Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Desty

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:05

Dat klinkt heel zwaar Zebrastreep.. een virtuele knuffel voor je. Angst is echt een van de zwaarste en meest overweldigende dingen die er is. Je doet het goed zoals je het nu doet :knuffel:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 20:23

4EverHobbes schreef:
Net weer thuis uit de kliniek... met Fonz onze hond gaat het helemaal niet goed. Eerst dacht de arts dat het een vergiftiging was maar na verder onderzoek blijkt dat het hartzakje gevuld was met vocht, waardoor het bloed niet meer rondgepompt werd. Hij blijft nu voor de nacht in elk geval in de kliniek, morgen gaan ze verder onderzoek doen en aan de hand van die uitslagen moeten we hem of laten gaan, of in het beste geval nog opereren. Maar jeetje wat is dit ongelooflijk poedersuiker zeg...

Thuis kwam er een lichtpuntje, Siep zat beneden in de keuken te wachten tot ze eten kreeg (ze moest eten, anders dwangvoeren ivm een ontsteking in haar buik). En dat is goed nieuws want de koorts is ook zo goed als weg dus die redt het wel.

Wat en K.dag.

Dank je Cayenne!

Gatverdamme zeg... Hopelijk snel wat beter nieuws over je hondje! Hier brandt een kaarsje vanavond!

Hebben ze iets gezegd over vocht uittrekken vanuit het hartzakje?

Fijn dat je katje wel wat opknapt ondertussen!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:04

Little_Gift schreef:
Hebben ze iets gezegd over vocht uittrekken vanuit het hartzakje?

Fijn dat je katje wel wat opknapt ondertussen!

Ja, dat hebben ze gedaan door het aan te prikken. Morgen de uitslag van echo’s voor evt tumoren afwachten…

Dank je wel voor je support

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 21:06

prompter schreef:
Sterkte 4everhobbes, wat een zorgen ineens. Ik duim voor je hond, fijn dat de kat in ieder geval weer wat opknapt!

Dank!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-25 22:13

Sterkte 4EverHobbes, hoop dat je hond nog geholpen kan worden. Duimen draaien!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 22:44

:(:) heel veel sterkte, ook voor zebrastreep.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 07:49

Myfairytale schreef:
Sterkte 4EverHobbes, hoop dat je hond nog geholpen kan worden. Duimen draaien!

Hier sluit ik mij bij aan. :(:)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 13:51

Zebrastreep schreef:
Elke avond zo verdrietig door angst. Mentaal loop ik helemaal vast.

Ik wil gewoon weer leven, leuke dingen doen, sporten, werken. Maar ik kan helemaal niks momenteel behalve huilen en intenste angst gevoelens voelen.

Volgende week is er hulp. Maar die lichamelijke klachten door angst zijn zo vreselijk vervelend....

Ik heb elke keer de angst dat er wat met mijn hart is. Mijn hoofd weet dit en maakt de symptomen die erbij horen. Ik ben al 4x gecheckt door verschillende artsen. Ik ben lichamelijk gewoon gezond. We gaan week 8 inmiddels in maar het valt zo zwaar.

Afleiding zoeken werkt niet de fixatie op de angst is te groot. Ik heb ook geen zin in afleiding zoeken omdat ik mij op zulke momenten amper durf te bewegen en wacht totdat het fout gaat.

Sterkte, pas op jezelf het komt goed.
Hoe harder jij tegen je lijf en jezelf vecht hoe meer klachten je krijg.

Ik was ineens een jaar geleden mijn conditie kwijt, last van mijn lijf, longen, hart eigenlijk al jouw symptomen.
Betablokkers gekregen omdat mijn hartslag in rust rond de 180 zat.

Ik heb 3 maanden in de rust thuis gezeten. Vond ik het leuk.. nee maar mijn lijf vroeg erom.
Wilde mijn hoofd van alles doen.. ja.
Wilde mijn lijf dat.. nee.

Ik snap dat je gezond wil zijn, dat je wil fietsen, wandelen, sporten, en werken.
Wie wil dat niet.

Ik ben nu na 1 jaar en 4 maanden zover dat ik eindelijk kan zeggen. Mijn lijf wil weer functioneren zoals ik dat wil.

Geef het de tijd want hoe minder tijd je het geeft om te helen hoe meer klachten je blijft ervaren.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 09:59

Sterkte Zebrastreep. Wat naar dat je je zo ellendig en angstig voelt...

Hier geen goed nieuws over onze Fonz. Hij blijkt tumoren op zijn milt te hebben, die de overvulling van het hartzakje veroorzaken. Er is niets aan te doen... het hartzakje is nu leeg, en hij oogt happy en fit, maar we moeten toch de beslissing nemen om hem op korte termijn te laten gaan. Mijn hart is gebroken, ben er echt kapot van.
Hij is nu thuis, we verwennen hem lekker en genieten samen, en dan ergens einde van deze week is het over... ;( ;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:02

Ohnee toch. ;(
Wat ontzettend triest.

