Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:32

Sanet

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:35

Dat is mijn lijflied :)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 22:36

Nouuu ik had er net toch een stel, op weg naar paard. Drie naast elkaar op het bromfietspad aan het fietsen, slaan met z'n drieën een afrit op dat pad in en pakken daarbij de volle breedte van die afrit. Gaan vervolgens direct, I kid you not het was nog geen meter na die afrit, met z'n drieën naast elkaar stilstaan. Ik zat er vlak achter en moest vol op de rem met mijn scooter (reed gelukkig wel zachtjes, want direct achter fietsers dus), toeterde kort en zei geërgerd "joh, ga gewoon ff 5 meter verderop staan". Kreeg allemaal boze opmerkingen naar mijn hoofd dat ik zo ongeduldig en onbeleefd was.

Mensen. Jullie staan direct na de afrit stil. WAT VERWACHT JE.

Ik snap echt niet hoe je zó weinig besef van je omgeving en je eigen aandeel in dingen kan hebben 8)7

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 23:32

Nee dat snap ik ook niet. Ik hoop dan altijd maar dat die mensen niet autorijden :=

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 09:45

BaileyMix schreef:
Lisitano schreef:
Nou echt. Of die een gebouw binnen lopen en dan voor die deur stil gaan staan om om zich heen te kijken of iets op te zoeken op hun telefoon. Ga. Aan. De. Kant.
Ik heb dan zo’n zin om op hielen te gaan trappen.

Precies na de poortjes van de supermarkt |( |(

Argghh dit is echt mijn grootse ergernis. En het zijn hier ook altijd pensionado’s die dat doen, en altijd precies tussen 17 en 19u op hun dooie akkertje door de supermarkt willen slenteren. Kan je nog een grote bek krijgen ook als je vraagt of je er even langs mag. Ga dat lekker overdag doen als alle mensen die in de spitstijd een paar boodschapjes willen regelen nog aan het werk zijn :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:09

Avalanche schreef:
Nee dat snap ik ook niet. Ik hoop dan altijd maar dat die mensen niet autorijden :=

Dat doen ze wel en opvallend vaak in een bepaalde makelij voertuigen }>

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 11:04

Avalanche schreef:

Ha precies dit. Gisteren kwam ik uit op een kruising. Straat 2baans, maar vanwege werkzaamheden is de linkerbaan vanaf het kruispunt tot ongeveer 200 meter verderop dicht. Ik sta dus aan de rechterkant, waar ik ook hoor te staan :Y)

Komt een vrouw van rechts en die wil de straat in waar ik uit kom. Met een behoorlijke grote auto. Ja, ze komt van rechts, heeft voorrang. Logisch... Alleen: ze kon nergens naartoe want ik (en nog 2 anderen achter mij) stonden op de baan die wél openlag.

Boos dat ze werd :+ Snap wel dat het leven rond half 6 overdag lastig is hoor, en dat je graag wil gaan eten. Maar waar had ik naartoe gemoeten met mijn auto :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:49

ikke schreef:
Avalanche schreef:

Dat doen ze wel en opvallend vaak in een bepaalde makelij voertuigen }>

True. Sadly so

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:50

Een Dafje bestaat toch niet meer :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 13:56

Nee helaas. Die waren wel tof :D

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:05

Schijnbaar een UO: filmpjes/series whatever kijken in de trein zonder oortjes is aso. Ook als je met meerdere mensen kijkt.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:30

JudithGigi schreef:
Schijnbaar een UO: filmpjes/series whatever kijken in de trein zonder oortjes is aso. Ook als je met meerdere mensen kijkt.

Ik kan me daar ook zo vreselijk aan ergeren. Dat blikken geluid, vaak ook heel schreeuwerig van Insta en TikTok enzo, zonder dat je zelf mee 'geniet' van de bron. Ik spreek ze er niet eens op aan, het zijn vaak tieners waar ik liever bij uit de buurt blijf :(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:31

JudithGigi schreef:

Die is waarschijnlijk alleen UO bij aso‘s _O-

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:58

Sizzle schreef:
JudithGigi schreef:

Goed punt :')

Vond het wel verwonderlijk dat ik er 2 in een coupe tegen kwam. Daarom ga ik dus normaal niet met de trein.

