Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xSCWx schreef:Ik ben ook een koukleum en ik heb overal elektrische dekentjes(Ooit ga ik nog een Stoov kussen kopen... Ooit). De bevochtiger ben ik fan van dus kan je er niet vanaf praten. Maar het klinkt inderdaad als een beter idee dat je gewoon verhuist
![]()
Ik kan je (en iedereen die een luchtbevochtiger wil kopen) afpraten van het Philips HU4803/01 model, wat maakte dat kreng een herrie. We werden er heel vaak wakker van 's nachts. Ik heb nu de Eurom Oasis 303, erg tevreden over.
gerlindie schreef:Ik heb nog nooit gehoord van een luchtvochtigheid apparaat.
Wat is het nut van luchtvochtigheid?
Citaat:De ideale luchtvochtigheid in huis ligt tussen de 40-60%. Zowel een te vochtige als te droge atmosfeer wordt bij bepaalde temperaturen als onaangenaam ervaren en kan bovendien leiden tot (gezondheids)problemen. Het inademen van droge lucht voelt allereerst hard en vervelend. Daarnaast kun je last krijgen van veel voorkomende kwaaltjes: gebarsten lippen, droge en branderige ogen, droge huid, geïrriteerde ogen of neus, hoesten, hoofdpijn of zelfs een slechte nachtrust en concentratieproblemen. De luchtvochtigheid in huis kan ook juist te hoog zijn. Met name in de zomer, of in moeilijk te ventileren plekken in huis zoals kelders of badkamers, kan de luchtvochtigheid boven de ideale waarde van 40-60% uitkomen. Dit kan schimmelvorming met zich meebrengen. Een vochtigingsgraad van ongeveer 50% garandeert dus niet enkel optimaal comfort voor de bewoners, maar bepaalt ook de kwaliteit van het binnenmilieu.
Meer info: https://www.philips.nl/c-m-ho/luchtzuiv ... lsrc=aw.ds
Femke_Tweety schreef:Cheap ass tip voor koukleumen, milieu bewust ook nog:
Gooi een stoelverwarmer of electrische deken op de plek waar je vooral zit.
Scheelt mij ongeveer 4 graden stoken terwijl ik me comfortabeler voel...
(Dit is natuurlijk eigenlijk het antikooptopic, zie het maar als verkapte vorm van anti energie kopen dan ...![]()
(Gas/electra bv) )
Sheran schreef:Praat me hiervan af, als ik dit koop voelt mijn leven toch grotendeels voorbij.
Een boodschappentrolley.
Ik woon vlakbij de winkel en mijn fiets staat ingewikkeld in een schuurtje dus ik ga altijd lopen. Leuk op de heenweg maar minder grappig op de terugweg, als ik met meestal 1 overvolle enorm zware tas terug naar huis strompel en overweg steeds pauze moet houden
Sheran schreef:Praat me hiervan af, als ik dit koop voelt mijn leven toch grotendeels voorbij.
Een boodschappentrolley.
Ik woon vlakbij de winkel en mijn fiets staat ingewikkeld in een schuurtje dus ik ga altijd lopen. Leuk op de heenweg maar minder grappig op de terugweg, als ik met meestal 1 overvolle enorm zware tas terug naar huis strompel en overweg steeds pauze moet houden
Sheran schreef:Gini schreef:En waarom wil je er dan precies van afgepraat worden? Omdat een pijnlijke rug en bezweet lichaam cooler zijn dan een trolley?
Ja. Zweten is het probleem niet overigens, is gewoon zwaar en onhandig. Maar als er zo handig waren had je er toch wel meer gezien denk ik?