Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 17:17

Ik heb dvd’s gekregen die veel meer waard zijn dan wat ik heb uitgegeven. Ik had iets kleins voor 9 euro incl verzenden :')

Ik heb in die categorie dan ook maar een advertentie gezet dat ik degene zoek die de juiste geadresseerde is, hopelijk krijg ik die gevonden. :))

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:53

Frustratie bij mij, wat zijn er toch domme mensen.
Gisteren gereageerd op een advertentie met gratis bomen ,zelf graven en na een heel gesprek en afspraken en geregel zei mevrouw tussen neus en lippen door : Oh ja we moeten wel door een deuropening en farage door, achterom is niet bereikbaar. Het gaat om bomen van bijna 3 meter lang en 2 meter breed ga dus nooit passen.

Toen ik vandaag een soort gelijke advertentie tegenkwam alleen een half uur verder rijden was mijn eerste vraag : is het goed te bereiken eventueel ook met een kleine kraan ivm het gewicht van de bomen.

Ja dat was geen probleem. Nadat ik o.a. een boomchirurg gesproken heb over hoe dit het beste te doen, meerdere mensen heb geregeld die mij willen helpen en een mini een kraan heb geregeld heb ik het toch nog eens gevraagd alles na te meten.

Kwam ze erachter dat wij dus ook door een deur inclusief kozijn moesten van 90 CM dat gaat dus nooit passen met een boom van 3 meter langte en 2 meter.

Zucht....... hoop geregel voor niks weer!!
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 25-10-23 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:55

De dame van de dvd’s heeft op mijn advertentie gereageerd. Een kleine meid krijgt toch haar dvd’s en ik mijn bestelde spulletjes!

Eind goed al goed! <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 20:56

Tallie1979 schreef:
De dame van de dvd’s heeft op mijn advertentie gereageerd. Een kleine meid krijgt toch haar dvd’s en ik mijn bestelde spulletjes!

Eind goed al goed! <3

Regelen jullie het nu onderling, dubbel verzendkosten of is het in de buurt?

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:03

Tallie1979 schreef:

Eind goed al goed! <3

Wauw, dat is een mooi eind van een soap :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:03

Wat fijn dat jullie elkaar gevonden hebben en dat de pakketjes omgewisseld kunnen worden!

Wat doen jullie als een aankoop na een week nog niet is verstuurd, ondanks drie maal de toezegging dat op een bepaald moment te zullen doen? Ik heb er geen haast mee, maar de loze beloftes geven me geen goed gevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 21:19

Ik zou heel voorzichtig eens iets schrijven over meldingen aan de fraude helpdesk van je bank.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 09:20

Lynn_Nikita schreef:
Gisteren gereageerd op een advertentie met gratis bomen ,zelf graven en na een heel gesprek en afspraken en geregel zei mevrouw tussen neus en lippen door : Oh ja we moeten wel door een deuropening en farage door, achterom is niet bereikbaar. Het gaat om bomen van bijna 3 meter lang en 2 meter breed ga dus nooit passen.

Toen ik vandaag een soort gelijke advertentie tegenkwam alleen een half uur verder rijden was mijn eerste vraag : is het goed te bereiken eventueel ook met een kleine kraan ivm het gewicht van de bomen.

Ja dat was geen probleem. Nadat ik o.a. een boomchirurg gesproken heb over hoe dit het beste te doen, meerdere mensen heb geregeld die mij willen helpen en een mini een kraan heb geregeld heb ik het toch nog eens gevraagd alles na te meten.

Kwam ze erachter dat wij dus ook door een deur inclusief kozijn moesten van 90 CM dat gaat dus nooit passen met een boom van 3 meter langte en 2 meter.

De lengte hoeft geen punt te zijn natuurlijk en goed snoeien voor je vervoert? Wij hebben onze appelboom gesnoeid en daarna verplaatst. Da's niet zonder risico, maar zo paste hij door de deur...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 15:58

Tink89 schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Het is een parasol/ dak plataan, vierkant met hek. De deur is 90 cm en de stam 20, dan hou ik 35 cm takken over. De lengte is wel van belang omdat ik geen draai kan maken daardoor. Ook kan het kraantje niet achterom komen. Baal er gewoon van omdat ik het als eerste vroeg of er genoeg ruimte was

De lengte hoeft geen punt te zijn natuurlijk en goed snoeien voor je vervoert? Wij hebben onze appelboom gesnoeid en daarna verplaatst. Da's niet zonder risico, maar zo paste hij door de deur...

