Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Hoi, ik vroeg mij iets af.
Hier in de stad (Groningen) lijken mensen zich steeds minder aan te trekken van de maatregelen. In de supermarkt/op straat komen mensen gewoon dichtbij, gaan totaal niet meer uit de weg voor elkaar.
En vanmiddag hier in het park zat het bomvol met mensen! Overal groepjes van 3 mensen, ook dichtbij elkaar (zeker geen 1,5 meter afstand)... En politie rijdt wel rond, maar handhaaft niet..
Enkele weken geleden was dit een omgekeerde wereld, toen was het doodstil op straat en liep men echt met bogen om elkaar heen. En toen waren het precies dezelfde maatregelen.
Is dit in de rest van NL ook zo? Wat is jullie ervaring?
Sizzle schreef:Toen ze bij ons gezegd hadden dat de scholen weer open mochten zat diezelfde middag de speeltuin weer vol met kinderen die 4 weken niet uit hun tuin geweest waren.
Blijkbaar geeft het een bepaald signaal af dat het gevaar vinder is.
elnienjo schreef:Wat ik mij afvraag:
Waarom zouden sterren-restaurants (en wellicht andere faciliteiten in het hogere segment) eigenlijk nog niet open kunnen?
Daar zijn ze sowieso ingesteld op ruimere zitplekken en niet boven op elkaar. Ook werken ze daar veelal op reservering. (En ik neem aan uiterst zorgvuldig en hygienisch)
Dat lijkt me minder bezwaarlijk dan openbare terrassen waar de massa op af komt.
(En nee, ikzelf heb geen budget over voor een sterrenhap, maar gun het de chefs en degenen die het wel breed genoeg hebben)
IsaCalixa schreef:Hoi, ik vroeg mij iets af.
Hier in de stad (Groningen) lijken mensen zich steeds minder aan te trekken van de maatregelen. In de supermarkt/op straat komen mensen gewoon dichtbij, gaan totaal niet meer uit de weg voor elkaar.
En vanmiddag hier in het park zat het bomvol met mensen! Overal groepjes van 3 mensen, ook dichtbij elkaar (zeker geen 1,5 meter afstand)... En politie rijdt wel rond, maar handhaaft niet..
Enkele weken geleden was dit een omgekeerde wereld, toen was het doodstil op straat en liep men echt met bogen om elkaar heen. En toen waren het precies dezelfde maatregelen.
Is dit in de rest van NL ook zo? Wat is jullie ervaring?
speurneusc schreef:wat dacht je van personeel, dat verplicht je dan in contact te komen met klanten, of lekker boven de borden ...... eet smakelijk....
Kinke schreef:Hier in 't durp hoorde ik ook al verhalen over de markt van vorige week, is maar een kleine markt en het was druk geweest. Ik had al zo'n vermoeden dat dit zou gebeuren en hoewel ik heel graag naar de markt mag gaan ben ik al weken niet geweest, en blij toe
Needje schreef:speurneusc schreef:wat dacht je van personeel, dat verplicht je dan in contact te komen met klanten, of lekker boven de borden ...... eet smakelijk....
Maar waarom is dat nu ineens allemaal vies en eng, terwijl dat voor Corona nooit een probleem was schijnbaar?!
Mensen met klachten horen sowieso thuis te zitten dus hangen niet boven een bord of zijn in contact met anderen.
Sizzle schreef:Sinds de aankondiging bij ons dat in mei de scholen weer open gaan spelen ineens weer een hoop kinderen buiten.
Cer schreef:die horeca heeft ook gedeeltelijk te maken met het verkeer op straat wat dan weer meer wordt.. Rutte noemde bijv de Hoogstraat in Den Haag, dat is een steegje, wat nu rustig is. Als de horeca opengaat met 1,5 meter, hoeveel mensen gaan zich dan door smalle steegjes proppen, in trams zitten etc. Gezien sommige mensen nu ook al een beetje vergeten zijn waar die 1,5 meter nu precies voor is.
mysa schreef:Lees net dat in de VS, al veel eerder dan gedacht, mensen zijn overleden. Een autopsie toonde aan dat er op zes februari al iemand aan Covid is overleden. Ik dacht zelf al vaker dat ook in China en Europa, het virus al veel eerder dan bekend rondging.