Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 06:58

Fietsers of voetgangers die terwijl je duidelijk aan het parkeren bent nog “ even snel “ achter je langs gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:19

vrachtwagens en andere autos die zo dicht op elkaar rijden dat je er niet meer tussen past als je moet in/uitvoegen/baan moet wisselen.. :+
Mensen die met een paasei langs een file rijden (waarbij je dus van rechts naar links moet wisselen en rechts staat in de file en links rijdt gewoon 120km .. ik snap dat het mag, maar het is zooo gevaarlijk..of althans, ik denk dat het mag, want dat is wat er gebeurt)

Tegenwoordig: mensen met inparkeercamera's (ofzoiets denk ik) die ervanuit gaan dat iedereen die heeft en hun auto zo strak inparkeren dat iemand met een gewoon auto'tje er nooit meer uit komt (ja met 300x steken).. Ik dacht dat je nooit echt op 20cm van iemands bumper hoorde te parkeren? Maar blijkbaar ben ik wat regels vergeten in de loop der jaren... :+
Nu staat er ook weer iemand zo raar geparkeerd dat als er iemand strak achter mij komt staan (en dat doen de Tesla's hier meestal), kan ik er niet meer uit.. (erger nog, het lijkt alsof ik het gedaan heb, maar dat is niet zo :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:38

Cer schreef:
vrachtwagens en andere autos die zo dicht op elkaar rijden dat je er niet meer tussen past als je moet in/uitvoegen/baan moet wisselen.. :+
Mensen die met een paasei langs een file rijden (waarbij je dus van rechts naar links moet wisselen en rechts staat in de file en links rijdt gewoon 120km .. ik snap dat het mag, maar het is zooo gevaarlijk..of althans, ik denk dat het mag, want dat is wat er gebeurt)

Tegenwoordig: mensen met inparkeercamera's (ofzoiets denk ik) die ervanuit gaan dat iedereen die heeft en hun auto zo strak inparkeren dat iemand met een gewoon auto'tje er nooit meer uit komt (ja met 300x steken).. Ik dacht dat je nooit echt op 20cm van iemands bumper hoorde te parkeren? Maar blijkbaar ben ik wat regels vergeten in de loop der jaren... :+
Nu staat er ook weer iemand zo raar geparkeerd dat als er iemand strak achter mij komt staan (en dat doen de Tesla's hier meestal), kan ik er niet meer uit.. (erger nog, het lijkt alsof ik het gedaan heb, maar dat is niet zo :') )

Centimeter voor centimeter steken. En dan ook echt het hele stuur om gooien. Dan ben je er zo uit.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:43

Ja dat snap ik wel, maar dat is dan toch asociaal? Je moet een ander toch normaal kunnen laten uitparkeren?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:55

Ja of uitstappen. Ik heb al best een paar keer bijna niet meer in kunnen stappen of zelfs via de andere kant. Kan mijn lijf helemaal niet := is gewoon asociaal. Ja, je komt er wel uit, heb wel genoeg ervaring met rijden en parkeren na al die jaren, maat blijft een ergernis.

Nooit bij stilgestaan dat dat ook door die nieuwe auto's kan komen haha.

Hier fietsers die de rotonde verkeerd om nemen. Is geen 2 richting fietspad, maar ze hebben geen zin om de goede richting te nemen blijkbaar. Je schrikt je dood, want zijn dezelfde die dus niet afremmen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:57

Ik heb weleens een spiegel van een auto die te dicht naast mijn bus stond voorzichtig ingeklapt.
Tja ik wil er toch in.

