Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:25

Varekaj schreef:
Ik zou weleens hoogsensitief kunnen zijn maar wat boeit het om een label te hebben... Als het me teveel wordt maak ik me gewoon uit de voeten.

Dit. Alleen bij mij is het labeltje er door een psycholoog opgeplakt en niet via internet. (Geen aanval op iemand, maar omdat het net over die internet testen ging)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:40

Volgens internet zou ik een IQ van 135 hebben _O- Dat is en blijft toch de beste mop ooit.

Goed. Geen biechten meer voorlopig, ik kruip weer in mijn grot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:46

Varekaj schreef:
Of overprikkeld, dat kan ook. Hecht er weinig belang aan hoe men het noemt, zolang men maar respect heeft als ik voor mezelf een time out neem. Of dat ik nadien een hele nacht en dag nodig heb om bij te komen.
Same. Scheelt wel dat ik veel vrienden heb die ook de hoeveelheid prikkels die ze binnenkrijgen goed moeten managen, zeker nu nadat we bijna twee jaar vrij prikkelarm geleefd hebben, dus gelukkig behoeft dat geen uitleg als iemand even naar buiten gaat/vroeg weggaat/toch afzegt.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:52

Dat is uiteraard niet zo dat al die aandoeningen niet bestaan :)

Het gaat hier wel om mensen die zulke labels misbruiken zonder officiële diagnose om zich bijzonder te voelen.

Dat loopt dan ongeveer zo: ik vind het vervelend als mijn spullen niet netjes liggen, dan moet ik ocd hebben, ik heb ff nergens al te veel zin in, dan zal het depressie zijn, ik vind mijn sollicitatiegesprek spannend, laten we het sociale fobie noemen, mijn werk niet af krijgen door afleiding is weer ADD, en als ik vermoeid raak van drukte in het winkelcentrum, betekent het autisme en hooggevoeligheid toch. En ik mag niet naar een feestje van mijn moeder, dan is ze een narcist :+

Eigenlijk erg kwetsend voor mensen met echte problemen. En overprikkeld zijn is heel menselijk iets dat geen labeltje behoeft lijkt me, zeker na prikkelarm leven in de coronatijd is het ff lastig voor iedereen :')

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-22 22:56

Ik ben toch meer van de inkakken is bijpakken generatie.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 00:11

Picopico schreef:
Ik slaap zelden voor 1 uur :o

+1 :+ anders ben ik midden in de nacht alweer wakker.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 00:12

Varekaj schreef:
Volgens internet zou ik een IQ van 135 hebben _O- Dat is en blijft toch de beste mop ooit.

Goed. Geen biechten meer voorlopig, ik kruip weer in mijn grot.

De internet intelligentie onderzoeken kloppen over het algemeen niet zo heel erg :+

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 00:19

c_alsemgeest schreef:
Picopico schreef:
Ik slaap zelden voor 1 uur :o

+1 :+ anders ben ik midden in de nacht alweer wakker.

Yep, hier nog 1

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 00:26

Ik had een Afrikaanse scammer op m'n insta, screenshots gedeeld en alles maar hij is eigenlijk heel aardig en nu voel ik me schuldig :')

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 01:24

Voor wie nog wat stickertjes wil hebben. Ik heb voor je in de aanbieding ADD depressie ptss en hooggevoelig ( hang tussen hsp en hss in) stickers niet van internet!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 01:41

Ik vind het gevit op labeltjes een beetje naar. Ben ik dan raar dat ik het juist wel wil weten (en ook echt ga laten testen door deskundigen) omdat ik wel behoefte heb om te weten waarom ik precies al mijn hele leven een “raar” geval ben (even kort gezegd)?

Het is niet dat ik anders behandeld wil worden en ik functioneer naar mijn inzien best oké, maar ik wil wel het een en ander uit kunnen leggen, vooral naar mezelf toe.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 03:42

Biechtje hier _O-

Ik zit de hele avond/nacht peaky blinders te kijken, nagels te doen en met een leuke jongen te kletsen _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 05:07

Niobe schreef:
Ik vind het gevit op labeltjes een beetje naar. Ben ik dan raar dat ik het juist wel wil weten (en ook echt ga laten testen door deskundigen) omdat ik wel behoefte heb om te weten waarom ik precies al mijn hele leven een “raar” geval ben (even kort gezegd)?

