Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Ik ben ooit een keer iemand in een vlindertuin tegen gekomen, diegene was echt panisch voor vlinders, super grappigbeert schreef:Ook iets off topic, maar het schijnt ook aangeboren te zijn dat je bang bent voor muizen, slangen en/of spinnen. Ik kan bijvoorbeeld absoluut niet snappen dat iemand muizen eng vindt en slangen gaan ook nog wel. Maar spinnen kan ik echt in paniek van raken.. terwijl ik rationeel echt wel weet dat ze niet gevaarlijk zijn. Alleen om als soort te overleven, kan het wel praktisch zijn om toch van nature bang te zijn, omdat ze wel gevaarlijk kunnen zijn.
Ik ben bang voor vlinders, niet gewoon bang... fobisch...
Maar ik snap dat niemand dat snapt.
beert schreef:Je weet dat er voor iedere zichtbare spin een hele hoop onzichtbare spinnen aanwezig zijn?Het ergste bij mij is nog dat ik spinnen buitenshuis niet zo´n probleem vindt. Het allerergste vind ik dode spinnen. Ik ben dan echt hysterisch als ik die tegenkom (in huis dan). Dan ga ik hem heel dramatisch opzuigen, want als één van mijn huisgenoten de dode spin tegenkomt, word ik ermee gepest :-(
Ailill schreef:beert schreef:Je weet dat er voor iedere zichtbare spin een hele hoop onzichtbare spinnen aanwezig zijn?Het ergste bij mij is nog dat ik spinnen buitenshuis niet zo´n probleem vindt. Het allerergste vind ik dode spinnen. Ik ben dan echt hysterisch als ik die tegenkom (in huis dan). Dan ga ik hem heel dramatisch opzuigen, want als één van mijn huisgenoten de dode spin tegenkomt, word ik ermee gepest :-(
beert schreef:Ik zal dan maar niet vertellen hoeveel spinnen en insecten je per jaar, gemiddeld, naar binnen werkt tijdens je slaapAilill schreef:Je weet dat er voor iedere zichtbare spin een hele hoop onzichtbare spinnen aanwezig zijn?
Nee! En dat gerucht van dat spinnen sociale dieren zijn, is ook niet waar. Oke?![]()
Maar als ze gewoon netjes buiten blijven en daar doodgaan, vind ik het allang goed. Ik kan ook echt niet kijken naar foto's van spinnen, die vind ik erger dan sommige andere beelden hier
Cayenne schreef:Vlinders![]()
Maar wolfsspinnen vind ik echt vreselijkEn oorkruipers ook!
Misschien voor veel mensen totaal niet eng of luguber, maar ik vind dit vreselijk eng om te zien.
Een chiropractor die zijn patiënten behandeld. Ik weet niet of het altijd zo gaat, maar dat gekraak etc![]()
En hij is na 10 minuten alweer klaar. Volgens mij wist dat meisje totaal niet wat haar overkwam.
Is dit normaal? Ik kan hier dus niet langer als een minuut naar kijken. Zeker niet wanneer hij met een handdoek haar nek snel omdraait.
https://www.youtube.com/watch?v=V8V4d8KJt7g
Kesje schreef:Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan.
Ik had afgelopen december een rups in mijn sla gevonden die ik wilde opvoeden tot vlinderIs niet gelukt
Hij heette Rudolph, de kerstrups, moge hij/zij rusten in vrede.
Maar ik heb wél een prachtige waakspin die op mijn voordeur woont en laatst is vervelt. Frank is nu een stukkie groter dan eerstAl hou ik niet zo van spinnen, ik haal ze niet weg als ik ze in huis vind. (behalve dit soort. Brrrrr.)
Slangen vind ik geweldig
MarcoBorsato schreef:Ja
tyleysmiley schreef:Oooh Janine, dit is de eerste keer dat ik iemand tref met dezelfde angst, hier ook hysterisch over vlinders, ik vind ze prachtig, maar echt niettttt bij me in de buurt...
veerledec schreef:Heb je wel eens een vlinder van dichtbij bekeken? Freakin monstertjes. Ik heb geen fobie voor vlinders, maar ze hoeven niet op me te zitten en ik ga ook echt geen vlindertuin in.