Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:01

@ AmyII natuurlijk doe ik dat maar ook ik krijg blikken :)
Voorkomen kan ik het niet en thuis blijven ook niet.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:05

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:28

lenaa_tje schreef:

Die blikken zijn jammer… Ik kijk niet meer op of om, zeker niet als iemand gewoon achter zijn hand/ elleboog/ mouw/ zakdoek/ whatever hoest of niest, ik hoest, nies of proest zelf ook weleens, daar doe je niks aan.

Maar naar die mevrouw heb ik wel even gekeken moet ik bekennen. En me vervolgens uit de voeten gemaakt. Ze stond echt (ik geloof het zelf haast niet, nu ik het zo opschrijf) met kracht om zich heen de rochelen, hoesten en niezen. Tsja…

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:37

Zelfs in niet Corona tijd vindt ik dat goor

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:55

AmyII schreef:
lenaa_tje schreef:

Die blikken zijn jammer… Ik kijk niet meer op of om, zeker niet als iemand gewoon achter zijn hand/ elleboog/ mouw/ zakdoek/ whatever hoest of niest, ik hoest, nies of proest zelf ook weleens, daar doe je niks aan.

Maar naar die mevrouw heb ik wel even gekeken moet ik bekennen. En me vervolgens uit de voeten gemaakt. Ze stond echt (ik geloof het zelf haast niet, nu ik het zo opschrijf) met kracht om zich heen de rochelen, hoesten en niezen. Tsja…

Dat geloof ik ook wel! En ik geloof ook dat doe mevrouw er een potje van maakte maar een beetje besef zou wel fijn zijn. Soms is oordelen gewoon te makkelijk

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:27

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:02

Even een vraag aan jullie, omdat ik weet dat hier veel wetenschappelijk onderlegde mensen meekletsen :)
Ik heb na een menstruatie nu ongeveer weer anderhalve week de pil geslikt. Gek genoeg heb ik de afgelopen dagen last van bloedverlies. Ik heb vaker problemen met doorbraakbloedingen, maar nooit zo kort na mijn menstruatie. Mijn moeder zei dat dit eventueel door de vaccinatie kon komen. Zou dat kunnen? Ik ga maandag zeker ook even mijn huisarts bellen, maar ik vind dit geen ding voor het weekend en ik wilde het graag even aankijken. Ik heb er al vele bezoekjes aan de huisarts en gynaecoloog voor op zitten en het leek even goed te gaan. Helaas was het lot mij niet gunstig gezind. Alvast bedankt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:11

Bij iedereen is haar menstruatie wel eens afwijkend. Hoelang geleden ben je ingeënt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:14

Eerste prik kreeg ik op 6 juli en de tweede volgende week maandag.

Ben ik met je eens hoor, maar door m’n verleden hierin ben ik er altijd heel scherp op

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:18

Het kan zeker, stond deze week ook nog in de krant.
Maar als je vaker doorbraakbloedingen hebt, ja wat is het dan?
Bij iemand met nooit doorbraakbloedingen en dan wel zou ik het er wel aan toeschrijven. Maar nu?
Ja kan, kan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:19

Er zijn meer mensen die het hebben echter denken ze er geen verband is omdat vrouwen heel vaak problemen hebben ermee en dat het dus slechts toeval is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:39

Spenk schreef:
Er zijn meer mensen die het hebben echter denken ze er geen verband is omdat vrouwen heel vaak problemen hebben ermee en dat het dus slechts toeval is.

Ik vind het persoonlijk best slecht dat dit inderdaad al zonder onderzoek geroepen wordt. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:45

Ja dat is na vaccinatie gebeurt betekent niet het door de vaccinatie komt. Ook niet als het afwijkt van normaal. Plotselinge menstruatie afwijkingen komen heel heel erg veel voor bij vrouwen vandaar dat ze al voorzichtig durven te stellen er eerst onderzoek naar moet worden gedaan maar dat er waarschijnlijk geen verband is.

Bovendien is een vaccin na 6 weken helemaal uit je lijf dus mensen die het dan nog ervaren kunnen helemaal er zeker van zijn het toeval is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:48

De verkapte verplichting weer hier.
Nee, het wordt niet verplicht voor de zorgsector; wel kunnen ze zonder salaris op non actief gezet worden. Nee, geen ontslag hoor.
Al met al zorg....wekkend.

De derde dosis, revaccinatie, is hier ook ter sprake. Eerste instantie zorgsectir en meest kwetsbaren. Maar ja, is dat wel ethisch verantwoord als de derde wereld nog nauwelijks de éérste dosis kan zetten?
Ook lijkt het een programmering van herhaald importeren door het niet verminderen van de besmettingen aldaar.

Al met al zie ik steeds helderder problemen aan de horizon mbt regels voor ons bestwil dan van Covid19 zelf.

Vandaag aan de Costa del Sol geweest. Moest naar Málaga stad voor admin. Gelijk wat inkopen gedaan hier en daar. Aan de stranden niet noemenswaardig minder druk dan in een normaal jaar. Maakt helder wat ik bedoel met ´beperken´. Toerisme levert de staat geld op dus mag. Je moet wel om 01.00 naar huis en vanaf 24.00 mag er niet meer verkocht worden in de horeca.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 18:59

Ik heb geen problemen gehad met ongesteld zijn na de tweede vaccinatie. Ging net als anders.

