Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:51

Ok dan zou ik inderdaad niet veel sterren geven :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:57

Dat werd echt 1 ster.
Met de nodige verbeterpunten erbij aangeklikt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:58

Je hebt contact opgenomen, de verkoopster maakt het niks uit en idd die vlekken horen niet op een nieuwe broek te zitten, kaartjes zou ik me niet druk om maken. In dit geval zou ik één ster geven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:03

Lijken wel zeep vlekken.
Aangehad, vies, uit gewassen op te kort programma en te veel zeep.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:06

1 ster geven en alles aanklikken wat je vindt.

Gaan de vlekken er wel uit met de was denk je?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 19:07

Amber_anne schreef:

Verwacht van wel.

Edit:
Ik keer net de broek binnenste buiten om in de was te doen en daarbij ook de zakken binnenste buiten in automatisme. Komt er uit de linker zak allemaal gruis van brokjes/snoepjes die in de zak hebben gezeten.
Echt wat een oplichter om dit als zijnde nieuw te verkopen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:18

Ja echt sommige mensen op marktplaats |o

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:46

Fijn Daphara -O-

Rare verhalen op MP vallen mee nu bij mij.
Wel op Vinted iets gekocht als zijnde ‘nieuw’. Zitten er op het hele vest allemaal kleine beschadigingen. Had ze ook niet gezien :(

En via FB een vestje gekocht. Krijg ik het binnen is het 2 maten kleiner (staat gewoon op het label). Als ik dat zeg zegt ze: ja ik heb die maat dus ik heb niet naar de maat in het label gekeken... :roll: >;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:56

Amber_anne schreef:

Precies dit :j

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:58

Dat van die broek is echt niet netjes. Die zou ik ook 1 ster geven. Gewoon niet toc. Hier wel positieve ervaringen op marktplaats. Cap en joghpurs verkocht, snel betaald en goed aangekomen. :)

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:13

Die broek is echt niet netjes nee, die zou ik ook 1 ster geven.

Wij hebben er nu ook een. Wilde via Whatsapp afhandelen en beweert nu dat ze het geld al overgemaakt heeft (nee dus). Of we even op een link willen klikken om de rekening te verifiëren. Dit is natuurlijk oplichting. Dit wilden we graag melden bij marktplaats, maar dat lukt niet echt. In de Marktplaatsapp krijgen we alleen een knopje "meld aanstootgevende inhoud". Waar melden jullie dit soort gevallen normaal gesproken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:44

Je kan ook ergens Gebruiker melden ofzo. Heb ik ook weleens gedaan. Was een of andere pedo.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 21:47

Suzanne F. schreef:
Je kan ook ergens Gebruiker melden ofzo. Heb ik ook weleens gedaan. Was een of andere pedo.

Dit even door de marktplaats zoekfunctie gehaald en gevonden! Bedankt!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:13

Daphara schreef:
Amber_anne schreef:

Verwacht van wel.

Edit:
Ik keer net de broek binnenste buiten om in de was te doen en daarbij ook de zakken binnenste buiten in automatisme. Komt er uit de linker zak allemaal gruis van brokjes/snoepjes die in de zak hebben gezeten.
Echt wat een oplichter om dit als zijnde nieuw te verkopen.

Ik ben er denk ik uit wat de vlekken zijn.

Op stal bedacht ik wat de oorzaak van die vlekken geweest kan zijn toen het paard van een stalgenoot haar na het rijden een brokje uit de jaszak probeerde te jatten en haar jas onder het schuim / paardenspeeksel zat.

Ik denk dat er hetzelfde met deze broek is gebeurt, er hebben brokjes in die linker zak gezeten en die wittige vlekken kunnen heel goed schuim/ speeksel van een paard zijn. Vandaar dat ook het meeste aan die linker kant zit waar ook de brokjes in de zak gezeten hebben.

Het liefst zou ik er DNA onderzoek op los laten, om mijn gelijk te bewijzen.....
maar goed, ik mik die broek gewoon in de wasmachine en verkoper krijgt een slechte beoordeling en daarmee dan klaar.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:26

Hopen dat ze eruit gaan. Jammer dat er zulke mensen zijn....

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 01:49

Zet gister iets op mp en krijg al snel een bod waar ik mee akkoord ging. 10 minuten later begin ik mij af te vragen welke vraagprijs ik er nou bij had gezet omdat ik twijfelde welke prijs ik zou doen. Heeft de bieder over het bedrag heen geboden als 1e bieder :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 07:04

Heb laatst iets verkocht op mp maar mevrouw kon het nog niet ophalen. Wel had ze al geld overgemaakt en heb mijn nummer gegeven dat ze moest bellen wanneer het wel kon.