VuurVleugels ja dat geluid gaat dus ook harder door mijn geluidsdempende oortjes dat hard gepraat. Puur omdat het zo schel is. Wel een hele aflevering van een of ander StukTV ding meegekregen :')

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:06

JudithGigi schreef:
Sizzle schreef:

Goed punt :')

Vond het wel verwonderlijk dat ik er 2 in een coupe tegen kwam. Daarom ga ik dus normaal niet met de trein.

VuurVleugels ja dat geluid gaat dus ook harder door mijn geluidsdempende oortjes dat hard gepraat. Puur omdat het zo schel is. Wel een hele aflevering van een of ander StukTV ding meegekregen :')

Als ik het zou kunnen zou ik de trein echt afzweren. Zodra er een auto kán komen, komt er ook een auto. Niet omdat ik het milieu niet belangrijk vind ofzo, maar ik raak zo enorm overprikkeld in het OV dat mijn batterij na een rit echt 80% leger is dan voor een rit. De stiltecoupe bestaat niet meer (op de stickers op de ramen die nog een dappere poging doen na) en overal is het herrie en drukte, dwars door mijn oordoppen en noise cancelling headphones heen. In de auto is het mijn eigen plekje, mijn eigen wereld, waarbinnen ík de prikkels en het gehalte aan aso's bepaal :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:10

Ja dat is de reden dat ik 99/100 keer de auto pak, ik raak ook helemaal bekaf van even in de trein zitten.. voel me dan wel eens schuldig, maar anders heb ik geen energie meer voor de dagelijkse dingen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:18

ikke schreef:
BaileyMix schreef:

Nee, nee, nee, ze mogen er niet zijn :+ !!

Heel de wereld begrijpt het concept links gaan, rechts staan haha. Behálve een groep Nederlanders. Ik moet zeggen, ik heb ook heeeeel erg een hekel aan mensen die zich niet van hun omgeving bewust zijn.

Midden op de stoep plots stoppen of omdraaien, boven aan de roltrap stil gaan staan, op een propvol leegstromend perron rete-langzaam naar je telefoon kijkend de trap oplopen, in de sardientjes-spits met je dikke rugzak constant draaien en mensen met je gore tas in hun gezicht rammen. Straight to jail :+

Sorry, beter tijdstip kiezen om te reizen.
Ik pikte er altijd de trein uit die net voor "de grote leegloop" vertrok en ik had altijd plek, inkl fietsje :j

Dat jullie per se met z'n allen tegelijk de 16.23 moeten nemen is niet mijn probleem; ik was al weg met de 16.04.....

Maar dank aan corona: ik werk nu gewoon "thuis" waarbij "thuis" elke plek op de wereld kan zijn, zo lang ik maar een dataverbinding op kan bouwen _/-\o_

Niet iedereen is ambtenaar he?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:20

Memories schreef:
BaileyMix schreef:

Precies na de poortjes van de supermarkt |( |(

Argghh dit is echt mijn grootse ergernis. En het zijn hier ook altijd pensionado’s die dat doen, en altijd precies tussen 17 en 19u op hun dooie akkertje door de supermarkt willen slenteren. Kan je nog een grote bek krijgen ook als je vraagt of je er even langs mag. Ga dat lekker overdag doen als alle mensen die in de spitstijd een paar boodschapjes willen regelen nog aan het werk zijn :')

Of die op zaterdag hun kleingeld uittellen bij de servicebalie. Ik ben geduldig gebleven, want schattig oud vrouwtje, maar op zaterdagmiddag: waarom? Je hebt de hele week de tijd!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:22

@Vuurvleugels: heb jij geen last van drukte op de weg? Als ik in de spits rijd, dan kom ik juist heel overprikkeld thuis. Dan liever een volle trein.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:27

Tiggs schreef:
@Vuurvleugels: heb jij geen last van drukte op de weg? Als ik in de spits rijd, dan kom ik juist heel overprikkeld thuis. Dan liever een volle trein.

Ja ook hoor, maar omdat ik weer studeer hoef ik me vaak niet aan de spits tijden te houden op de weg ivm onregelmatige colleges etc. Maar zelfs in de autospits raak ik minder energie kwijt dan in de trein. Het helpt daar bijvoorbeeld dat ik het geluid om mij heen zelf in kan richten (radio aan/uit, praten of niet praten met anderen) en dat ik op de rechterbaan heel kalm kan gaan rijden als het me links te druk wordt. Kan dan rustig over de snelweg even met 80 achter een vrachtwagen blijven sukkelen, gewoon om even de stroomversnelling aan prikkels te reguleren.

