[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:44

Mijn man ook en ik snap het NIET.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 23:45

MarcoBorsato schreef:

Vlinders?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:45

Janine1990 schreef:
beert schreef:
Ook iets off topic, maar het schijnt ook aangeboren te zijn dat je bang bent voor muizen, slangen en/of spinnen. Ik kan bijvoorbeeld absoluut niet snappen dat iemand muizen eng vindt en slangen gaan ook nog wel. Maar spinnen kan ik echt in paniek van raken.. terwijl ik rationeel echt wel weet dat ze niet gevaarlijk zijn. Alleen om als soort te overleven, kan het wel praktisch zijn om toch van nature bang te zijn, omdat ze wel gevaarlijk kunnen zijn.

Ik ben bang voor vlinders, niet gewoon bang... fobisch...
Maar ik snap dat niemand dat snapt.
Ik ben ooit een keer iemand in een vlindertuin tegen gekomen, diegene was echt panisch voor vlinders, super grappig :P

Anoniem

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:46

Dat heb ik met lieveheersbeestjes :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 23:46

Ailill schreef:
Ik ben ooit een keer iemand in een vlindertuin tegen gekomen, diegene was echt panisch voor vlinders, super grappig :P

Is ook echt hilarisch... achteraf dan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 23:46

Rebecca schreef:

Die vond ik vroeger ook echt eng! Nu niet meer, wel vies...

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:52

Het ergste bij mij is nog dat ik spinnen buitenshuis niet zo´n probleem vindt. Het allerergste vind ik dode spinnen. Ik ben dan echt hysterisch als ik die tegenkom (in huis dan). Dan ga ik hem heel dramatisch opzuigen, want als één van mijn huisgenoten de dode spin tegenkomt, word ik ermee gepest :-(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:53

beert schreef:
Het ergste bij mij is nog dat ik spinnen buitenshuis niet zo´n probleem vindt. Het allerergste vind ik dode spinnen. Ik ben dan echt hysterisch als ik die tegenkom (in huis dan). Dan ga ik hem heel dramatisch opzuigen, want als één van mijn huisgenoten de dode spin tegenkomt, word ik ermee gepest :-(
Je weet dat er voor iedere zichtbare spin een hele hoop onzichtbare spinnen aanwezig zijn?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:53

Rebecca schreef:
Hoe dan, die doen echt niets.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:56

Ailill schreef:
beert schreef:
Je weet dat er voor iedere zichtbare spin een hele hoop onzichtbare spinnen aanwezig zijn?

Nee! En dat gerucht van dat spinnen sociale dieren zijn, is ook niet waar. Oke? O:)

Maar als ze gewoon netjes buiten blijven en daar doodgaan, vind ik het allang goed. Ik kan ook echt niet kijken naar foto's van spinnen, die vind ik erger dan sommige andere beelden hier ;-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 23:59

Janine1990 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Vlinders?

Ja :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:02

beert schreef:
Ailill schreef:

Nee! En dat gerucht van dat spinnen sociale dieren zijn, is ook niet waar. Oke? O:)

Maar als ze gewoon netjes buiten blijven en daar doodgaan, vind ik het allang goed. Ik kan ook echt niet kijken naar foto's van spinnen, die vind ik erger dan sommige andere beelden hier ;-)
Ik zal dan maar niet vertellen hoeveel spinnen en insecten je per jaar, gemiddeld, naar binnen werkt tijdens je slaap :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:10

MarcoBorsato schreef:
Janine1990 schreef:
[quote="MarcoBorsato"
[/quote

Vlinders?

Heb je wel eens een vlinder van dichtbij bekeken? Freakin monstertjes. Ik heb geen fobie voor vlinders, maar ze hoeven niet op me te zitten en ik ga ook echt geen vlindertuin in.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 00:38

Oooh Janine, dit is de eerste keer dat ik iemand tref met dezelfde angst, hier ook hysterisch over vlinders, ik vind ze prachtig, maar echt niettttt bij me in de buurt...

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:08

Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan.

Ik had afgelopen december een rups in mijn sla gevonden die ik wilde opvoeden tot vlinder :') Is niet gelukt -O- Hij heette Rudolph, de kerstrups, moge hij/zij rusten in vrede.

Maar ik heb wél een prachtige waakspin die op mijn voordeur woont en laatst is vervelt. Frank is nu een stukkie groter dan eerst :j Al hou ik niet zo van spinnen, ik haal ze niet weg als ik ze in huis vind. (behalve dit soort. Brrrrr.)

Slangen vind ik geweldig <3

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 01:17

Muizen en van die dikke huisspinnen. Maar muizen ga ik echt van gillen. Ik word altijd uitgelachen als er weer eens een muis in mijn zadelkast zit/heeft gezeten, het enige wat ik er dan met beleid uithaal zijn mijn zadels en de rest pak ik met het puntje van mijn vingers en gooi ik de kast uit. :+
Zo al een paar keer gebeurd dat ik een muis uit een deken duizelig op de grond gooide, en deze daarna gedood kon worden door lieftallige stalgenoten. Had die eerste muis maar niet een groot gat in mijn dure Kentucky deken moeten vreten, dan had ik ze alleen maar weggejaagd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 02:13

Vlinders <3
Maar wolfsspinnen vind ik echt vreselijk := En oorkruipers ook!