Het is niet dat ik anders behandeld wil worden en ik functioneer naar mijn inzien best oké, maar ik wil wel het een en ander uit kunnen leggen, vooral naar mezelf toe.

Nee, dat vind ik juist heel normaal. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 06:04

Niobe schreef:

Ik denk dat het punt vooral is de mensen die vooral zichzelf (of anderen) diagnosticeren en hun diagnoses ook heel veel groter maken. “De wereld moet zich aan mij aanpassen, want ik heb…” vul maar in, of inderdaad de dingen die Fly_high aanhaalt. Er is echt niks mis met een verklaring zoeken als je vastloopt op bepaalde dingen, zeker niet als je daarmee de handvatten krijgt om er beter mee om te gaan of als het kan helpen bij zelfacceptatie. :knuffel:

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 06:11

Niobe schreef:

Nee hoor. Dat is het niet. Ik heb het ook laten testen. Het was meer een bevestiging van wat ik vermoedde. Het is alleen dat als ik er geen last van had, ik vermoed, dat mijn leven wat makkelijker zou zijn. Het is alleen zoals het is en daar probeer ik er het beste van te maken. Ik zal het nooit als een excuus voor iets gebruiken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 06:16

Biecht..
Ik hou van dit topic. Alleen een beetje jammer dat het overschaduwd wordt met onderwerpen waar te diep op in gegaan wordt. Ik mis mensen hun biechten omdat ik snel over de grote lappen tekst heen scroll.
Terwijl ik echt kan genieten van alle biechten O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:57

Vriend merkte net op dat we onze garageparkeerder vanochtend nog niet gezien hebben. Normaal is ze altijd redelijk stipt op zondag om bij de bakker haar bestelling te halen.

Misschien is het kwartje gisteren dan toch gevallen.

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:14

Mijn biecht vandaag is dat ik morgen ga beginnen aan mijn eerste echte ‘grote mensen baan’ en ondanks dat het werk me - volgens mij - best wel ligt vind ik het idee dat ik nu tot aan mijn pensioen moet gaan werken echt vre-se-lijk. Het vroege opstaan, het naar werk reizen, de lange dagen, de kantoorlunches, blegh :r

Ik droom nu al over een hutje op de hei en dan jam verkopen ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:20

Biecht: ik heb een werkweek voor de boeg met 4 dagen verplaatsing naar onze verre campussen (ziekenhuis). Dus telkens 40min reistijd enkel. Kans op lange dagen, want starten om 8u en einduur onbekend. Kan 17u zijn maar even goed 19u.
Het is denk ik wat overdreven om morgen al mijn Garfield T-shirt aan te trekken met de tekst "Is it Friday yet"? O:)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 10:47

Durf het bijna niet te zeggen maar ik ga echt goed op de overlast van de studentenhuizen in ons woonblok (relatief klein rechthoekig gesloten blok met op twee hoeken studentenhuizen van BG tot 4e etage). Elke donderdag, vrijdag en zaterdag hebben ze feest en er zijn twee buren in het blok die dan vanaf klokslag 22.00 gaan roepen of het zachter kan: ‘haa-lloo!! Gaan jullie zo slapen?’ (De zeikstem moet je er zelf bij bedenken)
Ik ga dan altijd met mijn hoofd bij het open raam liggen luisteren :') en ik kan er echt intens van genieten :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-22 10:58

:') dat is echt kwaadaardig.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 11:39

Mijn biecht is mijn ontbijt :P
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:04

Lekker, fleurtjeuh! Mijn ontbijt was een Mars ijsje. _O-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:09

Lekker man

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 12:15

Urbanus schreef:
:') dat is echt kwaadaardig.

Daarom plaats ik ‘m hier :')

Ohhh fleurtjeuh! Ik biecht op dat ik een steekje van jaloezie voel nu. Te lekker!