File is overigens wel heel erg ruk, maar dat komt voornamelijk weer door de standaard 'ik wissel steeds van baan want dan gaat het sneller' idioten 8)7

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:29

VuurVleugels schreef:
Tiggs schreef:

Ja ook hoor, maar omdat ik weer studeer hoef ik me vaak niet aan de spits tijden te houden op de weg ivm onregelmatige colleges etc. Maar zelfs in de autospits raak ik minder energie kwijt dan in de trein. Het helpt daar bijvoorbeeld dat ik het geluid om mij heen zelf in kan richten (radio aan/uit, praten of niet praten met anderen) en dat ik op de rechterbaan heel kalm kan gaan rijden als het me links te druk wordt. Kan dan rustig over de snelweg even met 80 achter een vrachtwagen blijven sukkelen, gewoon om even de stroomversnelling aan prikkels te reguleren.

File is overigens wel heel erg ruk, maar dat komt voornamelijk weer door de standaard 'ik wissel steeds van baan want dan gaat het sneller' idioten 8)7

Ja het helpt niet mee dat ik me daar nogal boos over kan maken :')
Wel interessant dat iedereen dit zo anders kan ervaren (welke prikkels heftiger zijn).

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:39

Tiggs schreef:
VuurVleugels schreef:

Ja het helpt niet mee dat ik me daar nogal boos over kan maken :')
Wel interessant dat iedereen dit zo anders kan ervaren (welke prikkels heftiger zijn).

Oooh dat ken ik, ik zit mezelf daar ook vreselijk over op te vreten dan. Evenals vandaag (met huurauto) een Maserati die me als een malloot rechts inhaalde op de snelweg en vervolgens afsneed bij het weer naar links komen. Ik hoopte echt dat die achterop de vrachtwagen rechts voor mij zou klappen, maar helaas. Die boosheid om die achterlijke gladiolen op de weg kost veel energie en het zou echt beter zijn als ik dat los kon laten.

En inderdaad, prikkels zijn zo anders voor iedereen! Ik ken iemand die enorm gevoelig is voor geur en daar helemaal overprikkeld van kan raken, terwijl ik pas met veel moeite een bloem ruik als je hem strak onder m'n neus duwt :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 16:58

Ik heb ook een vreemde relatie met geur, ik ruik ook niet zo gauw iets en wat anderen vies vinden kan ik heel lekker vinden ruiken :')

Geluiden daarentegen........... -:(-
Vooral gemaakt door mensen :=

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:18

Niobe schreef:
Ik heb ook een vreemde relatie met geur, ik ruik ook niet zo gauw iets en wat anderen vies vinden kan ik heel lekker vinden ruiken :')

Geluiden daarentegen........... -:(-
Vooral gemaakt door mensen :=

Ik ben nu in een Thermen en de wc's daar vind ik altijd zo vreselijk stinken vanwege hun luchtverfrisser, terwijl anderen het heerlijk vinden ruiken. Dus ik ken het principe van een afwijkende 'smaak' inderdaad :D

Geluiden door mensen kan ik nauwelijks hebben, door dieren geen problemen mee. Ik heb enorm misofonie en als ik iemand ook maar één keertje kort hoor smakken of slurpen zit ik tegen het plafond, terwijl dieren van mij mogen smakken en slurpen wat ze willen :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:20

VuurVleugels schreef:
Geluiden door mensen kan ik nauwelijks hebben, door dieren geen problemen mee. Ik heb enorm misofonie en als ik iemand ook maar één keertje kort hoor smakken of slurpen zit ik tegen het plafond, terwijl dieren van mij mogen smakken en slurpen wat ze willen :=

Dit heb ik ook. Van dieren vind ik het vaak nog schattig ook.
Van mensen die smakken, hard kauwen, klokken met doorslikken (ook drinken) word ik gek. Echt.
Ik word er zo agressief van. Meestal kijk ik eerst boos, maar daarna vraag ik of het wel goed gaat. Mensen hebben over het algemeen geen idee dat ze zo’n geluid maken.