Misschien voor veel mensen totaal niet eng of luguber, maar ik vind dit vreselijk eng om te zien.
Een chiropractor die zijn patiënten behandeld. Ik weet niet of het altijd zo gaat, maar dat gekraak etc := :oo
En hij is na 10 minuten alweer klaar. Volgens mij wist dat meisje totaal niet wat haar overkwam.
Is dit normaal? Ik kan hier dus niet langer als een minuut naar kijken. Zeker niet wanneer hij met een handdoek haar nek snel omdraait.
https://www.youtube.com/watch?v=V8V4d8KJt7g

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 02:27

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 04:53

Vanaf nu spreek ik uit ervaring en 1 tip: kijk deze dingen niet als je dronken bent. Help :')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 07:53

Geef helemaal niks om ratten of muizen, heb tamme ratten gehad :+:
Ving vroeger op stal ook altijd muisjes en zelfs een keer op mn werk.
Als een beestje meer dan 4 poten heeft dan hoeft het van mij niet meer :')

Kan ook helemaal gek worden als ik naar beestjes op tv/ YT kijk.
Krijg spontaan jeuk.

Heb wel eens gezien dat iemand een insect in een oor had zitten.
Mn moeder en ik zeiden allebei dat we dan echt zouden flippen.
Alleen de gedachte al, laat staan dat je het dan ook nog voelt of hoort.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 10:51

Cayenne schreef:
Vlinders <3
Maar wolfsspinnen vind ik echt vreselijk := En oorkruipers ook!

Misschien voor veel mensen totaal niet eng of luguber, maar ik vind dit vreselijk eng om te zien.
Een chiropractor die zijn patiënten behandeld. Ik weet niet of het altijd zo gaat, maar dat gekraak etc := :oo
En hij is na 10 minuten alweer klaar. Volgens mij wist dat meisje totaal niet wat haar overkwam.
Is dit normaal? Ik kan hier dus niet langer als een minuut naar kijken. Zeker niet wanneer hij met een handdoek haar nek snel omdraait.
https://www.youtube.com/watch?v=V8V4d8KJt7g

Ik vind dit ook niets..maar als hij alles verteld dan ontspan je niet en lukt het niet. Maar ben sowieso geen grote chiropractor fan. Ja ze kunnen je helemaal los halen (heerlijk) maar dat altijd onder behandeling blijven vind ik een verdien model

Mijn fysiotherapeut heeft mij meerdere keren gekraakt en mijn spieren losgehaald maar na 3 a 4x ben ik los (en toen zat ik echt al jaren vast met migraine als gevolg etc) en dan hoef ik niet terug te komen ja als ik last krijg. Ben een jaar uit behandeling geweest maar kreeg toen we ongeluk en zat toen volledig vast inr nek na 2 behandelingen was het weer los.

De chiropractor wou mij 4 weken 2x in de week hebben dan circa 8 weken 1x in de week en dan afbouwen naar 1x in de drie maanden en dan blijf je levenslang onder behandeling in hun woorden: onderhoudsbehandelingen.

Maar dat was lekker off topic.

Dat met die nek gaf me echt kriebels.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:19

Kesje schreef:
Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan.

Ik had afgelopen december een rups in mijn sla gevonden die ik wilde opvoeden tot vlinder :') Is niet gelukt -O- Hij heette Rudolph, de kerstrups, moge hij/zij rusten in vrede.

Maar ik heb wél een prachtige waakspin die op mijn voordeur woont en laatst is vervelt. Frank is nu een stukkie groter dan eerst :j Al hou ik niet zo van spinnen, ik haal ze niet weg als ik ze in huis vind. (behalve dit soort. Brrrrr.)

Slangen vind ik geweldig <3

Rudolph de Kerstrups :') _O-

Bang voor vlinders en lieveheersbeestjes begrijp ik ook echt niet, maar vind het stiekem ook wel hilarisch :o

Ik vind kreeften en miljoenpoten echt enorm gore beesten. En alles wat uitstekende driehoekige tanden heeft en in de zee zwemt :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-19 11:26

MarcoBorsato schreef:

Mens naar mijn hart _/-\o_
Je mag hem er niet mee plagen door een vlinder te vangen en te verstoppen ofzo...
Je verkort zijn leven er mee.

tyleysmiley schreef:
Oooh Janine, dit is de eerste keer dat ik iemand tref met dezelfde angst, hier ook hysterisch over vlinders, ik vind ze prachtig, maar echt niettttt bij me in de buurt...

*\o/*

Ik vind ze dus ook niet prachtig. Witjes vind ik nog gaan, daar word ik niet zo vreselijk hysterisch van als van die dagpauwogen en schoenmakertjes (?).

veerledec schreef:
Heb je wel eens een vlinder van dichtbij bekeken? Freakin monstertjes. Ik heb geen fobie voor vlinders, maar ze hoeven niet op me te zitten en ik ga ook echt geen vlindertuin in.

True story :j

Novastar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 11:43

Ik heb als kind ooit een mier in mijn oor gehad! Ik kon ze horen bewegen en het KRIEBELDE :D
Mijn moeder heeft er toen met een lichtje in geschenen en ze is na een tijdje vanzelf weer naar buiten gekropen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-19 12:24

Ik ben ook bang geweest voor oorwormen dat die in mijn oor kruipen :’)