Schoonzus reed vroeger in een Citroen.
Geparkeerd in Noordwijk. En bij paarkeren zakte de achterkant van de auto iets.
Had iemand geparkeerd boven haar trekhaak.
Dus auto starten en degene zat erop, want auto kwam omhoog.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:01

Iemand met aanhanger die het blijkbaar een verkeerde keuze in weg had gekozen met zijn aanhanger...reed 50 op een 100 weg. Levensgevaarlijk want dat verwacht je niet en je zou maar een onoplettende bestuurder achter je hebben want inhalen was ook niet mogelijk -O- Hij kon overigens via een binnendoor weg rijden met zijn aanhanger, maar dat heeft hij dus niet gedaan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:49

Afbeelding

Parkeren blijft moeilijk voor somige mensen :+
Was op werk, de auto viel me al eerder op, zelfs met vooruit inparkeren staat de auto schots en scheef in het vak.
Als mensen al niet kunnen parkeren wil ik niet weten hoe ze rijden :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 12:50

:') _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:16

Jemig, ja dan ben je echt een kansloos hoor.
Volgens mij interesseert het veel mensen ook niet. Zij staan, dus waarom rekening houden met een ander?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:54

AmyJamess schreef:
[ [url=m/3si9GG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Parkeren blijft moeilijk voor somige mensen :+
Was op werk, de auto viel me al eerder op, zelfs met vooruit inparkeren staat de auto schots en scheef in het vak.
Als mensen al niet kunnen parkeren wil ik niet weten hoe ze rijden :')

Het is ook heel moeilijk. Tijdje terug stond ik in een hoekje geparkeerd van een parkeerplaats met 1 uitgang. Komt een vrouw aan in haar autootje, parkeert haar auto in de enige uitgang die er was... waar heb je je verstand dan zitten? En nee, dit was niet even stilstaan voor laden en lossen, dit was auto uitzetten, uitstappen en weglopen. :=

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 14:08

luuntje schreef:
Ik heb weleens een spiegel van een auto die te dicht naast mijn bus stond voorzichtig ingeklapt.
Tja ik wil er toch in.

Schoonzus reed vroeger in een Citroen.
Geparkeerd in Noordwijk. En bij paarkeren zakte de achterkant van de auto iets.
Had iemand geparkeerd boven haar trekhaak.
Dus auto starten en degene zat erop, want auto kwam omhoog.

oh god zoiets hebben wij ook gehad. Maar dan andersom. We hadden een auto met trekhaak, gewoon geparkeerd. En iemand met verstelbare vering had het gepresteerd zijn auto boven op onze trekhaak te zetten. En de vering was omlaag...
Dus we zaten vast :') . Aangezien het laat was en we graag naar huis wilden en geen eigenaar konden vinden, zijn we met z'n allen achterin de auto gaan zitten, zodat die daalde. Volgens mij werkte dat ook nog :') :+ . Of ik heb het verkeerd onthouden, en we hebben uiteindelijk de eigenaar wel gevonden. Het was in elk geval in hindsight tof, maar toen wat minder, want we waren niet vlakbij huis haha.

En vroegah, toen we in de flat woonden, was er voor ons een gigantisch parkeerterrein, met daarom heen een weg. Die weg mocht je natuurlijk niet parkeren.. Op woensdag, marktdag, stonden daar natuurlijk heel veel mensen, want ja, je zal toch maar iets verder moeten lopen naar de jumbo. Stiekem wel leuk om dan de BOA's langs te zien komen.
Parkeren daar leverde overigens gevaarlijke situaties op, want mensen parkeerden o.a. in de bocht, zodat leverings vrachtwagens (en soms ook gewone auto's..) er niet meer langs pasten .

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:20

Cer schreef:
Ja dat snap ik wel, maar dat is dan toch asociaal? Je moet een ander toch normaal kunnen laten uitparkeren?

Soms zijn de vakken bij fileparkeren gewoon echt te klein om die ruimte over te laten... Ik heb een Opel Astra, naar mijn idee een normaal formaat auto (geen formaat koekblik, maar al zeker geen tank), die krijg ik in Rotterdam vaak net binnen de lijntjes geparkeerd.... Dus 2 van zulke auto's achter elkaar en je kan er al niet meer normaal uitrijden, wil je wel gewoon netjes parkeren!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 15:38

Ik geloof mijn ogen niet... meneer in een kleinere auto. Achterzicht volledig geblokkeerd. Auto volgegooid met spullen dat de bijrijdersstoel naar voren is gezet met de rugleuning. Op die stoel zat nog een hond :oo 1x harder moeten remmen en die hond is hartstikke dood, want op die rugleuning stonden nog spullen ook.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 16:11