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:34

Als je een draai moet maken, wordt het inderdaad een heel ander verhaal.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:10

Dinsdag heb ik wat gekocht via MP incl. verzending, verkoper gecheckt op social media (t is 3 kwartier hier vandaan, maar had deze week geen tijd om het te halen dus dan maar zo; hebben meerdere gemeenschappelijke kennissen zag ik). Niks aan de hand. Heb er ook geen haast mee, maar woensdag niks gehoord dus ik dacht donderdag; ik stuur haar even een berichtje wanneer ze t denkt te versturen. Zou ze die donderdag doen. Prima, vervolgens zie ik vanochtend dat er nog niks in de status is aangepast; pakket is niet ontvangen. Ik stuur haar vanochtend een berichtje of het nog was gelukt (ja weet ik het, kan wat tussen gekomen zijn toch?). Was ingeleverd.

Waarop ik zeg wat gek dat de status niet is aangepast dan, heb je voor mij een afleverbewijs dan ga ik even de klantenservice contacten of ie in de pijplijn zit. Nee die had ze niet gekregen. Dus ik zeg; oke dat is gek want die krijg je of in je mail of gewoon op papier. Ik bleef netjes communiceren, maar krijg vervolgens een heel relaas met opmerkingen als; hoe kan je nu DHL al contacten, ik snap je wantrouwen niet, je wil mijn naam besmeuren, ik heb geen zin in dit gedoe.

Vervolgens wilde ze mijn rekeningnummer om het geld terug te boeken want hier had ze geen zin in. Daarop zei ik dat dit niet mijn intentie is maar ik gewoon graag wil weten waar het pakket is en daarom vroeg of het is ingeleverd + afleverbewijs (voor 3 weken terug ben ik een pakket kwijt geraakt en een vriendin van mij had deze week ook problemen, dus ook gezegd ik ben niet wantrouwend naar jou toe maar richting t bedrijf). Nee, ze stond erop dat ik mijn rekeningnummer doorgaf. Heb ik dan maar gedaan en zie net dat het geld ook echt teruggeboekt is.

Ik ben nog steeds heel beduusd van de communicatie, ik heb echt niks bijzonders gevraagd. ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:19

Maar wees blij dat je je geld terug hebt :)

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:22

DubbelFun schreef:
Maar wees blij dat je je geld terug hebt :)

Ja dat wel, maar het is toch gek dat wanneer ik alleen vraag of het is ingeleverd en ze een afleverbewijsje voor me heeft; dat ik gelijk berichten krijg dat ik haar naam kapot wil maken? :+
Enige wat ik wil is dat pakketje meer niet haha. :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:24

Wat een raar mens.
Maar opgestuurd was het dus niet, anders boekt ze geen geld terug. Dus waarom daar dan over liegen?
Maar wel geluk dat ze het dan wel terug stort.

Ik had eergisteren iemand die een bod deed, ik akkoord.
Ook nog gewoon normaal contact.
En toen vroeg ze; ik kan ook per bank over maken.
Geef ik aan, nee doe maar hier via mp, voor beide veiliger. En nu is het stil.....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:24

@daan: Of ze is daadwerkelijk op haar (te lange) tenen getrapt óf ze voelde nattigheid en koos eieren voor haar geld.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:30

DuoPenotti schreef:
Wat een raar mens.
Maar opgestuurd was het dus niet, anders boekt ze geen geld terug. Dus waarom daar dan over liegen?
Maar wel geluk dat ze het dan wel terug stort.

Ik had eergisteren iemand die een bod deed, ik akkoord.
Ook nog gewoon normaal contact.
En toen vroeg ze; ik kan ook per bank over maken.
Geef ik aan, nee doe maar hier via mp, voor beide veiliger. En nu is het stil.....