Maar ik heb overigens na 7 maanden nog niks geks gehad ook wel fijn om te weten :D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:00

Douce schreef:
Spenk schreef:

Ik vind het persoonlijk best slecht dat dit inderdaad al zonder onderzoek geroepen wordt. :o

Nah ik ben echt niet iemand die zich zorgen maakt om bijwerkingen of iets. En ook geen enkele twijfel over een vaccin of eventueel nog een vervolg vaccinatie.
Toch is het vaccinatie het enige aanwijsbare waardoor mijn menstruatie verlaat is.
Ik houd dit al bij sinds ik 15 was.
En nee ik maak mij er verder geen zorgen over :)
Maar het gewoon afwijzen is nog wel weer een ander uiterste.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:01

Op dit moment zijn er volgens het lareb ongeveer 1000 meldingen over menstruatie binnen gekomen, is in onderzoek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:02

Maar dan is het heel anders lena
Ik ben ook bijna op de minuut af regelmatig.
Zou ik dat na vaccinatie niet zijn zou ik dat er dan ook op toeschrijven.
Maar als je vaak doorbraakbloedingen hebt, ja dan kan het aan de vaccinatie liggen maar net zo goed ook niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:04

Onderstaand reactie via Swanzie uit ander topic :

Een belgische gyneacoloog verklaarde de menstruatie stoornis na vaccinatie als volgt;
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress.. bij een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent.. daar kan een menstruatie cyclus verstoord van raken.. meestal duurt dit 1 tot 2 cycli, voordat het weer hersteld is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:05

bigone schreef:
Onderstaand reactie via Swanzie uit ander topic :

Een belgische gyneacoloog verklaarde de menstruatie stoornis na vaccinatie als volgt;
Een cyclus kan verstoord raken door oa stress.. bij een vaccin wek je een immuunrespons op, wat voor het lichaam een fysiologische stress betekent.. daar kan een menstruatie cyclus verstoord van raken.. meestal duurt dit 1 tot 2 cycli, voordat het weer hersteld is.

Ik had dit ergens anders ook gelezen en ben benieuwd :)

Heb het trouwens ook gemeld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:16

De EMA heeft de meldingen onderzocht en kwam tot nu toe tot de conclusie het toeval is.

Menstruatieproblemen
Het medicijnagentschap heeft ook de klachten die binnen waren gekomen over menstruatiestoornissen bekeken, maar geen verband gezien met corona-vaccinaties. Volgens het EMA komen menstruatiestoornissen vaak voor. Oorzaken daarvan kunnen variëren van stress, vermoeidheid en onderliggende medische aandoeningen volgens het Europees Medicijnagentschap.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:20

Dat heb ik ook gelezen maar bij mij is dat er dus niet. Dus ik wacht nog wel op wat meer onderzoek. Zoals ik al schreef ik vind het niet er, het houdt mij niet tegen en ik zou het niemand ook afraden.
Maar mijn menstruatie is altijd stipt en na de tweede vaccinatie opeens niet meer. Tja we wachten af of het zich na de derde cycli weer stabiliseert :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:22

Spenk schreef:
De EMA heeft de meldingen onderzocht en kwam tot nu toe tot de conclusie het toeval is.

Menstruatieproblemen
Het medicijnagentschap heeft ook de klachten die binnen waren gekomen over menstruatiestoornissen bekeken, maar geen verband gezien met corona-vaccinaties. Volgens het EMA komen menstruatiestoornissen vaak voor. Oorzaken daarvan kunnen variëren van stress, vermoeidheid en onderliggende medische aandoeningen volgens het Europees Medicijnagentschap.

Heel eerlijk, ik ben geen anti vaxxer maar ik krijg echt de kriebels hiervan. Zeker omdat klachten die vrouwen ervaren in de medische wetenschap wel vaker weggeschoven worden.

Maar goed, als het zich herstelt prima natuurlijk. Maar het geeft mij persoonlijk een nare bijsmaak.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:24

Ik vind die 1e beredenering beter of met meer begrip. Niet perse gevolg van vaccinatie, maar van stress en lijf komt wel in soort stress door vaccinatie.

Beide zeggen in principe hetzelfde, maar de ene legt uit dat het wel kan als gevolg maar niet perse door deze vaccinatie alleen. De andere is gewoon, nee komt door stress...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:27

MyWishMax schreef:
Ik vind die 1e beredenering beter of met meer begrip. Niet perse gevolg van vaccinatie, maar van stress en lijf komt wel in soort stress door vaccinatie.

Beide zeggen in principe hetzelfde, maar de ene legt uit dat het wel kan als gevolg maar niet perse door deze vaccinatie alleen. De andere is gewoon, nee komt door stress...

En ik vind dat als je lichaam in de stress schiet van dr vaccinatie dat wel degelijk een bijwerking.
Beetje vreemd dat spierpijn in de arm dan wel een bijwerking is.