Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanzi schreef:In mijn ziekenhuis werd ieder jaar gepromoot om de griepprik te nemen.
Twee dames gingen dan alle afdelingen langs met een karretje om ze ter plekke te zetten.
Op mijn afdeling was de motivatie laag, omdat een aantal mensen juist griep hadden gekregen na het zetten van zo’n prik.
Leidinggevende en wannabee-leidinggevende vonden dat ze het goede voorbeeld moesten geven, allebei lagen ze een paar uur later op de SEH.
Sindsdien konden de dames met het karretje onze afdeling overslaan.
Ik moet zeggen als er een vaccin komt tegen Covid dat ik de eerste ronde voorbij laat gaan.
SinneJ schreef:Popstra schreef:Ik zat terug te rekenen. Krijg het jaarlijkse griep vaccin Vanaf dat ik 29 was. Al 20 jaar nu.
Ben er nooit raar van geweest.
Zo slik ik ook al 2 jaar onafgebroken dagelijks AB daar merk ik ook geen bijwerking van. Mensen reageren altijd met dat dit erg slecht voor je is.
Te veel AB slikken is vooral slecht voor de gehele wereldbevolking omdat AB resistentie van bacteriën in de top staat van grootste dreigingen voor de mensheid.
Maar als je het nodig hebt, heb je het nodig he. Het gaat bij die tegencampagnes vooral over het onnodig slikken ervan.
safina schreef:Kanzi schreef:In mijn ziekenhuis werd ieder jaar gepromoot om de griepprik te nemen.
Twee dames gingen dan alle afdelingen langs met een karretje om ze ter plekke te zetten.
Op mijn afdeling was de motivatie laag, omdat een aantal mensen juist griep hadden gekregen na het zetten van zo’n prik.
Leidinggevende en wannabee-leidinggevende vonden dat ze het goede voorbeeld moesten geven, allebei lagen ze een paar uur later op de SEH.
Sindsdien konden de dames met het karretje onze afdeling overslaan.
Ik moet zeggen als er een vaccin komt tegen Covid dat ik de eerste ronde voorbij laat gaan.
Gek toch. In mijn organisatie worden honderden mensen gevaccineerd voor influenza, al jaren, geen mens ooit op de SEH beland.
Popstra schreef:SinneJ schreef:
Te veel AB slikken is vooral slecht voor de gehele wereldbevolking omdat AB resistentie van bacteriën in de top staat van grootste dreigingen voor de mensheid.
Maar als je het nodig hebt, heb je het nodig he. Het gaat bij die tegencampagnes vooral over het onnodig slikken ervan.
heb het helaas nodig. Maar mensen zeggen altijd dat het slecht voor je darmen zou zijn e.d
Maar ik poep nog steeds o.k
Tancreda4 schreef:Ik vroeg mij wat af. Stel in een team of familie is iemand waar corona is vastgesteld. Iedereen laat zich naar aanleiding hiervan testen. Jeej negatief, dus dat is top en zijn ze veilig.
Maar in hoeverre kan hier een incubate tijd meespelen? Stel dat je elkaar 7 dagen terug hebt gezien, in de tijd erna positief getest en jij 7 dan na elkaar te hebben gezien test negatief. Dan is er toch nog gewoon een kans dat je het aan het ontwikkelen bent en pas later in de test naar boven zou komen of niet?
Tancreda4 schreef:Ik vroeg mij wat af. Stel in een team of familie is iemand waar corona is vastgesteld. Iedereen laat zich naar aanleiding hiervan testen. Jeej negatief, dus dat is top en zijn ze veilig.
Maar in hoeverre kan hier een incubate tijd meespelen? Stel dat je elkaar 7 dagen terug hebt gezien, in de tijd erna positief getest en jij 7 dan na elkaar te hebben gezien test negatief. Dan is er toch nog gewoon een kans dat je het aan het ontwikkelen bent en pas later in de test naar boven zou komen of niet?
Astorga schreef:Tancreda4 schreef:Ik vroeg mij wat af. Stel in een team of familie is iemand waar corona is vastgesteld. Iedereen laat zich naar aanleiding hiervan testen. Jeej negatief, dus dat is top en zijn ze veilig.
Dat kan zeker. Stel dat ik positief ben en wij elkaar vandaag van dichtbij ontmoeten, dan kun jij je best morgen laten testen, maar de kans dat die test negatief is is groot, terwijl dat dan echt nog niets zegt.
Is het beleid nu ondertussen dan sowieso testen als je met een positieve persoon in contact bent geweest en niet rustig in quarantaine afwachten of je klachten krijgt voor je je laat testen?
lenaa_tje schreef:Astorga schreef:Dat kan zeker. Stel dat ik positief ben en wij elkaar vandaag van dichtbij ontmoeten, dan kun jij je best morgen laten testen, maar de kans dat die test negatief is is groot, terwijl dat dan echt nog niets zegt.
Is het beleid nu ondertussen dan sowieso testen als je met een positieve persoon in contact bent geweest en niet rustig in quarantaine afwachten of je klachten krijgt voor je je laat testen?
Volgens mij nog steeds dat tweede. Dus in quarantaine afwachten. Al vraag ik mij af of ze dat bij ons op het werk gaan volhouden. Ggd stelt namelijk wel dat daar uitzonderingen gemaakt kunnen worden.
Kanzi schreef:Vaccinatie’s zijn vrijwillig, als iemand op de afdeling die wil krijgen via het ziekenhuis dan kan dat gewoon natuurlijk. Maar tegelijk kunnen ze ook niet verplicht worden.
Was overigens geen verpleegafdeling maar een polikliniek.
Hoe de animo in de rest van het ziekenhuis was weet ik niet, op die afdeling niet veel draagvlak voor griepprikken in ieder geval. Ik werk er inmiddels al een paar jaar niet meer, geen idee of dat inmiddels is veranderd.
Statistisch nihil of niet, ik stond er bij en keek er naar.
Wie weet heeft er iets gemankeerd aan het ene flesje entstof.
elnienjo schreef:Kanzi schreef:Vaccinatie’s zijn vrijwillig, als iemand op de afdeling die wil krijgen via het ziekenhuis dan kan dat gewoon natuurlijk. Maar tegelijk kunnen ze ook niet verplicht worden.
Was overigens geen verpleegafdeling maar een polikliniek.
Hoe de animo in de rest van het ziekenhuis was weet ik niet, op die afdeling niet veel draagvlak voor griepprikken in ieder geval. Ik werk er inmiddels al een paar jaar niet meer, geen idee of dat inmiddels is veranderd.
Statistisch nihil of niet, ik stond er bij en keek er naar.
Wie weet heeft er iets gemankeerd aan het ene flesje entstof.
Is het niet verplicht voor verzorgenden om de griepprik te halen? Daar vallen tenslotte ook veel oudjes/kwetsbaren van om. Dacht dat de zorgmedewerkers dus moeten zorgen om zelf niks binnen te kunnen dragen wat voorkomen kan worden met 'n vaccinatie.