Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:10

Kan je niet tijdelijk in de badkamer gaan wonen? douche lekker warm aan <3

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:24

Ik ben ook een koukleum en ik heb overal elektrische dekentjes := (Ooit ga ik nog een Stoov kussen kopen... Ooit). De bevochtiger ben ik fan van dus kan je er niet vanaf praten. Maar het klinkt inderdaad als een beter idee dat je gewoon verhuist :D
Ik kan je (en iedereen die een luchtbevochtiger wil kopen) afpraten van het Philips HU4803/01 model, wat maakte dat kreng een herrie. We werden er heel vaak wakker van 's nachts. Ik heb nu de Eurom Oasis 303, erg tevreden over.

Sheran

Re: Het praat-me-hiervan-af-topic (zelfspot nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 19:29

Haha thanks allemaal. :D

Verhuizen gaat NiET gebeuren! _O- Heb na 14 jaar eindelijk een eigen plekje en super blij mee! :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:39

Cheap ass tip voor koukleumen, milieu bewust ook nog:

Gooi een stoelverwarmer of electrische deken op de plek waar je vooral zit.

Scheelt mij ongeveer 4 graden stoken terwijl ik me comfortabeler voel...

(Dit is natuurlijk eigenlijk het antikooptopic, zie het maar als verkapte vorm van anti energie kopen dan ... O:) :+ (Gas/electra bv) )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 19:41

:o Nooit aan gedacht, goed idee!! Heb wel een elektrisch dekentje in bed maar op de bank en tijdens het werken vaak een wollen deken om en dan nog steeds koud...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:56

xSCWx schreef:
Ik ben ook een koukleum en ik heb overal elektrische dekentjes := (Ooit ga ik nog een Stoov kussen kopen... Ooit). De bevochtiger ben ik fan van dus kan je er niet vanaf praten. Maar het klinkt inderdaad als een beter idee dat je gewoon verhuist :D
Ik kan je (en iedereen die een luchtbevochtiger wil kopen) afpraten van het Philips HU4803/01 model, wat maakte dat kreng een herrie. We werden er heel vaak wakker van 's nachts. Ik heb nu de Eurom Oasis 303, erg tevreden over.

Merk je er veel van? ik merk er zelf niet zoveel van als de mijne aan staat, behalve dat het herrie geeft. Maar ik heb een hele goedkope, was iets van 20 euro ofzo. De reden dat ik hem nooit aan heb is omdat ik nooit verschil merk

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:59

Ja ik merk zeker verschil, zeker nu in de winter. 's Nachts zet ik hem naast mijn bed, zonder heb ik echt 's ochtends een hele droge rauwe keel en mond en met de luchtbevochtiger gewoon normaal (ik gok dat ik snurk :+). En overdag als ik ga knetteren beneden door ons kleed of dekentjes zet ik hem daar neer, de elektrische schokken worden dan echt minder. Je ziet het vochtpercentage op het apparaat, hij begint dan ergens op 35% en gaat langzaam omhoog. Tussen 40 en 60% luchtvochtigheid is goed.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:01

Hmm, dan ga ik hem ook eens op mijn slaapkamer zetten (sorry Sheran :') )

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:28

Ik heb nog nooit gehoord van een luchtvochtigheid apparaat.
Wat is het nut van luchtvochtigheid? :o?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:11

gerlindie schreef:
Ik heb nog nooit gehoord van een luchtvochtigheid apparaat.
Wat is het nut van luchtvochtigheid? :o?

Even heel saai gepikt van de Philips site (want die kan dit veel beter uitleggen dan ik)
Citaat:
De ideale luchtvochtigheid in huis ligt tussen de 40-60%. Zowel een te vochtige als te droge atmosfeer wordt bij bepaalde temperaturen als onaangenaam ervaren en kan bovendien leiden tot (gezondheids)problemen. Het inademen van droge lucht voelt allereerst hard en vervelend. Daarnaast kun je last krijgen van veel voorkomende kwaaltjes: gebarsten lippen, droge en branderige ogen, droge huid, geïrriteerde ogen of neus, hoesten, hoofdpijn of zelfs een slechte nachtrust en concentratieproblemen. De luchtvochtigheid in huis kan ook juist te hoog zijn. Met name in de zomer, of in moeilijk te ventileren plekken in huis zoals kelders of badkamers, kan de luchtvochtigheid boven de ideale waarde van 40-60% uitkomen. Dit kan schimmelvorming met zich meebrengen. Een vochtigingsgraad van ongeveer 50% garandeert dus niet enkel optimaal comfort voor de bewoners, maar bepaalt ook de kwaliteit van het binnenmilieu.
Meer info: https://www.philips.nl/c-m-ho/luchtzuiv ... lsrc=aw.ds

Ik merk zelf een droge luchtvochtigheid aan een droge keel en elektriciteit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 00:38

Femke_Tweety schreef:
Cheap ass tip voor koukleumen, milieu bewust ook nog:

Gooi een stoelverwarmer of electrische deken op de plek waar je vooral zit.