Ja dat dus, nog nooit op deze manier meegemaakt. En dan proberen het in mijn schoenen te schuiven terwijl ik in alles netjes heb gecommuniceerd, ga er inmiddels dan ook niet meer vanuit dat het komt.

Situatie die jij schetst is ook heel herkenbaar inderdaad haha.

@DF; ben er ook bang voor, was in ieder geval een rare start van de vrijdag. :Y)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:41

Ik had dat met het pakketje waarvan tot 4x toe beloofd werd dat het echt opgestuurd ging worden. Maar de tracking zei dat het nog niet ingeleverd was. Ik was wel heel blij dat ik dat kon zien.
Gelukkig is het uiteindelijk wel opgestuurd. Nu nog hopen dat ik het artikel in goede orde ontvang. :P

Maarrrr kleine kanttekening: als ik een pakket inlever, zit er soms tot een dag vertraging in het updaten van de tracking info. Ik krijg daar nog wel eens de zenuwen van, omdat ik dan bang ben dat het pakket niet goed is gestand of zo. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:45

Ja precies, dat zei zij ook. En dat snap ik, kan niet altijd super snel gaan, maar als je mij niet eens een afleverbewijs kan tonen. Terwijl je die wel echt hoort te hebben, dan heb ik wel last van alarmbelletjes. Evengoed zei ik joh we wachten het af, bekijk het positief, bijna weekend; maar nee zo zag zij het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:19

Mwah en toch is dat laatste tijd standaard prik van DHL hoor. Een afleverbewijs krijg je niet meer die komt in de MP chat te staan zeggen ze en ik heb nu meerdere keren gehad dat het 5 dagen!!!! Duurde voordat de status veranderde die bleef maar staan op ''zending nog niet ontvangen of verwerkt''

DHL zegt zelf ook dat je gewoon even een paar dagen geduld moet hebben. Het is druk en duurt soms lang.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:22

Maar als ze het echt verzonden had betaalde ze nu niet het bedrag terug.
Dus in dit geval geen langzame verwerking van DHL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:24

DuoPenotti schreef:
Maar als ze het echt verzonden had betaalde ze nu niet het bedrag terug.
Dus in dit geval geen langzame verwerking van DHL

Hoe weet je dat?

Het kan best zijn dat iemand daadwerkelijk geen zin in gedoe heeft.

Ik heb het ook een keer gedaan hoor. Mevrouw begon na één dag meteen te roepen en doen dat het er nog niet was en belachelijk en kwijt en dat ging maar door en door en door.

Toen heb ik ook geld terugbetaald ik had echt geen zin in dat hele relaas het ging ook niet om veel geld.

Pakket is overigens vervolgens gewoon aangekomen 3 dagen later.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:24

Dan ben ik toch wel benieuwd of je het pakket nog krijgt. ( verwacht het eigenlijk niet ).

Daannvd92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:25

Ja idd, ik heb het geduld ook wel; dat zei ik ook tegen haar van joh we wachten af. Maar dat wilde zij niet.
Nou ja dan niet hoor, dan weet ik het ook niet.

Zelf 4 weken terug ook wat verkocht via MP via DHL, maar dit pakket is tot op heden nog steeds onvindbaar. Gelukkig fijne communicatie met de koper. Vriendin van me vorige week wat gekocht en via DHL, maar ook nog steeds niet binnen. Daarom wel iets huiveriger, maar na 4 dagen nog niet wantrouwend.

Edit; ik ben tegen haar netjes geweest in mn communicatie he, ik vroeg alleen of het ingeleverd is en uiteindelijk een afleverbewijs ivm de status. Thats it. Zij ging daarna vol tegen mij tekeer over dat ik haar kapot wilde maken.
Laatst bijgewerkt door Daannvd92 op 27-10-23 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:38

De tuthola van mijn Pip dekbed heeft zich niet meer geroerd, ben blij dat het over is.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:01

Lynn_Nikita schreef:

Google eens op boom opbinden.

Mijn man is boomkweker en voor vervoer worden de bomen opgebonden. Hele brede bomen worden zo een stuk smaller.