Geniet nog even lekker met hem, maak foto's en filmpjes en verwen hem lekker. Heel veel sterkte. :(:)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:12

4EverHobbes schreef:

Hier geen goed nieuws over onze Fonz. Hij blijkt tumoren op zijn milt te hebben, die de overvulling van het hartzakje veroorzaken. Er is niets aan te doen... het hartzakje is nu leeg, en hij oogt happy en fit, maar we moeten toch de beslissing nemen om hem op korte termijn te laten gaan. Mijn hart is gebroken, ben er echt kapot van.
Hij is nu thuis, we verwennen hem lekker en genieten samen, en dan ergens einde van deze week is het over... ;( ;(

Sterkte :(:)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:45

4EverHobbes schreef:

Sterkte :knuffel: Ik heb mijn hond 3 weken geleden moeten laten gaan vanwege een milttumor waar ze acuut erg ziek van werd. De dag ervoor rende ze nog naast me mee en was er niets aan de hand. Het is een verschrikkelijk moeilijke beslissing, maar als ik eerder had geweten wat er aan de hand was dan had ik die waarschijnlijk ook gemaakt, ook al was ze nog superfit voor haar leeftijd. Die laatste dag had ik haar heel graag willen besparen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 10:52

Och wat verschrikkelijk 4EverHobbes, heel veel sterkte :(:)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 12:43

4EverHobbes schreef:

Heel veel sterkte! :knuffel:

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 14:40

4EverHobbes schreef:

Gatverdamme wat een rotnieuws!
Ik vind het zo erg voor jullie! Heel heel veel sterkte!
Als ik iets kan doen, al is het maar tegenaan kletsen, mijn pb staat open!

Heel veel goede moed! Probeer nog even dubbel en dik te genieten de komende dagen!

Hoe oud is Fonzie?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 14:41

Wat een rotnieuws.
Is de milt niet te verwijderen? Vaak goed resultaat. Heel veel sterkte |(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 14:50

Heel veel sterkte. Verwen hem nog maar.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:20

heel veel sterkte :knuffel:

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:32

Dank jullie wel allemaal, super lief!
Black_kelpie, Fonz heeft ook milttumoren. Risico is er dat die gaan bloeden… Hij oogt ook fit, maar eigenlijk is het een tijdbom… zo moeilijk. Maar jouw reactie helpt wel echt, wij willen Fonz ook echt ellende besparen.
@little_gift Fonz is vorige week 13 geworden….
@ hannanas de milt verwijderen is een optie, maar er zit een uitzaaiing bij zijn hartje die zorgt voor de overfilling van het hartzakje. Dus voor hem heeft het geen zin :(:)

We genieten zo van hem. Hij is blij en schooit zich suf om eitjes, kaas en koekjes <3

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:46

Ach mijn hart breekt bij je berichtje zonet... Ik huil met je mee... Sterkte!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 21:46

Ik ken iemand wiens hond ook tumoren op de milt had. Die kreeg dus helaas wel een bloeding en overleed toen. Dat is geen fijne manier dus inslapen is heel sterk van je en heel dapper. :(:)

Verwen hem maar lekker met alles!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:01

Heel veel sterkte met de laatste dagen van Fonz! :(:) Vertroetel hem nog maar lekker en maak veel filmpjes van jullie momenten samen, ik vind het ook heel sterk van je dat je aan Fonz denkt. Beter baasje kon hij niet wensen.

Ook een knuffel voor Zebrastreep, lijkt me heel naar om zo vaak zo ontzettend angstig te moeten voelen. Kan me er geen voorstelling van maken, maar hoop zo dat het snel beter met je gaat.

Ik ben inmiddels anderhalve week verder na het inslapen van mijn oude Haflinger, Romana. De scherpe kantjes zijn er nu vanaf, de eerste dagen kon ik echt alleen maar huilen en had ik vreselijk veel migraine. Nu pak ik het normale leven wel weer op, maar erover praten maakt me nog emotioneel en ik slaap nog steeds slecht. Dan begin ik weer te malen in mijn hoofd en dan ben ik echt weer aan het rouwen om Romana maar tegelijkertijd ook het einde van mijn paarden tijdperk. Valt me nog steeds zwaar..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 10:08

Het is ook nog heel recent, logisch dat je er nog veel aan denkt en emotioneel wordt. Dat heeft tijd nodig...en dat is prima. Het gaat slijten. :(:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 11:24

Heel veel sterkte allemaal. Dat is het met huisdieren he, we overleven hen vaak en dat zorgt voor zoveel verdriet |(

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 17:36

Gisteren nav agressieve tumoren mijn allerliefste kat in moeten laten slapen, het was echt mijn aller grootste, liefste vriendje, echt mijn baby, wij woonden samen met zijn tweetjes. 11 Jaar mogen worden maar had hem zo graag nog wat langer bij me gehad, mijn hart is gebroken, dit is voor mij de eerste keer dat ik écht rouw, ik vind het eng en stom, weet niet wat me te wachten staat en ben intens verdrietig, de hele dag denk ik aan hem, alles doet me aan hem denken. Ik wil hem terug, ik wil hem weer vasthouden, knuffelen, kletsen... Huilen komt met vlagen steeds weer, het lijkt alsof ik voor altijd verdrietig blijf, het voelt ontzettend leeg. Gelukkig ben ik meer bij mijn vriend en hoef ik voorlopig mijn eigen huis niet in, dat trek ik gewoon niet.