Scheelt mij ongeveer 4 graden stoken terwijl ik me comfortabeler voel...

(Dit is natuurlijk eigenlijk het antikooptopic, zie het maar als verkapte vorm van anti energie kopen dan ... O:) :+ (Gas/electra bv) )

Ik heb dit gedaan. Heb een elektrische overdeken gekocht. Het heeft me zo gelukkig gemaakt :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 15:33

O mijn god. Ik heb toch de Stoov Ploov besteld, tegen jullie adviezen in :D
En dat had ik veel eerder moeten doen. Wat een heerlijke warmte, ik word er helemaal slaperig van. Ik hoop dat het ook echt werkt tegen mijn rugpijn maar daar heb ik hem nu nog te kort voor.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:41

Praat me hiervan af, als ik dit koop voelt mijn leven toch grotendeels voorbij.

Een boodschappentrolley. :')

Ik woon vlakbij de winkel en mijn fiets staat ingewikkeld in een schuurtje dus ik ga altijd lopen. Leuk op de heenweg maar minder grappig op de terugweg, als ik met meestal 1 overvolle enorm zware tas terug naar huis strompel en overweg steeds pauze moet houden :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:46

En waarom wil je er dan precies van afgepraat worden? Omdat een pijnlijke rug en bezweet lichaam cooler zijn dan een trolley? :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:47

Gini schreef:
En waarom wil je er dan precies van afgepraat worden? Omdat een pijnlijke rug en bezweet lichaam cooler zijn dan een trolley? :D

Ja :'). Zweten is het probleem niet overigens, is gewoon zwaar en onhandig. Maar als er zo handig waren had je er toch wel meer gezien denk ik?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:49

Sheran schreef:

Ik woon vlakbij de winkel en mijn fiets staat ingewikkeld in een schuurtje dus ik ga altijd lopen. Leuk op de heenweg maar minder grappig op de terugweg, als ik met meestal 1 overvolle enorm zware tas terug naar huis strompel en overweg steeds pauze moet houden :')

Net als rolkoffers rijden die dingen voor geen meter en dat is al een ergernis op zich

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:49

Wat voor tas heb je? Want een rugtas kan ook al veel doen en staat een stuk minder bejaard :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:52

De meesten komen gewoon met nog iets groters op wielen af, een auto ofzo. Er zijn nog maar weinig mensen die al wandelend hun grote boodschappen doen. Als het maar voor een paar dingetjes is, dan is een tas nog wel doenbaar. Maar het moment dat je pauzes moet houden onderweg, denk ik toch wel dat het niet mis is om voor meer comfort te gaan. :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:52

Foaly schreef:
Wat voor tas heb je? Want een rugtas kan ook al veel doen en staat een stuk minder bejaard :+

Grote rugtas en zo'n grote plastic boodschappentas.

Haha Gini, een auto is gewoon een hele grote boodschappentrolley _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:00

Ik doe vrijwel altijd lopend boodschappen en verdeel mijn boodschappen over 3 tassen: de zware dingen gaan in mijn rugzak. De rest verdeel ik over 2 draagtassen die dan én niet zo zwaar zijn én omdat je er 2 hebt, loop je dus in evenwicht. Scheelt weer een trolley kopen...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:00

Kan je de boodschappenkar niet gewoon mee naar huis nemen?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 11:11

knollentuin schreef:
Kan je de boodschappenkar niet gewoon mee naar huis nemen?

Qua afstand bijna (500m) maar dat is toch net te ver denk ik, maar mijn winkel heeft geen karretjes (binnenstad).

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:16

Ik zou gewoon iets vaker in de week gaan, waardoor je tas minder zwaar is.
Extra beweging en je komt je huis nog eens uit :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:23

Sheran schreef:

Weetje ik zou inderdaad zo’n ouderwetse boodschappen kar kopen zoals oma die vroeger hadden. Die bestaan nog steeds. Past veel in en is best te doen. Minder vaak boodschappen doen werkt namelijk wel besparend en je loopt minder onzin dingen dus goed voor de lijn.

Dus toch echt een goede investering. Maar vaker sjouwen met 2 boodschappen tassen bespaart je de sportschool.
Laatst bijgewerkt door belle_boef op 13-02-21 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:24

Sheran schreef:
Gini schreef:

Ja :'). Zweten is het probleem niet overigens, is gewoon zwaar en onhandig. Maar als er zo handig waren had je er toch wel meer gezien denk ik?

Ik zou je hier nu ook niet van af praten. Het lijkt me super handig als je veel te voet je boodschappen doet. Ik zou gewoon inderdaad zien dat je een leuk patroontje neemt, en handige wieltjes. Niet zo'n kleintje :D