Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schuur_ schreef:Blijkt dat er toch nog veel gemiste kansen zijn in voorlichting...
Wel knap dat ze het zo mooi voor elkaar heeft maar om nu tienermoeder zijn te promoten is wel het andere uiterste.
Mijn moeder vroeg laatst ook aan een klant van ons bedrijf hoe het was met hun nieuwe baby'tje. Als vaste klanten een kindje hebben gekregen geven we normaal altijd wat leuks. Antwoord: 'het kindje is overleden'. Zo vreselijk! ik kan me dat echt niet voorstellen en ben blij dat zo een verdriet me bespaard blijft. Ik denk niet dat ik er mee om zou kunnen gaan.
Tancreda4 schreef:Heftig captain van die collega....
En schuur ook van die klant...
Papadagen. Ik vind daar wat van. Gisteren iemand die zei dat hij voor het eerst alleen was met z'n 2 kindjes (jongste is een paar maand oud, andere weet ik niet) en dat hij blij was dat het was goed gegaan en had overleefd. Dan denk altijd wel echt wtf, doe ff normaal het zijn ook jou kinderen??? En ik durf te wedden dat moeders wel vaker dan 1 dag alleen ze kids heeft gehad.... Waarom is het voor mannen zo moeilijk en een prestatie die benoemd moet worden?
Tancreda4 schreef:Heftig captain van die collega....
En schuur ook van die klant...
Papadagen. Ik vind daar wat van. Gisteren iemand die zei dat hij voor het eerst alleen was met z'n 2 kindjes (jongste is een paar maand oud, andere weet ik niet) en dat hij blij was dat het was goed gegaan en had overleefd. Dan denk altijd wel echt wtf, doe ff normaal het zijn ook jou kinderen??? En ik durf te wedden dat moeders wel vaker dan 1 dag alleen ze kids heeft gehad.... Waarom is het voor mannen zo moeilijk en een prestatie die benoemd moet worden?
maaikemuis schreef:Mijn broertje is er ook zo een die sinds er kinderen zijn enorm een ‘familieman’ is geworden. Alles draait om de kinderen, zelfs het leven van anderen (moi incluis) moet om de kinderen/zijn familie draaien. Zo meldde hij zich een dag voor mijn verhuizing af want de kinderen waren ziek geweest en hij moest echt even tijd aan zijn gezin besteden. Zo meldde hij zich af voor mijn verjaardag/housewarming want de kinderen moesten de volgende dag naar school. En met kerst hebben we als hele familie 3 kwartier lang naar een kind moeten kijken dat geen kippensoep wilde eten.
Er zijn best kinderen die ik leuk vind. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat mijn neefjes daar niet toe behoren. Heerlijk om dat anoniem eens te kunnen zeggen
maaikemuis schreef:Er zijn best kinderen die ik leuk vind. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat mijn neefjes daar niet toe behoren. Heerlijk om dat anoniem eens te kunnen zeggen
maaikemuis schreef:Ik ken een aardig aantal kinderen in de categorie 2 tot 6 jaar en daar zitten werkelijk leuke exemplaren tussen. Ik vind kleuters en pubers vooral leuk, althans, de manier waarop ze de wereld zien. Kinderen tussen de 8 en 12 vind ik vreselijk.
Maar mijn neefjes zijn gewoon niet leuk. De ene is zo karakterloos dat ik bang ben dat je hem laat staan op de camping en daar pas 3 dagen later achterkomt. En de andere is gewoon een vervelende zeur.
Echt zo lekker om het eens hardop te mogen zeggen
maaikemuis schreef:Ik ken een aardig aantal kinderen in de categorie 2 tot 6 jaar en daar zitten werkelijk leuke exemplaren tussen. Ik vind kleuters en pubers vooral leuk, althans, de manier waarop ze de wereld zien. Kinderen tussen de 8 en 12 vind ik vreselijk.
Maar mijn neefjes zijn gewoon niet leuk. De ene is zo karakterloos dat ik bang ben dat je hem laat staan op de camping en daar pas 3 dagen later achterkomt. En de andere is gewoon een vervelende zeur.
Echt zo lekker om het eens hardop te mogen zeggen
Tancreda4 schreef:VuurVleugels schreef:Overbuurkinderen op de trampoline... Kill me now. Doe maar weer regen en -10, dan blijven die gillende krengen iig binnen...
Of beter, nog een stormpje Eunice die de trampoline vakkundig wegwerkt(en misschien als bonus inclusief kids wegwaait)
VuurVleugels schreef:Overbuurkinderen op de trampoline... Kill me now. Doe maar weer regen en -10, dan blijven die gillende krengen iig binnen...
Ceffyl schreef:VuurVleugels schreef:Overbuurkinderen op de trampoline... Kill me now. Doe maar weer regen en -10, dan blijven die gillende krengen iig binnen...
Oh jee...begint dat nu alweer. Hier hebben we een hele grote recht achter de schutting staan en 3 gezinnen die hem delen. Staat zomers haast altijd wel minstens één krijsje op
Varekaj schreef:Ik schrik er soms van hoe mensen elkaar kunnen kleineren wanneer het gaat over de zorg om kinderen. Echt bij elkaar telkens zitten wijzen en drammen op "foutjes" die gemaakt worden en dan de vermelding erbij "dat hoor je nou toch écht wel te weten als mama/papa hoor" waar ik dan van denk, waar maak je je in godsnaam druk over?
Of schema's die inderdaad zeer strikt gevolgd worden want die of die "peut" heeft het zo gezegd dus dan MOET dat zo zijn. En geen millimeter marge voor nuance. Zichzelf ophemelen zie ik ook vaak en andere ouders die dingen wat anders doen (maar daarom zeker niet slechter) geheel afkraken en neerhalen.
axel_1997 schreef:Varekaj schreef:Ik schrik er soms van hoe mensen elkaar kunnen kleineren wanneer het gaat over de zorg om kinderen. Echt bij elkaar telkens zitten wijzen en drammen op "foutjes" die gemaakt worden en dan de vermelding erbij "dat hoor je nou toch écht wel te weten als mama/papa hoor" waar ik dan van denk, waar maak je je in godsnaam druk over?
Of schema's die inderdaad zeer strikt gevolgd worden want die of die "peut" heeft het zo gezegd dus dan MOET dat zo zijn. En geen millimeter marge voor nuance. Zichzelf ophemelen zie ik ook vaak en andere ouders die dingen wat anders doen (maar daarom zeker niet slechter) geheel afkraken en neerhalen.
Ik bespeur een zekere gelijkenis met de verzorging en training van paarden.![]()
deze ...oloog zegt X. Dus ALLE paarden moeten ALTIJD X.
Die ...agoog deed onderzoek naar Y. Dus Y is ALTIJD fout.
Deze ruiter leert haar paarden volgens Z. Dus ALLE paarden moeten Z kunnen.
axel_1997 schreef:Varekaj schreef:Ik schrik er soms van hoe mensen elkaar kunnen kleineren wanneer het gaat over de zorg om kinderen. Echt bij elkaar telkens zitten wijzen en drammen op "foutjes" die gemaakt worden en dan de vermelding erbij "dat hoor je nou toch écht wel te weten als mama/papa hoor" waar ik dan van denk, waar maak je je in godsnaam druk over?
Ik bespeur een zekere gelijkenis met de verzorging en training van paarden.![]()
deze ...oloog zegt X. Dus ALLE paarden moeten ALTIJD X.
Die ...agoog deed onderzoek naar Y. Dus Y is ALTIJD fout.
Deze ruiter leert haar paarden volgens Z. Dus ALLE paarden moeten Z kunnen.