Heb heel dom de chat verwijderd dus nu kan ik geen contact opnemen met mevrouw.... Ben benieuwd hoelang het gaat duren voor ze me belt

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:10

1 cent terug overmaken met melding van neem contact op ofzo

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:52

just_kiki schreef:
1 cent terug overmaken met melding van neem contact op ofzo

Goede, dankjewel!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:29

:+

Heb ik zaterdagochtend gevraagd welke maat het is aan iemand op marktplaats. Stond niets bij namelijk.

Nou kreeg ik deze avond reactie. Vind ik al laat, maar ok. Krijg ik uur later al de vraag. Had je nog intresse?

Ik moet kennelijk wel snel reageren? }:0

Toch vind ik het dan altijd eng om iets af te nemen als iemand drie dagen later reageert. Ik denk dan altijd, zou dan de betaling, en vooral verzending ook pas over week geregeld zijn. Is dat herkenbaar voor andere?

Ik heb bijv gister iets gekocht bij iemand.gewoon netjes contact meteen betaald en ik kreeg vandaag al dat het verstuurd was. Nu is dat gewoon snel, maar het contact daarvoor was ook gewoon normaal binnen 12 uur alles Geregeld zeg maar. Dan heb ik er toch altijd meer vertrouwen in als dat ik 3/4 dagen moet wachten voor ik een reactie krijg.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:39

just_kiki schreef:
:+

Heb ik zaterdagochtend gevraagd welke maat het is aan iemand op marktplaats. Stond niets bij namelijk.

Nou kreeg ik deze avond reactie. Vind ik al laat, maar ok. Krijg ik uur later al de vraag. Had je nog intresse?

Ik moet kennelijk wel snel reageren? }:0

Toch vind ik het dan altijd eng om iets af te nemen als iemand drie dagen later reageert. Ik denk dan altijd, zou dan de betaling, en vooral verzending ook pas over week geregeld zijn. Is dat herkenbaar voor andere?

Ik heb bijv gister iets gekocht bij iemand.gewoon netjes contact meteen betaald en ik kreeg vandaag al dat het verstuurd was. Nu is dat gewoon snel, maar het contact daarvoor was ook gewoon normaal binnen 12 uur alles Geregeld zeg maar. Dan heb ik er toch altijd meer vertrouwen in als dat ik 3/4 dagen moet wachten voor ik een reactie krijg.

Ik krijg geen melding van berichten op de chat, waardoor reacties soms ook lang uitblijven. Dat zet ik ook meestal zo in de advertentie met mijn telefoonnr er bij, maar toch blijven sommige mensen sturen op de chat. En dan is het antwoord idd veel later. Eens ik antwoord verwacht van iemand check ik wel vaker en antwoord ik wel sneller. Dus ik zou niet meteen wantrouwen, misschien heeft die mens wel hetzelfde als ik.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:42

Ik heb iets overgenomen van iemand en afgesproken dat ze het met DHL zou verzenden. Nu heeft ze het verstuurd met PostNL omdat alle locaties van DHL daar gesloten zijn. Dat is blijkbaar €1,45 duurder dan met DHL verzenden, en nu vraagt ze of ik het verschil overmaak.

Ergens vind ik het redelijk dat ik bijbetaal. Aan de andere kant; mja, not so much. Wat vinden jullie?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:44

Vjestagirl schreef:
Ik heb iets overgenomen van iemand en afgesproken dat ze het met DHL zou verzenden. Nu heeft ze het verstuurd met PostNL omdat alle locaties van DHL daar gesloten zijn. Dat is blijkbaar €1,45 duurder dan met DHL verzenden, en nu vraagt ze of ik het verschil overmaak.

Ergens vind ik het redelijk dat ik bijbetaal. Aan de andere kant; mja, not so much. Wat vinden jullie?

Ik zou het gewoon betalen.
Heb ook wel eens gehad dat verzendkosten hoger uitvielen en dan liet ik wel de keus aan de koper maar die betaalde altijd, wel heel fijn!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:49

Artimes schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik zou het gewoon betalen.
Heb ook wel eens gehad dat verzendkosten hoger uitvielen en dan liet ik wel de keus aan de koper maar die betaalde altijd, wel heel fijn!

Het zou voor mij uitmaken wat het item opgeleverd heeft. Ik heb mijn 2e hands (ofwel 3e hands) zadel toen weer doorverkocht voor €150 en daarna alsnog verzekerd verzonden terwijl koper standaard verzending betaald had. Verzekerd bleek ongeveer €2 duurder te zijn, maar dat heb ik gewoon zelf bijbetaald, bij een item van €15 zou ik het niet zo snel uit eigen zak bijbetalen voor hogere verzendkosten.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 22:51

Vjestagirl schreef:

Ik vind het niet netjes van haar dat ze het gewoon gedaan heeft, als er meer kosten bij komen hoor je dit van tevoren aan te geven, zodat de koper zelf kan bepalen of deze dit wil betalen of toch niet. Op een klein bedrag kan het een groot verschil zijn, op een groot bedrag zal het niet uit maken, maar het is toch wel even gewoon netjes right.