Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:https://www.doorlopendereisverzekering. ... ering.html
Hier lees ik dat je wel verzekerd bent tenzij het schade is als gevolg van het issue waarom het reisadvies negatief is.
ANWB site is bekend maar geldt voor nu. Ben juist nieuwsgierig vanwege een geboekte accommodatie in Zuid Duitsland die zelf geboekt is (geen reisorganisatie dus) vanaf 16 juni, waarbij hun zeggen dat het geen probleem is, maar Duitsland gaat dus eventueel vanaf 15 juni veranderen. Erg krap van te voren.
_Lorette_ schreef:Neonlight schreef:https://www.doorlopendereisverzekering. ... ering.html
Hier lees ik dat je wel verzekerd bent tenzij het schade is als gevolg van het issue waarom het reisadvies negatief is.
ANWB site is bekend maar geldt voor nu. Ben juist nieuwsgierig vanwege een geboekte accommodatie in Zuid Duitsland die zelf geboekt is (geen reisorganisatie dus) vanaf 16 juni, waarbij hun zeggen dat het geen probleem is, maar Duitsland gaat dus eventueel vanaf 15 juni veranderen. Erg krap van te voren.
Betekent dit bijvoorbeeld dat je ziektekosten niet worden vergoed als je in het ziekenhuis opgenomen moet worden als je tijdens de vakantie besmet bent geraakt met het coronavirus?
Oscar schreef:Bij repatrieren is het ook wel handig om even te kijken wat er allemaal gedekt is. Het fijn dat als je ziek bent dat ze je dan naar huis brengen, maar als je camper/auto/caravan/aanhanger of weet ik wat dan achterblijven dan is dat wel heel onhandig. Soms heb je meerdere verzekeringen nodig om dat af te dekken.
Sizzle schreef:Risico sporten moet je ook goed nakijken bij je ongevallenverzekering als je die hebt. Ik heb lang geleden bij een reisverzekering gewerkt als bijbaan. Risicosport werd vaak als selling point gebruikt terwijl dat niet altijd relevant is. Bij skieen kun je vaak ook lokaal tegen klein bedrag de helicopter patriering bijverzekeren. Dat kan goedkoper zijn dan je reisverzekering. Echter zit het bij ons al in de ongevallenverzekering dus dat is dubbel betalen voor niets.
Marie_Anne schreef:Bellatrix schreef:Ik val even binnen.
Moeten wij als Nederlanders ook 2 weken in quarantaine als we naar het buitenland zijn geweest?
Als je uit een hoog risicogebied komt is het advies twee weken quarantaine. Maar zolang een land een hoog risico is wil je er sowieso niet op vakantie lijkt me.
lenaa_tje schreef:Marie_Anne schreef:
Als je uit een hoog risicogebied komt is het advies twee weken quarantaine. Maar zolang een land een hoog risico is wil je er sowieso niet op vakantie lijkt me.
Welke landen worden dan nu gezien als hoog risico? Niet omdat ik er op vakantie wilde trouwens
Rijksoverheid schreef:Hoe weet ik dat ik vanuit een hoog-risicogebied terugreis?
De Europese luchtvaartorganisatie EASA houdt een lijst bij van vliegvelden in gebieden met een hoog risico op besmetting. De verplichte gezondheidsverklaring en 2 weken quarantaine geldt voor passagiers die vertrekken vanaf de vliegvelden in genoemde landen of regio’s.
Marie_Anne schreef:lenaa_tje schreef:Welke landen worden dan nu gezien als hoog risico? Niet omdat ik er op vakantie wilde trouwens
Op dit moment nog heel veel. Wijzelf ook
![]()
Ik vind het maar een raar lijstje.Rijksoverheid schreef:Hoe weet ik dat ik vanuit een hoog-risicogebied terugreis?
De Europese luchtvaartorganisatie EASA houdt een lijst bij van vliegvelden in gebieden met een hoog risico op besmetting. De verplichte gezondheidsverklaring en 2 weken quarantaine geldt voor passagiers die vertrekken vanaf de vliegvelden in genoemde landen of regio’s.
https://www.easa.europa.eu/SD-2020-01/Airports
Karin schreef:Vanaf Schiphol of Eindhoven kun je ook nog steeds ergens heen. Houd er alleen rekening mee dat er bepaalde regels gelden op de bestemming.
Overigens gaan er momenteel naar en van Groningen ook bijzonder weinig vluchten.