie is aan mij niet besteed :D

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:47

De mierzoete rommanetjes zijn niet echt mijn ding.
Het labyrint heb ik hier nog liggen maar kom er op een of andere manier maar niet in. Miss dat ik dat later nog eens probeer.

Biografieën alleen bepaalde mensen, meestal haal ik die ook wel al als ik er interesse in heb.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:02

Shettepret schreef:
Welk genre of welk speciefiek boek vond je nou echt verschrikkelijk of heb je niets mee?

Horror, detectives en chick lit zijn mijn absolute no-go's. Van horror krijg ik nachtmerries en ik waardeer mijn slaap te veel. :')
Voorspelbare romans vind ik echt vreselijk en vooral als toxische relaties verheerlijkt worden. Zo heb ik ooit It End's With Us van Colleen Hover gelezen, door alle lyrische reacties. Door het drama vloog ik erdoorheen, in één dag uit, maar wat een bagger boek waarbij er helemaal geen abusive cirkel doorbroken wordt. :=

Boeken met zeurende en saaie personages. Ik vond Beautiful World Where are You van Sally Rooney heel erg tegenvallen. En durf nu ook geen andere boeken van haar meer op te pakken.

Thrillers lees ik ook niet snel. Al kan ik dystopische (thrillers?) wel waarderen zoals The Wall van Marlen Haushofer of Prophet Song van Paul Lynch.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:34

Een boek specifiek wat ik echt verschrikkelijk vond was de koele meren de doods. Wat een verschrikking van een boek was dat.

Verder ben ik over het algemeen niet echt van de non-fictie uitzonderingen daar gelaten en mierzoete romans Chick flicks of romcom achtige boeken zijn ook meestal niks voor mij

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:30

Shettepret schreef:

Ik houd niet zo van waargebeurde verhalen en dingen met een negatief einde. Ik kan me zo 123 geen boeken meer herinneren die ik echt niets vond, omdat ik ze meestal laat liggen :')

Ik verwacht dat ik ook niet echt van horror of thrillers houd, maar ik heb die nog niet echt gelezen dus moeilijk om te zeggen.

Suliko schreef:
Boeken met zeurende en saaie personages. Ik vond Beautiful World Where are You van Sally Rooney heel erg tegenvallen. En durf nu ook geen andere boeken van haar meer op te pakken.

Oei, ik ben gisteren met dat boek begonnen. Ben wel benieuwd of ik het wel leuk vind haha.

Moonlight91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 16:40

Welk genre of welk specifiek boek vond je nou echt verschrikkelijk of heb je niets mee?

Ik hou absoluut niet van non-fictie, ik hoef niet te lezen over iemand anders z'n verknipte leven.
Verder kunnen het ook kleine dingen zijn waarom ik een boek in de winkel laat liggen, zoals een lelijke cover of spelfouten in de samenvatting.

Er zijn wel specifieke boeken waar ik niks mee heb, maar boeken waarin vreemdgaan of geweld gepromoot wordt of als boeken over kanker gaan ( ik ben zelf een survivor), dan blijven ze ook in de winkel want daar heb ik geen behoefte aan.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 17:50

Joy_Mennings schreef:
Suliko schreef:

Oei, ik ben gisteren met dat boek begonnen. Ben wel benieuwd of ik het wel leuk vind haha.

Het was geen vreselijk boek hoor! Maar ik vond het niet echt pakkend en geen van de personages vond ik fijne personen, allemaal een beetje klagerig. :')
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:08

Shettepret schreef:

Specifieke boeken zullen een paar verplichte literatuur van de lijsten geweest zijn. Sowieso A Clockwork Orange, man wat een draak was dat. Overige titels zijn uit mijn geheugen verbannen denk ik.

Qua genre doe je mij absoluut geen plezier met romance :)

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:15

Welk genre of welk specifiek boek vond je nou echt verschrikkelijk of heb je niets mee?

Op zich ben ik niet zo van historische verhalen en vooral niet over oorlog (WO I en II). Ook spionage, Russen kan mij niet boeien. Specifieke boeken kan ik zo niet noemen, maar soms heb je gewoon van die boeken waar je niet in komt, die je na 50 pagina's ofzo maar weglegt.....

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:34

Suliko schreef:
Het was geen vreselijk boek hoor! Maar ik vond het niet echt pakkend en geen van de personages vond ik fijne personen, allemaal een beetje klagerig. :')
Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt!