Cer schreef:

Ik heb al die toeters en bellen, maar hou altijd genoeg ruimte om weg te kunnen (ook voor degene die er al staat). Voor mij is het niet fijn om de herrie te horen als ik te dicht op een ander sta (hoge pieptoon). Ik heb laatst mijn trekhaak bewust uitgeklapt (zit normaal onder de auto weggeklapt) omdat een van mijn buren het nodig vond om haar auto iedere keer een centimeter van mijn bumper te parkeren. Wilde ze nu ook, met een kapotte bumper als resultaat. Ze had de trekhaak niet gezien en verwachtte hem niet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:12

Domino_2006, dat was voor jouw buur wel gelijk een duidelijke waarschuwing. Die zal dat een volgende keer niet zo snel weer proberen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:48

Domino wat een mooie actie van jou.

LoveBodin slim om achterin te gaan zitten met iedereen.
Konden jullie toch weg.

Sommige parkeervakken zijn echt tekort of te smal voor onze bus.
En soms is er geen andere plek en moet ik er wel parkeren. Dan steek je dus uit.
Al het even kan parkeer ik op een minder krappe plek.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:00

Zo ik ergerde mij net toch een partij op de a4....
c1 op linkerbaan die extreem langzaam inhaalde en gewoon niet naar rechts ging. Gewoon geen gas bij gaf terwijl er een hele file ontstond achter hem. Ik heb toen uiteindelijk toen er voldoende ruimte was om naar rechts te gaan maar lopen seinen 100x met groot licht want was het nu echt zat pfffff, ging uiteindelijk tergend traag naar rechts... echt wat een achterlijke idioot.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:57

Ik reed vanmorgen ook in een treintje met 80-85 op de A27 omdat iemand geen gas bijgaf bij het inhalen van een kudde vrachtwagens. Zou het door het weer komen? :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:16

Heel irritant. Mensen rijden traag als ze inhalen en rijden zo kort op elkaar dat je zelf niks kan.

Afgelopen viel mijn bek open toen ik een busje inhaalde op de snelweg. Het slingerde nogal, dus toen ik passeerde keek ik naar binnen om te kijken of de bestuurder wellicht in slaap gevallen of onwel was ofzo. Maar wat schetst mijn verbazing: er zit een jonge kerel in die met 2 handen aan zijn telefoon zit te appen en die op zijn telefoon keek ipv op de weg. Ik denk dat hij met zijn knie stuurde ofzo.
Serieus, zulke mensen gun ik een goede crash.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:23

Goof jammer dat er dan geen politie in de buurt rijdt om zo iemand van de weg te halen.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:11

luuntje schreef:
Goof jammer dat er dan geen politie in de buurt rijdt om zo iemand van de weg te halen.

Zie jij nog wel es politie rondrijden op "toer" ???

Das de reden dat er zich zoveel misdragen met gebruik tel. en overig stuntwerk. De pakkans is vrijwel zero.
Dat was ca 15 jaar terug veel beter geregeld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-21 22:01

Vanmiddag mij geërgerd aan een motorrijder.
Verkeer op de snelweg reed ongeveer 50 km p/u, zag hem al aankomen in mijn spiegels. Komt tussendoor gesjeesd met zeker 80 km p/u al slingerend… Die was echt niet goed wijs hoor…

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 21:46

Gisteren op de terugweg 3 ongelukken en 1x wegwerkzaamheden…

Vanmorgen dikke file door alweer ongelukken. Gaat lekker zo… -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 21:48

Vandaag bijna een ongeluk door een bus die op het laatste moment naar links wou gaan om een vrachtwagen in te halen (tweebaans) en ging zo naar links terwijl ik daar reed. Hij had zoveel tijd om naar links te gaan en dan besluit hij net te gaan wanneer ik daar reed. Idioot. Heb met groot licht geseind en reed voorbij, ga echt niet op mijn rem trappen omdat die idioot niet goed kan inschatten...