Ah oké haha, misschien valt het dan mee. Ik zal je laten weten wat ik ervan vind!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:23

Oorlog, misdaad, geschiedenis. Dat soort dingen. En van die cliche romannetjes. Alsjeblieft niet :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:27

Ik heb nog niet echt een boek gehad die ik verschrikkelijk vond.
Maar ik heb niet zoveel met oorlogsboeken. Zal deze iig niet snel zelf pakken om te lezen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:09

DWitzel schreef:

Op zich ben ik niet zo van historische verhalen en vooral niet over oorlog (WO I en II). Ook spionage, Russen kan mij niet boeien. Specifieke boeken kan ik zo niet noemen, maar soms heb je gewoon van die boeken waar je niet in komt, die je na 50 pagina's ofzo maar weglegt.....

Cliché liefdesverhalen vind ik echt verschrikkelijk...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:31

After van Anna Todd bijvoorbeeld. Om te kotsen...

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 09:01

Ik heb destijds Znežanka van Bronja Prazdny mogen recenseren. Ik keek hier erg naar uit - maar ik werd uiteindelijk gewoon echt kwaad van het boek.. Ik vond de manier waarop de auteur het hoofdpersonage liet denken over het onderwerp (abortus) gewoonweg achterlijk en heel erg achterhaald. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor vrije-meningsuiting, en een auteur moet in theorie alle ruimte krijgen, en het is ook "maar" fictie, maar ik heb me mateloos gestoord aan het boek. Ik heb het wel nog braaf gerecenseerd, maar ik zal het absoluut niet herlezen, en zeker nooit aanraden.

Algemener heb ik heel weinig met thrillers/detectives. Er zullen zeker goede boeken in die gernes zijn hoor, maar ze zijn gewoon niet mijn ding :)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:47

Nog niet echt een genre gehad dat mij écht niet trekt. Ik denk boeken die het volledig van hun verbeelding moeten hebben. Zo las ik vorig jaar Gone to the riverman, een horror. Vrij goede reviews. Zou heel eng zijn. Ik vond er niets aan want ik kon het gewoon niet voor mij zien. Dus ik denk dat horror om de horror niets voor mij is.
En smut om de smut kan ik ook niets mee. Er moet wel een verhaal in zitten. Wat dat betreft is QB Tyler een perfect voorbeeld van hoe het wel moet <3

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:15

Eelmo schreef:
Shettepret schreef:

Specifieke boeken zullen een paar verplichte literatuur van de lijsten geweest zijn. Sowieso A Clockwork Orange, man wat een draak was dat. Overige titels zijn uit mijn geheugen verbannen denk ik.

Qua genre doe je mij absoluut geen plezier met romance :)

That being said, het is best ingewikkeld om niet-romance-lente-boeken te vinden :+
Ik heb heus mijn fair share aan Jill Mansell enzo gelezen. The Devil Wears Prada reeks vond ik vroegah ook het einde. Maar misschien is het ook juist wel leuk om een uitstapje te maken en het genre romance weer eens een kans te geven. Mits het een iets intelligenter boek is dan die ik hier noem :Y)
Al ga je dan misschien al sneller naar drama dan romance, maargoed. Santa, verras me maar!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:31

Hoi Santa, even om te laten weten: ik ben effectief begonnen met het inscannen van mijn boeken in mijn app!
Ik ben helaas nog niet klaar in het genre dat we via Lootjestrekken besproken hebben (ik was druk met het organiseren & vieren van mijn mama haar 60ste verjaardag) maar er zit schot in de zaak. Ik ben ook aan het ontdekken hoe ik de link kan delen met je, dat begint ook te lukken *\o/*

Mag ik jullie vragen of jullie de link kunnen openen, en mijn boeken kunnen bekijken, en of jullie die vooral niét kunnen bewerken? :') De app is nog heel nieuw voor mij, en ik ben nogal een technofoob haha :') https://cloud.collectorz.com/vinadb/books

Edit - ik heb de app nog niet 100% onder de knie hoor. Ik heb bv. 2 boeken van Kristin Hannah, en zag net dat de ene onder Kristin Hannah staat, en de andere onder Hannah. Ik heb dit zonet aangepast, maar dat zal via de link niet aangepast zijn. Ik moet later alles nog op punt zeggen, nog covers toevoegen waar die ontbreken ed, maar volgens mij kan je wel titels ingeven en opzoeken, moest de auteur niet 100% ingevuld zijn. Om het nog moeilijker te maken: sommige boeken heb ik in het NL, andere in het Engels - sorry :')

Oeh, boekenbon gekregen van mijn broer! Boeken besteld:
- The nightingale van Kristin Hannah (dank aan Marjo voor de tip/obsessie haha!)
- Dyatlov Pass van Alan Baker
- Diary of a haunting van M. Verano
- Het roodharige meisje van Auschwitz van Mechana Birmbaum

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:19

Mag ik er een vraag in gooien ?

Lees je vooral in het nederlands of liever engels of zelfs een andere taal ?